Poikani menossa inttiin ensi viikolla, pelkään että ei kestä ja isä pettyy
Joo, sanokaa vaan että lapsellista, mutta täälläpäin missä asutaan armeijaa pidetään edelleen miehuuskokeena, joka pitää suorittaa. Mieheni ajattelee myös näin. Poikani ei ole erityisen hyväkuntoinen tai innostunutkaan ja hänellä on taipumusta ahdistukseen. Pelottaa mitä siitä tulee ja jos keskeyttää, mikä on isän ja sukulaisten reaktio.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän sieltä pois, jollei pärjää, mutta useimmat selviytyy hyvin. Oma poika on juuri armeijassa ja korona todellakin on muuttanut systeemejä. Pakkaa mukaan vähän herkkuja, koska sotkuun ei pääse entiseen malliin ja pakkiruoka on välillä niin vähäkalorista, että saavat suklaalevyn lisukkeeksi, että laskennallinen energiatarve tulee täyteen.
Kunnon soturi tarvitsee kaiken kotirintaman tuen
Vierailija kirjoitti:
C-paperit vuodelta 2007 ja siitä on ollut itselle pelkkää hyötyä. Tienasin esim 45k€ ekan työvuotenani kun ikätoverit vielä eli köyhää opiskelijaelämää. Mitään haittaa ei ollut.
Useinhan "miehuuskokeena" inttiä pitää ne jotka eivät ole miehekkäitä(ovat epävarmoja itsestään ja tarvivat jonkinlaisia "todisteita" että hekin olisivat miehekkäitä.
Paitsi ettet osaa mitään taitoja sitten tilanteen tullen vaikka ei se sinuun tietysti liity.
Intti on kyllä syvältä. Ei siellä saa edes tarpeeksi ruokaa. Minun poikani oli 63kg kun meni armeijaan ja 56kg ja todella luiseva ja posket lommolla kun pääsi sieltä pois. Urheilevalle hyväkuntoiselle miehelle armeijasta on lähinnä vain haittaa ja puolestaan erittäin huonokuntoiset saavat vapautuksen. Nousee kysymys, että kuka tuosta siis enää hyötyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C-paperit vuodelta 2007 ja siitä on ollut itselle pelkkää hyötyä. Tienasin esim 45k€ ekan työvuotenani kun ikätoverit vielä eli köyhää opiskelijaelämää. Mitään haittaa ei ollut.
Useinhan "miehuuskokeena" inttiä pitää ne jotka eivät ole miehekkäitä(ovat epävarmoja itsestään ja tarvivat jonkinlaisia "todisteita" että hekin olisivat miehekkäitä.
Itsehän opiskelin ensin lääkäriksi, sitten vietin inttivuoden, joka oli kokemuksena muuten vertaansa vailla, ja sen jälkeen olenkin sitten mukavasti tienannut 6-10k kuussa. Ei voi valittaa, eikä ole tarvinnut köyhäillä.
Minä taas olen kironnut aika helkutin monta kertaa että annoin uunottaa itseni inttiin, ml Haminan keikka. Meinaan sen vuoden aiheuttama ensimmäisen vuoden tulonmenetys kaihertaa jo ihan periaatteesta, ja sekin että alistui itseään typerämpien komenneltavaksi.
Eikä muuten täälläkään ole tarvinnut moneen vuoteen köyhäillä.
T: ins-DI-söhköarska, 13 k€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on nykyään naisiakin, voipi käydä flaksi kunhan sotkun hillomunkkien mutustelulta kerkiää hoitelemaan.
Hillomunkki on salainen ase. Hys.
Jäisellä leivänkänkäntyllä ei pitkälle pötkitä
No armeija ei kyllä pojasta mitään miestä tee, vaan lampaan jonka ainut vaihtoehto on seurata käskyjä. Itse olen turbovässykkä vaikka armeijan suoritinkin. Ihmettelen miehesi suhtautumista, kokiko hän sitten armeijan jotenkin mieheyttäväksi? Tekikö se hänestä ikuisen testomaken, jota ei ollut vielä ennen armeijaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intti on nykyään pelkkä lepokoti. Riittää, että jaksaa lyllertää kasarmilta sotilaskotiin munkkikahveille ja takaisin.
Eikös ne sotilaskodit ole olleet kiinni, iltalomat peruttu ja monella 6 viikon gineksiä? Korona-aikana. Ja maastossa ollaan paljon enemmän kuin ennen, kun viikonloppulomat ei niitä katko.
Ei. Melkein joka vkl vapaa, ei olla kiinni edes alussa enää, kahden viikon päästä ekoille lomille.
Oma poikani on edellistä saapumiserää ja pisin gines on ollut 6 viikkoa, normaalisti 4 viikkoa. Niistä ovat aina kaksi kasarmilla ja kaksi maastossa. Toki on pitkät lomatkin, mutta silti ei sieltä joka vk-loppu kotona käydä.
Tää johtui koronasta, ja noita rajoituksia puretaan nyt. Eli palataan takaisin normaalimpaan.
Juuri sanoi joku korkea kapiainen, että systeemi on havaittu hyväksi ja sitä pyritään noudattamaan koronan jälkeenkin. Ryhmäkoheesio on parempi kun kiinnioloa yhdessä on jopa sen 6 viikkoa. Ja pitkillä lomilla kroppa palautuu kunnolla ja mieli tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2022 nurkan takana ja joku menee vielä vapaaehtoisesti armeijaan. Huutista kaikille metsässä kökkijöille.
Enemmän se on mies kuin sinä mielenterveystapaus ja c-mies.
Ei ole. ei ole mitään"miehuuksia"ja"naisuuksia" Typeräähän se on mennä sinne aikuisten miesten leikkikouluun ja vielä kehua olevansa"mies":D:D
Todelliset miehet ovat sellaisia, jotka kulkevat omia polkujaan käskyistä ja muiden mielipiteistä välittämättä. Eli siis aikalailla armeijan käyneiden poikien täydellinen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa on ihan pehmoa nykyään.
Ei varmasti säiky arempikaan kaveri siellä tänäpäivänä. Kaikki mistä armeija on kansan keskuudessa tunnettu, on nykyään kielletty.
Nykyään keskeyttäjiä on paljon enemmän kuin ennen. Jopa kolmasosa keskeyttää.
Onko tästä mitään faktaa? 30 prosenttia on aika paljon.
Älkää nyt ainakaan ottako tuollaista asennetta että "mahdatko pärjätä edes sielläkään." Olen itse nainen joten en ole armeijaa käynyt, mutta olin herkkis lapsi ja vanhempani eivät luottaneet kykyihini ollenkaan, joten en sitten oikein pärjännytkään missään. Autokoulunkin kämmäsin koska vanhemmat olivat pelotelleet jo etukäteen, että ei se taida olla sun paikka kun oot tuollainen herkkäsielu.
Koko lapsuuden sain kuulla siitä kuinka viallinen olen eikä minusta varmaan tule koskaan mitään.
No, nyt nelikymppisenä olen autokoulun käynyt, hyvässä työpaikassa ja asiat vihdoin hyvin. Ei kiitos vanhempieni vaan terapian. Älkää suhtautuko herkkiin lapsiin kuin heissä olisi jotain vikaa! Sano sille pojallesi ne sanat mitä itse olisin aikoinaan halunnut kuulla: pystyt siihen, luotan kykyihisi, olet fiksu, pärjäät kyllä.
Muuten hänkin joutuu etsimään omat voimavaransa vuosikymmenien tiukan työn tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
No armeija ei kyllä pojasta mitään miestä tee, vaan lampaan jonka ainut vaihtoehto on seurata käskyjä. Itse olen turbovässykkä vaikka armeijan suoritinkin. Ihmettelen miehesi suhtautumista, kokiko hän sitten armeijan jotenkin mieheyttäväksi? Tekikö se hänestä ikuisen testomaken, jota ei ollut vielä ennen armeijaa?
Kuuleppas nyt. Jos mies ei saa tulta tuulessa niin ei saa pillua pimeessäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti säiky arempikaan kaveri siellä tänäpäivänä. Kaikki mistä armeija on kansan keskuudessa tunnettu, on nykyään kielletty.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006406804.html
"Maavoimien komentaja kenraaliluutnantti Petri Hulkon mukaan varusmiespalvelus jää suorittamatta joka kolmannelta mieheltä nykyisissä ikäluokissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 70% käy varusmiespalveluksen ikäluokasta, 30% on "kaikki muut väliinjättäneet" eli tuohon kuuluu myös keskeyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin armeijaan aikanaan ysärin alussa ja olin kauhusta kankeana. Olen tosi arka enkä mikään sosiaalinen, joten arvelin että ongelmia olisi luvassa. Ihme ja kumma kaikki menikin ihan hyvin, tupakaverit oli ihan asiallisia kaikki ja siinä keskikastin miehenä sain olla muutenkin rauhassa. Hoitaa annetut hommat niin hyvin menee.
Minulla oli oikeastaan ihan sama. Mutta kun menin portista sisään, systeemi vaan tempaisi mukaansa ja totuin nopeasti. Niin kävi melkein kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä sorrut ajattelemaan vain itseäsi, etkä kokonaisuutta. Jos kaikki sairaanhoitajat ajatteleisivat itseään, ei tässä maassa olisi koronaa hoitavia ihmisiä. Ja jos kaikki ajattelevat yhtä narsistisesti kuin sinä, ei tätä maata voisi puolustaa.
Pidä c-paperisi, mutta pidä myös turpasi kiinni äläkä kuvittele että sinua arvostaa juuri kukaan sen vuoksi.
Sairaanohoito on työtä josta saa palkkaa ja johon vapaaehtoisesti mennään, ei aikuisten miesten pellekoulu, johon mennään pakosta valtion orjiksi kuten armeija ja sitten noloimmat vielä kehuvat olevansa"miehiä":D:D
Suomen "armeija"on myös täysi vitsi puolustamassa maata siksi meidän pitäisikin liittyä Natoon ja perustaa palkka-armeija, sinne voisivat mennä kaikki, jotka haluavat leikkiä sotaa.
Armeijassa tänäaikana vain väh. kolmen viikon kiinnioloja ilman iltavapaita tai vklp vapaita. Oma poikaystävä oli viisi viikkoa putkeen kiinni ja 10pv lomalla. Siinä menee monen mielenterveys ja omalla poikaystävällä tällä hetkellä meilkein masennuksen merkkejä, ei tälläistä heittelyä ihmismieli jaksa :( Sen lisäksi sotku ei ole aina kaikille auki, vain jaksotetusti tietyille kompanioille. Myös pakkiruokaviikkoja on, jolloin ei saa yhtään ruokalanruokaa, vain pakkilitkua viikon putkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän opiskelin ensin lääkäriksi, sitten vietin inttivuoden, joka oli kokemuksena muuten vertaansa vailla, ja sen jälkeen olenkin sitten mukavasti tienannut 6-10k kuussa. Ei voi valittaa, eikä ole tarvinnut köyhäillä.
Minä taas olen kironnut aika helkutin monta kertaa että annoin uunottaa itseni inttiin, ml Haminan keikka. Meinaan sen vuoden aiheuttama ensimmäisen vuoden tulonmenetys kaihertaa jo ihan periaatteesta, ja sekin että alistui itseään typerämpien komenneltavaksi.
Eikä muuten täälläkään ole tarvinnut moneen vuoteen köyhäillä.
T: ins-DI-söhköarska, 13 k€/kk.
En tiedä, ei itseäni stressannut. Oli kuin vuosi lomaa pitkien opiskelujen jälkeen. Sieltä suoraan töihin. Mitään ansionmenetyksiä vuoden ajalta en ole jaksanut edes miettiä. Ei tarvinnut ottaa koskaan edes opintolainaa ja vanhemmat auttoi vielä armeija-aikanakin. No ne nyt oli pistänyt raha-asiat kuntoon meiltä lapsiltakin heti kun oltiin synnytty.
Vuoden loma ja retkeilyä ulkoilmassa. Harrastin skidinä partiota, niin hauska oli muistella kaikkea oppimaansa intissä.
Ehkä häntä ahdistaa sinun asenteesi häntä kohtaan. Usko pois, kyllä hän pystyy sellaisiinkin asioihin, joihin sinä et haluaisi hänen pystyvän.
t. tytär, joka "ei pysty"
Tää johtui koronasta, ja noita rajoituksia puretaan nyt. Eli palataan takaisin normaalimpaan.