Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää. Tyttöjen äidit säälivät minua kun minulla vaan poikia!

Vierailija
16.04.2015 |

Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:

-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."

-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"

-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?

-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.

Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on, jos on 2 tyttöä. Ajatellaan, että olisi haluttu myös poika.

Ja itsekin kyllä haluaisin lapset molempia sukupuolia :) Mutta ei oikeasti mitään väliä.

Luulen, että kyse on siitä, että tyttöjä on kautta aikojen pidetty huonompana sukupuolena ja se on ehdottomasti ollut ei-toivotumpi sukupuoli, niin tämä on vastaiskuna sille. Vakuutellaan, että tyttö on yhtä hyvä, parempikin. Omassa lähipiirissäni kaikki miehet ovat toivoneet poikaa ja ovat kauhean ylpeitä pojasta :D Kun taas naiset usein toivovat tyttöä. Ja onhan se luonnollistakin, ajatellaan, että isät voivat tehdä poikien kanssa "poikajuttuja" (remppahommia, autojuttuja, tms.)ja äidit tyttöjen kanssa "tyttöjuttuja"(leivotaan, shoppaillaan jne.).

Vierailija
42/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota teini-ikää.... silloin saat antaa "takaisin" ;o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain jatkuvasti kuullla sääliviä kommentteja neljän tytön takia. Miten oikea äidinrakkaus syntyy vasta poikalapsen ja äidin välille. Se on jotain erityistä ... Viides sattui olemaan poika, ärsytti kun ihmiset luuli, että sen takia lisäännyttiin. No kokemuksella : ihan samanlaista rakkautta se on ollut kaikille :D

Vierailija
44/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kommentteja on tullut vastaan, useimmiten positiivisia. Itseä ei häirinnyt muiden mielipiteet eikä häiritse nytkään. Minulla on ihanat ja rakkaat pojat.

Vierailija
45/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on kyllä tyttö sekä poika mutta muistan kun esikoinen (poika) syntyi niin johan ihmiset alkoivat sanomaan, että totta kai te nyt vielä toisen lapsen teette että saatte tytön, kyllähän jokainen äiti nyt sen tyttären haluaa jne. No kuopus oli sitten tyttö eikä tullut enää mitään kommenttia. Kolmas lapsi on suunnitteilla ja olen nyt jo helpottunut kun tietää, ettei kukaan tule raskauden aikana toteamaan, että toivottavasti tulee tyttö (ja tuota kuulin paljon).

Itselleni lapsen sukupuolella ei ole yhtään mitään väliä. Eikä ole kyllä miehellekään.

Vierailija
46/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin. onhan se kiva, että on molempia, tyttöjä ja poikia.

mutta että sääliä?

on ne pojat ja tytöt vaan aika erilaisia lapsia.

Vierailija
47/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oudointa tässä on se, että en minä rynni säälimään tyttöjen isiä enkä äitejä vaan oletan, että ovat tyytyväisiä lapsiinsa, elleivät sitten suoraan sano että ovat toivoneet jotain muuta. Minulle sen sijaan on myös kommentoitu todella negatiivisesti pojistani (kaksi kappaletta) esim. lähisukulainen kanssa huudahti, että voi ei ja toinen ilmoitti aivan suoraan, että ei mistään hinnasta huolisi kahta poikaa. Olin hyvin tyrmistynyt, koska en itse ole koskaan ajatellut kommentoivani vastaavaa, ei siis ole tullut mieleenkään, että joku ei olisi onnellinen ja tyytyväinen lapsistaan.

Uskon, että kommentoijat eivät ole itse onnellisia ja tyytyväisiä lastensa sukupuoleen. Sukulainen, joka niin tiukasti tuumasi, ettei ikinä huolisi pelkkiä poikia, on nyt saanut neljännen tyttönsä ja puuskahti jopa minun kuulleni, ettei taida ikinä sitä poikaa saada. Tuossakin siis se oma pelko ja tyytymättömyys vaikutti siihen, että oli tarve kommentoida toisten lasten sukupuolta.

Tyytyväinen ihminen ei koe tarvetta kommentoida muita.

Vierailija
48/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perhe täynnä tyttöjä, siskollani yksi, veljelläni yksi ja minulla kaksi :D Oi että olisi ihana kun joku pikku poikakin joskus kirmaisi näiden prinsessojen keskellä mutta jää nähtäväksi :)

Vierailija
49/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin.

Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.

Vierailija
50/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku toivoa ennemmin poikaa kuin tyttöä tai tyttöä ennemmin kuin poikaa..onko sitten pettynyt jos saakin sen ei toivomansa lapsen?en tajuu..kyllä itselleni jos edes sen yhden lapsen saisin niin olisi aivan sama kumpaa sukupuolta hän olisi!!Olisin maailman ylpein ja onnellisin enkä todellakaan päästäisi suustani lausetta "toivoisin että tämä lapsi olisi ennemmin tyttö kuin poika" herranjumala sentään!

Vierailija
51/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]

Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.

[/quote]

Ihanko totta? En ole kuullutkaan... Miksi näin?

Vierailija
52/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:46"]

Mä taas olen huomannut sen että monilla, joilla tyttö ja poika, niin tyttö on selvästi vanhempien, etenkin äidin suosikki. Siksi olen tyytyväinen että itselläni vaan poikia...

[/quote]

Mä taas ole huomannut ja kokenut ihan päinvastoin. Jokainen jolla on veli tietää mistä mä puhun ja sama jatkuu valitettavasti melkein kaikilla. Äideillä joilla on vaan tyttäriä on paljon läheisempiä tyttöjensä kanssa kun taas ne joilla on myös poikia on aina poikiensa puolella joka asiassa. 

Vierailija
53/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan heittävät jotain, tuskin sun lastesi sukupuoli aidosti kiinnostaa ketään.

Vierailija
54/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:23"]

Ihmettelen moisia kommentteja kahden pojan takia, eri asia jos olisi esim. 5 poikaa niin voisi ajatella että yksi tyttökin olisi haaveissa. Minun piirini ovat ehkä vähän vanhemman aikaisia ja kaikkien mielestä pojat ovat "toivotumpia".

[/quote]

Mä taas luin jostain että keskimäärin nykyään tyttö on hieman toivotumpi. Ilmeisesti ajat ovat muuttuneet. Tiedän kyllä monia isejäkin, jotka ovat toivoneet ennemmin tyttöä kun poikaa... Mutta monet tuntuvat kyllä pitävän sitä että on yksi tyttö ja yksi poika täydellisenä perheenä, siis silloin jos itsellä on tyttö ja poika.

[/quote]

Kai se vähän vaihtelee paikkakunnan mukaan. Tai sitten on "in" sanoa haluavansa mieluummin tytön, vaikka oikeasti ei sillä väliä olekaan. Siis jos mies sanoo. Ehkä sillä koitetaan saada naisten hyväksyntää/sympatiaa/pinppiä?

Vierailija
55/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä sukupuolikeskeisyys on myös sen takia pelottavaa, että osa lapsista voi kuitenkin vanhetessaan osoittautua transsukupuolisiksi. Mitä sitten, kun ihana prinsessa onkin agender/androgyyni? Tai biologisesti mies onkin transnainen? Lapsia ei pitäisi alun alkaen nähdä niin paljoa tyttöinä/poikina.

Vierailija
56/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minullekin on joskus tokaistu, että kai te vielä tytön teette. Lähinnä huvittaa, minä olen hankkinut lapsia ja sukupuoli on yhdentekevä. Poikani ovat luonteeltaan aivan erilaisia.

T. 21

Vierailija
57/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole kyllä huomannut.

Ja mitä sä tollasia edes noteeraat?

enkä ymmärrä moista kommentointia. Sehän on ihan kuin puhuisi tyhjänpäiväisiä asioita. Lapsi on se mikä hän on ja mikä hänestä syntyy.

mitä taivastelijoita ne tyypit oikein on. Onks ne jotain noitia, jotka voivat tehdä temput, että tulee haluttu tyttö tai poikalapsi?

Ne haluaa vaan jotain kommentoida...esim toi tyttö--poika-asetelma ole tyhjä ja tyhmä. Ehkä joskus on luultu, etä noihin voi jumalat vaikuttaa...mut nyt tiedetään, että se on arpapeliä.

ja poika on toivottu tekemään töitä....ei se nykyään ole enää niin. Ja joissain maissa hylätään tyttöjä vieläkin. Ja sitten nuoret ja vanhemmat miehet ihmettelevät ja ovat surullisia, kun väestöstä on niin iso osa miehiä, ettei riitä naisia.

ota huumorilla sellaset kommentit ja ole ylpeä lapsistasi. Ne on hienot lapset ja heillä hieno äiti. 

Vierailija
58/83 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Ite olen törmännyt täysin päinvastaiseen. Täällä päin poikia arvostetaan enemmän. Itsekin olen aina nähnyt itseni vain poikien äitinä. Tyttöjen maailma on joskus niin kiero, että tuntuu etten varmaan koskaan edes halua tyttöä.

Vierailija
59/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat vie rauhan kotoa... sotkevat enemmän kuin tytöt ja metelöivät ja tappelevat.

Vierailija
60/83 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 15:27"]

Perheissä, joissa on vain tyttölapsia, erostaan useammin. Minulla kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Parempi, että sisarukset ovat samaa sukupuolta, heillä on todennäköisesti enemmän yhteistä.

[/quote]

Ihanko totta? En ole kuullutkaan... Miksi näin?

[/quote]

en tuota väitettä kirjoittanut, mutta google löysi ainakin tämän:

http://www.terve.fi/vanhemmuus-ja-kasvatus/hurja-vaite-tyttolapsien-vanhemmat-eroavat-todennakoisemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan