Kuinka kauan kestää, että liikunta alkaa näkyä?
Olen lievästi ylipainoinen löysä kasa. Nyt kuitenkin kaveri on saanut meikäläisenkin liikkeelle, ja käyn reippaalla kävelyllä viidesti viikossa, noin 7 km kerrallaan. Ilokseni huomaan, että napostelutkin on jääneet. Onko näistä kahdesta asiasta mitään sellaista hyötyä, että voisin kuvitella huomaavani sen jossain vaiheessa myös peilistä, vaa'asta tai vaatteista? Vai tarvitaanko kilojen kevenemiseen kerta kaikkiaan jotain suurempaa mullistusta? Tämä on kivaa, mutta pelkään että repsahdan takaisin entiseen, jos en tiedä voisinko laihtua näin. Minulla ei ole kiirettä, eli jos vaikka tietäisin vuoden päästä olevani niin ja niin paljon paremmassa kuosissa, uskoisin jatkavani samalla linjalla. Se oisi sellainen johtotähti tulevaisuudessa. Riittääkö tämä vai onko ihan yhtä tyhjän kanssa?
Kommentit (5)
Kävelystä ei ole mitään hyötyä. Jos haluat jotain tuloksia ota voimaharjoittelu mukaan. Korkeitaan laihdut mutta kävelyllä hieman hitaasti. Tee punnerruksia, kyykkyjä, vatsoja niistä on enemmän hyötyä.
Oon laihduttanu kävelyllä 5 kk aikana 7kg (68-> 61). Pituutta 159cm. Katsoin vähän mitä söin, mutta en kieltäytynyt herkuista kuin silloin tällöin. Kotona tein vatsa-, selkä- ja käsilihaksia.
Kuinka kauan olet lenkkeillyt? Varmasti pian alkaa näkyä, kun olet vähentänyt naposteluakin.
Jatka vain elämäntapojen muutosta pikkuhiljaa, mieti aina yksi pieni muutos kerrallaan ruokavalioon ja ala myös tekemään lihaskuntojumppaa kotona ensin kerran viikossa, sitten kaksi jne.
Tsemppiä!