Metin blogin mekossa töihiN?
Mitä työpaikallasi sanottais jos saapuisit sinne tuossa mustavalk kukkaminimekossa ja korkeissa koroissa?
Lähtisitkö itse aamulla tuossa asussa töihin?
Kommentit (32)
Kaunis mekko hyväsääriselle. Töihin asustaisin eri tavalla, laittaisin peittävät sukkahousut ja matalammat kengät.
Vähän lyhyt mulle kun olen jo yli 40 mutta muuten ihan ok malli.
No, olen ammatiltani lastenhoitaja, joten en pukeutuisi päiväkotiin tuohon mekkoon, korkkareista puhumattakaan. Sinänsä mekko on mielestäni kaunis ja printti kuitenkin sen verran simppeli ja tyylikäs, että ihan hyvin tuo toimistotyöhön sopisi. Helman pituus olisi minulle liian lyhyt tosin mutta ei Metin päällä näytä laisinkaan pahalta tai tyrkyltä.
Aika turha olisi laittautua kun meillä on työvaatteet, mutta voisi äijät katsoa vähän maalaamossa, että nyt on joku ruuvi löysällä. Enkä muutenkaan olisi edustava näky suonikohjuisilla pohkeillani.
Noin luisevalle naiselle kuin tuo bloggaaja on, ei minusta kyllä sovi noin lyhyt helma.
No ehkä tuota mekkoa ei oo tarkoitettu sellaisiin paskahommiin joissa av-mammat ovat
Siis tuo mustavalkoinen mekko joidenkin mielestä muka "ei ole miniä nähnytkään"? Mikä teidän mielestänne on sitten minin määritelmä, tämä vai?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a3/2c/5a/a32c5afb840950ed4be62ebe135f9ecd.jpg
Vastaavanlaisissa olenkin mutta paksuissa sukkahousuissa. Ilman olisi liian paljastava. Olen yläkoulun ope.
Ei onnistu. Meillä on johtotason työntekijöille, joihin mäkin kuulun, pukeutumiskoodi. Jakkupukulinjalla mennään, hameen on oltava vähintään polvimittainen. Hihattomat paitapuserot eivät ole sallittuja toppimaisista yläosista nyt puhumattakaan.
Voisin laittaa, sukkahousujen tai lengginssien kanssa. Noitak enkiä en voisi käyttää, liian korkeat minun makuun ja jalkaan. Olen 24-vuotias ja valmistun pian opettajaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:57"]
Noin luisevalle naiselle kuin tuo bloggaaja on, ei minusta kyllä sovi noin lyhyt helma.
[/quote]
Ei kovin kivasti sanottu. Jos nainen itse tykkää mekosta, niin muulla ei ole väliä. Bodyshaming ei näköjään ole vain lihavien naisten ongelma.
Kaunis nainen ja kauniita mekkoja. Huikean korkeat korot kengissä.
Silmäilin haastattelua, jossa todettiin henkilön olevan julkkis. Minä en tiedä, kuka hän on.
Pitää muistaa, että Metti on aika pitkä, joten meidän "tavisten" päällä tuo mekko ei ole kovinkaan lyhyt. Itse voisin hyvinkin pukea sen töihin päälleni, tosin paksuilla sukkiksilla asustettuna. Rintavampaan vartalonmuotooni tuo ei tosin sovi.
Metti tarjoaa muuten viimeisimmässä postauksessaan alennuskoodia kaikille bloginsa "lukioille", just...
Sanotaanko nyt vaikka niin, että eihän tuo asukokonaisuus menisi läpi missään corporate-ympäristössä, jollaisena Metti "työn" varmasti näkee, tuollaisenaan. Hameen helma on ehkä n. 10 senttiä liian ylhäällä, ja kenkien korot ovat aivan liian korkeat. Ja puhun nyt kansainvälisistä standardeista, Suomessa ollaan rennompia näissä asioissa, mutta muotibloggaajan voisi olettaa pyrkivän toimimaan businesspukeutumisen rajojen sisällä, kun aiheesta postauksen tekee.
Hyi mitkä hoitamattomat jalat. Kantapäät ihan koppurat. Luulis olevan fyrkkaa jalkahoitoon.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:02"]Ei onnistu. Meillä on johtotason työntekijöille, joihin mäkin kuulun, pukeutumiskoodi. Jakkupukulinjalla mennään, hameen on oltava vähintään polvimittainen. Hihattomat paitapuserot eivät ole sallittuja toppimaisista yläosista nyt puhumattakaan.
[/quote]
Monessa maassa tosiaan myös hihattomuus on iso nou nou naisten businesspukeutumisessa. Eteläisessä Euroopassa ja Yhdysvalloissa voidaan olla sallivampia, esim. Marissa Mayeria näkee kuvissa hihattomissa mekoissa ja neuletakeissa, vähän Michelle Obaman tyyliin. Ja Etelä-Euroopan maassa, jossa itse asuin, hihat vaadittiin lähinnä pankkialalla. Minun oma pomoni, joka oli nuori nainen, olisi voinut tuota mekkoa kesällä käyttääkin pitempihelmaisena. Mutta ei toki sellaisina päivinä, kun neuvotteli aasialaisten kanssa. Ja koroista hän oli tarkka, vaikka olikin vain 160 senttinen.
-23-
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:02"]Ei onnistu. Meillä on johtotason työntekijöille, joihin mäkin kuulun, pukeutumiskoodi. Jakkupukulinjalla mennään, hameen on oltava vähintään polvimittainen. Hihattomat paitapuserot eivät ole sallittuja toppimaisista yläosista nyt puhumattakaan.
[/quote]
Oliko tämä mekko mielestäsi toppimainen vai hihaton kun nuo mainitsit?
Sukkikset jalkaan ja jakku tarvittaessa päälle niin oikein hyvä työmekko. Ja kesällä ilman jakkua.
Pienet hihat juuri tekevät tuosta hyvän työmekon. Pituus itseänikin epäilyttää mutta se selviäisi vain kokeilemalla. Vaikea verrata omaa lyhyttä vartta siihen miltä mekko näytti Metin päällä :)
Kaunis mekko!
Katsoisivat varmaan tosi pitkään. Toi on mun mielestä vähän tätimäinen (ainakin mun päällä, olen 20v). Jos laitan mekon/hameen niin se on tiukka ja vähintään 10cm lyhyempi kun toi. Yleensä pidän legginssejä ja nättiä toppia/paitulia :) Toimistotyössä olen.
En pääsis pukuhuonetta pitemmälle, työnsuojelulaki kieltää töissä muut ku työvaatteet... sulla ei ap taia olla väliä jos meinaat mekossa olla töissä..
Hyvin voisin mennä. Jalat eivät vain kestäisi noin huikeita korkoja. :)