Onko teistä tämmöinen kohtuullista? Taloyhtiö ilmoitti tänään
Että heti vuoden ensimmäisenä arkipäivänä aloitetaan 3 päivää kestävä tarkastuskierros, jossa käydään läpi kaikki asunnot. Asunnoissa tehdään jotain säätöjä ja mittailuja ja asuntoon tulee olla vapaa pääsy huoltotiimillä kolmen päivän ajan 8-16 välillä. Jos et ole kotona, käytetään yleisavainta.
Koska ilmoitus tuli tänään päivällä ja tässä on juhlapyhät ja viikonloppu, minnekään ei ole mahdollista olla tästä yhteydessä. Entä jos on kipeänä? Tai kotona on koira yksin?
Kommentit (164)
Minun on vaikea ymmärtää mitä siellä asunnossa pitää 1-2 viikkoa järjestellä ennen huoltomiehen tuloa.
Aikuiseksi kasvaminen on kivuliasta. Minä, minä, minä, minä maailma pyörii napani ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut olla rauhassa, kun laitoin ulko-oveen lapun, että sairastan koronaa, menkää pois. Se on ollut siinä puolitoistavuotta. Pandemian hyviä puolia nähkääs.
Miks en oo keksinyt tuota ite? :D Loistava idea, pitääkin laittaa itekkin lappu. -introverttimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lappu oveen jos koira tai kissa sisällä.
Tuo ei monestikaan auta. Mitä olen huomannut niin kerran pimputtavat ja tulevat sisään samantien ennen kuin kerkeät sohvalta nousta. Oven jättävät selkosen selälleen mistään välittämättä.
Niinpä. Minä ilmoitin koirasta puhelimitse ja asentaja alkoi siihen jankata, että josko hän voi silti tulla yleisavaimella kun olen poissa ”eihän se varmaan mitään tee”. Niin, minä en tiedä enkä voi hallita koiraani tilanteessa, jossa vieras mies paukkaa kotiin sisään.
Ja kissat saattavat juosta ovesta karkuun todella helposti jos ei ole itse vahtimassa.
No kyllä ne tarkastukset ovat hyvä teettää mutta sinulla asukkaalla on oikeus pyytää siirtämään asuntosi tarkastusta ensimmäisenä arkipäivänä eihän juhlapyhinä tarvi ketään tarkkailee oikeastaan ilman muuta jos olet kipeä , voit ilmoittaa ettei nyt voi tulla kuka on sairaana että tulla sitten kun asukas ilmoittaa että on terve samoin jos koira on yksin ,Ei yleisavaimilla ole mitään asiaa silloin Asukkaalla on oikeus pyytää siirtämään tarkistusta tai
Sopia milloin on Asukas kotona Kyllä se on minusta yleisavaimilla tulla tarkistaan on Kohtuutonta,!
Eli pitää saada sopia.
Mutta kyllä Se on hyvä Että tarkistavat Talon kunnon!
Ja varmasti läpikotaisin että ei varmasti jää mitään epäselväksi .
Asuntotarkastaja kirjoitti:
Minä teen asuntotarkastuksia työkseni. Yleensä niistä tiedotetaan vähintään viikkoa aiemmin, joskus asiakkaan, eli isännöitsijän tai hallituksen pyynnöstä kaksi viikkoa etukäteen. Asukas voi aina ilmoittaa, jos ei jostain syystä tarkastusta halua. Etenkin nyt koronan aikaan ilmoituksia tulee melko paljon.
Kun asiakas ilmoittaa, ettei saa tulla, vastaan, että asia selvä. Moni sitten kuitenkin kysyy, että milloinkas te sitten tulette. Kun vastaan, etten lainkaan, niin alkaa huoli, että kylppärissä onkin piilevä kosteusvaurio. Vastaan sitten, että jälkitarkastuksia voidaan tehdä asukkaan kustannuksella myöhemmin, 110€/h alkavalta tunnilta plus kilometrikorvaukset ja alv.
Suurin osa muuttaa siinä vaiheessa mielensä ja haluaakin osallistua tarkastukseen.
Miksi tuo on työssäkäyvälle jokin kynnyshinta? Voin laittaa sinulle satasen vielä taskuun laskun päälle jos homma hoituu itselleni sopivaan aikaan vittuilematta. t. Matalapalkkainen velaton.
Kodin viherkasvit on roudattava muualle, satoa ei ole viel leikattu pois.
Kasvattamo pitää rakentaa niin että kaikki on siivottavissa enintään kuudessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on erinomaista, että taloyhtiö huolehtii asuntojen kunnosta niin että ei tule yllätyksiä jossain vaiheessa. Ei ainakaan helposti. Ne asunnon kohteet, mitkä kuuluvat taloyhtiölle on hyvä tarkistaa aika ajoin. Jokaisen luulisi tajuavan, että kyse on asukkaan edusta.
Kuten todettua, näistä kuuluu tiedottaa vähintään 1-2 viikkoa etukäteen. Asukkaalla on oikeus saada tieto ajoissa, jotta voi järjestää asiansa ja omat aikataulunsa.
Koti ei ole mikään julkinen tila johon voi vaan mennä.Mitkä asiat?
Jos haluaa itse valvoa tätä tarkastusta. Minä en halua vieraita ihmisiä kotiini kun en ole paikalla. Haluan myös tietää ja ihan konkreettisesti nähdä, mikä ongelma kodissani mahdollisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos olet kipeänä, pysy silloin sängyssä ja pistä maski kasvoille, jos avaat heille oven.
Heilläkin pitää olla kasvoilla maskit.
Ja noista lemmikeistä pitäis ilmoittaa kyllä etukäteen, etenkin koirista, jos kerran sanotaan että asunoon tulee olla vapaa pääsy.Eli huolehtia siitä, ettei lemmikki hyökkää kenenkään päälle.
Onko tämä joku provo?
Koira kytkettynä sisällä 3 päivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut olla rauhassa, kun laitoin ulko-oveen lapun, että sairastan koronaa, menkää pois. Se on ollut siinä puolitoistavuotta. Pandemian hyviä puolia nähkääs.
Miks en oo keksinyt tuota ite? :D Loistava idea, pitääkin laittaa itekkin lappu. -introverttimies
Sitten aikanaan yrität myydä asunnon ja selviää, että olet kieltänyt huoltotoimenpiteet. Mahtaa ostajat kaikota. Tai jos olet vuokralainen, niin omistaja voi periä vahingon kustannuksia oikeudessa. Onnea valitsemallasi tiellä! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lappu oveen jos koira tai kissa sisällä.
Tuo ei monestikaan auta. Mitä olen huomannut niin kerran pimputtavat ja tulevat sisään samantien ennen kuin kerkeät sohvalta nousta. Oven jättävät selkosen selälleen mistään välittämättä.
Kamalaa onneksi ei ole näin käynyt! Meidän koira olisi melko varmasti kintussa kiinni.
Ei voi olla noin vaikeaa avata ovi tai antaa ammattilaisten hoitaa oman asunnon ja taloyhtiön hyväksi tarkastusta. Mikä siinä on niin kamalaa? Ei sitä varten tarvitse punaista mattoa, vastaanottokomiteaa ja tarjoilua järjestää. Mulle on ihan sama vaikka tulisi tarkastus päivän varoituksella, oman asumisen hyväksihän se on.
Tietty, jos on joku laiton viljelmä tai jänniä ketjuja seinässä, voi hieman jännittää, mutta eiköhän nuo muuten ole nähnyt jo vaikka mitä.
Piilotellaanko asunnossa jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Aikuiseksi kasvaminen on kivuliasta. Minä, minä, minä, minä maailma pyörii napani ympäri.
Ammattitaitoinen isännöinti, tiedottaminen ja muiden kotirauhan kunnioittaminen on myös näemmä kivuliasta ja hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntotarkastaja kirjoitti:
Minä teen asuntotarkastuksia työkseni. Yleensä niistä tiedotetaan vähintään viikkoa aiemmin, joskus asiakkaan, eli isännöitsijän tai hallituksen pyynnöstä kaksi viikkoa etukäteen. Asukas voi aina ilmoittaa, jos ei jostain syystä tarkastusta halua. Etenkin nyt koronan aikaan ilmoituksia tulee melko paljon.
Kun asiakas ilmoittaa, ettei saa tulla, vastaan, että asia selvä. Moni sitten kuitenkin kysyy, että milloinkas te sitten tulette. Kun vastaan, etten lainkaan, niin alkaa huoli, että kylppärissä onkin piilevä kosteusvaurio. Vastaan sitten, että jälkitarkastuksia voidaan tehdä asukkaan kustannuksella myöhemmin, 110€/h alkavalta tunnilta plus kilometrikorvaukset ja alv.
Suurin osa muuttaa siinä vaiheessa mielensä ja haluaakin osallistua tarkastukseen.
Miksi tuo on työssäkäyvälle jokin kynnyshinta? Voin laittaa sinulle satasen vielä taskuun laskun päälle jos homma hoituu itselleni sopivaan aikaan vittuilematta. t. Matalapalkkainen velaton.
Tuntuu olevan, koska 90% muuttaa mielensä ja loput jätetään tarkastamatta.
Introvertit käräjillä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten aikanaan yrität myydä asunnon ja selviää, että olet kieltänyt huoltotoimenpiteet. Mahtaa ostajat kaikota. Tai jos olet vuokralainen, niin omistaja voi periä vahingon kustannuksia oikeudessa. Onnea valitsemallasi tiellä! 😊
Eihän tässä ole kyse siitä, että kielletään asuntoon pääsy, tarkastukset tai huoltotoimet. Vaan siitä että niistä tulee tiedottaa ajoissa ja ajankohta sopia asukkaan kanssa. Muuten ei ole toisen kotiin omin luvin yhtään mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Introvertit käräjillä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole kyse siitä, että kielletään asuntoon pääsy, tarkastukset tai huoltotoimet. Vaan siitä että niistä tulee tiedottaa ajoissa ja ajankohta sopia asukkaan kanssa. Muuten ei ole toisen kotiin omin luvin yhtään mitään asiaa.
Jos talossa on vaikka 50 asuntoa, hintaero on melkoinen, tarkastetaanko ne kerralla vai käydäänkö siellä 50 kertaa eri päivinä ja eri kellonaikoihin. Harva haluaa maksaa moninkertaista hintaa.
Ovat katsoneet sen siivooja tytön videoita ja nyt haluavat päästä katsomaan onko joku pistänyt kämpän siihen kuntoon mitä niillä videoilla näkyy.
Onhan se hienoa työtä mitä tekee, mutta olisi ihan kamalaa jos sellainen sika sattuisi itselle vuokralaiseksi. Häätö tulisi heti.
Mitkä asiat?