Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihteettömyyden vaatiminen/mainitseminen työhakemuksissa?

Vierailija
31.12.2021 |

Pankkialat ja muutamat muut vaativat huumetestejä. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että etenkin sellaisilla aloilla, joissa testiä ei vaadita, pidetään entisenä alkoholistina jos mainitsee päihteettömyyden.

Onko teillä kokemuksia?

Oletteko hakeneet sekä huumetesti-, että muihin paikkoihin ja mikä on suhtautuminen?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumetestit nyt on ihan huuhaata muutenkin, joku kokaiini näkyy virtsassa muutaman päivän. Kannabis useamman viikon, sehän antaa signaalia vaan että kovat huumeet ok, yrtti ei.

Olen ollut pankkialalla hommissa, kusitesti purkkiin ja homma ok. Itse päihteiden käytöstä ei keskusteltu työnantajan puolesta millään tasolla. Ei ennen, eikä jälkeen testin. Työtuloyarkastuksessa hoitaja kyseli asiasta, valehtelin luonnollisesti päihteidenkäytön rajusti alakanttiin.

En kerro mikä ala. Vaativat yllättäen testin. Eka kerralla en pystynyt pissimään. feikkasin. Toiselle kerralle ehti tulla melkein kaksi kuukautta taukoa. Jännitin ihan pirusti ja ne oli onneksi puhtaat. Satunnainen omalla ajallani pajauttelu ei kuulu mielestäni kenellekkään. 

Noissahan halutaankin varmistella, että valituksi ei tulisi sellaista, jonka vuoksi talon rahat (tai lääkkeet)  päätyvät väärille teille riippuvuuden vuoksi.

En sano vieläkään mikä ala. Mulle sopisi työaikana rintakamera joka tallentaa kaiken. Olen tehnyt usean alan töitä eikä niissä ole ikinä ollut mitään salattavaa. Näkyisi se millaisia asiakkaat on jos olisi se tallentava kamera. 

Joo pajauttelen satunnaisesti vapaa ajalla. Ikinä en ole varastanut. Saatan olla yksi rehellisimpiä? Tiedän että harrastukseni on laiton. Siksi olen kaikin puolin niin sellaista että kukaan ei arvaa.  Ainakaan kymmenien vuosien aikana ei ole huomattu. Enää 2 vuotta niin evvk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla