Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan sairaanhoitajan amk-opinnot ja hirvittää oppikirjojen hinnat

Opiskelijaksi
30.12.2021 |

Esim. Anatomia ja fysiologia kirja maksaa uutena n.130€. Käytettynä olen löytänyt 90 euron hintaan mikä on sekin suuri raha mulle. Tuo kirja kuulemma kannattaa ostaa omaksi eikä lainata vain. Sairaanhoitajan käsikirja uutena n.70€. Lääkelaskukirja vajaa 50€…

Huoh. Mistä sitä repii rahat kaikkeen kun pitää olla rahaa bensaankin kun pitää kahdesti viikossa ajaa 70km:n päähän. Olen käsivamman takia tehnyt 50% työaikaa koko syksyn eikä Kelan osasairauspäiväraha korvaa täysin puuttuvia tuloja. Ei ole päässyt säästöjä kertymään. Opintojen ajan teen 80% työaikaa ja tiukkaa tekee silläkin pärjätä.

No pitää ajatella niin, että tämä on satsaus omaan tulevaisuuteen ja työmahdollisuuksien laajentamista.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin koko opiskeluaikana vain pari kirjaa, joista toisen myin heti kurssin päätyttyä. Pistin heti varaukseen/ lainasin kirjastosta, kun jakson kurssit yms selvisivät Eipä niillä mitään valmistuttua tee, käytäntö opettaa.

Jep, juurikin tämä! Meidän koululla oli oma kirjasto, jossa oli kattavasti kirjoja ja jos ei siellä ollut, niin kaupungin kirjastosta sitten varaukseen/lainaukseen. Yhden kirjan ostin koko opintojen aikana.

Vierailija
62/67 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntöä vakuutusyhtiön kanssa kirjoitti:

Olen itse myös tapaturmaeläkkeellä käsivamman vuoksi. Tapaturmassa vammautui dominantti käsi. Käsi leikattu 5 kertaa pysyvä kiputila jäänyt. Työterveyslääkäri kirjoitti e- lausunnon vakuutusyhtiölle ettei käsi enää parane ja kiputilassa ei muutoksia eikä parempaan suuntaan menossa. Vakuutusyhtiö patistaa uudelleen koulutukseen. Pääni pidän käden tilan vuoksi ja periksi en anna. Oikeuteen saakka vaikka menee. Raskasta on ollut vääntää vammasta vakuutusyhtiön kanssa tämä 3,5 vuotta.

Ymmärsin, että aloittaja halusi tuoda esiin oppikirjojen kalliit hinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto? Uusi asia?

Onko lukutaito uusi asia?

Vierailija
64/67 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on aataminaikaista ostaa jotain oppikirjoja, kun kaikki tieto löytyy nykyään netistä. 😂 Mutta sinuna keskittyisin niihin muihin hirvittäviin asioihin kyseisessä ammatissa ja miettisin valintaani uudelleen. Terkuin alalta poistunut

Ei kuule löydy. Ja vaikka löytyisikin, kuka kokoisi minulle sen 500 sivuisen tietolinkit j auhdistäisi ne niin, että olisi mielekästä lukea tenttiin?

T. Luonnontieteijä, kemia pääaineena

No kuule, itse luin aikoinani oikiksessa ja alkuvaiheessa tyhmyyttäni ostin 2 kirjaa, sen jälkeen en yhtään. Muutama kirja tuli kyllä luettua opintojen aikana. Ja tämä vielä aikana, jolloin ei sähköisessä muodossa ollut saatavissa tai puhelimen kännyllä kuvattavissa. 

Kopioitiin manuaalisesti, tilattiin kirjoja ympäri Suomen, juostiin lähikirjastot läpi, järjestettiin "tenttikirjarinki" eli kyseltiin toisilta kenellä mikäkin kirja lainassa ja niitä kierrätettiin keskenään, jne.... Joskus saatiin kaverilta kirja lainaksi viikonlopuksi ja vkln aikana luettiin + plarattiin kirja läpi ja sitten kopiointia maanantaina olennaisimmista osioista. 

Ihan lakimieheksi valmistuin. Myöskään asianajotenttiin en myöhemmin ostellut kirjoja...

F

Vierailija
65/67 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
66/67 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et opiskele opintotuella ja saat opintolainan?

Vierailija
67/67 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakirppis.

https://www.facebook.com/groups/1644000265843082/search/?q=mikrobit

Tai rikastuta koulusi opettajia ja osta näitä surkeita suomalsia sairaanhoitajaoppikirjoja, joissa ei ole edes aakkosellista hakemistoa, joten tarvitsemaasi tietoa ei löydy.