Mies sylkäisi kasvoilleni
Olemme seurustelleet vajaa pari vuotta. Kaikennäköisiä ongelmia on suhteessa ollut, meillä on molemmilla mielenterveysongelmia (masennusta, ahdistusta ym) ja ne ovat aiheuttaneet skismaa puolin ja toisin.
Tänään aamulla olisin halunnut ns. aloittaa uuden vuoden "puhtaalta pöydältä" ja yritin herätellä keskustelua suhteemme tilasta, esimerkiksi puhua läpi eilen mieheni toimesta esiinotetun pahoinpitelyn joka tapahtui reilu vuosi sitten, hän siis löi minua useamman kerran päähän jonka lopputuloksena sain mustan silmän ja sotkin tyynyn vereen. Tiedän ansainneeni tuon turpaanvedon koska tuli silloin sanottua hänelle aika ikäviä asioita, löin ikään kuin vyön alle. Hän on myös kertonut viestittelevänsä toisten naisten kanssa, joten eilen hänen nukkuessaan tutkin hänen puhelintaan josta löytyikin parin eri naisen (hänen pitkäaikaisia ystäviään) kanssa käytyjä keskusteluja jossa kovasti minua haukkui, mitään hyvää ei ollut sanonut. Jäin puhelimen tarkastelusta kiinni enkä ole siitä mitenkään ylpeä, mutta luottamus on ollut aika huonolla tolalla ja sainkin selville sen mitä jo oikeastaan tiesinkin.
No, keskustelua emme saaneet aikaiseksi vaan hän huusi minulle ja käski olla hiljaa, ja sylkäisi kasvoilleni ja meni nukkumaan.
Tiedän toki itsekin ettei tässä ole enää mitään järkeä, mutta haluaisin silti kuulla muiden mielipiteitä.
Kommentit (65)
Jätin pari vuotta sitten elämäni miehen, koska hänen alkoholiongelmansa riistäytyi käsistä. Lähtöä helpotti ymmärrys siitä, että sitä miestä, jota kaipaan ja josta en halua päästää irti, ei ole enää olemassa. En rakastanut sitä juoppoa, joka meillä asui, vaan sitä mitä hän oli joskus ollut. Menetettyä miestä voin kaivata joko yksin tai hänen kanssaan saman katon alla, mutta yksin se on paljon turvallisempaa ja rauhallisempaa.
Kuulostatte ihanalta ja normaalilta pariskunnalta.
Tunteita täytyy tuulettaa välillä ja osata riidellä, epänormaalia jos ei koskaan edes koroteta ääntä!
Kerran mulla oli hoitona sellainen arabimies, oli kyllä komea.
Mutta oli kovat otteet, tykkäsi kuristaa ja sylki naamalle. Kuuluuko se niiden kulttuuriin? Sylkeä naamalle?
törkeää.
En tavannut enää :(
Oli keksitty tai ei, joka vuosi suomessa naisia tapetaan tuollaisten suhteiden oloissa.
Kun nainen on epävarma tekee lähtöänsä hiljalleen, silloin riski on suurin.
Näitä tekoja tekevät luonteeltaan narsistisuuteen taipuvaiset suomalaismiehet ja kulttuurillisin perustein tietty ulkomaalaisvähemmistö. Ns kunnia murhia. Eräs nuori mies mm poltti elävältä vielä nuoremman tytön joka oli halunnut erota suhteesta. Löytyy kun googlettaa.
Lämmitä uutta vuotta kaikille !
Jos ap olisi mies ja kertoisi vaimostaan samat asiat, käskisin silti hakea apua välittömästi.