Katja Hänninen: 45 000 kampanjointiin
Aikamoinen summa mimmiltä. Täähän on se kaupankassa, jonka mielestä rikkaiden veroja pitää nostaa ja köyhien riisto lopettaa. Jännä, että päätyi käyttämään tuon 45 tonnia varmistaakseen, että on oma takapuoli seuraavat 4 v hyväpalkkaisessa duunissa sen sijaan, että olisi auttanut lukemattomia köyhiä perheitä/tukenut järjestöjä. Arvot joustaneet kun pääsikin rahan makuun?
Vai onko pelko persuuksissa hehkutettuaan neuvoloiden viisautta heidän jättäessää lapsen hyväksikäyttötapauksen huomioimatta? Vai seisooko edelleen "pedofiili saa olla jos menee uhrin kanssa naimisiin"-sanojensa takana?
Kommentit (670)
143 on varmaan oikeassa, mutta (taas kerran yleisellä tasolla) kysymys on eettisesti kiinnostava.
Ympärillämme ja täällä palstalla on varmaan pariskuntia, jotka alkoivat seurustella kun nainen oli alle suojaikärajan ja mies yli sen. Pedofilia merkitse mulle hyväksikäyttöä ja henkistä tai fyysistä väkivaltaa, tekijän mielensisäistä häiriötä, joka tekee lapsesta aikuiselle seksuaalisesti puoleensavetävän. Monet pedofiilithan vetoavat siihen, että lapsi on käyttäytynyt viettelevästi ja/ tai nauttinut seksistä aikuisen kanssa. Eli lapsi on vastuussa, ei hyväksukäyttäjä.
En pysty ymmärtämään mitä päälle kolmikymppinen mies "näkee" alle parikymppisessä tytössä, mutta ilmeisesti Hännisen tähän asti jatkuneessa parisuhteessa ei ole kyse väkivallasta. Muutenhan lähipiiri olisi jossakin vaiheessa puuttunut siihen, jos Hänninen itse olisi ollut siihen kyvytön.
126
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:40"]
"Katja kertoo Seiskalle, että hänen mielestään kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua hänen ja Pertin suhteeseen 20 vuotta sitten. Seiskan tietojen mukaan artikkelin kommentoijat olivat täysin eri mieltä.- Miksi olisi (ollut tarvetta puuttua)?"
Silloin ollaan tukevasti lain yläpuolella, kun ollaan sitä mieltä, että juuri minun tapauksessani lait voidaan skipata, koska juuri minun tapauksessa kaikki meni ihanasti, väärinkäyttäjäkin nai uhrinsa, viiden vuoden kotileikin ja manipuloinnin jälkeen. Lait olkoot muita varten, ja laeista määrään muuten minä kollegoitteni kanssa.
[/quote]Miksi hänen itsensä olisi edes pitänyt ajatella toisin. Eihän hänelle kuulu edelleenkään lain tulkinta ja tutkinta.
[/quote]
Olet selvästi niin tyhmä, että kanssasi on turha enää keskustella. Älä käytä ääntäsi niin Suomella on vielä vähän toivoa
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:30"]
Mammat näyttävät olevan todellisia vihapuheen eksperttejä. Olen hämmästellyt jo pitkään, miksi mammat ovat ottaneet ko. henkilön hampaisiinsa. Oletteko itse niin syyttömiä ja viattomia, että teillä on kanttia heittää se ensimmäinen kivi? Tunnetteko hänet henkilökohtaisesti. Minä en tunne, asun aivan eri puolella maata. Olen vain hölmistyneenä lukenut vihaa huokuvia kirjoituksianne ja ihmetellyt, mistä tämä on saanut alkunsa. Ette tekään muuten ruudin keksijöitä taida olla, jos kuvittelette, että näillä kirjoituksillanne onnistutte pudottamaan jonkun vaaleissa. Pikemminkin teette hänelle vaalimainosta ja kasvatatte hänen äänisaalistaan.
[/quote]Minä tunsin aikoinaan, ja siksi juuri inhoankin tuota haukkumista ja mustamaalausta. Katja on tavallinen perheenäiti ja ahkera työntekijä. Hän ei puhu toisista pahaa selän takana, ja yrittää nähdä muissa ihmisissä hyvää. Hän on tarkka ihminen ja tekee paljon töitä. Hänen menneisyytensä on menneisyyttä, ja hänen omaansa. Nyt siitä kummasti yritetään tehdä jotain yhteistä asiaa, ja leimata sen avulla ihminen huonoksi työhönsä. Minusta on naurettavaa tehdä ketju jossa saa haukkua, leimata ja epäillä ihmistä hulluksi ym. Missä on av-trollien käytöstavat. Olen kyllä todella huolissani teidän lapsistanne ja heidän oppimasta puhetyylistä.
[/quote]
Näin juuri. Mammat on vain kateellisia, kun heidän miehensä tekisi juuri saman, mutta eivät uskalla. Varsinkin nykyään, kun ikärajoista ollaan paljon tarkempia.
[/quote]
ilmotettu poliisille.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:00"]
Näinhän ne naiset taas tukee toisiaan. Pedofilian uhri ihan pärjäillyt mutta ilmeisesti menee liian hyvin. Onhan tässä se riski, ettei pääse läpi ja sitten saisitte olla taas tyytyväisiä että sekin raha meni hukkaan ettei kokonaan negatiivista kuitenkaan eli iltaan asti joudutte jännäämään. En tiedä onko kokonaan omaa rahaa tosin.
T. mies
[/quote]
Moni tuppukylän mies ainakin on tyytyväinen, jos menee läpi. Silloinhan tulee hyväksyttäväksi lähteä katsomaan morsianta ala-asteen portilta. Tällekin edustajalle löytyy varmaan suuri kannattajajoukko.
[/quote]Missä olet nähnyt tuollaisen lakialoitteen?
[/quote]
Lakihan on voimassa jo, mutta sitä ei tarvitse noudattaa. Kansanedustaja on itse tulkinnut sen haastatteluissa niin. Onko seuraava steppi, että laki on niin turha että perutaan se tai ainakin lievennetään sitä - jos lapsi ja läheiset on sitä mieltä että hyväksikäyttö on ihan ok, hyväksytään se?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"]
häh? Miksi täällä yksi ihminen esiintyy monena? Siis toi Hännisen puolustaja. Helvetin monta viestiä.
[/quote]
Sinun mielipiteesi vastaiset viestit ovat tietenkin yhden henkilön kirjoittamia, mutta sinun mielipiteidesi mukaiset viestit ovatkin suuren joukon tuottama konsensus? Mielenkiintoinen tapa hakea tukea omalle näkemykselle...
[/quote]Itse asiassa hyvin yleinen tapa. Käytetään usein esimerkiksi suomi24:lla. Ja minä en sitten ole kukaan muu tässä ketjussa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:30"]
Mammat näyttävät olevan todellisia vihapuheen eksperttejä. Olen hämmästellyt jo pitkään, miksi mammat ovat ottaneet ko. henkilön hampaisiinsa. Oletteko itse niin syyttömiä ja viattomia, että teillä on kanttia heittää se ensimmäinen kivi? Tunnetteko hänet henkilökohtaisesti. Minä en tunne, asun aivan eri puolella maata. Olen vain hölmistyneenä lukenut vihaa huokuvia kirjoituksianne ja ihmetellyt, mistä tämä on saanut alkunsa. Ette tekään muuten ruudin keksijöitä taida olla, jos kuvittelette, että näillä kirjoituksillanne onnistutte pudottamaan jonkun vaaleissa. Pikemminkin teette hänelle vaalimainosta ja kasvatatte hänen äänisaalistaan.
[/quote]Minä tunsin aikoinaan, ja siksi juuri inhoankin tuota haukkumista ja mustamaalausta. Katja on tavallinen perheenäiti ja ahkera työntekijä. Hän ei puhu toisista pahaa selän takana, ja yrittää nähdä muissa ihmisissä hyvää. Hän on tarkka ihminen ja tekee paljon töitä. Hänen menneisyytensä on menneisyyttä, ja hänen omaansa. Nyt siitä kummasti yritetään tehdä jotain yhteistä asiaa, ja leimata sen avulla ihminen huonoksi työhönsä. Minusta on naurettavaa tehdä ketju jossa saa haukkua, leimata ja epäillä ihmistä hulluksi ym. Missä on av-trollien käytöstavat. Olen kyllä todella huolissani teidän lapsistanne ja heidän oppimasta puhetyylistä.
[/quote]
Näin juuri. Mammat on vain kateellisia, kun heidän miehensä tekisi juuri saman, mutta eivät uskalla. Varsinkin nykyään, kun ikärajoista ollaan paljon tarkempia.
[/quote]
Haluaisin nähdä sen, kun nämä ihmiset laukoisivat tällaista omalla nimellä ja naamalla :) voisi tulla illalla pari nahkatakkista miestä kylään, jos menisi julkisuudessa kertomaan miten kaikki miehet ovat pedareita... Minä sen sijaan voin ylpeänä ja puhtaalla omatunnolla sanoa että vastustan lasten seksuaalista hyväksikäyttöä :)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"]
häh? Miksi täällä yksi ihminen esiintyy monena? Siis toi Hännisen puolustaja. Helvetin monta viestiä.
[/quote]
Sinun mielipiteesi vastaiset viestit ovat tietenkin yhden henkilön kirjoittamia, mutta sinun mielipiteidesi mukaiset viestit ovatkin suuren joukon tuottama konsensus? Mielenkiintoinen tapa hakea tukea omalle näkemykselle...
[/quote]Itse asiassa hyvin yleinen tapa. Käytetään usein esimerkiksi suomi24:lla. Ja minä en sitten ole kukaan muu tässä ketjussa.
[/quote]
Osaatteko katsoa esim. peukutusten määriä?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"] häh? Miksi täällä yksi ihminen esiintyy monena? Siis toi Hännisen puolustaja. Helvetin monta viestiä. [/quote] Sinun mielipiteesi vastaiset viestit ovat tietenkin yhden henkilön kirjoittamia, mutta sinun mielipiteidesi mukaiset viestit ovatkin suuren joukon tuottama konsensus? Mielenkiintoinen tapa hakea tukea omalle näkemykselle... [/quote] hahaa! Toi oli mun eka viesti. Ja kyllä, suuri joukko lyttää Katjan tapauksen. Opettele käyttämään konetta, niin ei tarvi arcailla vaan voi tietää :) Jatkas nyt, sen verran ahkerasti oot riehunu.
[/quote]
Et voi tietää, kuka on kirjoittanut mitäkin, ellet sitten itse ole kirjoittanut niitä. Koneenkäyttötaidoista ei ole siinä kyse, paitsi jos olet palstan moderaattori tai onnistunut haxoroimaan itsellesi ylläpitäjän oikeudet. Älä ota tätä hyökkäyksenä, vaan yritän vain auttaa sinua havaitsemaan ajattelusi rajat. Nyt teet arvauksia ja haluat nähdä asiat sinun näkemystäsi tukevana, mutta johtopäätöksesi voi olla tai olla olematta oikea.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:43"]
Pitäisi itse asiassa kysyä paikkakunnan poliisiviranomaisilta, miksi asian on annettu olla. Heillä olisi kyllä mielestäni velvollisuus selittää.
[/quote]
Ne eivät takuulla puhu eivätkä pukahda, kun tuon ajan lakien mukaan tapaus on vanhentunut. Pienet piirit jotka ovat tunteneet toisensa ja tukeneet toisiaan.
Luulisi normaaleita nykyraahelaisia kiusaavan tuo pedomaine, minkä seutu on saanut...
[/quote]
Raahe on Suomen pedokeskus, eivätköhän pikkuhiljaa puutu asiaan kun tämä lempinimi yleistyy. Paitsi tietysti sitten eivät puutu, jos se on totta...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:30"] Mammat näyttävät olevan todellisia vihapuheen eksperttejä. Olen hämmästellyt jo pitkään, miksi mammat ovat ottaneet ko. henkilön hampaisiinsa. Oletteko itse niin syyttömiä ja viattomia, että teillä on kanttia heittää se ensimmäinen kivi? Tunnetteko hänet henkilökohtaisesti. Minä en tunne, asun aivan eri puolella maata. Olen vain hölmistyneenä lukenut vihaa huokuvia kirjoituksianne ja ihmetellyt, mistä tämä on saanut alkunsa. Ette tekään muuten ruudin keksijöitä taida olla, jos kuvittelette, että näillä kirjoituksillanne onnistutte pudottamaan jonkun vaaleissa. Pikemminkin teette hänelle vaalimainosta ja kasvatatte hänen äänisaalistaan. [/quote]Minä tunsin aikoinaan, ja siksi juuri inhoankin tuota haukkumista ja mustamaalausta. Katja on tavallinen perheenäiti ja ahkera työntekijä. Hän ei puhu toisista pahaa selän takana, ja yrittää nähdä muissa ihmisissä hyvää. Hän on tarkka ihminen ja tekee paljon töitä. Hänen menneisyytensä on menneisyyttä, ja hänen omaansa. Nyt siitä kummasti yritetään tehdä jotain yhteistä asiaa, ja leimata sen avulla ihminen huonoksi työhönsä. Minusta on naurettavaa tehdä ketju jossa saa haukkua, leimata ja epäillä ihmistä hulluksi ym. Missä on av-trollien käytöstavat. Olen kyllä todella huolissani teidän lapsistanne ja heidän oppimasta puhetyylistä. [/quote] Ai nyt sä tunnetkin sen? Vähän eri settiä ollut aikaisemmin. :) osa-aikainen kaupankassa ja sitä ennen kotiäiti. Juu, ahkera on.
[/quote]Eli on hoitanut lapsiaan ja tehnyt töitä. Mitä sinä haluaisit ihmisten tekevän. Hoidattaa lapset toisilla ja maata kotona vai? Ja mitä settiä olen muka kirjoittanut? Sotketko minut johonkin toiseen, vai haluatko selitellä jotain?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"] häh? Miksi täällä yksi ihminen esiintyy monena? Siis toi Hännisen puolustaja. Helvetin monta viestiä. [/quote] Sinun mielipiteesi vastaiset viestit ovat tietenkin yhden henkilön kirjoittamia, mutta sinun mielipiteidesi mukaiset viestit ovatkin suuren joukon tuottama konsensus? Mielenkiintoinen tapa hakea tukea omalle näkemykselle... [/quote] hahaa! Toi oli mun eka viesti. Ja kyllä, suuri joukko lyttää Katjan tapauksen. Opettele käyttämään konetta, niin ei tarvi arcailla vaan voi tietää :) Jatkas nyt, sen verran ahkerasti oot riehunu.
[/quote]
Et voi tietää, kuka on kirjoittanut mitäkin, ellet sitten itse ole kirjoittanut niitä. Koneenkäyttötaidoista ei ole siinä kyse, paitsi jos olet palstan moderaattori tai onnistunut haxoroimaan itsellesi ylläpitäjän oikeudet. Älä ota tätä hyökkäyksenä, vaan yritän vain auttaa sinua havaitsemaan ajattelusi rajat. Nyt teet arvauksia ja haluat nähdä asiat sinun näkemystäsi tukevana, mutta johtopäätöksesi voi olla tai olla olematta oikea.
[/quote]
itseasiassa se ei oo edes kovin vaikeaa. Tyhmät itkee.
[/quote]
Noh, siellä on taas kesken vaalikiireiden herätty. Kohta tulee taas se yksi rumien sanojen kylväjä ja sitten PIM! Ketju katoaa kun vassarien satraapit laittaa lehdelle viestiä, että kuulkaas, meidän jäseniä ei saa turhista mustamaalata!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:52"]
[/quote]
[/quote]
Nämä vajokit ovat aivan mahtavia: ensin vingutaan vastapuolen olevan yksi "paasaaja", jolloin peukutussuhde on 1/10. Sitten kun huomautetaan että täällä taitaa olla joku muu se joka yksin kirjoittelee niin aletaan nyyhkiä "miksi oletat vastapuolesta jotain yhyhyyy". Menkää pedarit kotiin ja hirttäkää itsenne
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:15"]
Raahehan on lestadiolaisseutua ja jokainen tietää, mitä viime aikoina on tullut julki kyseisestä lahkosta. Nyt vain sattuikin niin, että uhri ei kärsinyt, vaan puolustaa sitä, että miehet voivat hakea morsiamen itselleen ala-asteelta. Tänä iltanahan sen näkee, kuinka moni kannattaa lapsimorsiamien oikeutta saada itselleen aikuinen mies.
[/quote]
Katjahan ei ole alunperin Raahesta kotoisin vaan he muuttivat sinne kun hän tuli raskaaksi ja ilmeisesti raahelaiset eivät olleet tietoisia hänen iästään. Ainakin silloin viime kesänä kun asia tuli ilmi paikallisen lehden haastattelussa, äänestäjät olivat järkyttyneitä ja lehtijutun kommettiosio jouduttiin poistamaan kun asia herätti niin paljon keskustelua. Nyt eivät ainakaan tietämättömyyttään ääänestäneet.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:15"]
Itse pohjois-Pohjanmaalta kotoisin olevana voin kertoa, että siellä on omituinen "hyväksytään teinityttö-aikuinen mies" -asetelmat hyssytellen. En ole Raahesta, mutta en kovin kaukaakaan sieltä.
Esimerkiksi paikkakunnallamme oli ihan vastaava asetelma: 13-vuotias yläasteelainen tyttö asui avoliitossa kolmikymppisen miehen kanssa. Tekikö asialle kukaan mitään? Ei. Ei lasu ilmoituksia, ei kodin, ei koulun, ei kenenkään puolesta. Kaikista se oli ihan ok. Toinen tapaus oli samanikäinen 13-vuotias, joka toimi koko kylän miesten (myös niiden aikuisten) polkumopona. Tehtiinkö asialle mitään? Ei tietenkään. Tyttö tietysti oli kamala itseään tyrkyttävä huora. Kukaan ei puuttunut millään tavalla hyväksikäyttöön.
Teininä tämä tuntui omasta mielestä vähän oudolta, mutta vasta jälkikäteen pois muutettuani ja aikuistuttuani olen tajunnut kuinka järkyttävää tuo oikeasti on. Siellä ei siis millään tavalla pidetä ongelmana teini-ikäisten tyttöjen hyväksikäyttöä. Meillä oli jopa opettaja, joka oli naimissa entisen oppilaan kanssa. Suhde tullut ilmi, kun tyttö ollut lukioikäinen. Sitä sitten en tiedä, milloin suhde oli alkanut..
Hännistä en kykene itse arvostamaan, koska hän on jatkanut tätä samaa hyssyttely-lapsen hyväksikäyttö on ihan ok-linjaa. Tietysti hän on aikoinaan ollut uhri. Niin monella tapaa, kun ilmeisesti vanhemmat ovat ihan vapaasti antaneet aikuisen miehen polkea omaa tytärtään, koulua ei ole kiinnostanut, poliisia ei ole kiinnostanut, saati sitten että on menettänyt oman nuoruutensa ja lapsuutensa kun hänestä on tehty pikkuvaimo ennen aikojaan. Kuka tahansa ihmisen psyykeestä mitään ymmärtävä tietää mitä tuollainen tekee ihmisen pääkopalle. Hän takuuvarmasti voi itse luulla että kaikkihan on tosi hyvin, kun on nuoresta asti manipuloitu ja hyväksikäytetty.
Kuitenkaan hänen ei tulisi koskaan päätyä eduskuntaan lakeja säätämään, sillä hän ei itse kykene ymmärtämään ja hyväksymään sitä mitä on tapahtunut. Hän edelleen puolustelee hyväksikäyttäjämiestään (tämä on muuten hyvin yleistä hyväksikäytetyillä kun psyyke on murrettu, oli hyväksikäyttäjä sitten vaikka oma isä, "poikaystävä" tai joku ulkopuolinen sieppaaja), hän katsoo ettei laki koske häntä (tai vissiin muitakaan Pohjanmaalaisia), hän ei ole selkeästikään kyennyt kasvamaan normaalisti aikuiseksi. Sitäkään virallinen tarina ei kerro, milloin hyväksikäyttö on alkanut. Huhujen mukaan jo ennen yläastetta, en kyllä ihmettelisi yhtään. Kaikkia epälyjäni en edes voi kirjoittaa näkyville, tai muuten viesti poistetaan panetteluna.
En kuitenkaan ihmettele, että pohjanmaalta voi ääniäkin tulla, kun siellä on niin paljon niitä muitakin, joilla on samanlaisia vääristyneitä käsityksiä naisen ja teinitytön asemasta, eivätkä he näe mitään ihmeellistä tuossa kuviossa. "No nehän meni naimisiin ja sai lapsia, kaikki on siis hyvin..."
[/quote]
Kiitos tästä kirjoituksesta!
Voi, kunpa joku tutkiva toimittaja uskaltaisi tarttua tähän asiaan!
[/quote]
Vastaisitko mun esittämään kysymykseen numero 263? Eli: Mistä te Hännisen vastustajat olette käytännön tasolla huolissanne?
Ja muutenkin te voisitte kommentoida, koska se kai on asian ytimessä?
263
[/quote]
Sinulle vastattiin jo. Lue aiempi viesti:
"Siitä, että kansakunnan kaapin päällä oleva ihminen asennoituu noin, kun on kysymys lasten suojaksi säädetyistä rikoslaeista. Siitä, että lasten hyväksikäyttö on edelleen sallittua ja voimissaan jossain päin Suomea ja joissain piireissä. Siitä, että asia vaietaan kuoliaaksi kaikkialla, siitä ettei kenelläkään toimittajallakaan ole munaa ruveta penkomaan paskakasaa. Liittyykö tähän hyssyttelyyn uskonnollisia ja poliittisia kuvioita"
[/quote]
Eli et oikein osannut antaa konkreettisia esimerkkejä. Paitsi ensimmäinen lause. Ja sekin on todella mitätön vaikutuksiltaan.
[/quote]
Meillähän on konkreettinen esimerkki just tässä: Case Hänninen.
[/quote]
No niinpä on, sitä mieltä mäkin olen koko ajan ollut. Eli jos hänen elämästään täytyy olla huolissaan, niin tosi hyvin on asiat Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:40"] "Katja kertoo Seiskalle, että hänen mielestään kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua hänen ja Pertin suhteeseen 20 vuotta sitten. Seiskan tietojen mukaan artikkelin kommentoijat olivat täysin eri mieltä.- Miksi olisi (ollut tarvetta puuttua)?" Silloin ollaan tukevasti lain yläpuolella, kun ollaan sitä mieltä, että juuri minun tapauksessani lait voidaan skipata, koska juuri minun tapauksessa kaikki meni ihanasti, väärinkäyttäjäkin nai uhrinsa, viiden vuoden kotileikin ja manipuloinnin jälkeen. Lait olkoot muita varten, ja laeista määrään muuten minä kollegoitteni kanssa. [/quote]Miksi hänen itsensä olisi edes pitänyt ajatella toisin. Eihän hänelle kuulu edelleenkään lain tulkinta ja tutkinta. [/quote] Olet selvästi niin tyhmä, että kanssasi on turha enää keskustella. Älä käytä ääntäsi niin Suomella on vielä vähän toivoa
[/quote]Kun sä käytät ääntäsi kotona, lapsillasi ei ole toivoa :(
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:52"] [quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"] häh? Miksi täällä yksi ihminen esiintyy monena? Siis toi Hännisen puolustaja. Helvetin monta viestiä. [/quote] Sinun mielipiteesi vastaiset viestit ovat tietenkin yhden henkilön kirjoittamia, mutta sinun mielipiteidesi mukaiset viestit ovatkin suuren joukon tuottama konsensus? Mielenkiintoinen tapa hakea tukea omalle näkemykselle... [/quote] hahaa! Toi oli mun eka viesti. Ja kyllä, suuri joukko lyttää Katjan tapauksen. Opettele käyttämään konetta, niin ei tarvi arcailla vaan voi tietää :) Jatkas nyt, sen verran ahkerasti oot riehunu. [/quote] Et voi tietää, kuka on kirjoittanut mitäkin, ellet sitten itse ole kirjoittanut niitä. Koneenkäyttötaidoista ei ole siinä kyse, paitsi jos olet palstan moderaattori tai onnistunut haxoroimaan itsellesi ylläpitäjän oikeudet. Älä ota tätä hyökkäyksenä, vaan yritän vain auttaa sinua havaitsemaan ajattelusi rajat. Nyt teet arvauksia ja haluat nähdä asiat sinun näkemystäsi tukevana, mutta johtopäätöksesi voi olla tai olla olematta oikea. [/quote] itseasiassa se ei oo edes kovin vaikeaa. Tyhmät itkee.
[/quote]
Turhaan yrität luoda sellaista mystiikkaa tähän, että sinulla on joku keino tunnistaa kirjoittajat. Ei ole, poislukien tietysti mainitsemani tilanteet.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:00"]
Näinhän ne naiset taas tukee toisiaan. Pedofilian uhri ihan pärjäillyt mutta ilmeisesti menee liian hyvin. Onhan tässä se riski, ettei pääse läpi ja sitten saisitte olla taas tyytyväisiä että sekin raha meni hukkaan ettei kokonaan negatiivista kuitenkaan eli iltaan asti joudutte jännäämään. En tiedä onko kokonaan omaa rahaa tosin.
T. mies
[/quote]
Moni tuppukylän mies ainakin on tyytyväinen, jos menee läpi. Silloinhan tulee hyväksyttäväksi lähteä katsomaan morsianta ala-asteen portilta. Tällekin edustajalle löytyy varmaan suuri kannattajajoukko.
[/quote]Missä olet nähnyt tuollaisen lakialoitteen?
[/quote]
Lakihan on voimassa jo, mutta sitä ei tarvitse noudattaa. Kansanedustaja on itse tulkinnut sen haastatteluissa niin. Onko seuraava steppi, että laki on niin turha että perutaan se tai ainakin lievennetään sitä - jos lapsi ja läheiset on sitä mieltä että hyväksikäyttö on ihan ok, hyväksytään se?
[/quote]Päättikö siis 14 vuotias omasta lainkäytöstään? Kummasti etsit syyllistä väärästä paikasta.
"Katja ei puhu toisista pahaa seläntakana" Onko joku oikeasti niin yksinkertainen että kuvittelee tietävänsä toisesta jonkun tällaisen faktan? Vai onko kirjoittaja kentien Katjan paras ystävä tai mies? Ainakin tuon perusteella viettää Katjan kanssa 24/7 tai on mikittänyt tämän talon kun voi sanoa tuollaista. Mutta joo, en ihmettele jos nuo puolustelijat eivät älyllä loista.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:03"]"Pystytkö yhtään astumaan oman kokemuspiirisi ulkopuolelle ja ymmärtämään etteivät kaikki ole kuten sinä? Useimmat 14-vuotiaat ovat täysiä lapsia." Tietenkin pystyn, miksi sitten sinun tai tän toisen jankkaajan kokemusmaailman ulkopuolelle ei mahdu, että Katjalla on kaikki hyvin ja on ollut aiemminkin? Mahtuuko sun kokemusmaailmaasi se, ettei kukaan ole hyväksymässä kellekään tilannetta, jossa pitää asioihin puuttua ja kaikki ei ole hyvin? Ei kai se, että Katja ei kärsinyt ole joku esimerkki toisille, että tekään ette kärsi? [/quote] Sinun tai toisen jankkaajan? Olet aidosti niin typerä, että oletat täällä olevan kaksi (2) "jankkaajaa"? 95% Suomen kansasta pitää Hännistä ja hänen miestään pedofiilian puolestapuhujina. Kuulut niihin 5 häiriintyneeseen prosenttiin, jotka eivät näin koe. Koita nyt herranjumala ymmärtää, että Katjaa on alaikäisenä käytetty hyväksi. Se ei ole mielipidekysymys. Siksi asian tuomitsee jokainen henkisesti edes puoliksi kykenevä.
[/quote]Asian tuomitsee? Sähän tuomitset katjan ja haukut vielä inhottavasti.
[/quote]
Hännisen mielipiteet onkin sellaisia, että niistä sietää tuomita. Siitä, että hän on uhri, ei kukaan tuomitse!
[/quote]Mitkä mielipiteet sä nyt tuomitset. Sen ettei hän eronnut miehestään, ja ei koe olleensa uhri? Sehän on henkilökohtainen asia miten erillaiset asiat kokee. Koetko sinä ettei yhteiskunnalla ole noissa tilanteissa vastuuta, vaan uhrien itsensä pitäisi tuomita ja hakea tuntemattomien ihmisten oikeutusta nuorena tehdyille asioille. Tästä tapahtumastahan on jo yli kaksikymmentä vuotta aikaa. Miten Katjan olisi pitänyt sanoa haastattelussa, että juuri sinä olisit tyytyväinen? Miksi hänen pitäisi hakea sinun tyytyväisyyttäsi? Haluaisitko sinä kertoa koko kansalle yksityiskohtaisesti omasta elämästäsi?
[/quote]
Ketjussa on ollut tämä jo vaikka miten monta kertaa, mutta kirjoitetaas vielä kertaalleen: vikana on se, miten Hännisen mielestä lakeja ei tarvitse noudattaa, jos ei näe tarpeelliseksi. Hän on kuitenkin lainsäätäjä. Miten näin lakiin suhtautuva ihminen voi olla säätämässä lakeja?
[/quote]Hänninen ei ollut säätämässä lakeja 14 vuotiaana. Se olisi kuulunut jonkun muun puuttua.