Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaateliikkeiden toiminta

Vierailija
31.12.2021 |

Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.

Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.

En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.

Kommentit (247)

Vierailija
21/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina se jaksaa yllättää, kuinka arkipäiväisistä ja mitättömistä asioista aito ja oikea av-mamma onnistuu vääntämään itselleen ylitsepääsemättömän ongelman.

No jaa, onko se ongelma vai kenties jotain muuta.

Ilman av mammaa alastonkalenterit poistuivat työpaikkojen seiniltä. Aikansa kutakin.

Vierailija
22/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu olen laadukkaita perusliivejä kaipaava työtön ja olen valmis maksamaan laadukkaammista perusalusvaatteista ja ihmettelen niiden vähyyttä. Tarkoituksenani ei ole mainostaa tai haukkua, vaan kertoa omista kokemuksistani. Toivoin enemmän muiden kokemuksia. Vaikeaahan se on jos ei mainitse kauppojen nimiä. Ihmettelen myös sitä, miksi joku haluaa maksaa paljon ”sensuelleistä” tuotteista kun niiden tarkoitus on selvästi joku muu kuin rintaliivien perustehtävä. Seuraavan joitakin julkisia suomen tilejä, joita pystyy lukemaan ilman kirjautumista. Itselläni ei ole suomen tilejä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei oikein avautunut 🤣

Eli halutaan hyviä liivejä arkikäyttöön. Miesten iskemisliivit on erikseen.

Eikö niitä siis ole saatavilla?

Kannattaa alkuun lukea ap:n aloitus.

Kyllä on luettu. Ap tahtoo itselleen sopivia liivejä, mutta närkästyy kun kaupoissa ja niitten someissa on nättejä malleja seksikkäissä alusasukuvissa. 

Lue vielä kerran.

Ap:n mielestä perusliivejä ei ole valikoimissa riittäväksi ja hän myös vähän pahastuu liikkeiden somejulkaisujen sisällöstä joiden kokee olevan liian sensuelleja. Näinkö?

Vierailija
24/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät vaatteita mutta haluat enemmän valinnanvaraa?

Niin no, lupaatko ostaa kans jos tuodaan maahan?

Vierailija
25/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu olen laadukkaita perusliivejä kaipaava työtön ja olen valmis maksamaan laadukkaammista perusalusvaatteista ja ihmettelen niiden vähyyttä. Tarkoituksenani ei ole mainostaa tai haukkua, vaan kertoa omista kokemuksistani. Toivoin enemmän muiden kokemuksia. Vaikeaahan se on jos ei mainitse kauppojen nimiä. Ihmettelen myös sitä, miksi joku haluaa maksaa paljon ”sensuelleistä” tuotteista kun niiden tarkoitus on selvästi joku muu kuin rintaliivien perustehtävä. Seuraavan joitakin julkisia suomen tilejä, joita pystyy lukemaan ilman kirjautumista. Itselläni ei ole suomen tilejä. Ap.

Linkkaa esimerkki tästä sensuellista liivistä?

Vierailija
26/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on vaikeaa tuo rintaliivien ostaminen. Kokomerkintöjen viidakko valmistajittain ja maittain, ostamisen ja erityisesti sovittamisen sensitiivisyys, erilaiset käyttötarkoitukset ja sitten vielä tämä mielipideasia liikkeiden toiminnasta.

Jos miehillä olisi joku yhtä vaikeasti hahmotettava vaatekappale, niin tällaista ongelmaa ei olisi.

Vierailija
27/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistaen siis toivoisin alusvaateliikkeiltä paremmin arjen realiteettien huomioimista eli siis perustuotteita tavallisille naisille. Noissahan asioidaan myös hankalan koon takia, jolloin kaivataan nimenomaan tukea ja ryhtiä, ei mitään viettelyksiä. Kuten sanottu löytäisin itse kyllä halpoja liivejä ihan jostain Prismasta, mutta kaipaan vähän enemmän laatua. Toinen tuote, jossa kaipaan laatua on kengät. Laadukkaat perusalusvaatteet ja ”sensuellit” alusvaatteet ovat oikeastaan eri asia. Perustuotteiden myyntiin ei tarvita vietteleviä kuvia. Useinhan sitä paitsi näiden kuvien ”sensuellisuus” on saatu aikaan vain liian pienillä alusvaatteilla. Hyvin usein malleilla on alusvaatekuvissa liian pienet rintaliivit, jolloin myös niistä aika peruskuviksi tarkoitettujen kuvien lopputulos on jotain ihan muuta. Ap.

Vierailija
28/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi siinä mielessä outoa markkinointia, että kun se pääasiallinen asiakas on kuitenkin nainen, niin eikö sen mainonnan pitäisi miellyttää sen asiakkaan silmää? Eikä sen asiakkaan puolison? Eikä mua ainakaan kyllä se läpinäkyvissä haaruksettomissa bodyissä keikistelevä instababe saa johonkin tietyyn liikkeeseen asiakkaaksi. Ja ihan sama koskee aika montaa muutakin tuotetta, mitä naisen vartalolla myydään. Ei minua ainakaan saa tekemään mitään ostopäätöstä tuotteen puolesta, ehkä enemmänkin etsin sit sen kilpailijan. N50

Siinä on kyse siitä, että asiakas (nainen) haluaa näyttää yhtä upealta kuin mainoskuvan nainen. Ei se kuva miestä varten ole. Eikä sinua, kun selkeästi et ole kohderyhmää. Tämä on selitys hyvin usein kun markkinointi tuntuu epäonnistuneelta: tuote ei ole sinulle.

Vierailija
29/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä löytyy mm. Funky ladyn, Wiipurin erikoiskorsetin, Magic ladyn ja Merittabran sekä muiden vastaavien liikkeiden Facebookeista sekä liikkeiden nettisivuilta.

Vierailija
30/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä löytyy mm. Funky ladyn, Wiipurin erikoiskorsetin, Magic ladyn ja Merittabran sekä muiden vastaavien liikkeiden Facebookeista sekä liikkeiden nettisivuilta.

Aubade Paris on siis yksi pahimmista merkeistä tässä.

Vierailija
31/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon merittabran ja magic ladyn nettisivujen etusivut, enkä niissä ainakaan nähnyt mitään sopimatonta. Ei ole facetiliä niin siellä olevasta materiaalista en tiedä. Olisi ollut mukava tietää mikä ap:n mielestä on ”liian sensuellia”.

Vierailija
32/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei oikein avautunut 🤣

Eli halutaan hyviä liivejä arkikäyttöön. Miesten iskemisliivit on erikseen.

Ja et löydä niitä alusvaatellikkeistä tai verkkokaupoista?

Vierailija
33/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis mies 60v, ja miestissit.

-ap

Onpa jollain hauskaa. Miksi jonkun pitää tulla pilaamaan keskusteluja kun haluaa edes yrittää keskustella asiallisesti? Ihan nainen olen. Sellaisia keskusteluja, joista ei pidä ei kannata lukea. Oikea ap.

Vierailija
34/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon merittabran ja magic ladyn nettisivujen etusivut, enkä niissä ainakaan nähnyt mitään sopimatonta. Ei ole facetiliä niin siellä olevasta materiaalista en tiedä. Olisi ollut mukava tietää mikä ap:n mielestä on ”liian sensuellia”.

Olen siis oikea ap. Yritin tuossa jo aikaisemmin sanoa, että erityisesti esim. tuon ranskalaisen Aubade Paris-merkin tuotteet ja kuvat ovat mielestäni jo tällaisia.

Vierailija
35/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap! Osin ymmärrän sua! Isompaa kokoa vaativana nätit liivit, joissa vaikka liian kapeat olkaimet, ei vaan toimi. Ilmeisesti asut pk-seudulla? Jos olet joskus Jyväskylässä tai jossain vähän pienemmällä paikkakunnalla, käy siellä erikoisliikkeessä, Helsingissä ehkä vähän erilaiset valikoimat.

Vierailija
36/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää joiden halu pilata keskusteluja. Erityisen pahaa tämä on mm. Salatut elämät-keskusteluissa.

Vierailija
37/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että alusvaatteita mainostetaan näillä mainitsemillasi "liian sensuelleilla" kuvilla, mutta ne ilmeisesti toimivat hyvin ja tuotteet saadaan myytyä. Jos kauppa ei kävisi, olisivat mainokset varmasti erilaisia. Seksuaalisuudessa, sensuelliudessa ja niissä hepeneiksi luokiteltavissa alusvaatteissa ei ole mitään väärää eikä niitä tarvitse pelätä. Sensuelli mainoskuva ei tee liivistä sen huonompaa eikä toisaalta parempaakaan.

Jos erikoisliikkeiden mainoskuvat ahdistavat olisiko sinun mahdollista tilata tuotteita joltakin mahdollisimman vähäkuvaiselta nettisivulta?

Vierailija
38/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan tuntuu tässäkin sekoittuneen kaksi täysin eri asiaa. Täysin eri asia on seksuaalisuus, joita tietynlaisilla rintaliiveillä ja kuvilla korostetaan ja arkikäyttö, jossa tilanteeseen sopivuus ja oikea koko ovat tärkeitä asioita. Ei kukaan nyt arkikäytössä, aivan tavallisissa tilanteissa haluaisi mitään epämukavia sensuellejä alusvaatteita normioloissa käyttää? Tai tietysti näitäkin löytyy. En varmaan 2-3 vuoteen ostanut ollenkaan uusia rintaliivejä ja loppukesästä ja alkusyksystä aloin taas tutustumaan tähän asiaan kun vanhat hyvät rintaliivini hajosivat lopullisesti. Paljon uutta olen tässä oppinut.

Vierailija
39/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan tuntuu tässäkin sekoittuneen kaksi täysin eri asiaa. Täysin eri asia on seksuaalisuus, joita tietynlaisilla rintaliiveillä ja kuvilla korostetaan ja arkikäyttö, jossa tilanteeseen sopivuus ja oikea koko ovat tärkeitä asioita. Ei kukaan nyt arkikäytössä, aivan tavallisissa tilanteissa haluaisi mitään epämukavia sensuellejä alusvaatteita normioloissa käyttää? Tai tietysti näitäkin löytyy. En varmaan 2-3 vuoteen ostanut ollenkaan uusia rintaliivejä ja loppukesästä ja alkusyksystä aloin taas tutustumaan tähän asiaan kun vanhat hyvät rintaliivini hajosivat lopullisesti. Paljon uutta olen tässä oppinut.

Jostain syystä en tunnista ongelmaa ollenkaan, niin alusvaatelikkeistä kuin marketeistakin löytyy ihan tavis rintaliivejä, joita pystyy oikein jainiosti pitämään töissä ja muussa arkikäytössä.

Vierailija
40/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös ihan arkikäytössä sellaisia liivejä, joissa on pitsiä yksityiskohdissa tai esimerkiksi kupin yläreunassa. En tiedä lasketaanko niitä sitten epämukaviksi ja sensuelleiksi, ovat kuitenkin tukevat ja sopivan kokoiset liivit vaikka niitäkin on taidettu mainostaa ketjun aloitusviestissä mainituilla sensuelleilla kuvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi