Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa 15 vuotiaan seurustelu

Vierailija
31.12.2021 |

Tyttäreni on ilmeiseti seurustellut ainakin 4kk tähänmennessä ja ehkä jopa paljon pidempään, enkä ole tähän mennessäkään ole saanut häntä lopettamaan tämän. Olen takavarikoinut useaan kertaan puhelimen, takavarikoinut tietokoneen ja jäädyttänyt viikkorahat useaan kertaan. Tähän mennessä mikään ei ole toiminut ja nyt uutena vuotena tytär on viettämässä sitä jossain muualla "kaverinsa kanssa", muttei suostu kertomaan kenen, joten ei ole vaikea minun arvioida kenen kanssa on. Huoli hänestä on niin suuri. Minun on tehtävä tästä suhteesta loppu, mutta en vain tiedä miten. Auttakaa ensikertalaista äitiä

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo. Ei sen ikäistä voi vaatia lopettamaan seurustelua, ellei ole joku iso riski seurustelussa, jonka osaat suoraan perustella. Ei toisen tavaroita saa hajottaa tai ottaa, ei saa tehdä kiusaa.

Minä olen tyttären tavaroista maksanut ja kaikki tyttäreni tavarat ovat virallisesti minun ja minulla on laillinen oikeus niihin

ap

Vierailija
22/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos ymmärtäisit tyttäresi olevan ihan oma ihminen, joka koko ajan tekee elämäänsä koskevia ratkaisuja. Et sää voi lopettaa yhtään kenenkään parisuhdetta, kun et ole suhteen osapuoli. Vaikka kyse olis sun lapsesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäiset enää mitään pikkukakaroita ole joten anna olla. T: 14v pojun iskä.

Vierailija
24/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin yläaste ikäisenä, seiskaluokasta ysiluokkaan vuotta vanhemman pojan kanssa. Vaikka suhteet todennäköisesti loppuis tuon ikäsellä, niin se voi olla tärkeä osa sen hetkistä kehitystä. Miksiköhän tyttö ei halua sulle myöntää, kun väkisin yrität saada suhteen loppumaan?

Vierailija
25/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tämä poika on?

En ole ikinä puhunut hänen kanssaan, mutta yleensä jos tuossa iässä on aloittanut "seurustelun" niin kotiolot ovat aika huonot.

Ap

Entäpä jos tämä yleistys pitää paikkansa aloittajan ja hänen tyttärensä kotiolojen kohdalla?

Vierailija
26/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty hyväksymään asiaa, tuut vaan hankaloittaan omaa elämääs ja siinä samalla myös tyttären. Voit joko hyväksyä tai olla hyväksymättä. Se on sun valinta

Vierailija
27/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä puhunut hänen kanssaan, mutta yleensä jos tuossa iässä on aloittanut "seurustelun" niin kotiolot ovat aika huonot.

Ap

Entäpä jos tämä yleistys pitää paikkansa aloittajan ja hänen tyttärensä kotiolojen kohdalla?

Niinpä. Jos vanhemmalla on noin kova kontrolloinnin tarve, voi olla että lapsi kokee kotiolot hieman huonoksi.

Vierailija
28/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa helevetin huono provo.

Vierailija
29/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa helevetin huono provo.

Niin on, mutta ajatelkaapa, että tällaisia "äitejä" on oikeasti olemassa.

Omani haukkui minut 14-vuotiaana huoraksi, kun kehtasin kesällä kulkea toppi päällä. Siis ihan peittävä, paksuolkaiminen toppi. Hetkeä myöhemmin olinkin sitten jo saatananpalvoja, narkkari, varas ja ties mitä muuta - siis hänen mielestään.

En teininä seurustellut, mutta se olisikin hänen mielestään ollut sopivaa ehkä aikaisintaan 25-vuotiaana.

(Lienee sanomattakin selvää, etten ole ollut vuosikymmeniin ko. ihmisen kanssa tekemisissä.)

Vierailija
30/59 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En uskoisi näin

ap

Vierailija
31/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En uskoisi näin

ap

En ole sama jolle vastasit, mutta ihan yhtälailla ne kotiolot ovat huonot teilläkin kuin jollain toisella, joka aloittaa nuorena seurustelun. Lisäksi on huomattava, että tyttö ei ole kertonut seurustelusta mitään. Salailuhan on se pahin huonojen kotiolojen merkki.

Vierailija
32/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään antais hengailla pojan kanssa jota en ole edes nähnyt. Jos edes tuon verran ei ole tietoa on myös mahdollista että lapsi on joutunut aikuisen hyväksikäytön kohteeksi, eikä uskalla kertoa ketä tapailee. Nyt vaan suoraa puhetta niin että asiat selviävät.

Vierailija
33/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin palsta on täynnä vanhempia joiden lapset hengailee ties missä ja ties kenen kanssa, kun suuremmalle osalle on ok että ei edes tiedä ketä lapsen kaverit ovat, 14v ei ole tarpeeksi vanha olemaan vastuussa omasta elämästään. Näitähän kyllä näkee pilvin pimein, että tuon ikäinen tyttö myy kylillä persettä saadakseen viinaa tai huumeita..

Vierailija
34/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään antais hengailla pojan kanssa jota en ole edes nähnyt. Jos edes tuon verran ei ole tietoa on myös mahdollista että lapsi on joutunut aikuisen hyväksikäytön kohteeksi, eikä uskalla kertoa ketä tapailee. Nyt vaan suoraa puhetta niin että asiat selviävät.

No olen yrittänyt puhua suoraan.  Olen yrittänyt sanoa tyttärelle että tämä poika todennäköisesti hyväksikäyttää häntä. Tytär ei vaan ota opikseen.

Ap

Vierailija
35/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin palsta on täynnä vanhempia joiden lapset hengailee ties missä ja ties kenen kanssa, kun suuremmalle osalle on ok että ei edes tiedä ketä lapsen kaverit ovat, 14v ei ole tarpeeksi vanha olemaan vastuussa omasta elämästään. Näitähän kyllä näkee pilvin pimein, että tuon ikäinen tyttö myy kylillä persettä saadakseen viinaa tai huumeita..

No tätä itsekkin hieman pelkään

Ap

Vierailija
36/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa tämän pojan vanhempiin yhteyttä että poika lopettaisi lapsesi ahdistelun

Vierailija
37/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ottaa tämän pojan vanhempiin yhteyttä että poika lopettaisi lapsesi ahdistelun

No siis en ole tavannut poikaa, enkä oikeastaan tiedä hänen nimeäkään. Mistä hänen vanhempiin saisin yhteyden

Ap

Vierailija
38/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär luultavasti odottaa kieli pitkällä, että pääsee lukioon tai amikseen mahdollisimman kauas, muuttamaan etäälle pakkomielteisestä äidistään. 

(Kyllä, 16-vuotiaatkin voivat muuttaa opiskelujen vuoksi toiselle paikkakunnalle.)

Vierailija
39/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin kyllä puhelimen ja tutkisin ihan viestit ja puhelut, siihen on vanhemmilla tarvittaessa oikeus.

Vierailija
40/59 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ylleensä on hyvin avoimia ystävistä ja suhteista, meillä ainakin tulevat ihan kylään, joten varmasti on huoli ja syystä, jos lapsi ei edes kerro kenen kanssa viettää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi