Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kykene kertomaan lähipiirille että olen raskaana

Vierailija
19.04.2015 |

Asutaan miehen kanssa siis eri maassa kuin lähisukumme ja parhaat ystävämme. He tietävät että meillä on ollut vaikeuksia raskautumisen (tai oikeastaan enemmänkin vauvojen sisällä pysymisen) kanssa. Ja heille kerroimme avoimesti muuttomme syistä, eli haluttiin siis ottaa taukoa koko vauvastressiin ja kehittää elämässä hetkeksi jotain muuta - vauvauutisia he eivät siis odottele.
Tilanne on kumminkin nyt se, että tulin raskaaksi vain muutama kuukausi lähtömme jälkeen. Aluksi päätimme että kerromme kun raskausviikoissa pääsemme "turvallisille" vesille. Emme sitten kertoneetkaan. Olemme menettäneet vauvan rv 7, rv 14, rv 18 ja rv 24. Joten jotenkin aina tuntui ettei voida vielä kertoa "koska menetettiinhän me sekin vauva vielä jonkun tietyn rvn jälkeen"
Nyt olen rv 28 ja tämä alkaa olla jo naurettavaa - emme ole vieläkään kertoneet heille! Nyt tilanne alkaa olla jo semmoinen että nolottaa kertoa vasta tässä vaiheessa... He on kaikki meille hurjan rakkaita, mutta joku osa minusta ei halua heille asiasta kertoa ennen kuin vauva on meillä sylissä ja terveeksi todettu.
Käytännössä tämä onnistuisi, livenä emme ole näkemässä ennen loppukesää. Mutta olisikohan se liian julma temppu? Haluaisin heidät osaksi myös tätä odotusaikaa mutta en missään nimessä heille halua aiheuttaa enempää surua vauvojen menettämisen vuoksi....

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärtäisin teidän salailun. Ja tietysti olisin onnellinen puolestanne kun lapsestanne kuulisin! En usko, että kukaan normaali ihminen vetäisi tosta herneen nenään, kun osaisi myös ajatella teidän puolianne! Onnea vauvasta, toiv kaikki menee hyvin :)

Vierailija
2/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015041919543982_ul.shtml

Tappaa 24 tunnissa - jo 18 kuollut mysteeritautiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole menettänyt vauvaa rv7 tai rv15 tai rv18. Se ei mikään vauva ole silloin ollut.

Vierailija
4/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallat jo kertoa. Kerro vaan rohkeasti, he ymmärtävät, miksi et ole kertonut ja sinulla on silti vielä pitkän aikaa odotusta jaettavana läheisten kesken.

Vierailija
5/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätätte ihan itse! Ei kukaan tuosta loukkaannu jos päädytte kertomaan vasta syntymän jälkeen, koska onhan se ihan ymmärrettävää jos tuollaisia pelkoja on ollut. Onnea!

Vierailija
6/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en varmaan tuossa tilanteessa kertoisi. Onnea matkaan!

Vierailija
7/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon että he ymmärtävät kun tietävät taustat. Kerro vain rohkeasti ja sano että jännitit kertomista menettämisen pelon takia. Uskon että kaikki ovat lopulta onnellisia puolestanne vaikka joku saattaisi ensi hetkessä hieman loukkaantuakin :)

Vierailija
8/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:04"]Joku vikahan sinussa täytyy olla jos olet noin monta sikiötä menettänyt. odottaisin siis kertomista siihen asti että tämä vauva on sylissä asti. tsemppiä!
[/quote]

Hyi että oot inhottava!

Vierailija
9/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisesta voi loukkaantua. Meet oman fiiliksen mukaan. Musta tuo olisi vaan hauska ylläri, että yhtäkkiä tulee esim valokuva vauvasta ym :)

Vierailija
10/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, aika monta lasta olet menettänyt ;( Kyllä itsellänikin pelottaisi varsinkin jos nuo raskaudet oli aikajärjestyksessä, aina olet myöhemmillä ja myöhemmillä viikoilla menettänyt vauvan....? Jos noin, niin tuokin raskaushan voi vielä helposti päättyä :( toivottavasti ei!

Vierailija
11/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä muuttaisin Suomeen saamaan vauvan. Vai missä asutte nyt? Turvallisemmat olosuhteet varmasti täällä!

Vierailija
12/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:11"]Ohoh, aika monta lasta olet menettänyt ;( Kyllä itsellänikin pelottaisi varsinkin jos nuo raskaudet oli aikajärjestyksessä, aina olet myöhemmillä ja myöhemmillä viikoilla menettänyt vauvan....? Jos noin, niin tuokin raskaushan voi vielä helposti päättyä :( toivottavasti ei!
[/quote]

Ei ollut aikajärjestyksessä. Ensimmäisen menetimme rv 7, toisen rv 18, sitten rv 24 ja rv 14. Ap

Vierailija
13/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:13"]Jos olisin sinä muuttaisin Suomeen saamaan vauvan. Vai missä asutte nyt? Turvallisemmat olosuhteet varmasti täällä!
[/quote]

Asumme jo siis Suomessa miehen kanssa, lähipiiri asuu muualla. Joten olosuhteet on oikeen turvalliset. Ap

Vierailija
14/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tekisin niin kuin itsestä ja miehestä parhaalta tuntuu. Turha pohtia toisten tunteita, ja varmasti kaikki jotka teistä oikeasti välittävät, ymmärtävät tilanteen. Teillä on ollut tarpeeksi tuskaa, tehkää niin kuin teille on paras.

Vierailija
15/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain vaiheessa täytyy vaan luovuttaa ja lopettaa yrittäminen. Siis jos tuokin menee kesken. Olet varmaan jo hieman iäkkäämpi?

Vierailija
16/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, mihin raskaudet ovat päättyneet? :(

Itse varmaan kertoisin kun olen lähdössä synnyttämään!

Vierailija
17/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan miten sinusta/teistä tuntuu parhaimmalta. Jos läheiset tietää taustat, niin varmasti ymmärtävät päätöksesi - kumpi tahansa se onkin.

Vierailija
18/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro koska on ollut noin traagista vauvan saaminen. Itse kerroin aika pian ja olin jo yli 40 vee. Mulla oli vaan niin luottavainen olo että kaikki menee hyvin niinkuin menikin.

Vierailija
19/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:17"]Ehkä jossain vaiheessa täytyy vaan luovuttaa ja lopettaa yrittäminen. Siis jos tuokin menee kesken. Olet varmaan jo hieman iäkkäämpi?
[/quote]

Olen vähän alle 30. Joten lopettaminen ei ole vielä suunnitelmissa. Ap

Vierailija
20/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:19"]Saanko kysyä, mihin raskaudet ovat päättyneet? :(

Itse varmaan kertoisin kun olen lähdössä synnyttämään!
[/quote]

Keskenmenoja & kohtukuolema. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi