Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö olla huolissaan tyttärestä?

Vierailija
16.04.2015 |

Pian 13 täyttävä tyttö eristäytyy omaan huoneeseensa. Kuuntelee lujalla musiikkia ja mutisee vain, jos kysyn onko kaikki hyvin. Harvoin, kun saan jonkun kontaktin tyttöön ja otan asian puheeksi suuttuu ja menee pois.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi murrosikäinen <3

Vierailija
2/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo tavallaan normaalia murrosikäisen käyttäytymisyä. Silti jos tyttö on vasta alle 13 vuotias, ei murrosisän pitäisi niin voimakkaasti näyttäytyä kuin muutaman vuoden päästä. Tottakai kaikki on yksilöitä... Kannattaa sanoa hänelle ihan suoraan että olet huolissasi. Olisi minuakin ärsyttänyt tietyssä ikävaiheessa että vanhemmat "hössöttää" ihan turhasta, kun omista vahmemmista alkaa pikkuhiljaa erkaantua.
Silti ei kannata automaattisesti olettaa että kaikki on aivan kohdallan. Yritä saada keskustelu aikaiseksi vaikka väkisin ja sano että hänen oma käytös saa sinut epäilemään että kaikki ei ole kunnossa, varsinkin kun suuttuu jos asiasta kysyy.
Tee selväksi että hän saa aivan kaiken kertoa sinulle ja olla oma itsensä kaikkine ajatuksineen ja tekoineen.
Tätä olisin kaivannut omien vanhempienikin kohdalla. Minulla valitettavasti ei ollut kaikki hyvin, eikä kukaan huomannut. Toivottavasti asiat ei siellä ole niin kuin minulla saman ikäisenä.

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi että ite olin samanlainen murkkuikäsenä. normaalia on ja tokihan sun tytön päässä voi olla vaikka mitä surullisia ajatuksia mut yleensähän ne on juurikin jotain et miksei se poika tykkää musta -tyylisiä. ja murkkuikäseen on melko turha saada keskustelukontaktia. tosi tärkeäähän on et hänellä on kavereita joita saa nähä paljon ja nuorethan puhuu toisilleen huolistaan ja saa sieltä tukea.

älä huoli, kyllä tyttö aikuistuttuaan puhuu sulle taas kunnolla ku kauhea murkkuikä on ohi

Vierailija
4/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele ihan muista kuin tosta kontekstin saamisesta. Ota se kontakti tekemällä ja juttelemalla hänen kanssaan.

älä ruikuta vaan toimi ja tee ...houkuttele se nuoresi kuorestaan. Ole kiinnostunut hänestä äläkä kontaktissa hänen kanssaan.

Vierailija
5/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulu menee? Onko sillä kotona jotain muutakin tekemisen mahdollisuuksia kuin musiikin kuuntelu, esim. tietokoneella oleminen tai konsoli? Leffoja?

Vierailija
6/6 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:33"]No onhan tuo tavallaan normaalia murrosikäisen käyttäytymisyä. Silti jos tyttö on vasta alle 13 vuotias, ei murrosisän pitäisi niin voimakkaasti näyttäytyä kuin muutaman vuoden päästä. Tottakai kaikki on yksilöitä... Kannattaa sanoa hänelle ihan suoraan että olet huolissasi. Olisi minuakin ärsyttänyt tietyssä ikävaiheessa että vanhemmat "hössöttää" ihan turhasta, kun omista vahmemmista alkaa pikkuhiljaa erkaantua.
Silti ei kannata automaattisesti olettaa että kaikki on aivan kohdallan. Yritä saada keskustelu aikaiseksi vaikka väkisin ja sano että hänen oma käytös saa sinut epäilemään että kaikki ei ole kunnossa, varsinkin kun suuttuu jos asiasta kysyy.
Tee selväksi että hän saa aivan kaiken kertoa sinulle ja olla oma itsensä kaikkine ajatuksineen ja tekoineen.
Tätä olisin kaivannut omien vanhempienikin kohdalla. Minulla valitettavasti ei ollut kaikki hyvin, eikä kukaan huomannut. Toivottavasti asiat ei siellä ole niin kuin minulla saman ikäisenä.

N18
[/quote]
Mulla se pahin murkkuikä oli just 12-15-vuotiaana. 16-vuotiaana olo oli jo suht ihmismäinen enkä enää suunnilleen purrut päätä poikki jokaiselta joka uskalsi päivää sanoa :D Mutta muuten hyviä pointteja sulta N18. Juuri näin, murkun pitää tietää että aina saa jutella ja että murkku on ihana ja rakas sellaisena kuin on. N24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi