Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihme juttu kuinka parikymppisenä oli niin paljon vientiä ja nykyään ei ollenkaan

Vierailija
31.12.2021 |

Ihan samalla tavalla ihmiset kai pariutuvat nelikymppisenäkin?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päinvastoin. Nyt +40 vuotiaana eronneena yh-äitinä miehiä tulisi ovista ja ikkunoista. Tarjolla on pitkäaikaista tai yhden illan juttua, eronneita ja karanneita..

Grr.. 🌹

Unohtui 😉

Vierailija
42/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on löytää hyvä mies.

Ap

Hieman eri juttu kuin "kukaan ei ole kiinnostunut".

Tällä viittaan siihen, että itse todellakin saa etsiä ja vietellä jonkun miehen, jos sellaisen haluaa. Miesten oma-aloitteisuuden (puuttumisen) perusteella olen tehnyt sen tulkinnan, etteivät ole kiinnostuneita.

Ap

Tässä on jotain perää kyllä. Itse olen viisikymppinen mies ja eronnut joku vuosi sitten. Ei ole kiirettä tai hinkua iskeä naisia enää samalla lailla kuin nuorempana. Ehkä tilanne vähän tasoittunut siinä mielessä että nuorempana naiset eivät tehneet yhtään mitään aloitteta, nyt joutuvat tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde sekoilijat jäävät lopulta yksin ja kuvittelevat vanhanakin rupashtaneena olevan haluttua tavaraa. 

Vierailija
44/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen +40 nainen, ja eronnut. Ja tastusti en uutta miestä riesakseni ota.

Onni on varmasti molemmin puolinen.

Vierailija
45/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti, mitä naiselle tapahtuu 40+ vuotiaana kun asenne muuttuu niin negatiiviseksi? Eikö elämä ole jatkuva seikkailu? Seikkailulla tarkoitan myös niitä parisuhteessa olon aikoja, tavallista arkea myöten.

Tarkoitin sitäkin, että 40+ naiset ovat kuumia. Miksi siis kielteinen asenne miehiin/naisiin? Saa olla tietysti mutta ihmettelen sitä?

Vierailija
46/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällä viittaan siihen, että itse todellakin saa etsiä ja vietellä jonkun miehen, jos sellaisen haluaa. Miesten oma-aloitteisuuden (puuttumisen) perusteella olen tehnyt sen tulkinnan, etteivät ole kiinnostuneita.

Ap

On se rankkaa, kun joutuu itse tekemään jotain asian eteen.

Vierailija
47/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jotain=kaiken

Ap

Vierailija
48/75 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan parikymppisenä ihan eri ihminen kuin 15-20 vuotta myöhemmin. Silloin on vielä avoin mieli ja utelias uusiin ihmisiin ja kokemuksiin. Nyt kun alkaa olla ikää enemmän, ei edes kiinnosta enää ihmiset eikä oikein seksikään. Ennemmin ostaa jotain mässyä ja istuu puoliunessa sohvalla.

Vierailija
49/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan parikymppisenä ihan eri ihminen kuin 15-20 vuotta myöhemmin. Silloin on vielä avoin mieli ja utelias uusiin ihmisiin ja kokemuksiin. Nyt kun alkaa olla ikää enemmän, ei edes kiinnosta enää ihmiset eikä oikein seksikään. Ennemmin ostaa jotain mässyä ja istuu puoliunessa sohvalla.

Tämä on hyvinkin mahdollista. Ei olisi tuolloin tullut mieleenkään viettää juhannuksia ja uudenvuodenaattoja yksin kotona.

Ap

Vierailija
50/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvinkin mahdollista. Ei olisi tuolloin tullut mieleenkään viettää juhannuksia ja uudenvuodenaattoja yksin kotona.

Ap

Näinhän se on. Nuorena oli lähes itsemurhan arvoinen asia jos ei mihinkään pyydetty mukaan, mutta nyt sitä keksii tekosyitä ettei tarttis lähteä kotoota mihinkään 😄.

Ja onhan se selvä ettei tällä meiningillä sitä kumppaniakaan löydy. Mutta en ole varma haluanko enää löytääkään ketään. Kaikesta tulee vähän hankalaa iän myötä. Silloin nuorena vaan meni ja teki asioita sen enempää miettimättä. Mutta kun ikää ja järkeä tulee päähän, elämä muuttuu varsin tylsäksi ja tapahtumaköyhäksi, mutta kuitenkin tasaisen turvalliseksi. Ei vaan jaksa enää mitään ylimääräistä. Kai ne työtkin tässä vaikuttaa, ne vie enimmät mehut joten vapaalla haluaa vain olla möllöttää yksin kotona. Nuorena jaksoi töistä huolimatta koheltaa kaikenlaista yötä myöten ja sitten samoilla silmillä töihin. Ei vaan jaksa enää.

Vierailija
51/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät. Parikympppisenä sekä naiset että miehet ovat kiinnostuneita toisistaan.

Nelikymppiset miehet taas eivät ole kiinnostuneita nelikymppisistä naisista vaan edelleen niistä parikymppisistä.

Parikymppisinä monet ovat vielä hoikkia, mutta kolmeakymppiä lähestyessä ja siitä eteenpäin paisuminen vaan jatkuu.

Vierailija
52/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 35 sinkkuna hurjasti vientiä, ja tarjolla oli mitä vain parikymppisistä viisikymppisiin herrasmiehiin. Nyt muutaman vuoden päästäkin yhä olisi, mutta oon onnellisesti varattu.

Liikunta ja iloinen avoin mieli auttaa.

Liikuisitko kanssani auringon nousuun?

Vierailija
53/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä ihminen on jo viisaampi ja parisuhde ei auttamatta ole mikään ihanne ja normi vaan sitä pärjää ihan itsenäisesti ja on oppinut näppäräksi käsistään.

Vierailija
54/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jotain=kaiken

Ap

Naisesta se tuntuu siltä kun on tottunut siihen että mies tekee kaiken työn.

Vierailija
55/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuosissa ap:n kroppa on?

Nyrkkisääntö on että jos ei ole pahasti rupsahtanut, aloitteita tulee 10x enemmän ihan vain siksi koska miehet tulevat rohkeammiksi iän myötä (eri asia kuinka suuri osa aloitteista on vain seksin hakemista tai harmitonta flirttiä jolla testataan omaa viehätysvoimaa, totta kai).

Ovatko esim. peppu ja vatsa vaihtaneet paikkaa iän myötä?

Vierailija
56/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se vienti sinulla oli nuorena?

Itse on huomaa muuten eroa, paitsi että nuorena opiskelijoissa oli paljon enemmän sinkkuja, nyt 40+ ikäisenä taas puolet on jo parisuhteessa. Itse tosin en ole koskaan kokenut, että olisi erityisemmin "vientiä", mutta olen kyllä sekä nuorena että nyt kokenut, että kumppanin löytäminen ei ole mahdottoman vaikeaa. Sekä nuorena että nykyisin tilanne on se, että aina silloin tällöin joku on kiinnostunut minusta, esim. joku työn puolesta tavattu (nuorena joku opiskelukaveri).  Deittipalstoja en ole kokeillut nuorena enkä nykyisin, joten en tiedä niiden tilannetta.

Vierailija
57/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö on että jos ei ole pahasti rupsahtanut, aloitteita tulee 10x enemmän ihan vain siksi koska miehet tulevat rohkeammiksi iän myötä (eri asia kuinka suuri osa aloitteista on vain seksin hakemista tai harmitonta flirttiä jolla testataan omaa viehätysvoimaa, totta kai).

Tuo on totta.

Muistan kuinka AMKissa varmasti koko laitoksen halutuin nainen ei saanut juuri koskaan aloitteita. Harva uskalsi lähestyä. Kun koulun suosittu komistuskin sai pakit, mutta tajusivat että no chance, naisen saa joku menestyjä koulun ulkopuolelta.

Nyt on 40+ ja ikäisekseen nätti mutta kaukana parikymppisestä itsestään, ja miehet lähestyvät koko ajan.

Suosio on paljon vähäisempi kuin nuorempana kun melkein kaikki oman ikäluokan miehet olisivat sanoneet kyllä. Mutta tason lasku saa miehet uskomaan että mahdollisuuksia on (ei toki ole koska nainen on varattu, ja sinkkunakin olisi mieluummin yksin kuin laskisi rimaa siitä mitä exä oli).

Vierailija
58/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla lailla nuorena osa aloitteista on vain seksin hakemista tai harmitonta flirttiä. Toisaalta nyt 40+ ikäisenä saatan itsekin haluta myös muuta kuin parisuhdetta, joten vain seksi käy hyvin myös, ja harmiton flirtti on ihan hauskaa.

- eri

Vierailija
59/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään vientiä parikymppisenä. Perustin perheen ensimmäisen miehen kanssa, joka minuun tyytyi. Ei liene vaikea arvata, kuinka noista lähtökohdista liitolle kävi. Erosin ollessani 35+ kahden lapsen äiti ja hånmästyksekseni totesin, että mulla oli enemmän vientiä kuin koskaan. No, mun tapauksessa vertailukohta tosiaan oli se että vientiä ei ollut ollenkaan :) Mutta ensimmäistä kertaa elämässäni MINÄ olin se, jota haluttiin, ja joka sai miettiä, että haluanko minä. Päädyin lopulta uuteen parisuhteeseen sellaisen miehen kanssa, josta nuorempana voin vain haaveilla. Vuosia on jo takana ja loppuelämän suhteeksi miellän.

Minä en tiedä, mikä oli muuttunut noiden vuosien aikana. Minä vai muut.

Vierailija
60/75 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti, mitä naiselle tapahtuu 40+ vuotiaana kun asenne muuttuu niin negatiiviseksi? Eikö elämä ole jatkuva seikkailu? Seikkailulla tarkoitan myös niitä parisuhteessa olon aikoja, tavallista arkea myöten.

En tiedä. Itse tapasin eronneena 45vuotiaana miehen ja nyt jopa naimisissa hänen kanssaan. Ehkä joillain niin pahat kokemukset että riitti. Tiedän myös näitä tapauksia.