Mitä rokotuspakko tarkoittaa
Kuka on perehtynyt lakiin? Onko se jo lopullisesti päätetty, milloin se tulee voimaan?
Olen sosiaalialan työntekijä. Asiakastyössä, mutta en hoitoalalla. Onko rokotus otettava kun palaan töihin pitkältä sairaslomalta? Työnantajako sen päättää vai kuka?
Kuka korvaa mahdolliset haitat rokotuksesta heti tai tulevaisuudessa?
Olen täysin shokissa siitä, että Suomessa voidaan tällainen irrationaalinen laki tehdä.
Kommentit (103)
Ei ole mitään rokotuspakkoa. Kukaan ei tule väkisin pistämään. Ihan itse päätät, edelleen.
Se tarkoittaa että sinua rangaistaan jos et ota rokotetta
Rangaistus voi olla esim työpaikan menetys
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään rokotuspakkoa. Kukaan ei tule väkisin pistämään. Ihan itse päätät, edelleen.
Voi sitä kakkaa väittää kullaksi, mutta kakkaa se edelleen on.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko tähän todella itse? Taidat olla aika etuoikeutettu.
No sitä että meillä ei ole tarpeeksi rokottajia. Toivottavasti otetaan vanhustenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa että sinua rangaistaan jos et ota rokotetta
Rangaistus voi olla esim työpaikan menetys
Työtöntä se ei paljon haittaa.
En sen tarkemmin tiedä mutta jossain luki että riskiryhmäläisten parissa töitä tekeviltä hoitajilta tarkistetaa että on rokote ja rokottamattomille järjestetään muita työ tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilö.
Ketään ei väkisin rokoteta.
Jos ei ota rokoteta, joutuu pois hoitotyöstä.
Jos muu työ sairaalassa ei kelpaa, tai sairaalalla ei ole muuta työtä tarjittavana, saa lähteä käppäseen koko lafkasta.
Sitä se laki tarkoittaa käytnnössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilö.
Ketään ei väkisin rokoteta.
Jos ei ota rokoteta, joutuu pois hoitotyöstä.
Jos muu työ sairaalassa ei kelpaa, tai sairaalalla ei ole muuta työtä tarjittavana, saa lähteä käppäseen koko lafkasta.Sitä se laki tarkoittaa käytnnössä.
Voi vitsi. Sit on entistä vähemmän pakkorokottajia ja muuta hoitoihmistä tarjolla. Vanhuspalvelut ulkoistettava Venäjälle! Saksankin ulkoistaa Puolaan.
Onkohan oikeusministeri Anna-Maija Henrikssonilla rokote kun sairastunut koronaan. Ja Thl varoittelee että korona tällä hetkellä rokottamattomien tauti.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan oikeusministeri Anna-Maija Henrikssonilla rokote kun sairastunut koronaan. Ja Thl varoittelee että korona tällä hetkellä rokottamattomien tauti.
Rokote ei vaikuta koronan sairastamiseen toivotulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yrittää antaa pakolla, mutta saavat kyllä ottaa hengiltä ensin. En aio koskaan ottaa koronarokotetta.
Sitä ei anneta pakolla. Tietyissä työtehtävissä edellytetään tietynlaista rokotesuojaa.
Ei ole ihmisoikeus eikä perusoikeus hönkiä rokottamattomana päin immuunipuutteisia ja nostaa siitä palkkaa.
Ole kiltti ja eroa. Sote alalla ei tarvita yhtään hoitajaa joka kyseenalaistaa lääketieteen ja ei halua potilaita suojella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yrittää antaa pakolla, mutta saavat kyllä ottaa hengiltä ensin. En aio koskaan ottaa koronarokotetta.
Sitä ei anneta pakolla. Tietyissä työtehtävissä edellytetään tietynlaista rokotesuojaa.
Ei ole ihmisoikeus eikä perusoikeus hönkiä rokottamattomana päin immuunipuutteisia ja nostaa siitä palkkaa.
Rokotetun hönkimä korona on varmaan jotenkin positiivisempaa koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Ole kiltti ja eroa. Sote alalla ei tarvita yhtään hoitajaa joka kyseenalaistaa lääketieteen ja ei halua potilaita suojella.
Tällä päätöksellä ei ole mitään tekemistä lääketieteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No sä uskot ainaki lääketeollisuuteen. Lääketieteestä tuskin tiedät mitään, uskot vaan mitä pfizer sanoo
Sama juupas eipäs keskustelu kuin aina, mutta kukaan ei vastannut itse kysymykseeni mitään:D
En ole tosiaan hoitaja, en töissä sairaalassa enkä pääsääntöisesti edes riskiryhmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan on vain rokotevelvoite.
Kyse aloituksessa on kuitenkin rokotevastaisesta propagandan levittäjästä, joka levittelee valheita ja yrittää luoda epäilyjä. Asiahan ei kosketa häntä mitenkään, koska hän on ties millä autokorjaamolla tms, siis ei hoitoalalla, asiakastyössä.
Aloituksen tarkoitus on vain antaa rokotevastaisille typeryksille mahdollisuus jakaa valheita. Taktiikkana jälleen tämä valhellinen aloitus, jossa muka pyydetään ihan "vilpittömästi" tietoa, vaikka todellisuudessa tilataan valheita samoin ajattelevilta. Yksi täällä jatkuvasti rokotevastaisten käyttämistä strategioita..
Jaksaa rassata tuommoiset mölöttäjät, joiden ihan pakko hämmentää, vaikkeivät tiedä edes perusasioita.
Mä lähden niin saat mun paikan. Tulen oikein mielellään sinne kortistoon.
Ei kukaan tiedä vielä.