Ainoa mikä minua häiritsee työelämässä ja työpaikoilla
on valtava eriarvoisuus ja näkymätön hierarkia samassa asemassa olevien ihmisten keskuudessa. Eri säännöt ja käytännöt naamataulun mukaan.
Tämä on tullut vastaan jokaisessa työpaikassa jollakin tasolla. Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Mitä vähemmän sen parempi.
Tuntuu että eniten painaa se kenelle olet sukua ja kenen kaveri olet.
Omasta mielestäni siellä pitäisi painaa eniten koulutus, työkokemus, pätevyys, osaaminen ja mikä tärkeintä tekeminen/tulos.
Muutenkin meininki tuntuu olevan jonkinlainen yläasteen jatkumo sosiaalisten seurapiirien kera. Hyvillä puhelahjoilla ja taipuisalla selkärangalla pääsee pitkälle.
Kommentit (11)
Maailma on epätasa-arvoinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on epätasa-arvoinen paikka.
Niin se on. Joskus toivoisi, että epätasa-arvo menisi toiseen suuntaan, mutta ei se niin koskaan mene. Varsinkin kun henkilö on yksin niin helppo tökätä kumoon.
Mikähän ala on kyseessä? Itse olen ollut 20 vuotta työelämässä, ja tuollaiseen en ole törmännyt.
Aikuisuushan se vasta onkin sosiaalistapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ala on kyseessä? Itse olen ollut 20 vuotta työelämässä, ja tuollaiseen en ole törmännyt.
Samaa mietin. Omalla alalla ratkaisee juuri nuo kokemusvuodet, näytöt ja koulutus. Vaikka olisit kuinka kiva ja ihku ja sukua henkilölle x, niin jos koulutus ja näytöt ei riitä tehtävään y, niin silloin jatketaan niiden pienempien hommien kautta kokemusten kartoittamista ja palataan asiaan, kun kokemusedellytykset täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisuushan se vasta onkin sosiaalistapeliä.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/nikokaistakorpi/254384-rakenteellinen-…
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap olla trollausalalla. Epämääräisiä ja ylimalkaisia heittoja joilla houkutellaan jengiä haukkumaan Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Omalla alalla ratkaisee juuri nuo kokemusvuodet, näytöt ja koulutus. Vaikka olisit kuinka kiva ja ihku ja sukua henkilölle x, niin jos koulutus ja näytöt ei riitä tehtävään y, niin silloin jatketaan niiden pienempien hommien kautta kokemusten kartoittamista ja palataan asiaan, kun kokemusedellytykset täyttyy.
Niissä työpaikoissa, joissa minä olen ollut koko henkilökunta on mahtunut aamuisin saman kahvipöydän ääreen eikä siellä ole tarvinnut pokkuroida. Aidolla johtajalla on luontaista arvovaltaa eikä hänellä ei mitään ylimääräistä tarvetta päteä. Hyvässä työpaikassa luotetaan siihen että jokainen hoitaa oman hommansa ja asioista voidaan keskustella asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap olla trollausalalla. Epämääräisiä ja ylimalkaisia heittoja joilla houkutellaan jengiä haukkumaan Suomea.
Saan valtion tukia tähän hommaan 595 euroa kuukaudessa nettona
Joo, noin se menee