Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi ilman uusia vaatteita 2022 OFFICIAL

Vierailija
31.12.2021 |

Tänne jokainen, joka aikoo selviytyä vuoden 2022 ilman uusia vaatteita. Ainoana poikkeuksena tietenkin alusvaatteet ja sukat kun ilman niitä ei oikein Suomessa tarkene talvella.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osallistua! Hä häh!! =D

Vierailija
2/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivän asuaan saa sitten kuvailla kommenteissaan halutessaan. Vanhoja vaatteitaan voi yhdistellä uudella tavalla tai tuunata uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio osallistua! Hä häh!! =D

Ei ole minulta pois 🤣!

Vierailija
4/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole mukana!

Odotan sitä hetkeä, että saan paiskata mammavaatteet kuuseen ja pääsen käyttämään normaalivaatteita.

Vierailija
5/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ostanut uusia vaatteita 1,5 vuoteen. En edes alusvaatteita.

Vierailija
6/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että olen ollut koko tämän vuoden ostamatta uusia vaatteita. En ole hankkinut mitään kierrätettyjäkään vaatteita. Ei ollut ongelmia asian kanssa. Sukkia on joutunut vähän parsimaan. Että tsemppiä kaikille, vuosi ilman uusia vaatteita on aika helppo juttu!

Vierailija
7/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kengät myös tähän haasteeseen? Nehän eivät ole vaate…

Vierailija
8/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, katson ainakin kuinka pitkään pärjään. Etätöitä olen tehnyt ja kotona kökkinyt. Siksi maaliskuusta 2020 tähän päivään saldo on mekko, leggingsit, villakerrasto ja alusvaatteita.

Vierailija
9/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukana, katson ainakin kuinka pitkään pärjään. Etätöitä olen tehnyt ja kotona kökkinyt. Siksi maaliskuusta 2020 tähän päivään saldo on mekko, leggingsit, villakerrasto ja alusvaatteita.

Ja yhdet kengät.

Vierailija
10/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain kertomaan, että olen ollut koko tämän vuoden ostamatta uusia vaatteita. En ole hankkinut mitään kierrätettyjäkään vaatteita. Ei ollut ongelmia asian kanssa. Sukkia on joutunut vähän parsimaan. Että tsemppiä kaikille, vuosi ilman uusia vaatteita on aika helppo juttu!

Hienoa!

Vierailija
11/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko kengät myös tähän haasteeseen? Nehän eivät ole vaate…

Vaarallista on juosta pohjista kuluneilla kengillä maastossa.

Vierailija
12/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikomus olla ostamatta yhtään vaatetta ensi vuonna. Edes kenkiä, sukkia tai alusvaatteita en tarvi. Viime vuonna en ostanut mitään, tänä vuonna vain kahdet liivit, yhden t-paidan ja nahkasaappaat. Olen siis mukana, koska kaapit tursuavat vaatteita ja pärjään niillä ainakin kymmenen vuotta.

Vierailija
13/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut nyt jonkinverran kun muoti ja mitoitukset on mun makuun kohdallaan. Eli jos vastaan tulee silmää miellyttävää ja 15v vanhoja korvaavaa, niin ostan kyllä. Tai istuvia t-paitoja, ostan heti ainakin 5. Alesta kattelin pari takkia, laitan tilaukseen huomenna: softshell ja laskettelutakki. Kumpaakaan mulla ei ole ollut vuosiin sopivan/oikean kokoista, ollut pakko ostaa jotain halpaa sinnepäin että olis edes päällelaitettavaa tarvittaessa. Lisäksi listalla on vedenpitåvä välikausiparka.

Miksi alusvaatteet olis sallittu? Ei niitäkään joka vuosi tarvitse olla uusimassa.

Vierailija
14/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan.

Tänä vuonna olen ostanut yhdet talvikengät kun edellisistä meni pohja puhki ja vesi tuli sisään.

Joitakin paitoja olen ostanut kirpparilta.

Pärjään näillä kun olen eläkkeellä.

Vierailija
15/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailuhullulla on kyllä niitä sukkia ja alusvaatteitakin ihan riittämiin, joten jättäisin nekin ostamatta. Muuten päädyt tilanteeseen, jossa ostohimoissasi hankit hirveät määrät sallittuja sukkia ja kalsareita.

Vierailija
16/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shoppailuhullulla on kyllä niitä sukkia ja alusvaatteitakin ihan riittämiin, joten jättäisin nekin ostamatta. Muuten päädyt tilanteeseen, jossa ostohimoissasi hankit hirveät määrät sallittuja sukkia ja kalsareita.

Jokainen ei ole shoppailuhullu. Minulla on ihan oikeasti reikiintyviä sukkia, joita käytän vain kotona. Ihmisten ilmoilla haluan käyttää ehjiä sukkia.

Vierailija
17/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin vuoden 2021 aikana 4 leggingssit, 2 mekkoa, 1 t-paita, 6 alushousut, 10 paria sukkia, 5 urheilutoppia. Aika paljon. Voisihan sitä kokeilla olla ostolakossa ensi vuoden, pelkään vaan että unohdan aikomuksen melko pian, kuten yleensä tuppaa käymään.

Vierailija
18/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole edes mitään haastetta. Vuosi ilman vaatteita olisi haaste.

Vierailija
19/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin pari pv sitten kierrätyskeskuksesta hakemassa ilmaisia teepaitoja.

Pesin 60 asteessa.

Minulla on hyvä alushousumalli ja leikkasin 7 alushousut.

Sukkia teen myös, ne ei kovin kauaa kestä.

Paketti kuminauhaa menee.

Vierailija
20/48 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mukana, mutta vain siitä syystä, että toteutin tämän jo 2021. Ja suosittelen kaikille! Oli silmiä avaavaa lopettaa turha shoppailu, vaikken sitä mielestäni kovin paljon aiemminkaan harrastanut. Mutta ajankuluksi kaupoissa (ja kirppareilla!) haahuilu jäi kokonaan pois, sekä nettikauppojen selailu. Sitä en kaipaa edelleenkään. Nyt joudun uuden työpaikan myötä ostamaan alkuvuodesta muutaman toimistokelpoisen vaatteen, mutta aion ostaa vain yhdet housut ja pari paitaa ja näitäkin mietin tarkkaan, että ostan sellaiset, jotka kestää pitkään ja joita oikeasti tulee käytettyä. Tällä hetkellä mulla on kolme paria ehjiä sukkia jäljellä ja niillä olen pärjännyt, kun meillä pyörii pyykkikone lähes päivittäin 😄

Haastevuosi kannattaa, koska se saattaa muuttaa ostoskäyttäytymistä ihan pysyvästi. Itsestä ainakin tuntuu ihan hullulta, että olen joskus pyörinyt ajankuluksi kaupoissa etsimässä itselleni vaatteita, joita en tarvitse. En enää koskaan palaa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme