Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää. Tyttöjen äidit säälivät minua kun minulla vaan poikia!

Vierailija
16.04.2015 |

Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:

-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."

-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"

-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?

-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.

Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.

[/quote] Ei se nyt noin yksinkertaista ole. Esim EXäni ei jatkanut nimeään koska erottuamme vaihdoimme sukunimen myös lapsille. Nyt tytär jatkaa siis samaa sukunimeä kuin mikä ÄIDILLÄÄN on ja tämä sukunimi tulee myös tyttären lapselle (koska tytär halusi pitää oman sukunimensä avioiduttuaan). Eli nykyään ei riipu sukupuolesta nimen jatkuvuus.

[/quote] Turhaan alapeukutit, ei se asia siitä miksikään muutu.

[/quote] Niinpä, nykyään voi tytär yhtähyvin jatkaa sukua kuin poikakin, tai olla jatkamatta. Ei ole mitenkään itsestään selvyys että pojalla olisi isänsä sukunimi.

Vierailija
22/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 tyttöä ja mun tytöt voittaa teidän pojat missä tahansa koska tahansa paitsi koulussa. No joo...rasittavinta on että tytöillä on niin paljon enemmän kaikkia sääntöjä miten saa olla ja ei sais olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi poikaa ja passaan vain poikien äidiksi. Pitkään harkitsin tuon viidennen kohdalla. Pelkäsin jos vaikka saan tytön. Olin 40 v kun tulin raskaaksi. Kun ultrassa sain varmuuden, että odotan poikaa, niin olin niin Onnellinen, että nauroin ilosta, kun kävelin autolle. Ja sitten tätä voivottelujen määrää, kun vain poikia saan. Ihan turha alkaa vastaan väittämään, etten halua tyttöjä. Joten olen vain ottanut voivottelut vastaan. Kaveraankin vain miesten kanssa. Naisten seura ei kiinnosta yhtään. Pari miniää on jo siunaantunu ja myönnän, etten oikein jaksa heitä. Poikien puolesta tietenkin tyytyväinen, että ovat sen oikean löytäneet. Mutta noin muuten en aio suuremmin olla tekemisissä.

Vierailija
24/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jööses, kui helpolt kuulostaa jos on pelkkii poikii. Mulla yks tyttö ja paha uhmaikä, mun esikoisel >poika ei ollu ton ikäsen tuollast uhmaikää, nuorin myös poika, toivottavasti ei tuu hänellekkää

Vierailija
25/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen huomannut sen että monilla, joilla tyttö ja poika, niin tyttö on selvästi vanhempien, etenkin äidin suosikki. Siksi olen tyytyväinen että itselläni vaan poikia...

Vierailija
26/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on poika ja kun toista rupesin odottamaan, niin tottakai sitä tyttöä toivoin. Kun selvisi lapsen sukupuoli, mies sanoi kuinka häntä säälittää etten saanut tyttöä. Jos kolmas tulis niin varmaan tyttöä toivoisin, mutta tällähetkellä olen todella onnellinen ja innoissani syntyvästä pikkuveljestä. Lapsen terveydellä suurempi merkitys kuin sukupuolella. 

Saattaahan toiset ajatella että tyttöjen äidit voi tehdä "tyttöjen juttuja", jotka jäävät kokematta poikien äideiltä, mutta enemmän se on kiinni luonteesta. On herkkiä poikia ja on rasavilli poikia ;).

Vierailija
27/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu että jotkut täällä on sairaita, mun mielestä lapsia ei pitäisi tehdä ollenkaan jos haluaisi vaan vaikka pojan, mitäs sitten jos tulee tyttö? hoidetaanko sitä sitten vaan siks kun on ihan pakko ja vähemmällä rakkaudella? lisäks ei kumpikaan sukupuoli ei ole toistaan parempi

Vierailija
28/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.

[/quote]

no tollasten miesten kanssa nyt ei edes kannattaisi lapsia alkaa tekemäänkään :D ei ole ihme että eroavat

Vierailija
29/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö. Meillä on se muka täydellinen poika & tyttö -kombo, mutta arvaapa mitä meille sanotaan? "Nyt ette tarvitse enää kolmatta". Eli siinä missä kahden pojan perheille ehdotetaan kolmatta tyttö toiveissa, meille tyttö+poika -perheille sanotaan lähes suoraan, että hei, nyt riitti!

Vierailija
30/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä yhtään, koska halusinkin vain poikia. Jos koskaan olisin halunnut tyttöä, kaikenlaisten läpäsuiden kommentit olisivat silloin saattaneet ärsyttää tai jopa sattua. Nyt vain myhäilin mielessäni tyttölasten toivottajille, että siinäpäs toivot...

Vierailija
31/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen moisia kommentteja kahden pojan takia, eri asia jos olisi esim. 5 poikaa niin voisi ajatella että yksi tyttökin olisi haaveissa.
Minun piirini ovat ehkä vähän vanhemman aikaisia ja kaikkien mielestä pojat ovat "toivotumpia".

Vierailija
32/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin poikalasta. 

Ei kaikki naiset halua tyttölasta, joillekkin poika on ehdoton ykköstoive.

Minulle se oli ja se onneksi toteutui. Toki, asialla ei nyt olisi mitään hirmuista väliä, vaikka olisi tyttölapsi tullut, mutta poikaa toivoin silti enemmän.

Vierailija
33/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, olen 3 pojan äiti. Jos niillä on pelkkiä tyttöjä, niin kysy takaisin että harmittaa niiden miestä. 

Vierailija
34/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, itse olen aina säälinyt pelkkien tyttöjen vanhempia. Pojat on kuitenkin parempia.

Vierailija
35/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne...meillä miehen kanssa kaksi poikaa ja miehellä edellisestä suhteesta tyttö. Meiltä kysyttiin että meinaatteko yrittää vielä tyttöä, tokaisin vain että tuossahan sellainen jo asustaa puolet kuukaudesta. Kyllä on saanut nähdä tytön elämää jo monta vuotta, eikä ole ollut muuta kun kaipuu ostella pikku prinsessalle jotain söpöjä mekkoja yms. Muuten voin todeta että kaksi poikaa on paljon mutkattomampia ja vaaleanpunaista unelmointia ja toteutusta saa antaa tädin roolissa :) meidän lapsi luku on tässä, ja en ymmärrä miksi kaksi poikaa ei kelpaisi. Ihania ovat!

Vierailija
36/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä tuntuu olevan kova tarve kommentoida toisten lapsimäärää, lasten sukupuolta tai lapsettomuutta. Se on kai ajattelemattomuutta tai jonkinlaista sääliin verhottua ylemmyydentunnetta. Kunpa ihmiset vain antaisivat toisten elää ja olla rauhassa ja pitäisivät huolen omista asioistaan. Kurjaa :(

Vierailija
37/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itselle oli tärkeetä saada ainakin 1 tyttö, mutta en minä pelkkien poikien äitejä menisi ääneen säälimään =)

Vierailija
38/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle poika oli toive ja poika tuli :)

Vierailija
39/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:23"]

Ihmettelen moisia kommentteja kahden pojan takia, eri asia jos olisi esim. 5 poikaa niin voisi ajatella että yksi tyttökin olisi haaveissa. Minun piirini ovat ehkä vähän vanhemman aikaisia ja kaikkien mielestä pojat ovat "toivotumpia".

[/quote]

Mä taas luin jostain että keskimäärin nykyään tyttö on hieman toivotumpi. Ilmeisesti ajat ovat muuttuneet. Tiedän kyllä monia isejäkin, jotka ovat toivoneet ennemmin tyttöä kun poikaa... Mutta monet tuntuvat kyllä pitävän sitä että on yksi tyttö ja yksi poika täydellisenä perheenä, siis silloin jos itsellä on tyttö ja poika.

Vierailija
40/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:30"]

Mulle itselle oli tärkeetä saada ainakin 1 tyttö, mutta en minä pelkkien poikien äitejä menisi ääneen säälimään =)

[/quote]

Eli säälit sitten kuitenkin syvällä sisimmässäsi? Minua ei ainakaan tarvi sääliä, olen tosi ihastunut molempiin poikiini, enkä tyttöä enää tähän kaipaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan