Remppamiehet, argh!
Miksi joillekin ammattilaisille on niin vaikeaa hoitaa se homma, tässä tapauksessa remppa, kokonaisvaltaisesti? Mulla on tulossa pientä remppaa, ja eka ukko joka kävi kartottamassa remontintarvetta jätti isot kaapinovet nojaamaan sen kaapin oveen, jossa on tavarat vielä sisällä. En sais nostella raskaita esineitä muutenkaan, mutta viimeaikoina vielä vähemmän kun tulee helvetinmoinen kipukohtaus niin helposti. No, remppa alkaa ma ja tarvin vaatteita nyt, eli ei kait se auta.
Mutta miksi??? Miksi ei voi ajatella asukasta, tehdä asiat järkevästä, käyttää maalaisjärkeä! Jos vieressä on tilaa johon romut laittaa niin etteivät ole tiellä, niin oisko ollut iso vaiva siirtää ne ovet?
Ja asian toinen puoli, olen myös tavannut remppaajan joka siivoa jälkensä ja vei aina turhat rojut pois tieltä. Hänen mukaansa kuuluu hommaan, kun kiiteltiin.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:22"]Itse maalarina yhdellä eläkeläisrouvalla laitoin 2h ajan suojapaperieita (niiden laitto ja poisotto vei siis 2h aikaa urakasta) niin pomo sanoi ettei se ole mun eikä firman homma suojata paikkoja. Kuulemman se on asukkaan murhe eikä kuulu urakkasopimukseen, mun homma oli maalata vaan katot eikä muuta. [/quote] Aika erikoinen firma sulla! Kyllä normaalisti maalarin kuuluu itse suojata lattiat ja jalkalistat. Asiakas raivaa ne tilat, jotka suojataan. Niistä huonekalujen siirroista tms. laskutetaan, muu kuuluu urakkaan.
[/quote]
Tuossa tapauksessa eläkeläinen oli kuulemman luvannut hoitaa suojaukset jotta saa urakan halvemmalla (näin pomo kertoi jälkikäteen) mutta eläkeläisrouva oli hankkinut kaupasta suojaustarvikket mutta ei ollut laittanut niitä paikoilleen niin luulin että se oli mun homma.
[/quote]
Aargh! Mä niin tiedän nää asiakkaat, jotka "hoitaa itse" kaikki pohjatöistä ja suojauksista alkaen... tuhatkertainen homma maalarille :D
Käsi ylös, kuinka moni haluaisi tuntilaskutusperustaisen työmiehen alkavan siivoamaan jälkiään? Jos taas kyse on työstä jolle on laskettu kiinteä hinta, silloin asia on toki aivan toinen.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:25"]Kun remppamies siivoaa, se maksaa karkeasti noin satasen/tunti. Kun tilaat siivoojan siivoamaan, se maksaa 30/h. Kun siivoat itse tai odotat, että joku perheenjäsenesi tulee kotiin siivoamaan, se maksaa 0e.
Haluaisitko itse, että joku remppafirma ihan pyytämättä ja erikseen sopimatta ensin siivoaisi ja sitten lähettäisi tuon lisälaskun sulle? Onko sun mielestä muutenkin ok, että sulle toimitetaan tilaamattomia palveluita ja laskutetaan niistä? Yleensä sellaista idetään Suomessa lain vastaisena.
[/quote]
Miksiköhän täällä puhutaan siivouksesta? En valittanut siitä että siivosin itse ne villat yms. lattialta koska se ei ollut ongelma mulle. Valitin siitä että tehdään jotain joka hankaloittaa asukkaan elämää jollain tavoin vaikka samalla vaivalla (eli ei mene ylimääräistä aikaa!!!) voi asian tehdä toisin. Pieniä asioita remppamiehille, hyvä mieli asukkaalle. Tuo lopun siivous juttu oli vaan esimerkki siitä, ettei ole mullakaan vain huonoja kokemuksia, ja siksi kiiteltiin miestä koska se teki meidän mielestä tavallaan extraa. Ap
Ja ps. Mitä nää Pervo-Penat täällä on jotka kehittelee jotain "kotirouva ja remonttimies"-juttua täällä? Av se ei ikinä petä.:D ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:09"]
Ja ps. Mitä nää Pervo-Penat täällä on jotka kehittelee jotain "kotirouva ja remonttimies"-juttua täällä? Av se ei ikinä petä.:D ap
[/quote]
Veikkaisin ettei monikaan kotirouva todellakaan "panisi" pahakseen, jos kunnon remonttireiska tulisi vähän kyläilemään, sillä aikaa kun se Haglundin näköinen akateemikko on "duunissaan" ;)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:22"]Itse maalarina yhdellä eläkeläisrouvalla laitoin 2h ajan suojapaperieita (niiden laitto ja poisotto vei siis 2h aikaa urakasta) niin pomo sanoi ettei se ole mun eikä firman homma suojata paikkoja. Kuulemman se on asukkaan murhe eikä kuulu urakkasopimukseen, mun homma oli maalata vaan katot eikä muuta. [/quote] Aika erikoinen firma sulla! Kyllä normaalisti maalarin kuuluu itse suojata lattiat ja jalkalistat. Asiakas raivaa ne tilat, jotka suojataan. Niistä huonekalujen siirroista tms. laskutetaan, muu kuuluu urakkaan.
[/quote]
Tuossa tapauksessa eläkeläinen oli kuulemman luvannut hoitaa suojaukset jotta saa urakan halvemmalla (näin pomo kertoi jälkikäteen) mutta eläkeläisrouva oli hankkinut kaupasta suojaustarvikket mutta ei ollut laittanut niitä paikoilleen niin luulin että se oli mun homma.