Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kykene kertomaan lähipiirille että olen raskaana

Vierailija
19.04.2015 |

Asutaan miehen kanssa siis eri maassa kuin lähisukumme ja parhaat ystävämme. He tietävät että meillä on ollut vaikeuksia raskautumisen (tai oikeastaan enemmänkin vauvojen sisällä pysymisen) kanssa. Ja heille kerroimme avoimesti muuttomme syistä, eli haluttiin siis ottaa taukoa koko vauvastressiin ja kehittää elämässä hetkeksi jotain muuta - vauvauutisia he eivät siis odottele.
Tilanne on kumminkin nyt se, että tulin raskaaksi vain muutama kuukausi lähtömme jälkeen. Aluksi päätimme että kerromme kun raskausviikoissa pääsemme "turvallisille" vesille. Emme sitten kertoneetkaan. Olemme menettäneet vauvan rv 7, rv 14, rv 18 ja rv 24. Joten jotenkin aina tuntui ettei voida vielä kertoa "koska menetettiinhän me sekin vauva vielä jonkun tietyn rvn jälkeen"
Nyt olen rv 28 ja tämä alkaa olla jo naurettavaa - emme ole vieläkään kertoneet heille! Nyt tilanne alkaa olla jo semmoinen että nolottaa kertoa vasta tässä vaiheessa... He on kaikki meille hurjan rakkaita, mutta joku osa minusta ei halua heille asiasta kertoa ennen kuin vauva on meillä sylissä ja terveeksi todettu.
Käytännössä tämä onnistuisi, livenä emme ole näkemässä ennen loppukesää. Mutta olisikohan se liian julma temppu? Haluaisin heidät osaksi myös tätä odotusaikaa mutta en missään nimessä heille halua aiheuttaa enempää surua vauvojen menettämisen vuoksi....

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse päätätte koska kerrotte..ei mitään noloa! Onnea ja niitä kuuluisia tarrasukkia vauvelille :)

Vierailija
22/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on täysin ymmärrettävää jos tuossa tilanteessa kertoo vasta kun vauva on sylissä ja hengittää. Kyllä ihmiset pienen hämmennyksen jälkeen osaavat liittyä iloonne silloinkin.

Minäki hieman salailin raskautta liiketutuilta ym. etäisemmiltä tutuilta joten moni näki minut vasta 3 kk vauvan kanssa liikkeellä. Iloisina tulivat onnittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi vaikka olisi sisko/ paras kaveri/ tytär/ muu tärkeä ihminen. Noin rankalla taustalla se on ymmärrettävää olla kertomatta. Paljon onnea odotukseen. Toivon todella, että nyt tärppää

Vierailija
24/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:19"]Saanko kysyä, mihin raskaudet ovat päättyneet? :(

Itse varmaan kertoisin kun olen lähdössä synnyttämään!
[/quote]

Keskenmenoja & kohtukuolema. Ap
[/quote]
Mikä kohtukuoleman syy? Vai tiedettiinkö sitä?

Vierailija
25/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:19"]Saanko kysyä, mihin raskaudet ovat päättyneet? :(

Itse varmaan kertoisin kun olen lähdössä synnyttämään!
[/quote]

Keskenmenoja & kohtukuolema. Ap
[/quote]
Mikä kohtukuoleman syy? Vai tiedettiinkö sitä?
[/quote]

Minun onnettomuus. Ap

Vierailija
26/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerroin kaikille vasta kun lapsi oli syntynyt, ei siinä mitään. Isäni oli ihan ihmeissään.  Jotkut kaverit tietty tiesi.

Ensimmäinen raskaus ja synnytys.

Vierailija
27/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Helsingissä ja vanhempamme + sukulaist Pohjois-Suomessa.

Ekassa raskaudessa kerroin kaikille heti kun testi näytti plussaa. Kuukausi myöhemmin se paljastui tuulimunaksi. Soitto vanhemmille: aprillia... Seuraavassa raskaudessa jaksoimme odottaa sydänäänet, jotka löytyivät vasta viikolla 14. Tämä vauva kuoli kohtuu 39+5. Ja taas aprillia....

Seuraavilla kolmella kerroilla emme kertoneet raskauksista muille kuin oli ihan pakko. Kaikki sukulaiset kuulivat uutisen vasta vauvan syntymän jälkeen. En halunnut enää aprillita. Sitä paitsi äitini olisi tehnyt minut hulluksi soitoillaan.Edellisen raskaudenkin aikaa soitteli tihenevään tahtiin ja kyseli onko sitä, tätä....Ratkaisu oli hyvä äidin sydämelle ja minun mielenterveydelle.

Vierailija
28/28 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap! Tiedätte kyllä itse mikä on paras ratkasu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi