Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihava kaveri pois hääkuvia pilaamasta?

Vierailija
19.04.2015 |

Meitä on ollut yläasteelta asti viiden tytön tiivis porukka, muut ovat hoikkia/laihoja paitsi minä.

Nyt yksi meistä on menossa naimisiin ja hän otti kaikki muut paitsi minut morsiusneidoksi. 

Meillä ei ole koskaan ollut ritaa ja olen läheisempi hänelle kuin toinen tyttö jonka otti.

Ihmettelin asiaa kunnes löysin monia amerikkalaisia blogisteja, jotka kertoivat kokemuksistaan. Heitä ei haluta kuviin koska halutaan vain laihoja ihmisiä niihin.

Miten saan hänet tunnustamaan että kyse on koostani? Haluaisin pistää välit poikki, mutta vasta selviteltyäni asiaa.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, juhlapuku ei saa näyttää naamiaisasulta. Sitä juuri tarkoitinkin!

Vierailija
62/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:08"]

Ei kai kukaan voi olla noin pinnallinen edes hääpäivänään? Tuntuu uskomattomalta.

[/quote]

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2908077/Size-24-bridesmaid-drops-seven-stone-just-12-months-ruining-best-friend-s-wedding-pictures-fat.html

http://jezebel.com/too-fat-to-be-in-your-friends-wedding-then-your-friend-476302048

http://boards.weddingbee.com/topic/a-wedding-planner-and-a-fat-bridesmaid/

http://www.bfdblog.com/2011/04/06/my-bff-is-too-fat-to-be-my-matron-of-honor/

http://www.easyweddings.com.au/blogs/ask-samantha/my-best-friend-says-im-too-fat-to-be-a-bridesmaid-now-i-dont-want-to-go-to-the-wedding/

Tässä nyt googlaamalla saatuja tuloksia vasta ensimmäiseltä sivulta...

ap

[/quote]

Eli teit provon kun olit lueskellut amerikkalaisia bolgeja. Juu ei.

Amerikka on amerikka, pinnallisuuden kehto, mutta sinä kaiketi asut Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:13"]

Voi että kun tämä satuhääbuumi menisi jo ohi. Naurettavaa pelleilyä. Tämähän tuli vasta ehkä 90-luvun lopulla muotiin nämä naamiaiset nimeltä "häät"

[/quote]

historian opiskelu ei olisi pahitteeksi.. Häitä on saatettu juhlia entisaikaan jopa viikon, että siinä sitä prinsessa hääbuumia sitten onkin.

Enkä edes tajua miksi ihmisille on niin kamalaa, jos joku haluaa juhlia häitään kunnolla? Mitä siinä on pahaa?

[/quote]

Niin, tiedän. Mummoni kertoi, kuinka hänen häitään tanssittiin kolme päivää :) Mutta ei hauskanpito vaatinut naamiaisasuja eikä kauniita kaasoja. Silloin pantiin jalalla koreasti, eikä patsasteltu jäykkislaihiskaasoina.
[/quote]
Just tää. Kyllä häitä voi juhlia ihan vapaasti vaikka kuukauden, mutta se julkisivun kiillotus on mennyt ihan överiksi. Jos vieraatkin valitaan sen perusteella, miltä he näyttävät valokuvissa... Seuraavaksi häihin aletaan varmaan palkata jotain malleja esittämään vieraita, että on varmasti edustavaa ja teemaväreihin sopivaa porukkaa hääkuvissa sitten :D

Vierailija
64/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ole läski.

Vierailija
65/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ottaa vakavasti aikuista ihmistä, joka käyttää ihmisistä sanaa "läski".

Vierailija
66/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh ? Eihän toi ole edes kaveri joka noin tekee. Pistä ihmeessä välit poikki hiljaisesti ja kyselemättä mitään.

Vierailija
67/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:13"]

Voi että kun tämä satuhääbuumi menisi jo ohi. Naurettavaa pelleilyä. Tämähän tuli vasta ehkä 90-luvun lopulla muotiin nämä naamiaiset nimeltä "häät"

[/quote]

historian opiskelu ei olisi pahitteeksi.. Häitä on saatettu juhlia entisaikaan jopa viikon, että siinä sitä prinsessa hääbuumia sitten onkin.

Enkä edes tajua miksi ihmisille on niin kamalaa, jos joku haluaa juhlia häitään kunnolla? Mitä siinä on pahaa?

[/quote]

Entisaikaan ei patsasteltu prinsessoina vaan pidettiin hauskaa ja tanssittiin niin että lattia ryski. Olen ollut lapsena hautajaisissakin, jotka kestivät kaksi päivää. Ensimmäinen päivä oli juhlallisempi ja vakavampi ja toinen oikein kunnon suku- ja kyläjuhla ja meno reipasta. 

Prinsessapönötykset, kaasokiemurat, typerät hääleikit ja koko "meidän näköiset häät" teemaväreineen, ei-toivottuine lapsi- ym. vieraineen jne on viimeisten parin vuosikymmenen tulosta.

Vierailija
68/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Mistä sinä tiedät kuka on morsiammelle läheisin ystävä???

Vierailija
69/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:58"]

Ööh... Mistä sinä tiedät kuka on morsiammelle läheisin ystävä???

[/quote]

Oisko villi veikkaus, että se jonka kanssa on eniten tekemisissä... 

Vierailija
70/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:55"]No älä ole läski.
[/quote]
Lihavat täällä alapeukuttaa.

Vierailija
71/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa pintaliitomeininkiä. Ulkonäön perusteella pappinsa, morsiusneitonsa tai kenet tahansa valitsevat ihmiset ovat kuvottavia pintaliitäjiä, joiden päässä ei pyöri mitään muuta kuin ulkonäkö. En ole koskaan kuullutkaan tällaisesta, olen järkyttynyt :(

Vierailija
72/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:08"]

Ei kai kukaan voi olla noin pinnallinen edes hääpäivänään? Tuntuu uskomattomalta.

[/quote]

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2908077/Size-24-bridesmaid-drops-seven-stone-just-12-months-ruining-best-friend-s-wedding-pictures-fat.html

http://jezebel.com/too-fat-to-be-in-your-friends-wedding-then-your-friend-476302048

http://boards.weddingbee.com/topic/a-wedding-planner-and-a-fat-bridesmaid/

http://www.bfdblog.com/2011/04/06/my-bff-is-too-fat-to-be-my-matron-of-honor/

http://www.easyweddings.com.au/blogs/ask-samantha/my-best-friend-says-im-too-fat-to-be-a-bridesmaid-now-i-dont-want-to-go-to-the-wedding/

Tässä nyt googlaamalla saatuja tuloksia vasta ensimmäiseltä sivulta...

ap

[/quote]

Eli teit provon kun olit lueskellut amerikkalaisia bolgeja. Juu ei.

Amerikka on amerikka, pinnallisuuden kehto, mutta sinä kaiketi asut Suomessa.

[/quote]

Ei, vaan seuraan aktiivisesti lihavien syrjintään liittyviä blogeja ja yhdessä sitten törmäsin tähän liian lihava kuviin-juttuun. Pari muutakin oli kuulemma kokenut samaa.

Tuon googlauksen tein siksi että minua uskottaisi, joku väitti ettei kukaan voi olla noin pinnallinen.

Ja mistä ihmeestä arvelet että Suomi on niin paljon puhtoisempi kuin USA? Minä elän täällä lihavissa nahoissani joka päivä ja kohtaan syrjintää terveydenhuollossa, työhönotossa, yökerhoissa ja deittailussa. Enköhän minä itse osaa arvioida esimerkiksi nyt kaverini motiiveja kuin sinä. Sinä tiedät tilanteesta tasan aloitusviestin tiedot ja omat ennakkoluulosi.

ap

Vierailija
73/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52.vuotias tulevan morsiamen äiti. Olen nyt katsonut viime vuosina sitten ihan mielenkiinnosta näitä hääohjelmia, tositeeveetä siis.

En olisi ikinä tullut ajatelleeksi, että kirkkoa täytyy koristella. Jollain ihme kukkakimppuhörhötyksillä. Kirkkoa??? Oli ihan uusi juttu muinulle.

Ja nämä teemavärit. Mitkä v...n teemavärit? Aluksi luulin, oikeasti, että tämän täytyy olla joku vitsi.

Pelleilyksi on mennyt. Onneksi tyttärelläni riittää tyylitaju. Herranjestas, miehen kanssa jo kolme vuotta yhdessä asunutta naistako pitäisi isän vielä saattaa alttarille?  Oi eiii.

Vierailija
74/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:17"]

Olen 52.vuotias tulevan morsiamen äiti. Olen nyt katsonut viime vuosina sitten ihan mielenkiinnosta näitä hääohjelmia, tositeeveetä siis.

En olisi ikinä tullut ajatelleeksi, että kirkkoa täytyy koristella. Jollain ihme kukkakimppuhörhötyksillä. Kirkkoa??? Oli ihan uusi juttu muinulle.

Ja nämä teemavärit. Mitkä v...n teemavärit? Aluksi luulin, oikeasti, että tämän täytyy olla joku vitsi.

Pelleilyksi on mennyt. Onneksi tyttärelläni riittää tyylitaju. Herranjestas, miehen kanssa jo kolme vuotta yhdessä asunutta naistako pitäisi isän vielä saattaa alttarille?  Oi eiii.

[/quote]

Kirkon koristelu on minustakin vähän kummallista. Olen itse ateisti, mutta yritän parhaani mukaan kunnioittaa toisten uskoa, ja jotenkin tuntuu epäkunnioittavalta mennä protestanttiseen tilaan pyhää huonetta koristelemaan - protestanttiseen liikkeeseen kun nimenomaan kuului kirkkojen riisuminen siksi, että olennaiseen keskityttäisi enemmän...

En kuitenkaan ymmärrä parkua teemaväreistä sun muusta. Meillä ei ollut koristeita häätilassa lainkaan, mutta jos olisi ollut niin tietty ne olisivat olleet samansävyisiä? Esteettiseksihän koristeet on tarkoitettu. 

Vierailija
75/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että nykyään tupakointi tai juominen on niin paheksuttuja, mutta nämä pullerot jotka on kansantaloudelle nykyisessä konkurssi tilanteessa se viimeinen oljenkorsi, joka todellakin tulee hävittämään Suomen kansantuloilla "ilmaisen" terveydenhoidon ja säällisen vanhustenhuollon kun siihen ei ole ollut vuoden 2008 jälkeen edes varaa.
Niin nämä mukavat pullerot ovat niin otettuja siitä että heidän valisemaa elintapaa ei ihannoida.
Tänään ei julissa kukaan pistä tupakaksi kahvipöydässä vaan siirrytään syrjemmälle. Häissä juominen on kuulunut Suomessakin hääperinteeseen, mutta nykyään liikaa ottaneet yleensä ohjataan lepämään tms.
Kuitenkin tupakoivat ja juovat maksavat paheestaan suuret haittaverot.
Pullukat taas vain syövät ja ruuan arvonlisäverokaan ei ole täysi, haittavero on vain makeisilla. Normaalien työssäkäyvien ihmisten pitäisi veroissaan maksaa näille insuliinit ja kolestrolilääkkeet varmaan sähköpyörätuolikin. Tosin tähän ei riitä edes lapsenlapsien verotulot, niin paljon on jo lainattu.

Vierailija
76/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti päätät olla menemättä tollaisiin roskaväen juhliin. Ansaitset paljon parempaa.

Vierailija
77/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkojen koristelu on kyllä sinänsä erikoista, sillä itse ainakin olen ollut useammankin kerran häissä, joissa se vihkimistilaisuus on suoritettu tyylillä 'yksi pari sisään, toinen ulos, kolmas jonossa'. Ei siinä todellakaan yhdelle parille koko päiväksi kirkkoa ole saatu, puhumattakaan erikseen kirkon koristeluista. Häävastaanottotilat tietysti taas on usein koristeltu viimeisen päälle.

Vierailija
78/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:31"]

Mikä siinä on että nykyään tupakointi tai juominen on niin paheksuttuja, mutta nämä pullerot jotka on kansantaloudelle nykyisessä konkurssi tilanteessa se viimeinen oljenkorsi, joka todellakin tulee hävittämään Suomen kansantuloilla "ilmaisen" terveydenhoidon ja säällisen vanhustenhuollon kun siihen ei ole ollut vuoden 2008 jälkeen edes varaa. Niin nämä mukavat pullerot ovat niin otettuja siitä että heidän valisemaa elintapaa ei ihannoida. Tänään ei julissa kukaan pistä tupakaksi kahvipöydässä vaan siirrytään syrjemmälle. Häissä juominen on kuulunut Suomessakin hääperinteeseen, mutta nykyään liikaa ottaneet yleensä ohjataan lepämään tms. Kuitenkin tupakoivat ja juovat maksavat paheestaan suuret haittaverot. Pullukat taas vain syövät ja ruuan arvonlisäverokaan ei ole täysi, haittavero on vain makeisilla. Normaalien työssäkäyvien ihmisten pitäisi veroissaan maksaa näille insuliinit ja kolestrolilääkkeet varmaan sähköpyörätuolikin. Tosin tähän ei riitä edes lapsenlapsien verotulot, niin paljon on jo lainattu.

[/quote]

Sokerivero on olemassa. Rasvaverosta on ollut keskustelua.

Muuten ihan söpö provo ja sehän liittyi melkein aiheeseenkin!

Vierailija
79/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestiketju on malliesimerkki siitä, että roima ylipaino ei ole ainoa ongelma ylipainoisissa ihmisissä. Tässäkin tapauksessa tämä sairaalloisen ylipainoisilla ihmisillä yleensä esiintyvä "minä minä minä" -asenne pääsee esille, kun kaverin häissäkin pitää huomio vetaa omaan itseensä.

Vierailija
80/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:46"]

Tämä viestiketju on malliesimerkki siitä, että roima ylipaino ei ole ainoa ongelma ylipainoisissa ihmisissä. Tässäkin tapauksessa tämä sairaalloisen ylipainoisilla ihmisillä yleensä esiintyvä "minä minä minä" -asenne pääsee esille, kun kaverin häissäkin pitää huomio vetaa omaan itseensä.

[/quote]

Kerro vähän lisää