Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syntyvyyttä halutaan lisätä korkeakoulutettujen naisten keskuudessa, siitä pitää tehdä taloudellisesti kannatavampaa

Vierailija
01.01.2022 |

Tämä onnistuu lisäämällä vaikka äitien eläkkeeseen äitilisä, jolloin äitiyden aiheuttamia ura- ja tulomenetyksiä komnsoidaan vaikka parisataa euroa suuremmalla eläkkeellä. mitä mieltä olette? Minä ainakin äänestäisin ja kannattaisin tällaista ehdotusta, jos joku rohkea kansanedustaja tai puolue julkeaisi sitä ajaa. Ja ehkä jopa hankkisin niitä lapsia.

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lisääntyä, ei vaan kiinnosta.

N26

Vierailija
262/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tulee aiheutua lapsen isän työpaikalle yhtä iso haitta kun lapsen äidin työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehettömänä ja 1 tyypin diabeetikkona isolla opintolainalla ei ole houkuttelevaa tehdä lapsia. Jonakin päivänä tahtoisin adoptoida. Ymmärtäkää ettei kaikilla ole edes miestä!

N25

Luuletko tosiaan, että miehettömänä ykköstyypin diabeetikkona isolla lainalla on helpompaa adoptoida kuin hankkia biologisia lapsia?

Vierailija
264/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kerran: syntyvyyden ei tarvitse, eikä enää edes pidä nousta. Ei Suomessa eikä muuallakaan.

Vierailija
265/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 31-vuotias maisteri, enkä saa kuin sijaisuuksia, kun pelkäävät minun jäävän heti äitiyslomalle. Ikäisiltäni miehillä on tällä alalla aina vakipaikka. En voi hankkia lapsia ennen kuin minulla on vakityö ja hieman säästöjä pahan päivän varalle. Mies samalla alalla, hänellä toki vakityö, mutta palkkamme eivät ole kovin hyvät, joten hänen palkallaan emme lasta ja meitä elätä.

Eli tekisit sen mitä he pelkäävätkin. Sittenhän on hyvä että vakityö menee sille joka tekee työt.

Vierailija
266/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapsettomana naisena maksanut yli 20 vuotta muiden ihmisten lasten lapsilisiä, lasten neuvolat, terveydenhuollon, päivähoidon, koulutuksen, perhevapaat jne. Hoitanut työt, kun toiset ovat olleet kotona sairaita lapsiaan hoitamassa jne. Tiettyyn pisteeseen asti osallistun perheellisten tukemiseen ihan mielelläni, vaikka itse en saakaan tältä yhteiskunnalta takaisin mitään rahallista tukea. Mutta tässä ehdotuksessa tulee jo RAJA VASTAAN!

Mitkä on sun bruttotulot ollut 20 vuotta sitten ja nyt? Ja tuleeko palkka yksityiseltä? Todennäköisesti oot maksellut vaan sun omia osuuksia koulutuksesta, sairaanhoidosta, poliisista ym. Harva on oikeasti nettomaksaja, jolloin siis saa maksettua kaikki omat kulut ja maksaa myös muiden.

Niin tästähän oli juttua vähän aika sitten, että vain ylemmästä keskiluokasta eteenpäin ollaan nettoveronmaksajia. Eli hyvin harva on muuta kuin siipeilijä.

No suurin osa niistä nytkin syntyvistä tulee olemaan vaan siipeilijöitä. Niin mitä niitä sitten kannattaa synnyttää?

Vierailija
267/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapsettomana naisena maksanut yli 20 vuotta muiden ihmisten lasten lapsilisiä, lasten neuvolat, terveydenhuollon, päivähoidon, koulutuksen, perhevapaat jne. Hoitanut työt, kun toiset ovat olleet kotona sairaita lapsiaan hoitamassa jne. Tiettyyn pisteeseen asti osallistun perheellisten tukemiseen ihan mielelläni, vaikka itse en saakaan tältä yhteiskunnalta takaisin mitään rahallista tukea. Mutta tässä ehdotuksessa tulee jo RAJA VASTAAN!

Mitkä on sun bruttotulot ollut 20 vuotta sitten ja nyt? Ja tuleeko palkka yksityiseltä? Todennäköisesti oot maksellut vaan sun omia osuuksia koulutuksesta, sairaanhoidosta, poliisista ym. Harva on oikeasti nettomaksaja, jolloin siis saa maksettua kaikki omat kulut ja maksaa myös muiden.

Niin tästähän oli juttua vähän aika sitten, että vain ylemmästä keskiluokasta eteenpäin ollaan nettoveronmaksajia. Eli hyvin harva on muuta kuin siipeilijä.

No suurin osa niistä nytkin syntyvistä tulee olemaan vaan siipeilijöitä. Niin mitä niitä sitten kannattaa synnyttää?

Miksi sinut kannatti synnyttää?

Vierailija
268/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 31-vuotias maisteri, enkä saa kuin sijaisuuksia, kun pelkäävät minun jäävän heti äitiyslomalle. Ikäisiltäni miehillä on tällä alalla aina vakipaikka. En voi hankkia lapsia ennen kuin minulla on vakityö ja hieman säästöjä pahan päivän varalle. Mies samalla alalla, hänellä toki vakityö, mutta palkkamme eivät ole kovin hyvät, joten hänen palkallaan emme lasta ja meitä elätä.

Eli tekisit sen mitä he pelkäävätkin. Sittenhän on hyvä että vakityö menee sille joka tekee työt.

31-vuotiaalla on työuraa jäljellä 40 vuotta. Kyllä se kahden lapsen äitiysvapaat kestää.

Vierailija
269/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

31-vuotiaalla on työuraa jäljellä 40 vuotta. Kyllä se kahden lapsen äitiysvapaat kestää.

Missaat pointin. Työnantaja etsii työntekijää sillä hetkellä työlle joka pitää tehdä silloin, ei 40v päästä.

Vierailija
270/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missaat pointin. Työnantaja etsii työntekijää sillä hetkellä työlle joka pitää tehdä silloin, ei 40v päästä.

Varmaan on noin viikonloppufestareiden bajamajojen siivouksen suhteen. Muuten työnantajien pitää katsoa tulevaisuuteen. Meneehän työn oppimiseen helposti vuosi ja sen kehittämiseen sitten monta vuotta.

Vierailija
271/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehettömänä ja 1 tyypin diabeetikkona isolla opintolainalla ei ole houkuttelevaa tehdä lapsia. Jonakin päivänä tahtoisin adoptoida. Ymmärtäkää ettei kaikilla ole edes miestä!

N25

Luuletko tosiaan, että miehettömänä ykköstyypin diabeetikkona isolla lainalla on helpompaa adoptoida kuin hankkia biologisia lapsia?

En ole sitä sanonut mutta se on toiveeni. En usko haluavani koskaan raskautta ja lapsen synnyttämistä. Synnyttävät äidit ovat pohjasakkaa Suomessa ja tiedän miten huonosti kohdellaan diabeetikkoja jotka haluaa lapsen.

Vierailija
272/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on noin viikonloppufestareiden bajamajojen siivouksen suhteen. Muuten työnantajien pitää katsoa tulevaisuuteen. Meneehän työn oppimiseen helposti vuosi ja sen kehittämiseen sitten monta vuotta.

Eli milloin tuo tapahtuu? Työnantaja etsii työntekijää, ja tämä jää heti pois töistä. Pitääkö työnanatajan siis löytää tuuraaja, joka osaa tehdä työtä jonka oppimiseen menee vuosia? Miksi työnantaja haluaisi palkata sen ensimmäisen?

Vierailija
273/273 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli milloin tuo tapahtuu? Työnantaja etsii työntekijää, ja tämä jää heti pois töistä. Pitääkö työnanatajan siis löytää tuuraaja, joka osaa tehdä työtä jonka oppimiseen menee vuosia? Miksi työnantaja haluaisi palkata sen ensimmäisen?

Kukaan ei raskaudu koeaikana eikä ennen kuin oppinut työn. Raskaudetkaan ei ala heti. Siinä menee helposti 3-4 vuotta ennen kuin uusi työntekijä jää äitiysvapaalle. Samaan aikaan palkattu mies on voinut jo kokonaan vaihtaa työpaikkaa parin vuoden sisään. Silloinko uuden työntekijän perehdyttäminen ei aiheuta mitään vaivaa työnantajalle?