Ärsyttävää. Tyttöjen äidit säälivät minua kun minulla vaan poikia!
Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:
-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."
-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"
-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?
-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.
Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?
Kommentit (83)
Musta oli ihanaa saada poika kun meidän suvussa on niin paljon tyttöjä! Ja toista lasta en meinaa hankkia :)
Meillä mies toivoo tyttöä enemmän kuin poikaa ja uskon hänen olevan rehellinen toiveessaan. On tullut aina hyvin toimeen tyttöjen kanssa ja ei niin perinteisistä poikajutuista ole edes kiinnostunut.
Itse en oikein osaa sanoa, lähipiiri on täynnä pieniä poikalapsia, joten tyttö olisi vähäm spesiaalimpi, ja itsekin olen esikoistyttö niin sellainen voisi olla helposti samaistuttava. Toisaalta minulla on kokemusta enemmän pienistä pojista ja perinteiset tyttöjen hörsellysjutut on vähän vieraita.
Loppujen lopuksi se on ihan sama kumpi sieltä tulee, kun haluaisin kuitenkin kasvattaa hänet yksilönä enkä sukupuoleen sidottuun muottiin. Jos useampi lapsi tulee, olis kuitenkin hauska saada kokemukset molemmista.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:48"]
Pojat vie rauhan kotoa... sotkevat enemmän kuin tytöt ja metelöivät ja tappelevat.
[/quote]
Tervetuloa meille seuraamaan, kumpi sotkee ja pitää ääntä enemmän, tyttö vai poika. Voit yllättyä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]
Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.
[/quote]
Ihanko totta? En ole kuullutkaan... Miksi näin?
[/quote]
en tuota väitettä kirjoittanut, mutta google löysi ainakin tämän:
[/quote]
Myös täällä:
http://ellit.fi/suhteet/parisuhteessa/lapsen-syntyma-rasittaa-parisuhdetta
Tutkimuksessa havaittiin myös, että tyttölapsen saaneiden äitien tyytyväisyys väheni enemmän kuin poikalapsen synnyttäneiden. Tutkijat selittävät tätä sillä, että isien on helpompi luoda yhteys poikien kanssa kuin tyttöjen. Aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu, että poikalapsen saaneet vanhemmat eroavat harvemmin ja ovat tyytyväisempiä avioliitossaan, kuin tyttölasten vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin.
Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.
[/quote]
Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi?
[/quote]
On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.
Villi arvaus:
Äidit toivovat tyttöjä, mutta lopulta isät eivät mahdu/halua siihen vaaleanpunaiseen höttöön mukaan?
Noiden linkkien perusteella voisi arvata, että miehet jäävät paitsioon äidin ja tyttären shoppailuissa ja baletti-innostuksessa, mutta äidit sen sijaan ovat lätkä- ja futismammoja ja siinä mielessä mahtuvat siihen isä-poika-elämään paremmin mukaan?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:26"]poikia nyt vaan syntyy enemmän, kun ne on heikompia ja niitä kuolee enemmän
[/quote]
Sulla on siis tyttöjä. Siitä katkeruus.
No en kyllä sääli,itsellä on molempia.ja se on suuri rikkaus koska onhan se hyvin erilaista olla tytön kun pojan äiti.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:00"]
Samahan se on, jos on 2 tyttöä. Ajatellaan, että olisi haluttu myös poika. Ja itsekin kyllä haluaisin lapset molempia sukupuolia :) Mutta ei oikeasti mitään väliä. Luulen, että kyse on siitä, että tyttöjä on kautta aikojen pidetty huonompana sukupuolena ja se on ehdottomasti ollut ei-toivotumpi sukupuoli, niin tämä on vastaiskuna sille. Vakuutellaan, että tyttö on yhtä hyvä, parempikin. Omassa lähipiirissäni kaikki miehet ovat toivoneet poikaa ja ovat kauhean ylpeitä pojasta :D Kun taas naiset usein toivovat tyttöä. Ja onhan se luonnollistakin, ajatellaan, että isät voivat tehdä poikien kanssa "poikajuttuja" (remppahommia, autojuttuja, tms.)ja äidit tyttöjen kanssa "tyttöjuttuja"(leivotaan, shoppaillaan jne.).
[/quote]
Mä en usko, että kyseessä on mikään vastaisku, vaan tosi moni nainen tuntuu toivovan ihan aidosti todella paljon tyttöä, tai ainakin on äärimmäisen tyytyväinen saatuaan tytön. Ja kun jenkeissä tehdään rikkaille niitä alkionvalintahoitoja, niin muistaakseni 75% haluavat sillä tekniikalla tytön.
Ja on tosiaan ärsyttävää, että nämä tyttöä haluavat naiset eivät tunnu tajuavan, että kaikille se sukupuoli ei ole tärkeä vaan säälivät salaa.
Mulla oli pitkään vain yksi lapsi, poika, ja kun sain sitten myös tytön niin todella monet sukulaiseni olivat vallan liikuttavan onnellisia mun puolesta. Tuli suoraan sanottuna paha mieli poikani puolesta. Itselleni sukupuolella ei ole koskaan ollut väliä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:56"]
Älkää välittäkö. Meillä on se muka täydellinen poika & tyttö -kombo, mutta arvaapa mitä meille sanotaan? "Nyt ette tarvitse enää kolmatta". Eli siinä missä kahden pojan perheille ehdotetaan kolmatta tyttö toiveissa, meille tyttö+poika -perheille sanotaan lähes suoraan, että hei, nyt riitti!
[/quote] Mulla vähän sama. Kaksi poikaa ja tyttö, jolloin meille sanottiin, että nyt ei tarvi enää tehdä. No teinpäs, koska kolme poikaa oli aina ollut haaveena.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.
[/quote]
Kyllä vaan mun mies sanoi kun odotin, että toivottavasti se on tyttö. Niin minäkin toivoin kun emme halunnut kun yhden lapsen ja oli onneksi tyttö. Nyt jo lukiossa ja ihanaa kun on kaikkia naisten juttuja. Lakataan kynsiä olohuoneessa yhtaikaa ja jutellaan kaikesta. Mulla ei olisi ollut mitään yhteistä pojan kanssa. Ei sillä että pojat huonompia olisivat, mutta sovin paremmin tytön äidiksi, niin se vaan on.
Mä toivoin salaa toisestakin poikaa. Ihan siksi, että ensimmäinen poika oli niin ihana :). Mutta kaikki olettivat, että toivotaan tyttöä. Oli toinenkin poika. Tyttö ei olisi kaatanut maailmaa, mutta varsinkin näiden kasvettua isommaksi olen kokenut pojat helpommaksi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä. [/quote] Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi? [/quote] On. Miehet ei arvosta tyttöjä kun eivät jatka nimeä. Ei ole pelkoa että akka vaihtaa lasten nimet omaan tyttönimeensä, kun ne tyttöjen nimet tahtoo muuttua muutenkin kun naivat äijän jonka sukunimeä taas jatkavat.
[/quote]
Kyllä vaan mun mies sanoi kun odotin, että toivottavasti se on tyttö. Niin minäkin toivoin kun emme halunnut kun yhden lapsen ja oli onneksi tyttö. Nyt jo lukiossa ja ihanaa kun on kaikkia naisten juttuja. Lakataan kynsiä olohuoneessa yhtaikaa ja jutellaan kaikesta. Mulla ei olisi ollut mitään yhteistä pojan kanssa. Ei sillä että pojat huonompia olisivat, mutta sovin paremmin tytön äidiksi, niin se vaan on.
[/quote]
Mitä yhteistä miehelläsi on tytön kanssa, laittaako nekin kynsiä?
Ilmankos en ole koskaan tuntenut itseäni tytön äidiksi (vaikka sellainen onkin), kun en lakkaa kynsiäni.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:18"]Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:
-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."
-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"
-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?
-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.
Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?
[/quote]
Paska puhetta meillä poika ja monella tuttavaperheellä tyttöjä pelkästään ja selvästi ovat kateellisia kun eivät saa poikia.
Saa nähdä kuinka moni yrittää vielä 3 lasta että saavat pojan.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:48"]
Pojat vie rauhan kotoa... sotkevat enemmän kuin tytöt ja metelöivät ja tappelevat.
[/quote]
Heh, eiköhän tämä ole yksilöllistä. Minulla on kaksi tyttöä ja esikoinen on sellainen hiljainen, rauhallinen, luonteeltaan enemmänkin harkitseva, empaattinen ja tunteellinen nuori tyttö. Nuorempi oli jo pienestä pitäen tempperamenttinen, äänekäs, juoksee, kolhii, sotkee, kiipeilee, karjuu ja möykkää ja on muutenkin kaikin tavoin erilainen kuin siskonsa. Ja aivan ihania ovat molemmat! :)
Huomasin kyllä isovanhempien olevan pettyneitä, koska esikoinen ei ollut poika. Tuleva lapsi on poika. Toivottavasti häntä ei suosita sukupuolensa vuoksi. Molemmat ovat jo nyt yhtä rakkaita minulle. En usko, että toista sukupuolta voi rakastaa enemmän. Jokainen on oma persoonansa. :)
Minä säälin kaikkia äitejä kun ovat itse vain tyttöjä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin.
Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.
[/quote]
Siis häh? Onko tälle jotain muutakin tutkimuspohjaa kuin oma lähipiirisi?