Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin huvikseni tehdä kuukauden ruokamenoista Excell-taulukon

Vierailija
16.04.2015 |

Saa nähdä, opettaako se jotain. Kirjaan siis ruokaan käytetyt summat ylös kategorioittain. Taulukon lisäksi ne näkyvät semmoisena piirakkakaaviona. Onko kukaan muu tehnyt vastaavaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny taulukon, mutta kaikista menoista. Miksi tehdä eri ruokalajeista? Mitä sun kategoriat on? 

Vierailija
2/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:49"]

Mä oon tehny taulukon, mutta kaikista menoista. Miksi tehdä eri ruokalajeista? Mitä sun kategoriat on? 

[/quote]

Mulla on tällä hetkellä aika monta kategoriaa, osa saattaa vielä yhdistyä. On esim. kasvikset, leipä, maito/kauramaito, jugurtti/viili/yosa/piimä, juusto, kananmunat, voi/öljy/margariini jne. Mua kiinnostaa, miten paljon rahaa menee per kategoria ja voisiko jostain kenties säästää. Meillä siis ei ole tarkoituksena pienentää ruokalaskua mahdollisimman pieneksi, koska arvostamme laadukasta ruokaa, mutta tuon taulukon avulla voi miettiä esim. joidenkin tuotteiden tarpeellisuutta ja menekkiä yms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa...

Rahanmenon kannalta tekisin päiväkohtaisen menon esim. jos on syönyt ulkona tai tehnyt itse ruuan niin laskea ruuan hinta itsetehdylle.

Vierailija
4/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"]

ahaa...

Rahanmenon kannalta tekisin päiväkohtaisen menon esim. jos on syönyt ulkona tai tehnyt itse ruuan niin laskea ruuan hinta itsetehdylle.

[/quote]

Itse tehdyn ruuan kustannusten laskeminen vaatii kyllä semmoista matikkaa, että mä en siihen pysty!

Ap

Vierailija
5/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Mulla on tällä hetkellä aika monta kategoriaa, osa saattaa vielä yhdistyä. On esim. kasvikset, leipä, maito/kauramaito, jugurtti/viili/yosa/piimä, juusto, kananmunat, voi/öljy/margariini jne. Mua kiinnostaa, miten paljon rahaa menee per kategoria ja voisiko jostain kenties säästää. Meillä siis ei ole tarkoituksena pienentää ruokalaskua mahdollisimman pieneksi, koska arvostamme laadukasta ruokaa, mutta tuon taulukon avulla voi miettiä esim. joidenkin tuotteiden tarpeellisuutta ja menekkiä yms.

Ap

[/quote]

Järkevämpää olisi laskea esimerkiksi proteiini, energia, eri vitamiinit ja hivenaineet. Eli paljonko kuluu rahaa, jos otat tarvittavan proteiinin vaikkapa kananmunasta tai maitotuotteista. Pelkän rahamäärän vertailussa ei ole mitään mieltä, koska kasviksilla et pysty korvaamaan kananmunan ravintoaineita ja kasviksista puolestaan saat c-vitamiinia ja kuitua, joita ei munassa ole.

Vierailija
6/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Järkevämpää olisi laskea esimerkiksi proteiini, energia, eri vitamiinit ja hivenaineet. Eli paljonko kuluu rahaa, jos otat tarvittavan proteiinin vaikkapa kananmunasta tai maitotuotteista. Pelkän rahamäärän vertailussa ei ole mitään mieltä, koska kasviksilla et pysty korvaamaan kananmunan ravintoaineita ja kasviksista puolestaan saat c-vitamiinia ja kuitua, joita ei munassa ole.

[/quote]

En harrasta tuollaista. Mä laitan ruokaa, en laskeskele mitään proteiineja ja vitamiineja.

Ap

Vierailija
7/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"]

ahaa...

[/quote]

Itse tehdyn ruuan kustannusten laskeminen vaatii kyllä semmoista matikkaa, että mä en siihen pysty!

Ap
[/quote]

Esim makaroni pussi 0,2e, jauheliha 2e ja kerma 1e. Yhdestä makaronilaatikosta tulee 4 annosta eli 3,2e/4 =0,8e on annoshinta kun ei oteta mausteita ja mm. sähköä huomioon.

Vierailija
8/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"] ahaa... Rahanmenon kannalta tekisin päiväkohtaisen menon esim. jos on syönyt ulkona tai tehnyt itse ruuan niin laskea ruuan hinta itsetehdylle. [/quote]   Itse tehdyn ruuan kustannusten laskeminen vaatii kyllä semmoista matikkaa, että mä en siihen pysty!   Ap [/quote] Esim makaroni pussi 0,2e, jauheliha 2e ja kerma 1e. Yhdestä makaronilaatikosta tulee 4 annosta eli 3,2e/4 =0,8e on annoshinta kun ei oteta mausteita ja mm. sähköä huomioon.

[/quote]

En mä tiedä joskus aikaa sitten ostettujen tuotteiden hintoja, ja aika harvoin teen tuon tyylistä ruokaa. Yleensä mun tekemässä ruuassa on suurin osa kasviksia, en mä jaksa mitään sellaisten hintoja alkaa nikertämään. Eikä mulla muutenkaan ole tarkoituksena saada ruokakuluja minimiin.

Ap

Vierailija
9/9 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:59"] ahaa... Rahanmenon kannalta tekisin päiväkohtaisen menon esim. jos on syönyt ulkona tai tehnyt itse ruuan niin laskea ruuan hinta itsetehdylle. [/quote]   Itse tehdyn ruuan kustannusten laskeminen vaatii kyllä semmoista matikkaa, että mä en siihen pysty!   Ap [/quote] Esim makaroni pussi 0,2e, jauheliha 2e ja kerma 1e. Yhdestä makaronilaatikosta tulee 4 annosta eli 3,2e/4 =0,8e on annoshinta kun ei oteta mausteita ja mm. sähköä huomioon.

[/quote]

En mä tiedä joskus aikaa sitten ostettujen tuotteiden hintoja, ja aika harvoin teen tuon tyylistä ruokaa. Yleensä mun tekemässä ruuassa on suurin osa kasviksia, en mä jaksa mitään sellaisten hintoja alkaa nikertämään. Eikä mulla muutenkaan ole tarkoituksena saada ruokakuluja minimiin.

Ap
[/quote]

Tuo oli esimerkki. Sun tapauksessa lasket porkkanat ja muut rehut yhteen ja jaat sillä montako kertaa koko satsista voi syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi