Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat lapsen riehua junassa/bussissa etc?

Vierailija
19.04.2015 |

Istun junassa, jossa riehua pikkutyttö. Juoksee ja huutaa. Äiti ei tee mitään, hymistelee vain. Täytyy varmaan itse kohta komentaa mutta ärsyttää suunnattomasti. Varmaan saan vielä äidin silmilleni jos jotain sanon. Olen köyhänä opiskelijana maksanut itselleni ison rahan lipusta ja luulisin, että minulla yhtäläinen oikeus rauhalliseen matkaan? Lapselle ei varattuvarattuun tekemistä junaan, joten ymmärrän kyllä että purkaa levottomuutta noin...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen vuotta sitten olisin voinut itkeä onnesta ja kiitollisuudesta kun vieras ihminen pisti lentokoneessa riehuvan lapsen kuriin. Ihan älytöntä huutoa ja lelujen heittelyä eikä äitinsä tehnyt mitään. Yleensä lapset uskovat aika äkkiä kun vieras komentaa mutta tälle kakaralle piti jo aika napakasti sanoa. En ole ikinä ymmärtänyt miksi pieniä lapsia pitää ottaa mukaan sinne koneeseen. Ei varmasti ole niistäkään kivaa kun korvia koskee ja pitäisi pystyä olemaan hiljaa paikallaan monta tuntia.

Vierailija
42/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä lasten äänistä ole koskaan häiriintynyt, nuorempana en kiinnittänyt asiaan huomiota, ja nykyään pidän sitä yleensä vain ihan söpönä. En koskaan ole tajunnut tätä yleismaailmallista lapsista häiriintymisen määrää esim. täällä. Kun omat lapseni olivat pieniä, olin aina julkisissa kulkuneuvoissa stressaantunut, kun pelkäsin lapsista lähtevän pihahduksenkin poikivan heti kirjoituksen tänne. Tosi harvoin tulee IRL vastaan jotain "järkyttävää älämölöä".

En itsekään muista ärsyyntyneeni lasten äänistä, paitsi kerran kun sain paikan leikkinurkkauksen vierestä.😅 Muuten ei ole jäänyt mitään mieleen, elämän ääniä. Enemmän ärsyttää lähellä tupakointi, koska olen astmaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paskamyrsky tuli niskaan. Ei helv . Sanoin nätisti että junien käytävillä ei kyllä saisi juosta ja kiljua. Se äidin katse sillä hetkellä. Ap kiittää ja miettii saisiko tän junan ikkunan auki jos loikkasi siitä pakoon

kaitalammella luukissa muutama vuosi sitten erehdyin avaamaan suuni, 30-40 metrin päässä meistä lapsi kurkotteli laiturilla lumpeenkukkaa ja sanoin siinä että on erittäin vaarallinen tilanne, vanhemmat oli siinä ja he kyllä osaavat hoitaa lapsensa. eivät ilmeisesti tienneet että kun lapsi putoaa veteen niin usein se vetää vettä keuhkoihinsa. opin läksyni en ikinä aukaise suutani lapsiperheiden läsnä-ollessa.

Vierailija
44/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä lasten äänistä ole koskaan häiriintynyt, nuorempana en kiinnittänyt asiaan huomiota, ja nykyään pidän sitä yleensä vain ihan söpönä. En koskaan ole tajunnut tätä yleismaailmallista lapsista häiriintymisen määrää esim. täällä. Kun omat lapseni olivat pieniä, olin aina julkisissa kulkuneuvoissa stressaantunut, kun pelkäsin lapsista lähtevän pihahduksenkin poikivan heti kirjoituksen tänne. Tosi harvoin tulee IRL vastaan jotain "järkyttävää älämölöä".

En itsekään muista ärsyyntyneeni lasten äänistä, paitsi kerran kun sain paikan leikkinurkkauksen vierestä.😅 Muuten ei ole jäänyt mitään mieleen, elämän ääniä. Enemmän ärsyttää lähellä tupakointi, koska olen astmaatikko.

miksi tuppaudut tuppakkamiesten lähelle, etkö muualta löydä arvoistasi seuraa. minkä paikan sait paikan takapuoleesi vai minkä?

Vierailija
45/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että lapsettomat ovat täysin todellisuudesta irtaantuneita, jos luulevat että pieni lapsi voi käyttäytyä kuin aikuinen.

Vierailija
46/51 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lapsen riehua julkisissa. Jos ei puhe auta niin vedän ympäri korvia. Joskus sitten tulee lisäksi pikku ottelu sen lapsen vanhemman tai vanhempien kanssa.

Vierailija
47/51 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että lapsettomat ovat täysin todellisuudesta irtaantuneita, jos luulevat että pieni lapsi voi käyttäytyä kuin aikuinen.

Ja sä taidat olla normaalista elämästä irtaantunut, koska et ymmärtänyt sitä, ettei tässä keskustelussa kukaan odota, että lapset osaa käyttäytyä kuin aikuiset, vaan se oli pääpointti, että aikuiset osaisi käyttäytyä kuin aikuiset ja opettaa lapsilleen olemaan riehumatta julkisissa. 

Vierailija
48/51 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:53"]Äiti pelkää että lapsi raivostuu kieltämisestä ja seuraa suurempaa ärsytystä ihmisissä se raivoaminen kuin mekastaminen. Siksi.

Itse annan vesihiukan ja rinkelin käteen ja kiellän, huutaa jos huutaa. Käännän huomion muualle. Parempi oppia alle 3v kuin alle 30v vartijoiden kanssa.

Kun olin itse pieni lapsi, selvisimme hienosti siskojen kanssa pitkistä matkoista, sillä meille varattiin kuuntelukasetteja ja korvalaput, satukirjoja, väritettävää etc. Joskus saatiin käydä ravintolavaunussa ja usein katseltiin äidin kanssa vain maisemia ja juteltiin niistä. Äiti ja isä näkivät paljon vaivaa meidän vuoksi. Luulisi että nykyään kun on kaikki padit ja muut olisi homma vielä helpompi? Ap

Riippuu vähän lapsen iästäkin, mitä voi tehdä, ja kuinka hyvin lapsi jaksaa olla paikoillaan. Esim. 6-7v jaksaa istua paikoillaan ja katsella vaikka maisemia. 3-4 voi jaksaa katsoa kirjaa hetken, mutta samaa voi olla turha odottaa 1-2-vuotiaalta. Ihan pieni ei välttämättä jaksa seurata pitkään edes mitään padia, koska kovin monimutkaisen juonen seuraaminen ei ihan pieniltä onnistu. Olisi kiva tietää, minkä ikäisestä lapsesta oli kyse? Ja ennen kuin arvostelee vanhemman kasvatustapaa, kannattaa huomioida, että tietty käytös on tiettyinä ikäkausina normaalia ja kuuluu ns. ikään. Nykyään ihmisillä on vain entistä vähemmän ymmärrystä siitä, mikä on normaalia käytöstä esim. 1-2-vuotialle, ja 2 vuotiasta ja 4-vuotiasta tai 6-vuotiasta on turha verrata toisiinsa.

Mutta siis olen samaa mieltä, että kuria pitää pitää ja rajat olla. Mutta eipä sille pikkuvauvan itkulle aina mitään voi, vaikka vanhempi kaikkensa tekisi.

No ei se pikkuvauvan itku tässä ole ollutkaan se ongelma. 

Eipä ne 2-vuotiaat paljon enempää välttämättä ymmärrä tai paljon pidempään jaksa keskittyä.

Kun ei tässä ole ollut kyse 2v vaan eskari ikäisistä lapsista. 

Vierailija
49/51 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa on viimeaikoina ollut yllättävän rauhallista. Ainoa häiriö on olleet satunnaiset spurgut/nistit... yksi päivä junaan tosin tuli oranssin tekorusketuksen omaava äiti, oli ne kliseisimmät tatuoinnit ja jne... ja lapsi rattaissa, joka viihdytti itseään päristelemällä niin että sylkeä lensi ympäriinsä samalla huutaen että "PIELUUUU, PIELUUUU!" :DDD

Vierailija
50/51 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu sä törkymamma idioottilapsiesi kanssa v****uun julkisista. Ja ruman lihavan vauvasi voit kanssa pitää kotona, sen rumaa rääkymistä kestä kukaan kuunnella. 

Vierailija
51/51 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin kerran teinille, joka selitti takanani kännisekoilujaan kaverilleen v***u -korulauseiden höystämänä valehtelematta tunnin. Tytsy sanoi vielä kaverilleen, että " hei mä soitan sulle kohta, pitää käydä kusella välillä." Silloin käännyin ja ilmoitin neidille, että toivon hänen jatkavan selostustaan vaikkapa siellä vessassa, koska nyt me muut tässä vaunussa ollaan kuultu ihan riittävästi. Neiti taisi pelästyä sen verran ettei uskaltanut edes sinne kuselle lähteä. Ja oli hiljaa loppumatkan.

Tälläiset tapaukset, siis yksityisasioidensa selittäjät on rasittavia! Muistan kun joskus sain kuunnella tilitystä sossumasseista ja vuokravelasta. Sitten vihdoin kun puhelu loppui, ehdin jo huokaista helpotuksesta, kunnes tämä henkilö soitti jollekkin toiselle? Ja aloitti saman tilityksen alusta.  :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi