Mies sylkäisi kasvoilleni
Olemme seurustelleet vajaa pari vuotta. Kaikennäköisiä ongelmia on suhteessa ollut, meillä on molemmilla mielenterveysongelmia (masennusta, ahdistusta ym) ja ne ovat aiheuttaneet skismaa puolin ja toisin.
Tänään aamulla olisin halunnut ns. aloittaa uuden vuoden "puhtaalta pöydältä" ja yritin herätellä keskustelua suhteemme tilasta, esimerkiksi puhua läpi eilen mieheni toimesta esiinotetun pahoinpitelyn joka tapahtui reilu vuosi sitten, hän siis löi minua useamman kerran päähän jonka lopputuloksena sain mustan silmän ja sotkin tyynyn vereen. Tiedän ansainneeni tuon turpaanvedon koska tuli silloin sanottua hänelle aika ikäviä asioita, löin ikään kuin vyön alle. Hän on myös kertonut viestittelevänsä toisten naisten kanssa, joten eilen hänen nukkuessaan tutkin hänen puhelintaan josta löytyikin parin eri naisen (hänen pitkäaikaisia ystäviään) kanssa käytyjä keskusteluja jossa kovasti minua haukkui, mitään hyvää ei ollut sanonut. Jäin puhelimen tarkastelusta kiinni enkä ole siitä mitenkään ylpeä, mutta luottamus on ollut aika huonolla tolalla ja sainkin selville sen mitä jo oikeastaan tiesinkin.
No, keskustelua emme saaneet aikaiseksi vaan hän huusi minulle ja käski olla hiljaa, ja sylkäisi kasvoilleni ja meni nukkumaan.
Tiedän toki itsekin ettei tässä ole enää mitään järkeä, mutta haluaisin silti kuulla muiden mielipiteitä.
Kommentit (65)
Onnellisen suhteen hedelmä vielä puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä mielipiteen tässä oikein haluaisit kuulla?!
Samaa ihmetelen. Uskon tarinan on ihan keksitty! jos olaan mielenterveyspotilaita,myös on terapia hoidot. Noihin juttuihin ei kyetä lääkityksien takia.
Vuosi 2022, mielenterveyden avohoitoa on alettu kehitettämään n. 1993, ja vielä ei olla päästy siihen, että kuvitelmasi terapioista, hoidoista, ja toimivista lääkkeistä olisi enempää kuin harras toive, jos edes sitäkään. Jo tuolloin todettiin, että osa mt-potilaista on avohoidossa kaduilla, ja osa heistä hoitaa itsensä hiekkahoitoon.
Tarina voi olla keksitty, mutta karvas tosiasia on, että tänäkin aamuna on niitä, kelle se on totisinta totta, oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti. Onko näin pimeitä suhteita olemassakaan.
Eiköhän tuo ole ihan perussettiä monissakin suhteissa. Väkivaltaa oli viimeksi vuosi sitten, joissain suhteissa on viikottaista. Väkivaltaa on kuitenkin jompaan kumpaan tai molempiin suuntiin kolmasosassa suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä mielipiteen tässä oikein haluaisit kuulla?!
Samaa ihmetelen. Uskon tarinan on ihan keksitty! jos olaan mielenterveyspotilaita,myös on terapia hoidot. Noihin juttuihin ei kyetä lääkityksien takia.
Vuosi 2022, mielenterveyden avohoitoa on alettu kehitettämään n. 1993, ja vielä ei olla päästy siihen, että kuvitelmasi terapioista, hoidoista, ja toimivista lääkkeistä olisi enempää kuin harras toive, jos edes sitäkään. Jo tuolloin todettiin, että osa mt-potilaista on avohoidossa kaduilla, ja osa heistä hoitaa itsensä hiekkahoitoon.
Tarina voi olla keksitty, mutta karvas tosiasia on, että tänäkin aamuna on niitä, kelle se on totisinta totta, oikeaa elämää.
Tarina ei todellakaan ole keksitty, voi kun olisikin. Valitettavasti tämä on mun elämääni. Mä olen kyllä psyk.poliklinikan asiakas mutta hoitosuhdetta ei kuitenkaan oikeastaan ole. Myös mieheni on jäänyt aika lailla hoidon ulkopuolelle vaikka silloin tällöin käykin juttelemassa sairaanhoitajan kanssa.
Mä sain pari tapaamista sairaanhoitajan kanssa itsemurhayritykseni jälkeen mutta nyt olen ollut taas oman onneni nojassa yli kuukauden ja seuraava tapaaminen hoitavan tahon kanssa on vasta kuun lopussa.
Terapian perään olen kysellyt mutta kuulemma ahdistukseni ja unettomuuteni pitää hoitaa ensin alta pois. Hiekkahoito vaikuttaa hyvältä ratkaisulta ja eräs elämäni suurimmista pettymyksistä olikin herätä sairaalasta, kun olin jo päätökseni tehnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielenterveyteni kanssa niin surkeassa jamassa etten vain jaksa lähteä. Yritän kerätä voimia muutokseen. Tiedän itsekin ettei tämä ainakaan paremmaksi muutu.
ApOnko ihme, että mielenterveys on huonossa jamassa, jos elämä on tuommoista. Lähde tänään, soita turvakotiin ja pyydä päästä sinne. Tuosta ei voi elämä muuta kuin parantua. Turvakoti auttaa uuden asunnon ja muiden asioiden järjestämisessä, jos et yksin pysty.
Jos sinulla on edes yksi ystävä tai luottohenkilö niin soita hänelle ja pyydä apua.
Turvakotiin naamalle sylkäisyn perusteella. :D Ei ole pääsemässä. Mitä jos vaan lopettaisi suhteen ihan normaalisti?
Kyllä pääsee, kun kotona on väkivallan uhka.
Ilmeisesti palstan naisviharykmentti saapui paikalle.
Älä ap välitä. Nuo vastaukset kertoo isoista ongelmista.
Ap, ilmiannoin noita törkeimpiä viestejä. Jätä ne huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kolikon kääntöpuoli on se että mt-oireinen nainen sitten vetää matkassaan allikkoon myös ei-mt-miehen jollaisen voisi todennäköisyydellä uudeksi kumppaniksi löytää.
Nainen harrastaa henkistä väkivaltaa ja mies ei osaa reagoida kuin mukiloimalla ja keskustelu yhteyttä ei ole. Tarvitsette apua molemmat. Pelkkä ero ei pinnan alla olevia ongelmia pyyhi minnekkään.
Ei ota miestä ollenkaan. Mulle riitti neljä kokeilua. Kyllä! Kävin läpi 4 eri miestä joista jokaisella oli jotain ongelmia. Eka väkisinmakasi, toinen teki samoin,kolmas paljastui rikolliseksi ja neljäs tuli päälle.
Olen mt-potilas. Päätin luopua miehistä kokonaan. Suosittelen aloittajallekin samaa. Tajusin lopulta ettei kaikille tule löytämään kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielenterveyteni kanssa niin surkeassa jamassa etten vain jaksa lähteä. Yritän kerätä voimia muutokseen. Tiedän itsekin ettei tämä ainakaan paremmaksi muutu.
ApOnko ihme, että mielenterveys on huonossa jamassa, jos elämä on tuommoista. Lähde tänään, soita turvakotiin ja pyydä päästä sinne. Tuosta ei voi elämä muuta kuin parantua. Turvakoti auttaa uuden asunnon ja muiden asioiden järjestämisessä, jos et yksin pysty.
Jos sinulla on edes yksi ystävä tai luottohenkilö niin soita hänelle ja pyydä apua.
Turvakotiin naamalle sylkäisyn perusteella. :D Ei ole pääsemässä. Mitä jos vaan lopettaisi suhteen ihan normaalisti?
Millä perusteella on? Vuosi sitten viimeksi ja ilmeisesti vain kerran on ollut väkivaltaa.
Ei taida olla niitä perinteisiä suomalaisia miehiä tämä ap:n kumppani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on? Vuosi sitten viimeksi ja ilmeisesti vain kerran on ollut väkivaltaa.
Marraskuussa riepotteli hiuksista pitkin lattioita ja jouluaattona kuristi. Olen tässä oppinut huomaamaan että mieheni tapa "keskustella" on joko huutaminen, sylkeminen tai päällekäyminen. Tilanne on nyt sellainen etten tästä pääse nyt mihinkään lähtemään ennen maanantaita, joten vastaan kun kysytään mutta muuten olen hiljaa ja pyrin olemaan mahdollisimman huomaamaton.
Mies on useampaankin otteeseen ihan avoimesti myöntänyt provosoivansa mua tahallaan, eli saa ilmeisesti jotain tyydytystä saadessaan mut tolaltani tai loukkaantumaan, jopa itkemään. En kyllä jumalauta tiedä miksi tällaisessa suhteessa olen edelleen. Ilmeisesti olisi pitänyt kirjoittaa tästä jonnekin, edes päiväkirjaan, jo aikoja sitten.
Ap
Ps. Palstan trullit eivät mua hätkäytä, vaikka en tänne ole aiemmin kirjoitellut olen lurkkinut enemmän ja vähemmän ja huomannut kyllä mikä pelin henki osalla kirjoittajista on
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli ihan kantasuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Takana on siis ainakin vakava pahoinpitely, viestittelyä muille naisille, solvaamista ja henkistä väkivaltaa, ja nyt vielä äärimmäisenä halveksunnan merkkinä kasvoille sylkäisy. Tajuat itsekin, että tuossa ei ole mitään järkeä, ja olen varma että valtaosa kanssakeskustelijoista on kanssasi samaa mieltä. Tästä huolimatta et ole vielä lähtenyt.
Mikä asia siis saa sinut pysymään tuossa suhteessa ja onko se tärkeämpi kuin oma hyvinvointisi ja ihmisarvosi? Onko se sellainen asia jota ei voisi saada toisessa, väkivallattomassa ja arvostavassa parisuhteessa?
Niin ja yksinkin on parempi olla kuin tuommoisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti palstan naisviharykmentti saapui paikalle.
Älä ap välitä. Nuo vastaukset kertoo isoista ongelmista.
Paskan marjat, ne kertovat suuresta kyllästymisestä luokattoman huonoihin provoihin. Jos kirjoittaa provon pitää osata kirjoittaa, tämä ap, osoitteenkin mukaan, tehtailee näitä älyttömyyksiä tuon tuosta. Mutta jatkakaa ääliöt.
Ip-osoitteita eivät näe kuin viranomaiset pyynnöstä, asia tarkistettu Telialta.
Älä odottele maanantaita. Ne jotka "lähtee sitten huomenna" tai "kun on parempi hetki" eivät lähde koskaan.
Miehen ollessa vessassa pakkaa tärkeimmät tavarasi ja vähän vaihtovaatetta kassiin ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli ihan kantasuomalainen.
Joo, ihan suomalainen on tämäkin mies.
Joku tuossa ylempänä kirjoitti että lähde heti. Lähtisin jos voisin, mutta asutaan maalla eikä mulla ole autoa tai varaa taksiin, joten en vain pääse täältä pois ennen kuin julkiset taas arkena kulkevat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä muuttuu, kunhan vaan rakastat tarpeeksi! Nyt pyydät mieheltäsi anteeksi. Ja sen jälkeen annat kunnon suuseksiä.
Kyllä noin ihanasta miehestä kannattaa pitää kynsin hampain kiinni!
Naisia inhoavalle tiedoksi: naista EI ole pakko ottaa.
Ap, oletko Facessa? Voisit yrittää ystävällisesti kysyä pääsisitkö jonkun luo yöksi. Esim. jossain naisten ryhmässä.
ÄLÄ ANNA MIEHEN NÄHDÄ KYSEISIÄ POSTAUKSIA!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta suhteelta.
Niin, tiedät kyllä mitä pitää tehdä.
Kun tarpeeksi kauan "potkitaan päähän", menee kykenemättömäksi nähdä asioita selkeästi. Sinulle on käynyt niin. Et voi saada parempaa elämää ennen kuin uskallat luopua nykyisestä. Ehdottomasti eroa. Siitä avautuu tie paranemiseen.