Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihava kaveri pois hääkuvia pilaamasta?

Vierailija
19.04.2015 |

Meitä on ollut yläasteelta asti viiden tytön tiivis porukka, muut ovat hoikkia/laihoja paitsi minä.

Nyt yksi meistä on menossa naimisiin ja hän otti kaikki muut paitsi minut morsiusneidoksi. 

Meillä ei ole koskaan ollut ritaa ja olen läheisempi hänelle kuin toinen tyttö jonka otti.

Ihmettelin asiaa kunnes löysin monia amerikkalaisia blogisteja, jotka kertoivat kokemuksistaan. Heitä ei haluta kuviin koska halutaan vain laihoja ihmisiä niihin.

Miten saan hänet tunnustamaan että kyse on koostani? Haluaisin pistää välit poikki, mutta vasta selviteltyäni asiaa.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:36"]Ymmärrän AP:n mielipahan, mutta tavallaan täytyy myöntää, että ymmärrän morsiantakin. Kälyni on todella lihava (vaatekoko muistaakseni 56), on ollut jokusen kerran kaasona tms. ja hääkuvissa huomio todella kiinnittyy häneen hänen kokonsa vuoksi. Silmä automaattisesti hakeutuu muista poikkeavan näköiseen. Aika moni kuvia katsellessaan vielä päivittelee, miten nuori nainen voi olla noin lihava yms. Ei tietenkään kälyni aikana. En itsekään jaksaisi sitä ainaista kaason koon päivittelyä. Omissa häissäni yksi vieras oli pukeutunut TODELLA arkisesti (risoihin farkkuihin ja t-paitaan) ja sitä jaksetaan kuvia katsellessa ihmetellä. Vaikka ko. henkilö on minulle tärkeä ystävä, kyllähän se vähän ärsyttään kun se tulee AINA esille.
[/quote]
Eli sulla on moukkia ystäviä/ tuttuja/ sukulaisia, kun noin päivittelevät jonkun ihmisen ulkomuotoa. Mitä sä teet tollasilla ihmisillä elämässäsi, kysyn vaan? Heivaa ne ja hanki sivistyneempää seuraa. Vai oletko itse yhtä moukka....

Vierailija
42/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinhän nämä morsmaikut nykyisin valitsevat papinkin ulkonäön mukaan. Tiedän. Ihan järkyttävää.

Ja nuo kaikki "isä luovuttaa" 

Isi luovuttaa tyttärensä, joka on tehnyt sulhaselle jo pari tenavaa, jotka juoksentelevat pitkin kirkkoa ja kaasot sitten yrittävät tyllipaskamekoissaan niitä rauhoitella.  Tyylitöntä!!! 

Hyi!

Älä ap mene edes noihin häihin. Sinuss ei ole mitään vikaa. Jutellaan eri ketjussa sitten painonhallinnasta, mutta tähän asiaan se ei kuulu. Jätä menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:36"]Ymmärrän AP:n mielipahan, mutta tavallaan täytyy myöntää, että ymmärrän morsiantakin. Kälyni on todella lihava (vaatekoko muistaakseni 56), on ollut jokusen kerran kaasona tms. ja hääkuvissa huomio todella kiinnittyy häneen hänen kokonsa vuoksi. Silmä automaattisesti hakeutuu muista poikkeavan näköiseen. Aika moni kuvia katsellessaan vielä päivittelee, miten nuori nainen voi olla noin lihava yms. Ei tietenkään kälyni aikana. En itsekään jaksaisi sitä ainaista kaason koon päivittelyä. Omissa häissäni yksi vieras oli pukeutunut TODELLA arkisesti (risoihin farkkuihin ja t-paitaan) ja sitä jaksetaan kuvia katsellessa ihmetellä. Vaikka ko. henkilö on minulle tärkeä ystävä, kyllähän se vähän ärsyttään kun se tulee AINA esille. [/quote] Eli sulla on moukkia ystäviä/ tuttuja/ sukulaisia, kun noin päivittelevät jonkun ihmisen ulkomuotoa. Mitä sä teet tollasilla ihmisillä elämässäsi, kysyn vaan? Heivaa ne ja hanki sivistyneempää seuraa. Vai oletko itse yhtä moukka....

[/quote]

No ihmisillä nyt vaan on tapana kommentoida, kun valokuvia katsellaan. Jos kuvassa näkyy jotakin ns. poikkeavaa niin aika usein sitä poikkeavaa asiaa sitten myös kommentoidaan. Moukkamaista tai ei. Itse en lähde päivittelemään ääneen, mutta valehtelisin jos väittäisin, etten hiljaa mielessäni ajattelisi, että onpa lihava kaaso tms.

Nro 30

Vierailija
44/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle painolla ei edes ole väliä, olen vaan pysynyt samoissa mitoissa viimiset 10 vuotta erityisesti ponnistelematta ja "asettunut mittoihini" aika kivasti. Ja täytyy sanoa että kyllä mä nautin siitä että eräs selkäni takana painoani joskus nuorena järkytyksekseni kommentoinut tuttu joka ilmeisesti asialle asettaa sitten enemmän arvoa on viimeiset vuodet kamppaillut oman painonsa kanssa ja on milloin milläkin laihiksella ja on välillä silminnähden kateellinen kuin itse vain edelleen "olla möllötän" koossani.

Vierailija
45/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kovin lihava morsmaikku ottaa erittäin kauniita ja laihoja morsiusneitoja?

Vierailija
46/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:36"]Ymmärrän AP:n mielipahan, mutta tavallaan täytyy myöntää, että ymmärrän morsiantakin. Kälyni on todella lihava (vaatekoko muistaakseni 56), on ollut jokusen kerran kaasona tms. ja hääkuvissa huomio todella kiinnittyy häneen hänen kokonsa vuoksi. Silmä automaattisesti hakeutuu muista poikkeavan näköiseen. Aika moni kuvia katsellessaan vielä päivittelee, miten nuori nainen voi olla noin lihava yms. Ei tietenkään kälyni aikana. En itsekään jaksaisi sitä ainaista kaason koon päivittelyä. Omissa häissäni yksi vieras oli pukeutunut TODELLA arkisesti (risoihin farkkuihin ja t-paitaan) ja sitä jaksetaan kuvia katsellessa ihmetellä. Vaikka ko. henkilö on minulle tärkeä ystävä, kyllähän se vähän ärsyttään kun se tulee AINA esille. [/quote] Eli sulla on moukkia ystäviä/ tuttuja/ sukulaisia, kun noin päivittelevät jonkun ihmisen ulkomuotoa. Mitä sä teet tollasilla ihmisillä elämässäsi, kysyn vaan? Heivaa ne ja hanki sivistyneempää seuraa. Vai oletko itse yhtä moukka....

[/quote]

No ihmisillä nyt vaan on tapana kommentoida, kun valokuvia katsellaan. Jos kuvassa näkyy jotakin ns. poikkeavaa niin aika usein sitä poikkeavaa asiaa sitten myös kommentoidaan. Moukkamaista tai ei. Itse en lähde päivittelemään ääneen, mutta valehtelisin jos väittäisin, etten hiljaa mielessäni ajattelisi, että onpa lihava kaaso tms.

Nro 30
[/quote]
*SANATON*

Vierailija
47/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:24"]no tottahan on, että läski ei ole ikinä kaunis... vaan... öööö... no läski! Onhan nyt niin paljon kauniinpaa olla hoikka ja upea, kun tynnyri siellä jota miettii jaksaako edes seisoa sen toimituksen ajan. Ja loppu hääpäivä menee läskillä valittaen kipeitä jalkoja [/quote] Mua jo alkaa hiukan naurattamaan nämä lihavien inhoajat ja suorastaan vihaajat. Samaa mantraa jauhetaan ketjusta toiseen, ei mitään järkevää tai faktatietoa sanota. Ei näin ylipainoisena enää vituta yhtään nämä jauhamiset, pikemminkin säälittää yllä olevat ihmiset ja huvittaa. Alkaa olemaan päivän parhaimmat kommentit juuri yllä olevia, kun miettii minkä oloinen henkilö näitä kirjoittaa. Näen sellaisen nutturapäisen tiukkailmeisen sellerinpurijan, joka samanaikaisesti näppäilyn ohella nostelee kahvakuulaa ja miettii mitä "uutta" tänään keksisi lihavista. Ideat nähtävästi loppu.

[/quote]

Tai ehkä ne on itseinhoiset ylipainoiset kun tuollaista kirjoittaa. Ihan mielenkiinnosta, jos ei kerran ole okei sanoa ilkeästi ylipainoisille niin miksi laihoja saisi haukkua? Nutturaa pidän vain ratsastuskilpailuissa, selleriä en ole varmaan ikinä syönyt ja kahvakuulallakaan en kuntoile. Ihmisten paino on minulle ihan yhdentekevää.

Vierailija
48/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun tämä satuhääbuumi menisi jo ohi. Naurettavaa pelleilyä. Tämähän tuli vasta ehkä 90-luvun lopulla muotiin nämä naamiaiset nimeltä "häät"

Vierailija
49/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kyllä yksiä piruja toisilleen. Itselle näin miehenä ei tulisi mieleenkään dissata kaveria ulkonäön vuoksi. Väitän, että miesten piirissä tuollaista pidettäisiin todella akkamaisena ja nolona.

Vierailija
50/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap, mutta ymmärrän vähän toista puoltakin.
.
Itkin lohduttomasti, kun en saanut muistoksi kuvaa itsestäni rakkaan äitini arkun äärellä. Syy: megalihava siskoni seisoi siinä vieressä, peittäen mut kokonaan kameralta. Kuvaaja ei ollut kehdannut pyytää siskoa pois tieltä, ja teki ihan oikein. Vitutti valtavasti, vaikka sisko mulle rakas onkin.

Vierailija
51/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinkysymys on miksi olet lihava? Varmaan morsian ajattelee, että kunet osaa edes itsestäsi pitää huolta, niin miten osaisit toimia morsiusneitona. Katso peiliin!

Vierailija
52/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:07"]

Meitä on ollut yläasteelta asti viiden tytön tiivis porukka, muut ovat hoikkia/laihoja paitsi minä.

Nyt yksi meistä on menossa naimisiin ja hän otti kaikki muut paitsi minut morsiusneidoksi. 

Meillä ei ole koskaan ollut ritaa ja olen läheisempi hänelle kuin toinen tyttö jonka otti.

Ihmettelin asiaa kunnes löysin monia amerikkalaisia blogisteja, jotka kertoivat kokemuksistaan. Heitä ei haluta kuviin koska halutaan vain laihoja ihmisiä niihin.

Miten saan hänet tunnustamaan että kyse on koostani? Haluaisin pistää välit poikki, mutta vasta selviteltyäni asiaa.

[/quote]

Voi kulta pieni. Älä sure tätä asiaa. Älä sure, minua ahdistaa, kun voin kuvitella tunteesi. Olen todenäköisesti äitisi ikäluokkaa. En halua, että suret. Ja  vaikka et surisikaan, silti tunnen sinua kohtaan suurta myötätuntoa. 

Nyt tiedät: sinä olet ollut hyvä ystävä. Siinä olet tehnyt oikein. Anna sen kantaa, tuoda itseluottamusta. Voit miettiä, kuka ei ollutkaan se hyvä ystävä. Sinä annoit ystävyytesi, ole ylpeä siitä! 

Tunnen suurta myötätuntoa, koska toinen tyttäristäni oli jossain elämänsävaiheessa aikalailla ylipainoinen. Tiedän sen tuskan, mitä hän koki. Pieni kulta (sorruin lepertelyyn tai johonkin). luota itseesi! Sinun aloituksesi oli myös hyvä ja tärkeä. Toivottavasti tulevan kesän hääparit pysähtyisivät miettimään.

T. 53-vuotias satunnainen palstailija 

Vierailija
53/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:13"]

Voi että kun tämä satuhääbuumi menisi jo ohi. Naurettavaa pelleilyä. Tämähän tuli vasta ehkä 90-luvun lopulla muotiin nämä naamiaiset nimeltä "häät"

[/quote]

historian opiskelu ei olisi pahitteeksi.. Häitä on saatettu juhlia entisaikaan jopa viikon, että siinä sitä prinsessa hääbuumia sitten onkin.

Enkä edes tajua miksi ihmisille on niin kamalaa, jos joku haluaa juhlia häitään kunnolla? Mitä siinä on pahaa?

Vierailija
54/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:10"]

Oletko jo kysynyt, että miksi jätti sinut pois?

[/quote]

Kun kuulemma neljä olisi liikaa "alttarilla" ja haluavat meidän menevä pareittain sulhasen valitsemien kanssa, ja sulhanen ei halua ketään neljättä.

Kun kysyin että miksi sitten minä jäin pois, meni ihan vaikeaksi ja sönkötti jotain sisällötöntä

[/quote]

Luulen, että sulhanen ei halua, että morsiamella on kaltaisesi hyvä ystävä. Sulhanen on mustasukkainen ja tietenkin sai tulevan vaimon jättämään juuri sinut pois sanomalla jotain ilkeää lihavuudestasi. Toivottavasti sulhasen valitsemat morsiusneidot(?) ovat yhtä hoikkia kuin morsimen valitsemat. Tuskin ovat.

Vierailija
55/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:30"]

[/quote]

historian opiskelu ei olisi pahitteeksi.. Häitä on saatettu juhlia entisaikaan jopa viikon, että siinä sitä prinsessa hääbuumia sitten onkin.

Enkä edes tajua miksi ihmisille on niin kamalaa, jos joku haluaa juhlia häitään kunnolla? Mitä siinä on pahaa?

[/quote]

Suomalaista harmittaa kun naapurin Tiina saa huomiota ainakin viikon häiden jälkeen :((( Ja ostaa kauniin puvun! Kirkkaamman kruunun saa naapurin mamma, joka meni maistraatissa naimisiin, todistajana vain viraston siivooja ja passiaan uusinut Pertti.

t. menin maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa naimisiin, mutta en siedä ihmisiä jotka mollaavat toisten tapaa juhlia häitään

Vierailija
56/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa saattaisin jättäytyä kokonaan pois häistä "pilaamasta hyviä hääkuvia". En kylläkään ole lihava, joten tilanne ei ole sinänsä tuttu, mutta kyllä tuo "ystävä" aika pinnalliselta tapaukselta kuulostaa.

Vierailija
57/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin, tiedän. Mummoni kertoi, kuinka hänen häitään tanssittiin kolme päivää :) Mutta ei hauskanpito vaatinut naamiaisasuja eikä kauniita kaasoja. Silloin pantiin jalalla koreasti, eikä patsasteltu jäykkislaihiskaasoina.

Vierailija
58/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon ymmärtäjiä riittää tässäkin asiassa. Kai sitä anonyyminä tunnustaa paskamaisetkin asenteensa helpommin, tai sitten täällä on yksi pinnallinen henkilö floodaamassa.

Olisiko teistä myös ok jos (kuten eräässä lukemassani jutussa) morsian valitsisi tahallaan rumat puvut morsiusneidoilleen niin että näyttäisi itse paremmalta? Morsiamen päivä hei!

Vierailija
59/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:41"]

[/quote]

[/quote]

Niin, tiedän. Mummoni kertoi, kuinka hänen häitään tanssittiin kolme päivää :) Mutta ei hauskanpito vaatinut naamiaisasuja eikä kauniita kaasoja. Silloin pantiin jalalla koreasti, eikä patsasteltu jäykkislaihiskaasoina.

[/quote]

Juhlapuku = naamiaisasu? 

Vierailija
60/95 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt luulen että oket vetässyt tuon lihavuusperustelun ihan omasta päästäsi ja syy on ollut joku muu. Eikä sua ole hylätyy kuitenkaan, olet kuitekin kutsuttu häihin, eikö?