Mistä saisi sisältöä elämään?
Tympii tämä mukamas keskiluokkainen elämä tylsääkin tylsemmässä lähiössä. Töitä pitää painaa kun lapsia on tullut tehtyä. Työ huonosti arvostettua, joskin sillä leivän pöytään. Lapset ovat ihania etenkin pienenä, lähestyessä teini-ikää tuntuu siltä että eivät muuta tee kuin valita, vaikka kaikkes teet.
Mies aivan kuutamolla mistä edes höpötän. Hänelle sopii se että työpäivän jälkeen istuu katsomassa koneeltaan jotain sarjaa olut seuralaisena. Oikeasti olen niin täynnä.. Saisiko uuden elämän jostain?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
No siis se riittää että sä keksit itselles sisältöä elämään. Ei miehes tartte siihen sisältöön osallistua.
Se on selvä se. Mutta ahdistaa olla ihmisen kanssa, kuka ei ymmärrä mitään mistä puhun ja tyytyy siihen että elämässä ei yksinkertaisesti tapahdu yhtään mitään tai ylipäänsä myös parisuhde on yhdentekevä. T. Ap
Ongelma ei ole sisältö, vaan se ettet ole hereillä. Opettele olemaan hereillä esim Eghart Tollen opein ja elämäsi uudistuu.
Etkö tee mitään omaa? Ala etsiä elämän ideaa luomalla. Piirrä, kirjoita, valmista tanssiesitys, jonka esität miehellesi. Keskity intensiivisesti elämäsi hienoimpiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole sisältö, vaan se ettet ole hereillä. Opettele olemaan hereillä esim Eghart Tollen opein ja elämäsi uudistuu.
Voitko kertoa tarkemmin?
Ala käyttämään huumeita, niillä saa sisältöä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis se riittää että sä keksit itselles sisältöä elämään. Ei miehes tartte siihen sisältöön osallistua.
Se on selvä se. Mutta ahdistaa olla ihmisen kanssa, kuka ei ymmärrä mitään mistä puhun ja tyytyy siihen että elämässä ei yksinkertaisesti tapahdu yhtään mitään tai ylipäänsä myös parisuhde on yhdentekevä. T. Ap
Kerro miehellesi, että haluat etsiä yhdessä uuden elämän ja jos häntä ei kiinnosta, eroatte.
Minä saan sisältöä elämään tässä tylsässä korona-ajassa näistä :
-luonnossa kävely ja sen tarkkailu.
-kirjojen lukeminen. Monissa kirjoissa ikään kuin keskustelen kirjailijan kanssa. Viimeksi iloa ovat tuottaneet Lucinda Rileyn kirjat.
-uusien reseptien kehittäminen ja hyvän, suht terveellisen ruuan tekeminen.
-Neulomistaitojen kehittäminen. Kiva opetella uusia taitoja ja suunnitella itse mieleistä kun jokin perusohje taustalla. Syntynyt jo muutama pipo, lapaset, villapaita, sukkia. Nyt työn alla palmikkoneule- sukat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa tarkemmin?
En. Parhaiten ymmärrät kun luet hänen kirjansa tai katsot you tubesta aiheeseen liittyvän videon. Ne on englanniksi. Toinen kirjailija on Byron Katie joka voi viedä sinut toiselle tasolle. (molemmat löytynee kirjastosta)
Ymmärrän sua ap! Mulla auttoi vähän, kun vaihdoin alaa ja työpaikkaa. Mutta haluan ehdottomasti vaihtaa myös asuinpaikkaa ja elämäntyyliä, kunhan lapset on saatu maailmalle. Minusta elämä on liian arvokasta siihen, että hankitaan hyvä kämppä, siihen auto- ja asuntolainat ja sitten käydään töissä, että saadaan ne maksettua. En näe tässä kuviossa enää järkeä. Tai siis näen siinä järkeä niin kauan, kun kotona on alaikäisiä lapsia, koska heille haluan antaa turvallisen ja tasaisen lapsuuden ja nautin itsekin tästä ajasta. Mutta sitten, kun ei ole enää minusta riippuvaisia kotona jäljellä, en osaa ajatella sitä elämää itseäni varten. Olen näistä miehelleni puhunut ja hän ei osaa vielä ajatella niin pitkälle, että mitä haluaa elämällään myöhemmin tehdä. Mutta voi hyvin olla että tiet vie eri suuntiin, jos unelmat ei kohtaa. Minäkään en halua vain käydä töissä ja töiden jälkeen katsella sarjoja kotona.
Kirjoita paperille ideoita mitä haluat ja et halua listoina, ja etsi messuilta joskus uusia ideoita.
Mä haaveilen tuollaisesta, jos teillä on vielä lisäksi koira. Mutta ehkä en tiedä, mistä haaveilen. Joutuisihan siinä luopumaan osasta vapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
-kirjojen lukeminen. Monissa kirjoissa ikään kuin keskustelen kirjailijan kanssa. Viimeksi iloa ovat tuottaneet Lucinda Rileyn kirjat.
-Neulomistaitojen kehittäminen. Kiva opetella uusia taitoja ja suunnitella itse mieleistä kun jokin perusohje taustalla. Syntynyt jo muutama pipo, lapaset, villapaita, sukkia. Nyt työn alla palmikkoneule- sukat
Jos et eritttelisi neulomistaitoja noin tarkasti voiisi tulkita että pidät pilkkanasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Neulomistaitojen kehittäminen. Kiva opetella uusia taitoja ja suunnitella itse mieleistä kun jokin perusohje taustalla. Syntynyt jo muutama pipo, lapaset, villapaita, sukkia. Nyt työn alla palmikkoneule- sukatJos et eritttelisi neulomistaitoja noin tarkasti voiisi tulkita että pidät pilkkanasi.
Ajattelin ihan samaa! 😁
Jaa, olen jokseenkin samassa elämäntilanteessa mutta koen sen aivan toisin. Juuri tässä mietin miten onnellinen olen ja miten nyt alkaa juuri minun uusi elämäni, kun lapset kasvaa.
Sisältöä tuo mm.
- Työn haasteet, paljon tekemistä, kehittymiskohteita ja tavoitteita ensi vuodelle.
- Haaveena oman yrityksen perustaminen lähivuosina
- Lasten harrastukset, joista olen tosi innoissani
- Oma liikunta ja itseenipanostamis -projekti. Tykkään etsiä tyyliäni, treenata ja laittautua.
- Lomamatkojen suunnittelu ja toteutus
- Remontti ja puutarhasuunnielmat ja haaveet
Tässä jotain, mistä itse haen merkitystä ja intoa elämään.
Aloita uusi harrastus, rupea lutkaksi kouvolaan
Kuvauksesi oli niin mielikuvitukseton ja ankea niin ehkä et mitenkään
Kun ei ole enää hekumaa niin pitäisi vaihtaa ja seksikin väljehtynyttä. Vituttaako se ettei hekumaa enää ole ja nuoruus on mennyttä aikaa ja alkaa vanhuus. Silloin pitää keksiä ihan muita harrastuksia eikä riippua ihmisissä vaatien niiltä viihdykettä.
Henkinen kasvu ja kolmas silimä auki.