Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sylkäisi kasvoilleni

Vierailija
01.01.2022 |

Olemme seurustelleet vajaa pari vuotta. Kaikennäköisiä ongelmia on suhteessa ollut, meillä on molemmilla mielenterveysongelmia (masennusta, ahdistusta ym) ja ne ovat aiheuttaneet skismaa puolin ja toisin.

Tänään aamulla olisin halunnut ns. aloittaa uuden vuoden "puhtaalta pöydältä" ja yritin herätellä keskustelua suhteemme tilasta, esimerkiksi puhua läpi eilen mieheni toimesta esiinotetun pahoinpitelyn joka tapahtui reilu vuosi sitten, hän siis löi minua useamman kerran päähän jonka lopputuloksena sain mustan silmän ja sotkin tyynyn vereen. Tiedän ansainneeni tuon turpaanvedon koska tuli silloin sanottua hänelle aika ikäviä asioita, löin ikään kuin vyön alle. Hän on myös kertonut viestittelevänsä toisten naisten kanssa, joten eilen hänen nukkuessaan tutkin hänen puhelintaan josta löytyikin parin eri naisen (hänen pitkäaikaisia ystäviään) kanssa käytyjä keskusteluja jossa kovasti minua haukkui, mitään hyvää ei ollut sanonut. Jäin puhelimen tarkastelusta kiinni enkä ole siitä mitenkään ylpeä, mutta luottamus on ollut aika huonolla tolalla ja sainkin selville sen mitä jo oikeastaan tiesinkin.

No, keskustelua emme saaneet aikaiseksi vaan hän huusi minulle ja käski olla hiljaa, ja sylkäisi kasvoilleni ja meni nukkumaan.

Tiedän toki itsekin ettei tässä ole enää mitään järkeä, mutta haluaisin silti kuulla muiden mielipiteitä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikaisemmissakin suhteissani tullut pahoinpidellyksi useampaan otteeseen joten kai olen tottunut siihen ettei mulla ole oikeutta koskemattomuuteen. Olen pudonnut näitä asioita aika kauan sisälläni enkä varmastikaan odottanutkaan muunlaisia vastauksia mitä olen saanut. Kiitos kuitenkin kaikille omien ajatusteni vahvistamisesta.

Ap

Mene akuuttiavun piiriin.

Luulin ”tiesin ansainneeni pahoinpitelyn” kohdassa, että eihän tämä voi olla kuin keksitty tarina, mutta jos tää on ihan oikea tapaus, jätä tämä tyyppi heti ja hae apua välittömästi.

Vierailija
42/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi-ja turvakotien liiton sivulla on chat josta voit kysyä apua nimettömänä.

Ja vaikka epäilen tätä kyseistä tarinaa keksityksi niin tiedän että Suomessa on paljon väkivaltaisessa parisuhteessa kärsiviä. Tämä myös heille vinkiksi. Apua saa ja pitää pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää meidän tilanne ihan oikeasti niin erikoinen että useampikin pitää keksittynä? Herättää kyllä monenlaisia ajatuksia. Kai sitä itse sokeutuu sitten kaikenlaiselle paskuudelle, kun ei ole ikinä ns. normaalia (mikä nyt edes on normaali) parisuhdetta ollut. Multa löytyy 3 eksää joista ensimmäinen oli äärimmäisen mustasukkainen ja kontrolloiva sekä vähättelevä, toinen oli väkivaltainen ja epäluotettava alkoholisti, kolmas sai kai jotain suurta nautintoa kertomalla mulle miten vääränlainen kaikin tavoin olin.

Ehkä tämä on se vuosi kun kasvatan itsetunnon.

Ap

Vierailija
44/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

>meillä on molemmilla mielenterveysongelmia

Asia selvä

Vierailija
45/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde vanhemmillasi on/ollut?

Vierailija
46/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko kenties alkoholi ja huumeet ap:n parisuhe-elämään?

Vierailija
47/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
48/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei petä.

Vierailija
49/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen suhde vanhemmillasi on/ollut?

Riitaisa. Erosivat kun olin yläasteella. Olen tätä psyk.polilla jonkun verran käynyt läpi, ilmeisesti mut on jo lapsena jätetty sivuun pärjäilemään itsekseni kun sisarukseni ovat olleet ns. vaativampia lapsia. Kai mulla on jotakin vakavia ongelmia itseni arvostuksen kanssa.

Ap

Vierailija
50/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää meidän tilanne ihan oikeasti niin erikoinen että useampikin pitää keksittynä? Herättää kyllä monenlaisia ajatuksia. Kai sitä itse sokeutuu sitten kaikenlaiselle paskuudelle, kun ei ole ikinä ns. normaalia (mikä nyt edes on normaali) parisuhdetta ollut. Multa löytyy 3 eksää joista ensimmäinen oli äärimmäisen mustasukkainen ja kontrolloiva sekä vähättelevä, toinen oli väkivaltainen ja epäluotettava alkoholisti, kolmas sai kai jotain suurta nautintoa kertomalla mulle miten vääränlainen kaikin tavoin olin.

Ap

On, on hyvin epätavallista jotenkin hyväksyä itseensä kohdistuva väkivalta. Normaalia on lähteä sellaisista ihmissuhteista heti.

Vierailija
51/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On, on hyvin epätavallista jotenkin hyväksyä itseensä kohdistuva väkivalta. Normaalia on lähteä sellaisista ihmissuhteista heti.

Itse asiassa se on aika yleistä. Väkivalta kasvaa pikkuhiljaa, ensin henkistä väkivaltaa, jota voi olla välillä vaikea todentaa. Siitä vähitellen fyysiseen. Se henkinen väkivalta on usein hallitsevampaa ja sitä on vaikeampi vastustaa, etenkin jos väkivallan tekijä on älykäs. Ns. gaslighting. Oma äitini oli 16 vuotta avioliitossa alkoholistin, henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisen miehen kanssa. Eli siis isäni. Minä pyysin monet kerrat, että lähtisi. Ei pystynyt, kunnes vihdoin sai työyhteisöstä voimaa ja erosi. Läheisriippuvaisia ovat monesti nämä väkivallan uhrit, tai niin huono-itsetuntoisia, etteivät tajua, että puolison kohtelu olisi jotenkin väärin. Voimia Ap:lle, pystyt lähtemään!

Vierailija
52/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde on niin painajaismainen, että on vaikea kuvitellakaan sellaista, mutta on satavarmaa ap, että monet mt-ongelmistasi alkavat parantua heti, kun pääset eroon tuosta hirviömiehestä. Uusi vuosi 2022 on parempi sinulle, kun lähdet nyt heti. Pärjäät sinkkuna miljoona kertaa paremmin ja tulet onnelliseksi!

Yksi vastaavassa tilanteessa ollut kirjoitti palstalle aikoinaan kyenneensä lähtemään, kun alkoi konkreettisesti haaveilla oman kodin sisustuksesta. Aloitti päättämällä, millaisen kynttilän ja huovan haluaa ja siitä se lähti. Sinäkin voit lähteä ja tulla onnelliseksi ihan hyvin! Tsemppiä. Muista että olet ihan yhtä arvokas ihminen kuin kaikki muutkin.

Vierailija
53/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatattetuon idiootin kun ehdotatte sille poistumista ja tavaroiden keräämistä nyt kun ukko on paikalla.

Vierailija
54/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapatattetuon idiootin kun ehdotatte sille poistumista ja tavaroiden keräämistä nyt kun ukko on paikalla.

No tämä, akka on jossain maaseudulla jonne kulkee julkisetkin harvoin. Ilmeisesti miehen omistamassa talossa. Todella "fiksua" antaa suoria poistumis- ja jättämisneuvoja tuohon tilanteeseen.

Vierailija
55/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkö sitä nappaa pankkikortin ja parit alkkarit taskuun ja kävelee ovesta ulos. Turvakodeista löytynee vaihtovaatteita. Lopun omaisuuden voi tulla myöhemmin hakemaan vaikka poliisien kanssa.

Vierailija
56/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakannut häntä myös? Myös naiset ovat tuollaisissa suhteissa väkivaltaisia.

Vierailija
57/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToI eroamis/lähtemistilanne kai yleensä on se, jossa niitä ruumiita tulee.

Vierailija
58/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ToI eroamis/lähtemistilanne kai yleensä on se, jossa niitä ruumiita tulee.

Ei siitä lähtemisestä tarvitse tehdä numeroa. Kai ap. saa käydä pihalla tai kävelylenkillä? ( Älä vaan sano että jalka on kipeä tai että et saa...)

Joko sä ap olet ottanut yhteyttä turvakotiin? Pystyt kirjoittamaan tänne niin pystyt varmasti kirjoittamaan sinne chattiinkin. En tiedä varmasti, mutta mahdollisesti saisit jonkun hakemaan sinut.

Vierailija
59/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakannut häntä myös? Myös naiset ovat tuollaisissa suhteissa väkivaltaisia.

Mun ex kävi päälle kun istuin rauhassa sohvalla. Yritin jaloilla työntää häntä pois. Poliisi kysyi olinko potkinut miestä kun hän oli väittänyt niin. Että jos itsepuolustus lasketaan hakkaamiseksi niin on varmaan yleistä.

Tottakai on väkivaltaisia naisiakin. Tilastojen mukaan vakava tai kuolemaan johtava lähisuhdeväkivalta kohdistuu yleensä naiseen. Silti miestenkään ei tarvitse kestää väkivaltaa.

Vierailija
60/65 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, arvostamme panostasi ja sitä että pysyt suhteessa jatkossakin. Kun rakastat häntä enemmän ja paremmin paranee suhteenne. Olisi kamalaa, jos joku muu nainen joutuisi kokemaan tuon saman, joten suhdestatuksenne pysyminen samana on tärkeää, kiitos sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän