Ärsyttävää. Tyttöjen äidit säälivät minua kun minulla vaan poikia!
Ei siis todellakaan kaikki, mutta liian monta kertaa olen törmännyt seuraavanlaisiin kommentteihin:
-Kertoessani odottavani toista poikaa "Voiei..."
-"Onneksi meille tuli heti poika ja tyttö, niin ei tarvi tehdä kolmatta lasta. Oletteko te miettineet kolmatta?"
-Harmittaaks sua kun sulla ei ole tyttöä?
-Teidän täytyy nyt tehdä kolmas, että saatte tytön.
Muut poikien äidit huomanneet samaa? Mulla lapsen sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen siihen että minulla on kaksi poikaa. Siinä, että on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta on myös paljon hyviä puolia. Miksi pitää olettaa, että kaikki naiset haluavat ilman muuta sen oman tytön?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:56"]
Älkää välittäkö. Meillä on se muka täydellinen poika & tyttö -kombo, mutta arvaapa mitä meille sanotaan? "Nyt ette tarvitse enää kolmatta". Eli siinä missä kahden pojan perheille ehdotetaan kolmatta tyttö toiveissa, meille tyttö+poika -perheille sanotaan lähes suoraan, että hei, nyt riitti!
[/quote]
Meilläkin isoäiti oli äidille sanonut pikkuveljen syntyessä, että nythän se riittää kun on tyttö ja poika. Hassua, koska isoäidillä itsellään on tyttö, poika ja sen jälkeen vielä kaksi tyttöä. Äiti ei tietenkään isoäitiä kuunnellut, ja meitä onkin kaksi tyttöä ja kolme poikaa.
Minilla on jotenkin aina ollut ajatus että kun saan lapsia ne on poikia. En jotenkin vaan nähnyt itseäni tyttöjen äitinä, vaikka minun neljästä pikkusisaruksestani kolme on siskoja. Nyt 34-vuotiaana olen kolmen alle kouluikäisen pojan äiti ja lapsilukumme on todellakin täynnä. Ei tule enää yhtään lasta. Enkä haluakkaan tyttöä. Minulla on kolme siskontyttöä ja yksi veljentyttö sekä yksi kummityttö ja se riittää
ap, et varmaan hermostuisi kommenteista jos et oikeesti olisi toivonut tyttöä? minusta lapset on lapsia, yksikin on rakkauden lahja, kaikki ei saa yhtään. minua taas naurattaa että täysin tuntemattomat aina kehottavat tekemään ainokaiselle sisaruksia..kun en niitä kykene enää saamaan niin surettaahan se vähän..mutta toisten puuttuminen lapsilukuun ja onko poikia tyttöjä on tunteetonta ja moukkamaista.