Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassa kassa Mai, 22, kertoo, mikä asiakkaiden ”ärsyttävin tapa” hidastaa työtä – itsepalvelukassat ja lähetit toivat myös uusia ilmiöitä

Vierailija
30.12.2021 |

Mai'lle ja muille kassatyöntekijöille täysi tukeni ja kiitokseni. Mutta olen ällistynyt tästä lausunnosta:

"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."

Tilaamme kotiimme kerran viikossa ruokaostokset. Nesteitä tulee varmaan se n. 10 litraa ja sitten muut tuotteet. Yhteensä 4-5 laatikkoa tavaraa, laatikot ovat aina väljästi pakatut. Olemmeko siis toimineet väärin lähettejä kohtaan, kun varmaankin se 10-15 kiloa ostokset painavat? En siis vaan ole tajunnut, että näissä tilauksissa pitäisi himmailla. Jos tilaisin pienempiä eriä, ei olisi mitään järkeä maksaa joka kertaa se keräily- ja kuljetusmaksu, tulisi liian kalliiksi.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008504408.html?

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka unelmoin siitä päivästä, että aikuiset ihmiset osaisivat kirjoittaa edes alkeelliset asiat oikein🥱🥱🥱🥱🥱 mikä h e l v e t i n Mai'lle?!?!?

Ihan on oikein käytetty heittomerkkiä. 

Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Heittomerkki

Vierailija
122/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassaa, koska siinä saa pakata ilman, että ostokset vyöryvät hallitsemattomasti hihnalta ja sitten paniikissa yrittää pakata niitä pois. Siten jää kyllä oluetkin ostamatta nykyään. Kerran olisin ostanut alkoholittoman saunaoluen, mutta kassa hälytti sen kohdalla. Myyjä sanoi, että pitää siirtyä tavalliselle kassalle, jos haluaa ostaa alkoholittoman oluen. Siis myyjä oli siinä vieressä, muttei voinut auttaa ollenkaan. Tuntui tosi typerältä, että 40-vuotias asiakas ei saa myyjän vieressä ollessa ostaa alkoholitonta olutta itsepalvelukassalta. Jäi se olut sitten ostamatta, ja jää jatkossakin, kun en halua nolata itseäni uudelleen. Näin oli S-marketissa.

Juuri näin. Ei saa kotikaljaa. Kefiiripiimää saa. Kefiirin alkoholipitoisuus sama😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavia nuo tyrkkykassapimatsut.

Täällä Espoon Järvenperän K-market, "kyläkauppa" Aurorassa, ykskin tunki aviomieheni taskuun puhelinnumeroaan ja hönki;

"Soita mulle. Soita mulle"!

Vierailija
124/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kaupan työntekijöitä, jotka voisivat varmistaa tuon Main kommentin? Onko paljon kerrallaan tilaaminen tosiaan ikävä asia läheteille?

Olen itse lähetti ja totta kai se on ikävää, jos joutuu raahaamaan 30 kg ostokset. Jos asiakas asuu kerrostalossa eikä ole hissiä (käytössä), niin voit kuvitella kuinka mukavaa on raahata painavia kasseja rapuissa.

Me asutaan hissittömästi 2. kerroksessa, ja sanoin just miehelle, että onneks asutaan tässä, kolmanteen en kehtais enää tilata :D

Vierailija
125/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Mai tietää, että kaupassa on aina kassoilla ollut muutakin työt kuin kassalla istuminen. Onkomhän oikeasti koko elömönsä luullut, että se kassa vaan istuu kassan ääressä?

Siis hänhän kommentoi juuri sitä, että asiakkaat eivät ymmärrä, että työntekijöillä on muutakin tekemistä kuin kassalla olo? Miten tämänkin sai nyt käännettyä näin päin?

"He saattavat tulla paikalle, kun olen hyllyttämässä tuotteita ja todeta, että menevät kassalle, jotta meilläkin olisi joskus jotakin tekemistä. Aina ei siis ymmärretä, että kaupassa on töitä muuallakin kuin kassalla."

Vierailija
126/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ovat tiktokin vuoksi päätyneet ottamaan yhteyttä Mai'hin haastattelua varten ja pyytäneet samalla kuvituskuvaksi pari kuvaa itsestä ja täällä itketään kuinka se nyt kehtaa tyrkyttää itseään.

Vierailija
127/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea juttua.

Mutta mua ärsyttää kaupan kassoissa se, kun eivät miinusta niitä -30% tuotteita. Aina pitää itse tarkistaa kuitista ja sitten pyytää korjaamaan asia. Viimeisen vuoden aikana varmaan 2/3 tuotteista ei miinustettu. 

Tarkastakaa kuitista onko miinustettu!!! 

Vierailija
128/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saako" muuten itsepalvelukassoille mennä, jos on isompi määrä ostoksia? En nyt tarkoita edes mitään kukkurallaan olevia jättiostoskärryjä, vaan sitä, että ostoksia olisi vaikkapa ihan vain täysi korillinen. Menen yleensä itsepalvelukassalle, kun on kiire, mutta kerran minulle joku huomautti, että ne kassat ovat vain pieniä ostoksia varten. Tämä oli jossain S-ryhmän marketissa.

Ei ole kielletty. Pikakassat on erikseen, ja niissä lukee tuotemäärärajoitus. Jotkut ihmiset tykkää keksiä omia sääntöjään.

Joissakin kaupoissa ne on nimetty pikakassoina. Olen tällaistakin nähnyt.

Vierailija
129/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Mai tietää, että kaupassa on aina kassoilla ollut muutakin työt kuin kassalla istuminen. Onkomhän oikeasti koko elömönsä luullut, että se kassa vaan istuu kassan ääressä?

Siis hänhän kommentoi juuri sitä, että asiakkaat eivät ymmärrä, että työntekijöillä on muutakin tekemistä kuin kassalla olo? Miten tämänkin sai nyt käännettyä näin päin?

"He saattavat tulla paikalle, kun olen hyllyttämässä tuotteita ja todeta, että menevät kassalle, jotta meilläkin olisi joskus jotakin tekemistä. Aina ei siis ymmärretä, että kaupassa on töitä muuallakin kuin kassalla."

Tässäkin olikin kyse siitä että kautta aikain kassat ovat tehneet muutakin kuin kassalla ostumista ja sinne kassalle tullaan palvelemaan, kun asiakas on kassalla. ihan sama mitä se asiakas siinä vinoilee…

Vierailija
130/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti mimmi on :)

M25

Vierailija
131/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mitään maininnut yksityisasiakkaiden tilausten painosta? Kuinka moni edes luki tuota juttua kunnolla?

"Osa yrityksistä käyttää palvelua väärin. Kuljetuspalveluilta tulisi tilata pienempiä eriä, mutta yritykset voivat tilata vaikkapa 20 litraa vissypulloja. Ne ovat jäätävän painavia, mikä on lähetille tosi ikävää."

Vierailija
132/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin olikin kyse siitä että kautta aikain kassat ovat tehneet muutakin kuin kassalla ostumista ja sinne kassalle tullaan palvelemaan, kun asiakas on kassalla. ihan sama mitä se asiakas siinä vinoilee…

Sen sijaan se kassa ei voi asiakasta kutsua ärsyttäväksi, edes tiktokissa..

Vierailija
133/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kaupan työntekijöitä, jotka voisivat varmistaa tuon Main kommentin? Onko paljon kerrallaan tilaaminen tosiaan ikävä asia läheteille?

On varsinkin jos ei ole hissejä niin kuin meillä, ei kai tuon ymmärtämiseen tieteellista tutkimusta tarvita. Lähetti paukuttaa ja huohottaa mielenosoituksellisesti. Olen syöpäsairas, siksi tilaan kotiin painavat ostokset. Koronan vuoksi en viitsi käydä itse kaupassa ja siksikin tilaan ison määrän kerralla.

Terveenä olen itsekin kantanut raskaita ylös/alas nyt jätän ne hommat terveemmille.

Vierailija
134/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mitään maininnut yksityisasiakkaiden tilausten painosta? Kuinka moni edes luki tuota juttua kunnolla?

no, nyt en kyllä ymmärtänyt mitään.. Kuljetuspalvelu on se joka hinnoittelee, jos ei hinnoittele yrityksille eti hinnastolla, sitten kärsii siitä, jos joku tilaa 20 ploa vichya tai 10 koria limsaa…

Vierailija
135/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisin!

Vierailija
136/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan verkkokaupan kautta ostokset reilun viikon ajalle, mutta noudetaan itse kaupalta.

Välillä ihan älyttömän painavia ne laatikot! Itsehän ne työntekijät ne pakkaa eli sinänsä turha valittaa raskaudesta :D Hyvin vois laittaa yhden ylimääräisen laatikon laittaa tai vaikka muovipussiin jotain painavampia.

Vierailija
137/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka unelmoin siitä päivästä, että aikuiset ihmiset osaisivat kirjoittaa edes alkeelliset asiat oikein🥱🥱🥱🥱🥱 mikä h e l v e t i n Mai'lle?!?!?

Ihan on oikein käytetty heittomerkkiä. 

Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Heittomerkki

Jos Main nimi olisi Maj, olisi Maj'lle ihan oikein - joskin vähän vanhahtavaa kieltä nykyään.

Mutta Maille on ihan sama kuin Kaille. Millä logiikalla siihen kuuluisi heittomerkki?

Vierailija
138/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kaupan alalla työskennelleenä sanoisin, että se on yleensä aina positiivinen juttu, kun joku ostaa paljon. Sen takia mm lisämyyntiä tehdään. Bisnes pyörii kun kauppa käy hyvin.

Erikoista että nyt syyllistetään asiakkaita siitä että ostavat paljon?

Vierailija
139/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää kaupassa ne keräilijät. Pyörivät kärryineen asiakkaiden tiellä ja tukkivat käytävät. Missään muussa maassa keräilyä ei hoideta kaupan puolella, mutta Suomi onkin...no, Suomi.

Tuupatkaa kerääjät reilusti sivuun. Niin teen minä.

Aika narukäsiä on töissä lähetteinä jos ei jaksa 10-15kg laatikkoa kantaa. Tervetuloa raksalle kokeilemaan.

Ne keräilijät ovat  "asiakkaita".  Asiakas maksaa siitä, että saa ruuat valmiiksi kerättynä, jotka hän sitten hakee kaupasta itse tai.   Tai se tuodaan hänelle kotiin.

Ne asiakkaat jotka tilaavat ruuan ja muut tavarat noin, ovat täysin samanarvoisia kuin ne jotka itse kauppaan menevät.

Ja jopa vielä parempia.  Sillä kuljetuksessa tilataan aina suurempia määrä ruokaa ja muuta tavaraa, kuin jos itse menisi kauppaan ostoksille.

Ne tilaavat asiakkaat tuovat kauppaan rahaa, aivan samoin kun ne, jotka käy pari 60% liputettua tuotetta.

Ja jossain vaiheessa se keräily on tehtävä.  Onhan siivojaakin töissä monissa paikoissa, vaikka asiakkaita on paikalla.

Vierailija
140/185 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitkä yritykset muka tilaavat vissypullonsa tavallisista marketeista? Eihän Mai missään tukkuliikkeessä taida olla töissä?