Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
761/792 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja on hyvää. Samoin punaviini. 😋

Vierailija
762/792 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52 kirjoitti:

Minä olin niin täynnä itseäni, että vähentäminen sujui niin sutjakasti. Mutta ei, olen lähes samassa jamassa kuin ennen. Tosin määrät ovat vähentyneet, mutta silti juon taas joka ilta — yksin. Täytyy etsiä apua oikeasti ;-(

Hei, mitä tapahtui? Minä täällä hieman jopa kateellisena seurasin kuinka sinulla(kin) kuri pysyi helmi-maaliskuulle, itse kun aloitin viikonlopputissut heti tipattoman tammikuun jälkeen. Joka tapauksessa haluan vaan sanoa että ole ylpeä alkuvuoden saavutuksestasi, muista se. Mitään neuvoja en osaa enkä pysty antamaan, koska itsekin tässä edelleen opettelen. Kaikkee hyvää sulle! -Tomsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/792 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki! Täällä kirjoittelen viinilasi nenän alla - mutta onhan nyt perjantai!

Tosi hienosti osa on pystynyt sinnittelemään, kaikki eivät ihan niin hyvin… ja itse taidan kuulua jälkimmäisiin. Oikeasti olen tyytyväinen itseeni, koska arkitissuttelu on jäänyt ja viini kuuluu vain viikonloppuun. Määrät voisivat kyllä olla pienempiäkin. Mutta paljon parempi näin.

Kaikkea hyvää N52 ja muut! Ei me mitään surkimuksia olla, aina voi aloittaa uudelleen!

-Sinna-

Vierailija
764/792 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun täällä ilmeisesti on vielä satunnaisesti kävijöitä <3

Minun tämän vuoden loppiaisen jälkeiset juonnit:

- 1 kuohariannos helmikuun alkupuolella

- Kunnon juhlat maaliskuun alkupuolella. Join ja paljon, tarkkaa määrää en tiedä. Ja pari päivää tästä join vajaa puoli pulloa punkkua, kun oli jäänyt juhlista käsiin.

- Maaliskuun loppupuolella illallinen hyvässä seurassa viinin kera. Noin pullollinen meni.

- Noin viikko sitten lounaalla yksi annos valkkaria.

Olen kohtuullisen ylpeä siitä, että kotitissuttelua ei ole ollut ollenkaan. Jännitti noiden isojen juhlien alla, että maisuuko ja tuleeko paha olo, mutta hauskaa oli ja maistui ihan samalla tavalla kuin ei olisi taukoa ollutkaan. Toki seurauksena krapula plus väsymys kuten ihan oletettava noilla määrillä. Hyvin näköjään aivot ja muu elimistö vielä muistaa tuon orgaanisen molekyylin. Tapakäyttäytyminen sentään muuttunut nyt ainakin hetkeksi, siis tarkoitan tuota puuttuvaa kotitissuttelua ja ruokaviinejä. Voi olla, että kesän aikan tapahtuu paluu tissutteluihin, mutta toivottavasti kohtuudessa. Hieman väsyneempi olen ehkä ollut kuin aiemmin (ikä vai viinan puute?) ja paino tahtoo nousta (siis korvaan herkuilla mielihyvävajetta). Yksi kaveri kommentoikin, että hänellä kesti puoli vuotta tipattoman jälkeen, ennen kuin alkoi mieli muuttua pirteäksi ja iloiseksi.

Tsemppiä kaikille vähentäjille ja kohtuullistajille!

-Hellu

Vierailija
765/792 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun täällä ilmeisesti on vielä satunnaisesti kävijöitä <3

Minun tämän vuoden loppiaisen jälkeiset juonnit:

- 1 kuohariannos helmikuun alkupuolella

- Kunnon juhlat maaliskuun alkupuolella. Join ja paljon, tarkkaa määrää en tiedä. Ja pari päivää tästä join vajaa puoli pulloa punkkua, kun oli jäänyt juhlista käsiin.

- Maaliskuun loppupuolella illallinen hyvässä seurassa viinin kera. Noin pullollinen meni.

- Noin viikko sitten lounaalla yksi annos valkkaria.

Olen kohtuullisen ylpeä siitä, että kotitissuttelua ei ole ollut ollenkaan. Jännitti noiden isojen juhlien alla, että maisuuko ja tuleeko paha olo, mutta hauskaa oli ja maistui ihan samalla tavalla kuin ei olisi taukoa ollutkaan. Toki seurauksena krapula plus väsymys kuten ihan oletettava noilla määrillä. Hyvin näköjään aivot ja muu elimistö vielä muistaa tuon orgaanisen molekyylin. Tapakäyttäytyminen sentään muuttunut nyt ainakin hetkeksi, siis tarkoitan tuota puuttuvaa kotitissuttelua ja ruokaviinejä. Voi olla, että kesän aikan tapahtuu paluu tissutteluihin, mutta toivottavasti kohtuudessa. Hieman väsyneempi olen ehkä ollut kuin aiemmin (ikä vai viinan puute?) ja paino tahtoo nousta (siis korvaan herkuilla mielihyvävajetta). Yksi kaveri kommentoikin, että hänellä kesti puoli vuotta tipattoman jälkeen, ennen kuin alkoi mieli muuttua pirteäksi ja iloiseksi.

Tsemppiä kaikille vähentäjille ja kohtuullistajille!

-Hellu

Siis tarkoitan, että vasta kun oli ollut puoli vuotta tipattomalla alkoi mieli muuttua pirteämmäksi.

Vierailija
766/792 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille lohdullisista sanoista! Totta että turha murehtia takapakkeja ja katsoa taas eteen päin. Mun takapakki oli lyhyt, mutta niin suuri pettymys. Luulin hetken, että olin ihmeparantunut alkoholiriippuvuudesta, ja sitten vähitellen vajosin ostamaan viinipullon jos toisenkin kotiin ja sitä teki taas mieli. Tuntui kauhealta, sillä alkoholittomuus oli parantanut mun mielialaa ja itseluottamusta ja sitten ne oli taas poissa!

Olin kuvannut haastepäivinä alkuvuodesta joka päivä lyhyen videon itsestäni, jossa kerroin kuulumisiani. Katsoin ne videot ja näin, miten muutaman kuukauden juomattomuus — tai jo muutaman viikon — näkyi ja kuului. Videot motivoivat mut takaisin alkoholittomalle tielle ja ehkä tästä tuli hyvä varoittava esimerkki: alkoholi on riippuvuutta aiheuttava hermomyrkky ja sen kanssa pitää olla tarkkana :-)

Tsemppiä ja kevätiloa kaikille! Olisi hauska lukea enemmän ihmisten kokemuksia, kun täällä kuitenkin vielä käy muutamat!

Vierailija
767/792 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään raittiuspäivä 117 ja voin kertoa että nyt on ollut vaikeaa. Viini on mielessä tosi paljon. Elämässä on meneillään paljon kaikkea stressaavaa ja haluaisin juoda saadakseni ”hengähdystauon”. Toisaalta haluaisin juoda ihan vaan koska aurinko paistaa. Tämä vissiin kertoo siitä että alkoholi todella on ongelma ja parempi vaan yrittää jatkaa raittiina.

Vierailija
768/792 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla N52, että repsahduksesi oli vain lyhytaikainen ja pystyit jälleen palaamaan tipattomalle linjalle.

Itse olen huomannut, että alkoholi kuuluu jokaiseen vapaapäivääni. Pääsiäisenä viiniä kului niin reippaasti, että olin jo iloinen kun tiistai ja työpäivä koitti. Pitämättömiä vuosilomapäiviä olisi vielä runsaasti, mutta nyt en halua käydä lomailee, koska tiedän että se vain tarkoittaisi runsasta viinin lipittämistä. Jotenkin en vain saa itseäni niskasta kiinni, ei ole minkäänlaista yritystä lopettaa juomista, edes halua yrittää sitä. Viini maistuu liiaksi.

-Sinna

Vierailija
769/792 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk.

Nyt on kyllä ollut paljon vaikeita hetkiä ja korkin avaaminen lähellä.

Vierailija
770/792 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

4 kk.

Nyt on kyllä ollut paljon vaikeita hetkiä ja korkin avaaminen lähellä.

Muuttuisko ne vaikeat yhtään sen helpommaksi jos joisit en usko. Suuntaa ajatus siihen, että huh onneksi en ainakaan juo!

Vierailija
771/792 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Pääsiäisenä tämän vuoden ekat alkoholiannokset----eli reilu 100 pv tipatonta.

No.. hetken oli kivaa kemiallisesti.. sit väsymystä&huonoa oloa pari pvää.

Eli korkkia kiinni kunnes kuulen kuumien kesäterassien kutsuhuudon🤗

-Leevi-

Vierailija
772/792 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikean hauska vappu Ullanlinnanmäellä!! Ihmiset kysyivät miksi en juo, naureskelin että joillain on tipaton tammikuu, mulla viinaton vappu. Jättivät siihen ;-)

Vierailija
773/792 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onkohän täällä enää muita? Miten sujui 100 päivän haasteet ja mitä sitten tapahtui?

Minä ajattelen alkoholin käytön lopettamista kokonaan, kuuntelen aiheesta kirjoja ja luen blogeja. Ja nyt taas toukokuun on ollut ihanaa kun joka aamu herään niin hyvin nukkuneena!

Mutta ei tämä helppoa ole, koska koko muu maailma juo ja pitää sitä normaalina!

Miten muut olette voineet ja mitä mietteitä?

Vierailija
774/792 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikeaa pysyä täysin alkotta. Aina kun jonkun 10 pv ollut, tulee sellainen mieli, että eihän tässä mitään ongelmaa ole. Sitten juo pullon viiniä illassa ja aamulla pohtii, että MIKSI?!

Vierailija
775/792 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä! Harmittaa vietävästi kun vappuna join aattona yhden lasin kuoharia ja vapunpäivänä toisen. Ilman näitä tänään olisi raittiuspäivä 145.

Muuten olen ollut juomatta, mutta välillä tekee ihan hirveästi mieli hakea se viinipullo ja antaa mennä. Tänään on sellainen päivä.

Vierailija
776/792 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei ole mitään mieltä laskea muutamia laseja. Olet oikealla tiellä K ja sinne minunkin matka!

Vierailija
777/792 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne jakamaan niin sanotun onnistumisen! Olen yrittänyt jokainen kuukausi vuoden alusta aloittaa täysin tipattoman - ei ole onnistunut. On ollut paljon stressiä ja koronarajoitusten vuoksi harrastukset tauolla. Viiniä olen ottanut enemmän ja vähemmän rentoutumiseen. Tekosyitä, mutta minun juomistani edesauttoivat joka tapauksessa. Tipaton siirtyi koko ajan.

Nyt olen toukokuun alusta ollut täysin tipattomalla ja aion jatkaa hyvällä linjalla! Olo on energinen ja olen saanut liikuntaharrastukseni takaisin! Olen todella tyytyväinen, että olen saanut näin pitkän tauon pidettyä, ja kovempia mielitekoja ei ole edes ollut.

Haluaisin olla täysin tipattomalla Juhannukseen saakka, mutta on muutamat juhlat tiedossa ennen sitäkin. Nyt olen osannut olla juomatta helposti vain jättämällä kaikki menot pois. En kuitenkaan voi eristäytyä loppuelämäkseni, joten onko vinkkejä, kuinka olla ns. vesilinjalla kosteissa juhlissa? Viinin lipittäminen on minulle juurtunut tapa, joten se tulee todellakin olemaan erilainen kokemus minulle.. Ajatuksia ja asiallisia vastauksia?:)

Vierailija
778/792 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ihana kuulla onnistumisestasi ja todella toivon, että tajuat kuinka paljon hienompaa elämä ilman alkoholia on. Minäkin teoriassa mutta yksinäisenä ihmisenä tarvitsisin yhteisön juomattomuuteen. Nauti jokaisesta päivästä!

Vierailija
779/792 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen ketjua.

Aion aloittaa nenänvalkaisun. Joka viikonloppu kuluu viinin merkeissä. Jää asioita tekemättä ja hoitamatta kun tissuttelen ja krapuloin. Lisäksi tulee usein riitaa koska tunteet nousee pintaan viinin myötä. Menee rahaa ja paino nousee. Usein mietin sunnuntaina että ensi vkonloppuna en osta viiniä enkä juo alkoa. Ja joka torstai alkaa suu napsumaan ja pe viimeistään haen tonkan. Mulla ei ole mitään itsekuria ja se ärsyttää!! Mistä sitä löytyisi kuria? Eilen join niin paljon etten edes muista iltaa ja aamulla olo oli karsea. Olen perheellinen työssäkäyvä ihminen. Ei kai tällästä pitäisi olla? Nyt tsemppaan ja ensi viikolla en hae tonkkaa enkä juo. Pitäähän nyt prkl aikuisen ihmisen pystyä siihen!!

Vierailija
780/792 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi