Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten ihminen joka omistaa koiran voi olla lihava!

Vierailija
17.04.2015 |

En todellakaan ymmärrä. Itsellä pieni koira jonka kanssa lähdetään ulos kolmesti päivässä. Aamulla n.15min, töiden jälkeen heti 30-60min ja illalla 15-30min. Minimissään tunti päivässä, yleensä enemmänkin. Koiran täytyy saada tarpeensa tehtyä ja liikuttua kun koko päivän on joutunut vaan makaamaan sisällä. Tuntuu että monessa perheessä on koira/koiria sekä omistajalla runsaasti ylipainoa. Miten tää yhtälö on mahdollista? Laiminlyödäänkö silloin koiran tarpeita? Vai syödäänkö roskaruokaa 24/7? T. Ei mikään hoikka, mutta normaalipainoinen

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän nyt riippuu miten sä "lenkkeilet" sen 60min. Sehän voi olla ihan matelua.

Vierailija
2/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kuule kysymään seuraavan kerran kun näet lenkillä! Koirat vois tutustuu siinä samalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tunnin kävely ei hetkauta ihmisen painoa juuri mihinkään suuntaan. Ei siinä edes syke nouse. 

Vierailija
4/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihava jo ennen koiran ostoa, ja olen edelleen. Tosin nyt hieman kevyempi, mutta se ei liity mitenkään koiraan.

Vierailija
5/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:13"]Tuollainen tunnin kävely ei hetkauta ihmisen painoa juuri mihinkään suuntaan. Ei siinä edes syke nouse. 
[/quote]

Jos sen joka päivä tekee 7 krt vkossa + muu arkiliikkuminen niin kyllä se kuluttaa.

Vierailija
6/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu juoksemaan miesten perässä.

Vierailija
7/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio vaikuttaa eniten painoon.

Vierailija
8/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että ihmiset oikeasti kiinnittävät noin huomiota toisiin koirien kanssa ulkoileviin! 

Terv. Pullukka koiranomistaja, joka kuitenkin lenkkeilee koiransa kanssa

Vierailija
9/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettet ymmärrä sitä yksinkertaista kaavaa, että jos syö enemmän kuin kuluttaa, lihoo. Siihen ei liity koirat eikä maratonjuoksutkaan, jos sisäänmenevä kalorimäärä on suurempi kuin kulutetut kalorit.

Vierailija
10/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olet edes normaalipainoinen, koska kovin terävä et selvästikään ole.

Vierailija
11/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen miksi lihavat ihmiset hankkii ison ja aktiivisen koiran itselleen. Ehkä joku tiibetinspanieli olisi parempi jos ei tykkää liikunnasta?

Vierailija
12/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:31"]

Itse ihmettelen miksi lihavat ihmiset hankkii ison ja aktiivisen koiran itselleen. Ehkä joku tiibetinspanieli olisi parempi jos ei tykkää liikunnasta?

[/quote]

Samaa olen ihmetellyt. Miten aktiivisen koiran liikunnan tarve täyttyy jos omistaja ei jaksa edes kävellä reippaasti, roikkumatta hihnassa? Voihan toki olla että koiran liikunta hoidetaan jotenkin muuten, mutta miten?

Koiran hyvinvointi tulisi asettaa etusijalle jo koiran ottoa harkitessa. Jos on itse sohvaperuna, niin ei tule ottaa aktiivista rotua joka vaatii useita tunteja vauhdikasta liikuntaa päivittäin.

Vierailija
13/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan, jos ihmisellä oli huono ymmärryskyky hän yritti piilotella sitä muilta niin hyvin kuin pystyi. Nyt kaltaisesi kailottavat hitaita hoksottimiaan julki ilman mitään häpeää.

Vierailija
14/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on jackrussellinterrieri ja itse olen 160cm/100kg. Koira on ollut mulla noin vuoden. Päivällä käydään noin 15-30 min lenkki, illalla sitten 30min-2h säästä ja päivän aktiviteeteistä riippuen. Koira on näyttelykoira, joten on sutjakassa kunnossa. Tähän asti meillä on mennyt ihan hyvin, vaikka itseä kyllä aika paljon mietitytti että miten saan koiralle niin paljon aktiviteetteja tarjottua ettei se syö sitten yksin ollessaan sohvaa täällä...mutta ainakin meidän koira väsyy melkein helpommin sillä että se esim. etsii piilotettuja nameja vartin kuin että käymme 2h lenkillä. Ja kasvattajan sanoikin ettei tätä rotua liikunnalla saa väsytettyä :)

Vierailija
15/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lenkkeilen koirieni kanssa 1-1,5 h päivässä, lisäksi harrastan agilityä. Olen ylipainoinen. Mulla valitettavasti liikunta yleensäkään ei läskiin auta, koska ruokahalu kasvaa aina kulutuksen myötä. Viime kesänä tein jopa sen Porin juoksukoulun, eikä koiralenkkien lisäksi edes 3 kertaa viikossa 10  km juoksulenkki laihduttanut yhtään. Kun ruokahalu tosiaan kasvoi, ja jos ei syönyt niin alkoi lenkeillä heikottaa.

Vierailija
16/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on varmasti montakin syytä, geenit. Kulutetut kalorit. Liikkumisen syke.  Ja kun se paino on kerran noussu, niin sitä ei ole helppo laskea tai saada pysymään sellaisena.  Tunti päivässä kävelyä kiihdyttää aineenvaihduntaa ja se vaikuttaa silloinkin, kun et ole lenkillä.

Vierailija
17/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:49"]

No mulla on jackrussellinterrieri ja itse olen 160cm/100kg. Koira on ollut mulla noin vuoden. Päivällä käydään noin 15-30 min lenkki, illalla sitten 30min-2h säästä ja päivän aktiviteeteistä riippuen. Koira on näyttelykoira, joten on sutjakassa kunnossa. Tähän asti meillä on mennyt ihan hyvin, vaikka itseä kyllä aika paljon mietitytti että miten saan koiralle niin paljon aktiviteetteja tarjottua ettei se syö sitten yksin ollessaan sohvaa täällä...mutta ainakin meidän koira väsyy melkein helpommin sillä että se esim. etsii piilotettuja nameja vartin kuin että käymme 2h lenkillä. Ja kasvattajan sanoikin ettei tätä rotua liikunnalla saa väsytettyä :)

[/quote]

Niin, koiran "väsyttäminen liikunnalla" ja koiran liikunnan tarpeen täyttäminen ovat eri asioita. Mutta hienoa jos koirasi pääsee kahden tunnin lenkeille.

Vierailija
18/22 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmhmm, naapurin eläkeläiset ovat lihavia kuten niiden nuori labbis joka lyllertää todella vaivalloisen näköisesti.

Vierailija
19/22 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:53"]

Minä lenkkeilen koirieni kanssa 1-1,5 h päivässä, lisäksi harrastan agilityä. Olen ylipainoinen. Mulla valitettavasti liikunta yleensäkään ei läskiin auta, koska ruokahalu kasvaa aina kulutuksen myötä. Viime kesänä tein jopa sen Porin juoksukoulun, eikä koiralenkkien lisäksi edes 3 kertaa viikossa 10  km juoksulenkki laihduttanut yhtään. Kun ruokahalu tosiaan kasvoi, ja jos ei syönyt niin alkoi lenkeillä heikottaa.

Mulla on ihan sama juttu! Kukaan ei varmaan usko että mulla on ihan oikeasti hyvä kunto kun olen läski. Tuon Porin juoksukoulu oli mullakin viime kesänä ohjelmassa. En vaan pysty rajoittamaan syömisiäni.

- jackrussellin omistaja

[/quote]

Vierailija
20/22 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta vaikuttaa hyvin vähän lihomiseen. Valtaosa on syömisestä kiinni. Toki liikunnalla on muuten paljon hyötyä.

Että miten se koira siihen syömiseen liittyy? Syökö koirasi sinunkin ruuat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme