Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppamiehet, argh!

Vierailija
17.04.2015 |

Miksi joillekin ammattilaisille on niin vaikeaa hoitaa se homma, tässä tapauksessa remppa, kokonaisvaltaisesti? Mulla on tulossa pientä remppaa, ja eka ukko joka kävi kartottamassa remontintarvetta jätti isot kaapinovet nojaamaan sen kaapin oveen, jossa on tavarat vielä sisällä. En sais nostella raskaita esineitä muutenkaan, mutta viimeaikoina vielä vähemmän kun tulee helvetinmoinen kipukohtaus niin helposti. No, remppa alkaa ma ja tarvin vaatteita nyt, eli ei kait se auta.
Mutta miksi??? Miksi ei voi ajatella asukasta, tehdä asiat järkevästä, käyttää maalaisjärkeä! Jos vieressä on tilaa johon romut laittaa niin etteivät ole tiellä, niin oisko ollut iso vaiva siirtää ne ovet?
Ja asian toinen puoli, olen myös tavannut remppaajan joka siivoa jälkensä ja vei aina turhat rojut pois tieltä. Hänen mukaansa kuuluu hommaan, kun kiiteltiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä unohdit mainita että laitatko ne ovet johonkin muualle?

Vierailija
2/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoittamassa tarvetta ja toi jo ovet mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit ottanut sitten sen jälkiään siivoavan remppamiehen eikä tuota uutta.

ja älä "mäkätä" remppamiehelle, sitten se ei ainakaan siivoa...

Vierailija
4/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattsnut avata suu ja pyytää siirtämään ovet. Ja kaapin ovet ei paljoa paina, varmasti saat itsekin ne siirrettyä ilman suurta tuskaa.

Vierailija
5/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:36"]

Olisi varmaan kannattsnut avata suu ja pyytää siirtämään ovet. Ja kaapin ovet ei paljoa paina, varmasti saat itsekin ne siirrettyä ilman suurta tuskaa.

[/quote]

Tai kaadat ne hallitusti lattialle niin ei tartte nostaakaan. tarvittaessa jalalla tuuppaa pois teiltä.

Vierailija
6/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin itse töissä, en todellakaan tiennyt että ottaa ovet pois, olisin muuten sanonut asiasta. Vaikea avata suutaan kun ei tiedä mitä kotona tapahtuu. Asun vuokralla, en siis itse valitse remppaajia. Ovet olivat vanhat, kaapissa kosteusvaurio jota tutkivat. Helppo terveen sanoa että ovet ovat kevyet, ja ei voi kaataa koska ei tilaa.
Sain ovet siirrettyä, eikä kyse ollut siitä että olis iso homma vaan siitä että aina kun nostelen painavia juttuja otan riskin terveyteni kannalta.
Nyt kun näitä vastauksia lukee, alan ymmärtää että ei ihmisillä ole enää ammattiylpeyttä. Itse pyrin hoitamaan hommani aina niin ettei jälkeenpäin voi kukaan sanoa että en olisi hommaani hoitanut loppuun asti...

Vierailija
7/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kyllä ärsyttää, kun remppamiehet sotkevat paikat.

Paremmissa maissa (esim japani) rullaavat ulko-ovelta lähtien suoja-maton jolla kävelevät ja jollaisella myös suojaavat työkohteensa. Siivoavat myös jälkensä.

Oli kyse sitten vain lampunvaihdosta tai isommasta remontista.

Suomessa lompsitaan paskaisilla työkengillä sisään, tehdään työt ja jätetään sotku siivottavaksi. Mihin remppamiehiltä unohtuu esim. Imuri?

Vierailija
8/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:28"]

Miksi joillekin ammattilaisille on niin vaikeaa hoitaa se homma, tässä tapauksessa remppa, kokonaisvaltaisesti? Mulla on tulossa pientä remppaa, ja eka ukko joka kävi kartottamassa remontintarvetta jätti isot kaapinovet nojaamaan sen kaapin oveen, jossa on tavarat vielä sisällä. En sais nostella raskaita esineitä muutenkaan, mutta viimeaikoina vielä vähemmän kun tulee helvetinmoinen kipukohtaus niin helposti. No, remppa alkaa ma ja tarvin vaatteita nyt, eli ei kait se auta. Mutta miksi??? Miksi ei voi ajatella asukasta, tehdä asiat järkevästä, käyttää maalaisjärkeä! Jos vieressä on tilaa johon romut laittaa niin etteivät ole tiellä, niin oisko ollut iso vaiva siirtää ne ovet? Ja asian toinen puoli, olen myös tavannut remppaajan joka siivoa jälkensä ja vei aina turhat rojut pois tieltä. Hänen mukaansa kuuluu hommaan, kun kiiteltiin.

[/quote]

Kuules eukko. Olisit laittanut vaatteet jonnekin muualle kun tiesit että remppamiehiä tulee muna kovana kylään. Vittu että ottaa nää ämmät päähän kun ei sitten saisi edes tilattue remppaa tulla tekemään. Ei sitä duunia voi tehdä ajatuksen voimalla. Onko pakko olla aina noin perseestä?

Vierailija
9/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:58"]

Suomessa kyllä ärsyttää, kun remppamiehet sotkevat paikat. Paremmissa maissa (esim japani) rullaavat ulko-ovelta lähtien suoja-maton jolla kävelevät ja jollaisella myös suojaavat työkohteensa. Siivoavat myös jälkensä. Oli kyse sitten vain lampunvaihdosta tai isommasta remontista. Suomessa lompsitaan paskaisilla työkengillä sisään, tehdään työt ja jätetään sotku siivottavaksi. Mihin remppamiehiltä unohtuu esim. Imuri?

[/quote]

no muuta sit Japaniin jos on kaikki parempaa. sähän se imijä sitäpaitsi olet. remppamiehet tekee työt nopeammin kun on mieli kepeä ja pussit tyhjät.

Vierailija
10/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:28"]

Miksi joillekin ammattilaisille on niin vaikeaa hoitaa se homma, tässä tapauksessa remppa, kokonaisvaltaisesti? Mulla on tulossa pientä remppaa, ja eka ukko joka kävi kartottamassa remontintarvetta jätti isot kaapinovet nojaamaan sen kaapin oveen, jossa on tavarat vielä sisällä. En sais nostella raskaita esineitä muutenkaan, mutta viimeaikoina vielä vähemmän kun tulee helvetinmoinen kipukohtaus niin helposti. No, remppa alkaa ma ja tarvin vaatteita nyt, eli ei kait se auta. Mutta miksi??? Miksi ei voi ajatella asukasta, tehdä asiat järkevästä, käyttää maalaisjärkeä! Jos vieressä on tilaa johon romut laittaa niin etteivät ole tiellä, niin oisko ollut iso vaiva siirtää ne ovet? Ja asian toinen puoli, olen myös tavannut remppaajan joka siivoa jälkensä ja vei aina turhat rojut pois tieltä. Hänen mukaansa kuuluu hommaan, kun kiiteltiin.

[/quote]

Kuules eukko. Olisit laittanut vaatteet jonnekin muualle kun tiesit että remppamiehiä tulee muna kovana kylään. Vittu että ottaa nää ämmät päähän kun ei sitten saisi edes tilattue remppaa tulla tekemään. Ei sitä duunia voi tehdä ajatuksen voimalla. Onko pakko olla aina noin perseestä?
[/quote]
Osaatko lukea? En tiennyt että revitään ovet irti! Aamulla huomaan ongelman, ilmoitan asiasta vuokranantajalle, lähden töihin ja töistä tullessa on ovet irti. Oliko nyt tarpeeksi selkeästä selitetty? Ap

Vierailija
11/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa remppamiehet varmaan laskuttaakin enemmän...?;) Täällä on hinnat poljettu niin alas, että siinä ei paljon aikaa jää lattioiden suojaamiseen tai oikeastaan mihinkään. Jos asiakkaat olsisi valmiit maksamaan enemmän, niin toki varmasti ois siistiä. Yleensä vaan halutaan tinkiä viimeseen asti.

Vierailija
12/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

REmppamiesten tehtävä ei ole siivota eikä "valmistella". niiden tehtävä on hoitaa se rempan tekninen puoli, se mitä on aivan pakko tehdä. Ensinnäkin niille ei makseta mistään muusta - työnantaja ei maksa palkkaa mistään koska sinäkään et maksa työnantajalle palkkaa mistään muusta. Ja järjetöntä se olisikin, maksaisitko itse rakennusammatiilaisen palkkaa siivoustyösä?

Lisäksi remppamiehiä KIELLETÄÄN tekemästä mitään muuta paitsi sen takia, että siihen tuhlaantuu työnantajan aikaa ja rahaa, myös siksi, että kaikesta, mihin koskee, syntyy korvausvastuu jos jotain menee pieleen. Ylimääräisiä riskejä ei oteta.

Vierailija
13/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:07"]Japanissa remppamiehet varmaan laskuttaakin enemmän...?;) Täällä on hinnat poljettu niin alas, että siinä ei paljon aikaa jää lattioiden suojaamiseen tai oikeastaan mihinkään. Jos asiakkaat olsisi valmiit maksamaan enemmän, niin toki varmasti ois siistiä. Yleensä vaan halutaan tinkiä viimeseen asti.
[/quote]
Tuo on varmasti totta, raha määrää kaiken ja muut arvot jäävät paitsioon.
No, sainpahan tuulettaa tunteita vaikka ymmärrystä en saanutkaan. :D Mutta edelleen peräänkuulutan maalaisjärkeä, tässäkään ei ollut ajasta kyse koska ovien siirtoon meni se pari sekkaa, vaan ajattelemattomuudesta. Jos voit asian tehdä samassa ajassa ja samalla rahalla hyvin tai huonosti, niin miksi tekisit ne huonosti? Itselleni ainakin tulee hyvä mieli kun teen asiat hyvin loppuun saakka.
No, ap kiittää ja kuittaa ja lähtee tekemään ruokaa ennen iltavuoroon lähtöä. Ap

Vierailija
14/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni haluaa maksaa remppamiehelle palkkaa siivoamisesta? Aika kova tuntitaksa sellaisesta työstä, jonka voi tehdä itsekin.

Yleensä ihmiset haluavat maksaa mahdollisimman vähän. Esivalmistelevat rempattavan tilan ja siivoavat itse kaikki jäljet. Jos asiakas haluaa myös maksaa siivouksesta, siitä mainitaan, niin jäljet siivotaan. Tosin sen jälkeen on turha valittaa kalliista remontista.

Vierailija
15/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:28"] Miksi joillekin ammattilaisille on niin vaikeaa hoitaa se homma, tässä tapauksessa remppa, kokonaisvaltaisesti? Mulla on tulossa pientä remppaa, ja eka ukko joka kävi kartottamassa remontintarvetta jätti isot kaapinovet nojaamaan sen kaapin oveen, jossa on tavarat vielä sisällä. En sais nostella raskaita esineitä muutenkaan, mutta viimeaikoina vielä vähemmän kun tulee helvetinmoinen kipukohtaus niin helposti. No, remppa alkaa ma ja tarvin vaatteita nyt, eli ei kait se auta. Mutta miksi??? Miksi ei voi ajatella asukasta, tehdä asiat järkevästä, käyttää maalaisjärkeä! Jos vieressä on tilaa johon romut laittaa niin etteivät ole tiellä, niin oisko ollut iso vaiva siirtää ne ovet? Ja asian toinen puoli, olen myös tavannut remppaajan joka siivoa jälkensä ja vei aina turhat rojut pois tieltä. Hänen mukaansa kuuluu hommaan, kun kiiteltiin. [/quote] Kuules eukko. Olisit laittanut vaatteet jonnekin muualle kun tiesit että remppamiehiä tulee muna kovana kylään. Vittu että ottaa nää ämmät päähän kun ei sitten saisi edes tilattue remppaa tulla tekemään. Ei sitä duunia voi tehdä ajatuksen voimalla. Onko pakko olla aina noin perseestä? [/quote] Osaatko lukea? En tiennyt että revitään ovet irti! Aamulla huomaan ongelman, ilmoitan asiasta vuokranantajalle, lähden töihin ja töistä tullessa on ovet irti. Oliko nyt tarpeeksi selkeästä selitetty? Ap

[/quote]

Siirrät sitä vitun ovea ja otat ne stringit ja muut tavarat kaapista talteen.  Tämän jälkeen siirrät sen vitun oven takaisin. Jos et jaksa niin sitten et vittu jaksa. Ei voi olla oikeesti noin hankalaa. Jos uliset asiasta tänne niin mitäs se hyödyttää?!

Vierailija
16/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maalarina yhdellä eläkeläisrouvalla laitoin 2h ajan suojapaperieita (niiden laitto ja poisotto vei siis 2h aikaa urakasta) niin pomo sanoi ettei se ole mun eikä firman homma suojata paikkoja. Kuulemman se on asukkaan murhe eikä kuulu urakkasopimukseen, mun homma oli maalata vaan katot eikä muuta.

Vierailija
17/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne remppamiehet  tienneet että sulla jäi dildot sinne kaappiin.

Vierailija
18/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun remppamies siivoaa, se maksaa karkeasti noin satasen/tunti. Kun tilaat siivoojan siivoamaan, se maksaa 30/h. Kun  siivoat itse tai odotat, että joku perheenjäsenesi tulee kotiin siivoamaan, se maksaa 0e.

Haluaisitko itse, että joku remppafirma ihan pyytämättä ja erikseen sopimatta ensin siivoaisi ja sitten lähettäisi tuon lisälaskun sulle? Onko sun mielestä muutenkin ok, että sulle toimitetaan tilaamattomia palveluita ja laskutetaan niistä? Yleensä sellaista idetään Suomessa lain vastaisena.

Vierailija
19/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:22"]Itse maalarina yhdellä eläkeläisrouvalla laitoin 2h ajan suojapaperieita (niiden laitto ja poisotto vei siis 2h aikaa urakasta) niin pomo sanoi ettei se ole mun eikä firman homma suojata paikkoja. Kuulemman se on asukkaan murhe eikä kuulu urakkasopimukseen, mun homma oli maalata vaan katot eikä muuta.
[/quote]

Aika erikoinen firma sulla! Kyllä normaalisti maalarin kuuluu itse suojata lattiat ja jalkalistat. Asiakas raivaa ne tilat, jotka suojataan. Niistä huonekalujen siirroista tms. laskutetaan, muu kuuluu urakkaan.

Vierailija
20/26 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

No katsos, sitten on tekosyy olla maanantaina vastaanottamassa remppamiehiä alasti, mitäs ovat tukkineet hänen vaatekaappinsa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi