vuokra-asunto on hirveässä kunnossa!
mitä voin tehdä? olo on todella voimaton, huijattu olo. vuokrasopimus on alkanut jo. minulle vakuutettiin että asunto on kuin uusi. nyt kun asunto on tyhjillään ja 'rempattu' totuus paljastui. kaikki pinnat likaisia, keittiöntasossa reikiä, laatikot haisee paskalle keittiössä. ötököitä lattialla. kyse on kaupungin vuokra-asunnosta. oma asunto jo irtisanottu
Kommentit (10)
No soita vastuuhenkilö katsomaan. Hehän luulee muuten että sinä hajotit asunnon.
Onko asunnossa mitään vikaa, jota ei voi korjata siivoamalla asunto kunnolla? Voiko asuntoon tilata siivouksen edellisen asukkaan kustannuksella, kuten joissakin vuokra-asuntoyhtiöissä, jos edellinen asukas jättää asunnon siivottomaan kuntoon? (Asuntotoimisto tarjoaa silloin siivousta.) Jos pitää siivota itse, niin kloriitti on tehokasta, halpaa ja desinfioi samalla kun puhdistaa.
Olet onnekas, kun olet saanut kaupungilta asunnon, jossa on varmasti myös halpa vuokra.
vuokra on kuitenkin yli 600 euroa, joten minun tuloilla asunto ei ole erityisen halpa. edellinen asukas on kuollut. asuntoon on laitettu uudet lattiat ja maalattu seinät. mutta keittiö on tosiaan järkyttävä. onko minulla mahdollisuus saada keittiöön remontti? en ymmärrä miksi minä kärsin edellisen asukkaan huolimattomuudesta
Etkö käynyt katsomassa asuntoa ennen sopimusta?
kävin katsomassa, asunto oli sillon JÄRKYTTÄVÄ, edellisen tavarat vielä, en olisi ottanut asuntoa ellei olisi ollut "pakko" ja asuntoneuvoja sanoi että asunto tulee olemaan kuin uusi. minun annettiin ymmärtää että turha hakea enää asuntoa kaupungilta, josnen ota tätä.
Stadiasunnoissa on vuoden loukku ainakin, sen jälkeen saa vasta vaihtaa asuntoa. Mutta ei vaihtokaan onnistu, jos asunto muistuttaa rotanpesää.
Helppo vinkki > Hae virhesävymaalia ja maalaa seinät uudestaan, virhesävyt maksaa muutaman euron litralta. Hajut lähtee, kun pinnat on uudessa kuosissa.
No ihan ensimmäisenä videoit KAIKEN. Siis ihan kaiken. Sitten teet reklamaation. Asunnon pitää ensinnäkin aina olla kohtuullisessa kunnossa, mitään lääviä ei saa vuokrata, ja toisekseen asunnon pitää vastata kuvausta joka siitä on annettu.
Nyt et siis ala siivoilla ja rempata mitään itse, vaan heti maanantaina soitat isännöitsijälle ja kerrot että vaadit asuntoon remonttia, ja menet myös sen videon kanssa asuntotoimistoon tekemään virallisen valituksen. Sellaisia puheita, että me tässä annettaisiin sulle vähän maalia ja pensseli että voisit itse maalata, ei kannata ensimmäisenä hyväksyä, koska sulle on luvattu hyvässä kunnossa oleva asunto.