Miksi en pääse ihmissuhteissa seuraavalle asteelle?
Kukaan ei halua ystävystyä tai parisuhteeseen kanssani eikä ole kyse siitä, ettenkö osaisi jutella ihmisille. Jostain syystä en vaan pääse jutteluastetta pitemmälle.
Kommentit (10)
Pitäisi löytyä molempiin rooleihin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa kemiat ja jutut menee tosi hyvin yksiin.
Kyllä sellaisiakin ihmisiä on, olet sitten millainen tahansa. Toivotaan, että törmäät muutamaan sellaiseen!
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista Suomessa. Suurin osa ystävystyy varhaisteini-iässä, ja ystävät ovat tuolta aikakaudelta, jos ovat ollakseen.
Kyllä mun työpaikallakin on ystävystytty.
Ap
Minkälainen tyyppi muuten olet? Mistä olet kiinnostunut, mitä harrastat jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista Suomessa. Suurin osa ystävystyy varhaisteini-iässä, ja ystävät ovat tuolta aikakaudelta, jos ovat ollakseen.
Kyllä mun työpaikallakin on ystävystytty.
Ap
Ja pariuduttu myös.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnostunut monista eri asioista, kuten lautapeleistä, huonekasveista, liikunnasta, koirista, autoista, konsolipeleistä, matkustamisesta jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnostunut monista eri asioista, kuten lautapeleistä, huonekasveista, liikunnasta, koirista, autoista, konsolipeleistä, matkustamisesta jne.
Ap
Eiköhän tuosta listasta ole löydettävissä hengenheimolaisia molemmista sukupuolista. Ainahan sitä on helpompi tutustua ja löytää jutun juurta, kun on yhteisiä mielenkiinnonkohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eiköhän tuosta listasta ole löydettävissä hengenheimolaisia molemmista sukupuolista. Ainahan sitä on helpompi tutustua ja löytää jutun juurta, kun on yhteisiä mielenkiinnonkohteita.
Tutustuminen ja jutun juuren löytäminen ei olekaan se ongelma vaan päästä tuosta tuttava-asteelta edes kaveriksi.
Ap
Nosto tälle ketjulle.
Itselläni on tämä sama ongelma ja siksi mielenkiinnolla tätä ketjua seuraan.
Valitettavasti ap en osaa sinua auttaa tämän kanssa. Minulla on epäilys siitä, että oma traumataustani aiheuttaa tämän ongelman itselleni ja että sen takia en saa luotua aitoa tunneyhteyttä toisiin ihmisiin jolloin tuttavuudet eivät koskaan pääse syvenemään ystävyydeksi asti. Eli sydänyhteys muiden ihmisten kanssa on katki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tutustuminen ja jutun juuren löytäminen ei olekaan se ongelma vaan päästä tuosta tuttava-asteelta edes kaveriksi.
Ap
En tiedä onko tämä nyt paras neuvo, kun en itsekään ole mikään maailman aktiivisin ystävystyjä, mutta annetaan soida silti...
Kun keskustelet ihmisten kanssa, niin älä pelaa varman päälle. Kerro myös asioita, joista et tiedä miten keskustelukumppani tulee reagoimaan. Kun uskaltaa asettaa itsensä myös tuomittavaksi, niin vastapuolikin tuntee, että tässä ollaan nyt todellisten asioiden äärellä. Siitä helposti voi syntyä avointa ilmapiiriä ja syvempää ymmärrystä. Tai sitten tulet tuomituksi ihmisen taholta, jonka kanssa et muutenkaan sopisi yhteen ystävänä tai kumppanina.