Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
701/792 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös jäi päälle helmikuuksikin. Tammikuussa meni yksi uudelta vuodelta jäänyt kuohari, mutta nytkuivin suin olen ollut.

Paino -4,5 kg, yöunet parantuneet, mieliala parantunut, eikä enää suuremmin tee mieli viiniä.

Eli tosi hyvä!

Vierailija
702/792 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-ilta! Miten muilla menee? Viinin himon tilalle on tullut karkkien napsimista….. tällä meningillä, jota nyt kokeilen on näemmä nimikin: sober curious. Parasta on, että tietää huomenna heräävänsä ilman morkkista ja krapulaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/792 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai, 51. päivä, ja edelleen tipattomana. Tämähän alkaa sujua. 🙂

Olen ulkoillut paljon ja katsellut vähän syömisten laadun perään - yritän välttää sokeria ja valkoista vehnää - ja vointi on ollut kyllä tosi reipas ja hyvä. Ja kirsikkana kakussa painoa on lähtenyt kolme-neljä kiloa. Nyt pitää tosin alkaa syödä enemmän, painon ei tarvitsisi enää pudota. Lihasta läskin tilalle nyt sitten ehkä…

Jaksuja kaikille, alkottomille ja alkollisille. Kevättä ja valoa kohti mennään!

- Helmi

Vierailija
704/792 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa lukemissa mennään täälläkin päivien osalta 🙂 Puntarissa ei minulla vain näy mitään muutosta...

Mukavaa kun tänään oli niin kiva ulkoilukeli heti aamusta ja päivä on pitkä. Ei tarvinnut potea krapulaa. Alkoa on kyllä tehnyt mieli itseasiassa aika paljonkin nyt kolmena päivänä peräkkäin, mutta silti sitä seuraavaa päivää ajattelemalla on saanut sinniteltyä ihan täysin tipattomana. Seuraavat neljä päivää varmaan aika helppoja, mutta perjantai se on taas edessä. Jos ensi viikonlopusta vielä selviää, niin sehän on jo maaliskuu!!

-Jone

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai, 51. päivä, ja edelleen tipattomana. Tämähän alkaa sujua. 🙂

Olen ulkoillut paljon ja katsellut vähän syömisten laadun perään - yritän välttää sokeria ja valkoista vehnää - ja vointi on ollut kyllä tosi reipas ja hyvä. Ja kirsikkana kakussa painoa on lähtenyt kolme-neljä kiloa. Nyt pitää tosin alkaa syödä enemmän, painon ei tarvitsisi enää pudota. Lihasta läskin tilalle nyt sitten ehkä…

Jaksuja kaikille, alkottomille ja alkollisille. Kevättä ja valoa kohti mennään!

- Helmi

Vierailija
705/792 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juomatta tammikuun, (en laske uv päivän viinilasillista),

Ei tippunut paino, en nukkunut paremmin. Tulipahan tehtyä. Ei tosin ongelman ole ollutkaan ennekään.

Vierailija
706/792 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Day 52 menossa vissyn voimalla.

-paino pudonnut

-vknloput pidempiä

-alkuvkn tahmeus puuttuu

-liikunta maistuu

-raikkaampi olo

-rennompi olo

Ja matka jatkuu..

Zemppiä kanssamatkustajille!

Leevi-

Vierailija
707/792 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun tipattomuus ei näy painossa yhtään, mutta ihmekös tuo kun olen vaihtanut viinin herkkuihin 😅

Mutta ajattelin, että yksi pahe kerrallaan. Yritän saada tästä alkottomuudesta nyt luontevan elämäntavan ja sitten vasta keskityn ruokavalioon.

Vierailija
708/792 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään painossa paljon näy, melkeinpä hieman ylöspäin on hivuttautunut. Perjantaina tulisi 50 päivää, joten siihen asti ainakin jatkuu tipaton. Heti olisikin mukava tapaaminen viikonloppuna ja mietin, että ottaisinko, vai jatkanko vielä vesilinjalla. Ja tosiaan, miten sitten tästä eteenpäin? Mielessä taistelee alkottoman elämän "helppous" ja terveellisyys ja toisaalta ne hauskat hetket ja makunautinnot, joita viinin naukkailu on höystänyt. Monet kommentit tässä keskustelussa ovat tuoneet pohdinnat tietoisemmaksi, siis pohtimaan suhdettani alkoholiin ja siihen, minkä roolin sille antaisin elämässäni tästä eteenpäin. Miesystävä on puolen vuoden tipattomalla (aloitti tosin jo lokakuussa), että sitäkin kautta tähän tipattomuuteen/vähentämiseen olisi hyvää tukea ainakin vielä jonkin aikaa.

Hienoja saavutuksia täällä ja tsemppiä kaikille asian kanssa kamppaileville.

-Hellu

Vierailija
709/792 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, huikeaa, että täällä on pian useampi 50 pv ja enemmän alkoton!

Mulla on hiukan paino pudonnut mutta parasta on itsetunnon kohoaminen: en tarvitse alkoholia! Pärjään hyvin ilmankin! Illat on usein tylsiä, kuten ne olivat myös viinipullon voimalla. Karkkia en ole koskaan sitten lapsuuden napsinut, mutta nyt maistuu eli sitä pitää sitten seuraavassa hetkessä kurittaa. Mutta nyt vain nautin tästä uskomattomasta vapauden tunteesta ja toivon, etten koskaan enää juo siten kuten ennen: 1-1,5 pulloa viiniä illassa!

Mukavaa helmikuun viimeistä viikkoa kaikille! Onhan täällä vielä maaliskuulle porukkaa?

Vierailija
710/792 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haahaa. Säälittävää olla tipattomalla!

Ei mulla muuta.

Vierailija
711/792 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52 kirjoitti:

Hei, huikeaa, että täällä on pian useampi 50 pv ja enemmän alkoton!

Mulla on hiukan paino pudonnut mutta parasta on itsetunnon kohoaminen: en tarvitse alkoholia! Pärjään hyvin ilmankin! Illat on usein tylsiä, kuten ne olivat myös viinipullon voimalla. Karkkia en ole koskaan sitten lapsuuden napsinut, mutta nyt maistuu eli sitä pitää sitten seuraavassa hetkessä kurittaa. Mutta nyt vain nautin tästä uskomattomasta vapauden tunteesta ja toivon, etten koskaan enää juo siten kuten ennen: 1-1,5 pulloa viiniä illassa!

Mukavaa helmikuun viimeistä viikkoa kaikille! Onhan täällä vielä maaliskuulle porukkaa?

Mä aion kyllä jatkaa maaliskuunkin.

Vierailija
712/792 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vielä sutinaa, kiva! Itselläni on pysynyt punkkupulllo per viikko, mutta olutta olen kuitenkin naitiskellut, eilenkin kaksi puolloa join tai nautiskelin. Tänään en ota sit mitään. Mutta huomenna ehkä sit taas  ja saatan käydä hakemassa sen punkkupullon ja pari olutta. Olen nautiskellut sen punkun useampana päivänä eli en huitase pullollista yhden illan aikana. Siis, ei menny suunnitelmani ihan putkeen siitä, etten ottaisi alkoholia niin monena päivänä peräkkäin. Mutta alkoholi määrä on pysynyt pienenä.  Olen ajatellut sen nyt niin, kun yksin olen niin paljon, niin otan ilon irti niistä asioista, mistä nautin.  Ja suoraan sanottuna minua huolettaa tämä maailman tilannekkin, se saa ajattelemaan, että nyt elä, elä täysillä. 

Onnea teille jotka vielä jatkatte tipattomuutta ja kaikkea hyvää elämällenne!

Kaikkea hyvää myös teille , jotka ette ole tipattomalla!

-Ap

Vierailija
713/792 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna 2 viikkoa kuivana. Olen niin väsynyt etten edes jaksa ajatella ottamista. Eli jatkuu vielä, ehkä saan 2,5 vko kasaan.

Vierailija
714/792 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 60 ja hyvältä tuntuu! Mieli on jotenkin kirkas ja tasainen ja olo rauhallinen ❤️

Vierailija
715/792 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Tosi hienosti moni jaksaa vielä sinnitellä ja upealta kuulostaa kuinka helppoa se joillekin tuntuu olevan.

Itsellä tipattomuus päättyi ensimmäiseen helmikuun viikonloppuun. Sen jälkeen olen arki-illat ma-to ollut kuivilla ja se on käynyt helposti. Mutta sitten viiniä ja olutta on mennyt perjantaina, lauantaina ja myös sunnuntaina. Ei hyvä. Viiniä 2 pulloa ja yleensä myös 2 isoa olutta. Ihan liikaa! En siis ole tyytyväinen tähän kulutukseen ja jokin ryhtiliike pitää taas tehdä.

-sinna-

Vierailija
716/792 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 55. Uskon pääseväni 63:een päivään, sitten saattaa olla edessä korkkaus. Loma alkaa ensi viikon perjantaina.

Vähän toivoisin, että saisin jatkettua alkottomana, mutta en usko että onnistuu. Jotenkin pää on ohjelmoitunut sinnittelemään lomaan saakka mutta ei pidemmälle.

Mitenkäs muilla menee?

- Helmi

Vierailija
717/792 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kaikille, joille alkottomuus tuntuu sinnittelyltä suosittelen Allen Carrin Korkki kiinni kirjaa — luettuna tai kuunneltuna. Myös Naked mind Annie Gracilta on todella hyvä auttamaan ymmärtämään alkoholin roolia elämässämme.

Mun täytyy sanoa, että voisin suorastaan itkeä onnesta, kun saan olla kaikki illat selvin päin. Tuntuu ihan lahjalta! Toivottavasti tämä ei ole vain unta. Tsempit kaikille!

Vierailija
718/792 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattomalla edelleen jonka aloitin 15 vuotiaana. M40

Vierailija
719/792 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 55. Uskon pääseväni 63:een päivään, sitten saattaa olla edessä korkkaus. Loma alkaa ensi viikon perjantaina.

Vähän toivoisin, että saisin jatkettua alkottomana, mutta en usko että onnistuu. Jotenkin pää on ohjelmoitunut sinnittelemään lomaan saakka mutta ei pidemmälle.

Mitenkäs muilla menee?

- Helmi

Samoissa päivissä sinnitellään. Eilen oli niiiin paska päivä, että olisi kyllä tehnyt mieli avata olut. Mutta maltoinpa mieleni ja jätin avaamatta. Jotenkin turtuu jo tähän tipattomuuteen. Ainakaan viikolla ei enää tee yhtään mieli, nämä viikonlopun hetket vielä tuovat välillä kuolaa suupieliin kun ajatus oluesta saa vallan. Ehkä se maaliskuussa lipeää, toisaalta olisi kiva sinnitellä pidempään nyt kun kerran on aloittanut. 

-Jone

Vierailija
720/792 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve! Kyllä nostan hattua teille kaikille, mielettömän hienoja saavutuksia täällä! Itse olen edelleen onnistunut jatkamaan "uutta elämäntapaani", eli arkipäivisin vesilinjalla. 

Mutta kuinka järkyttäviä ovatkaan tämän viikon uutiset Ukrainasta. Olen sinnitellyt töissä ja purrut hammasta, mutta tänä iltana kun avaan viinipullon niin taitavat myös kyynelkanavat aueta. 

-Tomsku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi