Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat lapsen riehua junassa/bussissa etc?

Vierailija
19.04.2015 |

Istun junassa, jossa riehua pikkutyttö. Juoksee ja huutaa. Äiti ei tee mitään, hymistelee vain. Täytyy varmaan itse kohta komentaa mutta ärsyttää suunnattomasti. Varmaan saan vielä äidin silmilleni jos jotain sanon. Olen köyhänä opiskelijana maksanut itselleni ison rahan lipusta ja luulisin, että minulla yhtäläinen oikeus rauhalliseen matkaan? Lapselle ei varattuvarattuun tekemistä junaan, joten ymmärrän kyllä että purkaa levottomuutta noin...

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lasten riehua muualla kuin ulkona, ja silloinkin tilanteen mukaan.

Vierailija
2/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten huono otsikko - pahoittelut! En tässä ketään ole syyttelemässä, puran vain ärsytystä... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä, somaliäidit on vielä pahempia ja antavat lisäksi lastensa sotkea paikkoja julkisissa

Vierailija
4/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pelkää että lapsi raivostuu kieltämisestä ja seuraa suurempaa ärsytystä ihmisissä se raivoaminen kuin mekastaminen. Siksi.

Itse annan vesihiukan ja rinkelin käteen ja kiellän, huutaa jos huutaa. Käännän huomion muualle. Parempi oppia alle 3v kuin alle 30v vartijoiden kanssa.

Vierailija
5/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:52"]

Ei siinä, somaliäidit on vielä pahempia ja antavat lisäksi lastensa sotkea paikkoja julkisissa

[/quote]

Hmm... itähelsinkiläisenä en ole kyllä törmännyt tällaiseen käytökseen, mutta ehkäpä teilläpäin on asiat eri tavalla.

Vierailija
6/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:53"]Äiti pelkää että lapsi raivostuu kieltämisestä ja seuraa suurempaa ärsytystä ihmisissä se raivoaminen kuin mekastaminen. Siksi.

Itse annan vesihiukan ja rinkelin käteen ja kiellän, huutaa jos huutaa. Käännän huomion muualle. Parempi oppia alle 3v kuin alle 30v vartijoiden kanssa.
[/quote]

Kun olin itse pieni lapsi, selvisimme hienosti siskojen kanssa pitkistä matkoista, sillä meille varattiin kuuntelukasetteja ja korvalaput, satukirjoja, väritettävää etc. Joskus saatiin käydä ravintolavaunussa ja usein katseltiin äidin kanssa vain maisemia ja juteltiin niistä. Äiti ja isä näkivät paljon vaivaa meidän vuoksi. Luulisi että nykyään kun on kaikki padit ja muut olisi homma vielä helpompi? Ap

Vierailija
7/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:53"]Äiti pelkää että lapsi raivostuu kieltämisestä ja seuraa suurempaa ärsytystä ihmisissä se raivoaminen kuin mekastaminen. Siksi.

[/quote]

Kun olin itse pieni lapsi, selvisimme hienosti siskojen kanssa pitkistä matkoista, sillä meille varattiin kuuntelukasetteja ja korvalaput, satukirjoja, väritettävää etc. Joskus saatiin käydä ravintolavaunussa ja usein katseltiin äidin kanssa vain maisemia ja juteltiin niistä. Äiti ja isä näkivät paljon vaivaa meidän vuoksi. Luulisi että nykyään kun on kaikki padit ja muut olisi homma vielä helpompi? Ap
[/quote]

Olen siis samaa mieltä, että parempi nyt komentaa. Itsekin vielä Emmin täällä uskallanko sanoa jotain.. Ap

Vierailija
8/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:03"]Vulvodynia ja erityislapsi! Miesten vikaa!  Lasikatto ja naisen euro! Patriarkaatti!
[/quote]

Take it easy Mr Snappy

Vierailija
9/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan anna riehua. Mulla hirveessä uhmaiässä oleva ERITYISLAPSI (!!). Kiljui yksi päivä huvikseen bussissa ja naureskeli kun oli niin kiva ääni. Kielsin nätisti, ja kuiskasin että ei saa huutaa. Noh, lapsi kuiskasi takaisin okei, eikä enää kiljunut.

Vierailija
10/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin aikuisista. Mekö osataan aina käyttäytyä? Ehkäpä nykypäivänä vanhemmat eivät edes uskalla komentaa lapsia,jos karjut, jotkut kauhistuu ja haukkuu senkin täällä.

Vierailija
11/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monesta ihmisestä ei ole kasvattamaan lapsia. Heillä ei vain ole mitään auktoriteettia eikä henkisiä voimavaroja sen vertaa, että pystyisivät pitämään puolensa edes pientä lasta vastaa. Työelämässä tulee vastaan usein ihmisiä, jotka ovat liian heikkoja pärjäämään aikuisten maailmassa. Olen miettinyt, että yrittävätkö nämä ihmiset sitten kaikkein innokkaimmin paeta sinne perhe-elämään? Kuvittelevat ehkä, että lapset olisivat helpompia ja vähemmän pelottavia kuin aikuiset. Sellainen vaikutelma tulee näistä äideistä, jotka yrittävät rukoilevalla, hyssyttelevällä äänellä suostutella niitä riehuvia lapsiaan käyttäytymään. Ja lapset eivät tietenkään välitä tippaakaan.

Vierailija
12/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän lapsen saada toteuttaa itseään. Ei siitä pidä loukkaantua.

Vierailija
13/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komenna vaan, ap. Vituttaa kaikenikäiset yleisissä kulkuneuvoissa mekastavat ihmiset. Bisnesmiehet, jotka kailottavat mukatärkeitä kauppojaan junassa niin, että kuuluu taatusti kahden vaunun päähän kuinka tärkeitä he ovat. Meluavat kakarat. Teinit, jotka tilittävät viime viikonlopun kännisekoilujaan. Mielenterveyspotilaat, jotka jankkaavat ja jankkaavat samaa asiaa Helsingistä Hämeenlinnaan. Haluan sellaisen hiljaisen vaunun. Olen valmis maksamaan paikasta siinä.

Vierailija
14/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheellä on oikeus olla lapsiperhe. Se on aivan normaalia, että lapset ovat vilkkaita, joskus vähän äänekkäitäkin. Kyllä aikuisen ihmisen tulee sen verran olla kärsivällinen ja ymmärtää, että kyseessä on lapsi, joka vasta opettelee elämän perusasioita ja perustaitoja.

Vierailija
15/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskamyrsky tuli niskaan. Ei helv . Sanoin nätisti että junien käytävillä ei kyllä saisi juosta ja kiljua. Se äidin katse sillä hetkellä. Ap kiittää ja miettii saisiko tän junan ikkunan auki jos loikkasi siitä pakoon

Vierailija
16/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:16"]

Lapsiperheellä on oikeus olla lapsiperhe. Se on aivan normaalia, että lapset ovat vilkkaita, joskus vähän äänekkäitäkin. Kyllä aikuisen ihmisen tulee sen verran olla kärsivällinen ja ymmärtää, että kyseessä on lapsi, joka vasta opettelee elämän perusasioita ja perustaitoja.

[/quote]

Aikuisen kuuluu ymmärtää, että jos ei ole vielä saanut opetettua sille lapselle miten ihmisten ilmoilla ollaan, niin sitten sinne ihmisten ilmoille ei tulla. Vähän kunnioitusta muita kohtaan.

Vierailija
17/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:19"]Ja paskamyrsky tuli niskaan. Ei helv . Sanoin nätisti että junien käytävillä ei kyllä saisi juosta ja kiljua. Se äidin katse sillä hetkellä. Ap kiittää ja miettii saisiko tän junan ikkunan auki jos loikkasi siitä pakoon
[/quote]

Paskamyrsky? Äidin KATSE? hei cmoon

Vierailija
18/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kunhan me kaikki saadaan suumme auki, niin joskus tulevaisuudessa julkisilla matkustelu voi olla jopa miellyttävää. :)

Vierailija
19/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 15:19"]Ja paskamyrsky tuli niskaan. Ei helv . Sanoin nätisti että junien käytävillä ei kyllä saisi juosta ja kiljua. Se äidin katse sillä hetkellä. Ap kiittää ja miettii saisiko tän junan ikkunan auki jos loikkasi siitä pakoon
[/quote]

Paskamyrsky? Äidin KATSE? hei cmoon
[/quote]

Tuli myös sitä tekstiä.. En halua toistaa. Kurja fiilis. Ap

Vierailija
20/51 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

you go girl!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän