Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
281/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tipatontammikuu kun voi vaan dokaa brenkkuu.

Aaah taas aukes pullo brenkkuu!

Vierailija
282/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17/31 Koronakotitesti joka oli lauantaina negatiivinen oli tänään positiivinen. Oireet ovat tosin nyt jo kokolailla hellittäneet. Tiedossa siis loppuviikoksi etätöitä kotoa käsin. Siinä mielessä ihan hyvä ajoitus, että tälle viikolle ei ollutkaan työkalenterissa tapaamisia, joita ei voisi siirtää. Yrittäjän on toki muutenkin helppo vaikuttaa aikatauluihinsa.

Jos en olisi tipattomalla, korkki saataisi narahtaa, vaikka ihan sen kunniaksi, että korona on nyt pois päiväjärjestyksestä, eikä ainakaan sen saamista tarvitse enää jännittää. Muutenkin olisi aika herkullinen ajatus viettää pieni sairasulomaloma punaviinin ja Alastalon salissa -äänikirjan parissa. En nyt kuitenkana aio pilata hyvin alkanutta tipatonta tammikuuta.

En muista, milloin olisin ollut päivätolkulla kotona käymättä yhtään missään, mikä nyt on siis loppuviikon suunnitelma. 

Mitkä oireet sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina ja sunnuntaina väsytti todella kovasti. Pääkipua, yskää, kurkkukipua ja pientä nuhaa. Nyt maanataina ääni vähän käheä, ehkä pientä lämpöä, ei pääkipua. Olen nyt täysin läppärinnäpyttelytyökunnossa.

M45

Vierailija
284/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on tipaton tammikuu, miten paljon alkoholia te olette käyttäneet/viikko?

Vierailija
285/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap kiitoksesta :)  Älä toki kanna liikaa huolta meidän kannustamisesta.  Paljon on meiltä muiltakin tullut tsemppejä sekä tykkäämispeukkuja.  Ihan mukaviltahan ne tuntuu, siitä ei voi olla mitenkään toista mieltä. :)  Vähän yllätyin, mutta ilahduin kun tulit palstalle niin pian.  Toivotaan, että ne oireet lieventyvät edelleen eikä mitään pitkäaikaista potemista ole edessä.  On kuitenkin kivaa kun olet keskustelun ns. arjessa mukana.  On onneksi ollut myös muita jotka ovat toivotelleet uusia tervetulleiksi, olettaisin sen ilahduttavan heitä.  Tomsku on ollut myös ilahduttavan aktiivinen ja edelleenkin oikein odotan hänen viestejään tästä matkasta jota matkaamme ainakin kuukauden loppuun.          

Kuittaan sitten vielä tälle hyvälle päivälle tulokseni 17/31 :)

Vierailija
286/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta.

Tomsku mietti pätkäpaastoa, minä aloitin sen samaan aikaan kuin tipattomankin. Pätkäpaaston tarkoituksena oli pudottaa marras- ja joulukuun aikana varkain tulleet 4kg. Ja niin ne ovatkin jo lähteneet! Uskomattoman tehokasta on ollut.

Tipaton ja laihdutus tukevat toinen toisiaan; en voi juoda kun punnitsen itseni joka aamu ja tarkoitus on pudottaa kiloja. Ja kun ei illalla herkuttele, niin ei silloin ei tee mieli myöskään viiniä.

Mutta tottahan tämä nyt tuntuu kaksinkertaiselta kurjuudelta😁 Mietin mitä SYÖN ja JUON, kun tämä touhu päättyy. Pätkäpaaston lopetan myös helmikuussa, tai ehkä jatkan 2-4 arkipäivänä viikossa, jottei paino ala samantien nousta.

- se päivän myöhässä aloittanut ja vastikään mukaan joukkoon liittynyt

Vierailija
287/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden mukaan seuraamaan tätä tipatonta tammikuuta. Tunnistan itseni monesta aiemmasta kirjoituksesta. Olen viiniä tissutteleva, työssäkäyvä, keski-ikäinen nainen. Korona-aikana etätyössä alkon käyttö on lisääntynyt vaan pikkuhiljaa. Aloitin tipattoman 2.1. Eka viikonloppu meni yllättävän hyvin. Seuraava voi olla vaikeampi, koska mies on kotona ja hän luultavasti ostaa viiniä. Motivaatio on kuitenkin korkealla!

Ajattelin olla tammikuun tipattomalla ja siitä eteenpäinkin ainakin vähentää käyttöä. Pyrin siihen, ettei joka viikonloppu tarvitse ottaa viiniä.

Syitä, miksi minä ryhdyin tähän ovat terveys, painon nousu ja rahan meno. Seuraan myös laihdutus 2022 ketjua ja olen omaa ruokavaliota muuttanut vuoden vaihteessa. Pääpaino on kuitenkin alkoholin käytön vähentämisessä.

Tsemppiä kaikille!

Se voikin olla aikamoinen testaus, jos mies ostaa viikonlopuksi viiniä ja itse on tottunut myös samalla ottamaan lasillisen tai pari. Itse olen huomannut jo aika huomattavan eron ihon kunnossa ja kasvojen värissä, vaikka tipatonta takana vasta vähän yli viikonpäivät! Se motivoi osaltaan myös jatkamaan houkutuksesta huolimatta, kun peilistä näkyy vähän eloisammat kasvot ja silmät.

Totta tuokin. Viime vuonna olin tipattoman tammikuun ja olin huomaavinani ihossa muutosta parempaan.

Uskon pärjääväni myös ensi viikonlopun vaikka viiniä olisi tarjolla. Ahdistaa ajatus, että en muka pystyisi olla kuukautta juomatta. Lyhyt aika pitkässä juoksussa. Olen ehkä enemmän huolissani jatkosta ja että luisun samaan tissuttelutapaan kuin ennen tätä.

Viime viikonloppu meni hyvin. Olin juomatta, vaikka tonkka keittiöön ilmestyikin. Pari kertaa ajattelin pyytää siemauksen mutta sitten mietin, että miksi turhaan kiusata itseään.

Vähän alkaa kyllä tuntua pitkältä tämä tipaton vaikka vasta parisen viikkoa takana. Tänään haaveilin lenkillä jo ensi viikonlopusta, ulkoiltaisiin lasten kanssa, pulkkamäkeä ja pihapuuhia. Voisi tehdä nuotion ja paistaa makkaraa. Koirien lenkitystä ja illalla saunaan. Pari olutta ja saunan jälkeen hyvää naposteltavaa, leffa ja parit viinilasit. Sitten muistin, että on vieläkin tammikuu 🤦‍♀️

Vierailija
288/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla on tipaton tammikuu, miten paljon alkoholia te olette käyttäneet/viikko?

Usein sellaiset 10-12 annosta, joskus vähemmän.

Vierailija
289/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden mukaan seuraamaan tätä tipatonta tammikuuta. Tunnistan itseni monesta aiemmasta kirjoituksesta. Olen viiniä tissutteleva, työssäkäyvä, keski-ikäinen nainen. Korona-aikana etätyössä alkon käyttö on lisääntynyt vaan pikkuhiljaa. Aloitin tipattoman 2.1. Eka viikonloppu meni yllättävän hyvin. Seuraava voi olla vaikeampi, koska mies on kotona ja hän luultavasti ostaa viiniä. Motivaatio on kuitenkin korkealla!

Ajattelin olla tammikuun tipattomalla ja siitä eteenpäinkin ainakin vähentää käyttöä. Pyrin siihen, ettei joka viikonloppu tarvitse ottaa viiniä.

Syitä, miksi minä ryhdyin tähän ovat terveys, painon nousu ja rahan meno. Seuraan myös laihdutus 2022 ketjua ja olen omaa ruokavaliota muuttanut vuoden vaihteessa. Pääpaino on kuitenkin alkoholin käytön vähentämisessä.

Tsemppiä kaikille!

Se voikin olla aikamoinen testaus, jos mies ostaa viikonlopuksi viiniä ja itse on tottunut myös samalla ottamaan lasillisen tai pari. Itse olen huomannut jo aika huomattavan eron ihon kunnossa ja kasvojen värissä, vaikka tipatonta takana vasta vähän yli viikonpäivät! Se motivoi osaltaan myös jatkamaan houkutuksesta huolimatta, kun peilistä näkyy vähän eloisammat kasvot ja silmät.

Totta tuokin. Viime vuonna olin tipattoman tammikuun ja olin huomaavinani ihossa muutosta parempaan.

Uskon pärjääväni myös ensi viikonlopun vaikka viiniä olisi tarjolla. Ahdistaa ajatus, että en muka pystyisi olla kuukautta juomatta. Lyhyt aika pitkässä juoksussa. Olen ehkä enemmän huolissani jatkosta ja että luisun samaan tissuttelutapaan kuin ennen tätä.

Viime viikonloppu meni hyvin. Olin juomatta, vaikka tonkka keittiöön ilmestyikin. Pari kertaa ajattelin pyytää siemauksen mutta sitten mietin, että miksi turhaan kiusata itseään.

Vähän alkaa kyllä tuntua pitkältä tämä tipaton vaikka vasta parisen viikkoa takana. Tänään haaveilin lenkillä jo ensi viikonlopusta, ulkoiltaisiin lasten kanssa, pulkkamäkeä ja pihapuuhia. Voisi tehdä nuotion ja paistaa makkaraa. Koirien lenkitystä ja illalla saunaan. Pari olutta ja saunan jälkeen hyvää naposteltavaa, leffa ja parit viinilasit. Sitten muistin, että on vieläkin tammikuu 🤦‍♀️

Tänään on minulla ollu taaas vähän väliä voimakas alkoholin tarve, mutta sit join karpalo-puolukka-mustaherukkamehua, jonnekkin se mieliteko sit hävis, onneksi.

Ajattelin tänään ihan samaa, että on tää tammikuu vaan ihan liian pitkä kuukausi tälle tipattomalle, mutta toisaalta ihan liian lyhytkin, kun aattelee, että sitä sit hörppii monta kuukautta taas. Onneksi en ole retkahtanut ja onneksi sinäkään et retkahtanut, kyllä sitä parin viikon päästä saa siemuaksia ottaa, että siihen asti jatketaan.

-Ap

Vierailija
290/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina ja sunnuntaina väsytti todella kovasti. Pääkipua, yskää, kurkkukipua ja pientä nuhaa. Nyt maanataina ääni vähän käheä, ehkä pientä lämpöä, ei pääkipua. Olen nyt täysin läppärinnäpyttelytyökunnossa.

M45

Jaksuja!

Itse koin hyväksi nuo mehut(täysmehuja) mitä ostin, karpalo,puoukka ja mustaherukka ja popsin myös vitamiineja kaikenmaailman ja hunajaa, inkivääriä.

Paranemisiin!

-Ap

Vierailija
291/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille tsemppauksesta.

Tomsku mietti pätkäpaastoa, minä aloitin sen samaan aikaan kuin tipattomankin. Pätkäpaaston tarkoituksena oli pudottaa marras- ja joulukuun aikana varkain tulleet 4kg. Ja niin ne ovatkin jo lähteneet! Uskomattoman tehokasta on ollut.

Tipaton ja laihdutus tukevat toinen toisiaan; en voi juoda kun punnitsen itseni joka aamu ja tarkoitus on pudottaa kiloja. Ja kun ei illalla herkuttele, niin ei silloin ei tee mieli myöskään viiniä.

Mutta tottahan tämä nyt tuntuu kaksinkertaiselta kurjuudelta😁 Mietin mitä SYÖN ja JUON, kun tämä touhu päättyy. Pätkäpaaston lopetan myös helmikuussa, tai ehkä jatkan 2-4 arkipäivänä viikossa, jottei paino ala samantien nousta.

- se päivän myöhässä aloittanut ja vastikään mukaan joukkoon liittynyt

Aikas lailla samoja toteuttamisia täällä meillä, kuin minullakin. Tsemppiä!

Vyötärölle kertyy herkästi kaikkea turhaa, eikä niistä meinää päästä eroon millään, hirveesti pitää tehä töitä, ihan hirveesti.

Vierailija
292/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä n. 12annosta mietoja..kylläpä pistää vähän miettimään..

-Ap

Vierailija
293/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap kiitoksesta :)  Älä toki kanna liikaa huolta meidän kannustamisesta.  Paljon on meiltä muiltakin tullut tsemppejä sekä tykkäämispeukkuja.  Ihan mukaviltahan ne tuntuu, siitä ei voi olla mitenkään toista mieltä. :)  Vähän yllätyin, mutta ilahduin kun tulit palstalle niin pian.  Toivotaan, että ne oireet lieventyvät edelleen eikä mitään pitkäaikaista potemista ole edessä.  On kuitenkin kivaa kun olet keskustelun ns. arjessa mukana.  On onneksi ollut myös muita jotka ovat toivotelleet uusia tervetulleiksi, olettaisin sen ilahduttavan heitä.  Tomsku on ollut myös ilahduttavan aktiivinen ja edelleenkin oikein odotan hänen viestejään tästä matkasta jota matkaamme ainakin kuukauden loppuun.          

Kuittaan sitten vielä tälle hyvälle päivälle tulokseni 17/31 :)

Juu, en kanna liikaa huolta teistä. :)  Ihan, kuin ois tauti h i e m a n hellittämässä, ei kuitenkaan pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Nyt lähen unten maille , hyvää yötä ja kauniita unia!

-Ap

Vierailija
294/792 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kovin vaikea sanoa tarkkoja määriä kun muisti katkeaa illalla kuitenkin. 2-3 kertaa viikossa n 10-12 annosta per päivä. Aloitan jo iltapäivällä ja siitä iltaa kohti kaatamista lisäten. Humalahakuisesti loppuviimein, vaikka olenkin aloittanut viinilasillisella ihan rennosti vaan.

Vierailija
295/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18/31, 13 pv jäljellä.

Huomenta!

Eipä uni tullukkaan enää aamulla klo 6:30, nyt sit tässä aamupalalla, se on tervehtymisen merkki, ei ollut myöskään flunssainen olotila, niin kuin muina aamuina , mutta yskittää vielä ja viimeyökin meni huonosti.. Täysikuu valvotti aika pitkään yöhön, niin unet jäi senkin takia nyt vähälle.

Hyvää päivänjatkoa!

-Ap

Vierailija
296/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo sen verran keski-ikäistynyt, ettei oikein enää maistu kuin harvoin ja sen lisäksi olen masennuslääkityksellä, joten en halua siksikään ottaa. Mutta tsemppiä kaikille projektiin! :)

Vierailija
297/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo sen verran keski-ikäistynyt, ettei oikein enää maistu kuin harvoin ja sen lisäksi olen masennuslääkityksellä, joten en halua siksikään ottaa. Mutta tsemppiä kaikille projektiin! :)

Aivan, lääkkeet ja alkoholi ei hyvä yhdistelmä.

Joillekkin alkoholi  maistuu pitkälle vanhuuteen saakka, joillekkin sit taas ei. Itse ole 58.v. ja mietinkin, että olenkohan tämän ketjun vanhus? :D

-Ap

Vierailija
298/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kovin vaikea sanoa tarkkoja määriä kun muisti katkeaa illalla kuitenkin. 2-3 kertaa viikossa n 10-12 annosta per päivä. Aloitan jo iltapäivällä ja siitä iltaa kohti kaatamista lisäten. Humalahakuisesti loppuviimein, vaikka olenkin aloittanut viinilasillisella ihan rennosti vaan.

Piti tulla vielä lisäämään, että en käy töissä, kuin osan vuotta. Silloin keskitytään töihin. N 7kk vuodesta asun ihan landella, ja silloin menee aika kosteaksi eläminen, olenhan ”lomalla”.

Vierailija
299/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, lääkkeet ja alkoholi ei hyvä yhdistelmä.

Joillekkin alkoholi  maistuu pitkälle vanhuuteen saakka, joillekkin sit taas ei. Itse ole 58.v. ja mietinkin, että olenkohan tämän ketjun vanhus? :D

-Ap

Et ole ainoa, samoissa ollaan, melkein.

Olin siis nuori 80-luvulla ja silloin sai töitä kun vaan käveli ovesta sisälle. No, minä kävelin ravintolaan ja siellä sain opin siihen , että rentoutumiseen tarvitaan alkoholia. Oli tilityskaljat, oli yhteiset vapaa-illat työkavereiden kans silloin kun kaikki muut oli töissä, tehtiin sesonkina hulluna töitä ja lyhyet vapaat juhlittiin. Siitäpä se ajatus sitten lähti.

Vierailija
300/792 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18/31 Kiva oleskella kotona. Vähän jo alkaa ajatukset askaroida siinä, että miten sitä viettäisi vapaa-aikaansa helmikussa tipattoman tammikuun jälkeen. Pitänee yhdistää huvi ja hyöty ja lähteä käymään Tallinnassa, muutama työasia odottelee siellä tekijäänsä ja vanhat tuttavat tapaamisia tuopin ääressä. 

M45