Tipaton tammikuu 2022
Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?
Kommentit (792)
Hienoa Helmi, ettet sortunut :)
Minulla jatkuu ihan ok, viini on mielessä välillä enemmän välillä vähemmän, mutta aika leppoisasti sujuu kuitenkin. Mies otti eilen ruoan kanssa Sandelsia, mikä on lempiolueni, mutta ei se herättänyt sen kummempaa tarvetta.
Mielettömän hyvä fiilis on ollut lukea teidän hyvän olo kokemuksia. Huonoihin on kuitenkin turhankin helppo samaistua. Onnellinen saa olla hän joka ei krapulaa ole koskaan kokenut. Hieman ollut tässä someväsyä, vaikka olo on muuten ollut melko tasapainoinen yksityiselämässä/ kotioloissa. Ulkoinen uutisointi horjuttaa mielialaa ja pelottaa monellakin tasolla. Vaikkei omakohtaisesti ole tapahtunut kertomisen aihetta, paitsi tipaton jatkuu, niin olen kuitenkin ahkerasti käynyt tykkäämässä/ yläpeukuttamassa viestejänne. Yhtä postausta olin myös yläpeukuttamassa ensimmäisten joukossa. Tarkoitan sinun M40 viestiä. Ensin mietin, voiko olla niin, että lapsena tehty päätös on kantanut hänellä jo aikuiseen nelikymppiseen saakka. Sitten palautui mieleen oma kokemus 15v / täytin 16v saman kesän aikana. Olin kesätöissä tsupparina ja satuin lukemaan lehteä jossa oli juttu jonkun sukulaispojasta joka hoiti perheen lapsia huum.päissään. Juttu jostain syystä järkytti ja jäi mielen jonain kauhujuttuna. Mitä enemmän samaan asiaan liittyvää uutisointia satuin lukemaan, sai mut tekemään sen päätöksen etten koskaan aio koskea niihin aineisiin. Nyt sitten tajusin, etten todellakaan ole käyttänyt. Tupakkaa kokeilin, en jäänyt koukkuun. Alkoa kokeilin ja tykkäsin ja vaikka vuosittaiset paussit ovat positiivisia kokemuksia niin mitään loppuelämän katkoa en ole harkinnut. Jaksamista arjessa ja hyvän mielen ylläpitoa teille kaikille. 🤗
🤗 Jaksamista arjessa ja hyvän mielen ylläpitoa teille kaikille toivotti nimimerkin viestistään unohtanut Tinja.
Eilen Venäjän aloitettua sodan, ajattelin ensimmäiseksi että nyt viinaa ja vikkelään. Seuraava ajatukseni oli, että huh onneksi en juo! Jos joisin, en pystyisi kohtaamaan ahdistustani.
Tänään oli työillallinen. Join lasin valkoviiniä ja alkoholittoman oluen. Ihana olo mennä sänkyyn selvin päin <3
Viikonloppu meni reissussa ja seurassa, jossa alkoholin kanssa ei läträtä. Niinpä viiniä meni minulla pe-su ruokailujen yhteydessä ehkä pullollinen, määrä johon olen oikein tyytyväinen. Sunnuntai-iltana kotiin tullessani join vielä oluen pitsan kanssa, mutta en sortunut avoinna olevaan viinipulloon, vaikka se houkuttelikin.
-Sinna-
Tänään alkaa tipaton maaliskuu! Liittyykö joku seuraan? :)
Kaksi kuukautta alkotta! Me tehtiin se! Huippua, kiitos kaikille vertaistuesta ja mukanaelosta! Onnistujille ja kompastujille. Tästä on hyvä jatkaa maaliskuuta eteenpäin. Ainakin vielä tämä arkiviikko selvinpäin.
-Jone
Minä aion olla mukana myös maaliskuun, kiva jos on muitakin!
Viikonloppuna sorruin, totisesti. Tosin vain yhden päivän, mutta se alkoikin sitten ns” kovaa kahvia juomalla ja siitä sitten kaatuen iltaan asti.
Nythön olen jo toipunut, ja kun uusi kuukausi alkoi niin voihan tässä taas olla juomattakin, joitakin viikkoja.
Pitäisi varmastikin lopettaa kokonaan mutta en pysty tekemään sellaista päätöstä. Huhhuh!
Mukana ei maistu maaliskuussa - myös! Mielestäni ei pidä jäädä murehtimaan liikaa jos ”repsahtaa”, kunhan muistaa sitten taas miksi juomatta on parempi. En itse hae 100% alkoholittomuutta enkä usko, että alkoholismi on sairaus. Minulle se on ollut oire ja nyt kun olen hoitanut itseäni, ei tee mieli enää kuolla viinaan.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Päivä 62. Perjantaina alkaa loma, saas nähdä… Kovasti kiinnostelisi jatkaa alkottomana vielä maaliskuukin, mutta epäilen ettei tule onnistumaan. 😐
- Helmi
Toinen päivä tipatonta maaliskuuta takana! Vielä pitkät viikot esissä. Ei tee vielä tiukkaakaan. Ehkä viikon parin päästä alkaa tulla mielitekoja. Lopetin arkisen viinin lipittelyn kokonaan tammikuussa ja siinä olen pysynyt lukuunottamatta viime viikkoa, kun oli työillallinen. Nyt sitten omana haasteena kokonainen kuukausi taukoa alkoholista! Edessä yksi raskas työillallinen, joka vähän jännittää. Koen tuon tilaisuuden henkisesti raskaana ja normaalisti tilaisin alkoholia muiden mukana.
Aurinko paistaa, pitkä työviikko takana. 64 päivää jo tipatonta lusittu. Joko saa mennä puutarhakeinuun ja sihauttaa oluen auki?
-Jone
Vierailija kirjoitti:
Aurinko paistaa, pitkä työviikko takana. 64 päivää jo tipatonta lusittu. Joko saa mennä puutarhakeinuun ja sihauttaa oluen auki?
-Jone
Mies oli ostanut minulle pari kuivaa siideriä. Onkohan mun tipaton käynyt sen hermoille enemmän kuin omilleni? 🤭
- Helmi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-JoneMies oli ostanut minulle pari kuivaa siideriä. Onkohan mun tipaton käynyt sen hermoille enemmän kuin omilleni? 🤭
- Helmi
Niinhän tässä kävi, että siiderit on juotu, ja lisäksi taidan avata vielä tuon kuoharinkin. Ei tämä nyt sen enempää ihana kuin kamalakaan olotila ole, mutta ei myöskään ihan sitä mitä odotin.
Aattelen tään nyt näin, että loman olen lomalla myös kaikista päätöksistä ja tavoitteista, ja loman jälkeen jatkuu alkoton elämä kesälomaan saakka. Kun tää nyt kerran näinkin kivuttomasti näytti menevän.
Huomenna toivon olevani suhteellisen reippaana ennen puolta päivää metsässä nauttimassa raittiista ilmasta ja luonnonrauhasta. Toivottavasti ei tarvitse tehdä kovin paljon katumusharjoituksia, vaikka keho ehkä protestoikin tätä äkillistä myrkytystilaa. 🤭
Mukavaa viikonloppua kaikille, älkää muutkaan kovin paljoa itseänne soimatko, jos vaikka lasilliseen tai pariin sorruittekin. Aina voi palata ruotuun uudella innolla. 🙃
-Hieman hiprakkainen Helmi, lomatunnelmissa 🥳
Huomenna kaksi kuukautta täynnä tipatonta ja siihen loppuu tältä erää eli siis aion ottaa lasillisen jos toisenkin huomisissa juhlissa. Katsoo sitten sen jälkeen miltä tuntuu. Voi olla, että jatkan tipattomana tai ainakin vähätippaisena. Vähän itse asiassa jännittää, miten juoma maistuu ja entäs jos tuleekin huono olo. Tsempit kaikille maistittoman maaliskuun viettäjille!
-Hellu
Täällä maistiton maaliskuu meneillään ja mukavaa viettää lauantaiaamua rauhassa ja aikaisin heränneenä. En ole viettänyt alkoholittomia kuukausia tänä vuonna, vaikka reippaasti vähentänyt olenkin, joten tämä tulee tarpeeseen. Koen, että on itselle helpompaa toteuttaa tämä maaliskuussa kun aurinkoakin on jo enemmän ja sitä myötä energiaa tehdä muitakin asioita, kuin siemailla viiniä kotisohvalla. :) Liikuntakin innostaa ihan eri tavalla.
Päivä 70 🤩
Tänään oon menossa teatteriin ystävän kanssa ja sen jälkeen istumaan johonkin. Cokiksella aattelin pärjätä.
Huhhuh, olipa eilen tiukka ilta. Mieliteko oli nyt kovempi kuin kertaakaan aiemmin (olisi ollut hienoista syytä skoolaamiselle ja maljan nostamiselle), mutta nyt on taas hyvä mieli siitä, että päätin ainakin sen yhden viikon vielä raitistella. Herääminen oli mukavaa ja olo on reipas.
Aamupalan jälkeen lähden lenkille - tosin aamupalan pitää olla normaalia tuhdimpi ja lenkin kevyempi, painon putoaminen pitää nyt saada hallintaan.
Mitäs muiden lauantaiaamuun kuuluu? 🙂
- Helmi