Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä ihmistä jonka kanssa olemme ehkä jopa liian erilaisia

Vierailija
15.07.2025 |

Ikävöin ihmistä joka on aikalailla vastakohtani, vaikka jotain samaa myös löytyy. Itse olen erittäin empaattinen, puolustan ihmisiä jotka kokevat mielestäni epäoikeudenmukaisuutta. Olen vähän sellainen ihminen joka haluaisi pelastaa kaikki jos vain olisi mahdollista. Parhaani yritän kuitenkin tavalla tai toisella. Välillä tietenkin turvaudun itsekin, mutta minulla on halu suojella, auttaa ja tukea muita. Välitän muista syvästi, vaikken aina pysty ratkaisemaan kaikkea. Sydämeni ei pysty olemaan välittämättä enkä halua luopua edes uskosta hyvyyteen.

Tuo toinen on melkein vastakohtani. Ei paha, mutta kyynisempi. Hän ei juuri tunne myötätuntoa muita kohtaan. Hän ajattelee ensisijaisesti itseään ja omaa polkuaan. Toisten kärsimys ei kosketa häntä samoin kuin minua, ja hyväksyn sen, emmehän me kaikki ole samanlaisia. Hän uskoo että maailma on kova paikka jossa vain vahvat pärjäävät. Hän ei pyri pelastamaan ketään, toisin kuin minä jos vääryyttä näen.

Silti vaikka tiedän hänen olevan erilainen, minulla on valtava ikävä hänen luo. Yritän järkeillä itselleni olla ottamatta yhteyttä koska ei se muuttaisi mitään kun kumpikin näkee toisensa vain erilaisina. Millä tämä loppuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaudun = turhaudun  

Vierailija
2/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiat tunnustamalla. Kaikkia ei voi pelastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on saanut näyttää tunteensa avoimesti aina ja toinen ehkä kasvatettu kurilla?

Vierailija
4/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni. Lue runo "tunteellinen siili." Se olen minä.

t. se kyyninen

P.S. Minullakin on ikävä sinua.

Vierailija
5/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni. Lue runo "tunteellinen siili." Se olen minä.

t. se kyyninen

P.S. Minullakin on ikävä sinua.

Yllättävän kaunis runo, mutta tuskin olet hän. Kiitos silti. :) Ap.

Vierailija
6/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset kokevat vetoa ihmiseen jolla on sellaisia piirteitä mitä itse alitajuntaisesti kaipaa. Jos kehitän noita vastakkaisia piirteitä itsessäsi (terveellä tavalla) voi vetovoimaisuus lakata.

Vierailija
7/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on saanut näyttää tunteensa avoimesti aina ja toinen ehkä kasvatettu kurilla?

Saattaa olla. Itselle on aina opetettu, että tunteita saa näyttää ja asioista, vaikeistakin täytyy puhua. Hän on saattanut saada toisenlaisen kasvatuksen tai on vain tehnyt oman valintansa olla omanlaisensa. Ap.

Vierailija
8/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovoima on ihmeellinen. 

Vierailija
9/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on japanilasinen vaimo. Sopivasti erilainen ja samanlainen samaan aikaan. 

Vierailija
10/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on japanilasinen vaimo. Sopivasti erilainen ja samanlainen samaan aikaan. 

Japanilaista lasia vaimo sitten niin

Vierailija
11/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmiset kokevat vetoa ihmiseen jolla on sellaisia piirteitä mitä itse alitajuntaisesti kaipaa. Jos kehitän noita vastakkaisia piirteitä itsessäsi (terveellä tavalla) voi vetovoimaisuus lakata.

Ehkäpä. Täytyy ajatella asiaa tarkemmin. Miettiä mitä sellaista hänessä todellisuudessa on jota kaipaan, vai onko luonteenpiirteet jotain minkä koen tutuksi tms. Kiitos. :)

Vierailija
12/14 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävöi vain

Vierailija
13/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Voisiko kyse olla jaksamisesta? Alitajuisesti haluaisi höllätä tai muuttaa omaa asennetta ja tuo toinen toimii siinä tutkiskelussa peilinä? Ajoittainenkin turhautuminen kertoo tympääntymisestä nykyiseen tilaan. Tuosta loppumisesta olen itselleni todennut ainoaksi keinoksi ajan kulumisen omalla painollaan. Jos ja kun kyseessä tunteet toiseen, niin en pysty konemaisesti sulkemaan sitä ja tuota. Piittamatonkaan asenne ei tunnu auttavan, kun toinen käy mielessä. 

Vierailija
14/14 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne. Vuosia kulunut ja vieläkin mietin tuota yhtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi