Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 uimakoulua myöhemmin, meidän 8-vuotias oppi viimeinkin uimaan.

Vierailija
16.04.2015 |

Luojan kiitos. Pelkäsin jo, ettei taida oppiakaan. Nyt täytyy ottaa paljon "uintikilometrejä" alle, että uinnista tulee iloinen ja varma asia.

Eli te jotka tuskailette saman asian kanssa, malttia ja uskoa. Itseltä meinasi usko loppua silloin kun sitä olisi tarvittu! Kyllä ne oppii ajallaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla uinnista tulee iloinen asia, jos sitä tekee paljon? 

Vierailija
2/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:42"]

Millä logiikalla uinnista tulee iloinen asia, jos sitä tekee paljon? 

[/quote]

Varmuus tekee siitä kivaa. Jos se on kivaa, se on iloista eli siellä ei tarvitse itkeä kun uinti ei suju/etene/ei jaksa/ei osaa.

Siten uinnista tulee iloinen asia, kun sitä harjoittlee. Lähtökohtana tietysti, että lapsi tykkää uimisesta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mun lapsen luokalla (4.lk) on yksi uimataidoton. Kun muut lapset innostuivat kuullessaan että seuraavalla viikolla on uintia, hautasi tämä yksi pään käsiinsä ja huokaisi raskaasti. Uimataidottomuudesta tulee aika rankka taakka siinä vaiheessa kun kaikki ikätoverit osaavat jo.

Vierailija
4/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:02"]Juu. Mun lapsen luokalla (4.lk) on yksi uimataidoton. Kun muut lapset innostuivat kuullessaan että seuraavalla viikolla on uintia, hautasi tämä yksi pään käsiinsä ja huokaisi raskaasti. Uimataidottomuudesta tulee aika rankka taakka siinä vaiheessa kun kaikki ikätoverit osaavat jo.
[/quote]
Mulla on yksi kaveri jolla ikää nyt 21 eikä osaa uida, ei aio opetellakkaan. Asunut ikänsä järven rannalla...

Vierailija
5/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, onko lapsesi kuitenkin käynyt uimahallissa ja rannoilla uimassa ennen kuoulun alkua? Meillä ainakin on uitu pikkuutaaperosta/ vauvasta lähtien ja uintitaito on tullut itsekseen 5-6-vuotiaana.

Vierailija
6/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan opikaan ekalla 5-10 kerran kurssilla.... ei kai kukaan vanhempi luule, että ilmoittamalla ipanan yhdelle kurssille ja käymällä tunneista puolet, ipana oppii uimaan?

Vierailija
7/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:02"]Juu. Mun lapsen luokalla (4.lk) on yksi uimataidoton. Kun muut lapset innostuivat kuullessaan että seuraavalla viikolla on uintia, hautasi tämä yksi pään käsiinsä ja huokaisi raskaasti. Uimataidottomuudesta tulee aika rankka taakka siinä vaiheessa kun kaikki ikätoverit osaavat jo. [/quote] Mulla on yksi kaveri jolla ikää nyt 21 eikä osaa uida, ei aio opetellakkaan. Asunut ikänsä järven rannalla...

[/quote]

Onhan näitä. Joskus taustalla on jonkinlainen fobia vettä kohtaan mutta tosinaan vanhemmat eivät ole viitsineet viedä lasta uimakouluun tai edes itse opettaa.

Vierailija
8/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:06"]

Ei kai kukaan opikaan ekalla 5-10 kerran kurssilla.... ei kai kukaan vanhempi luule, että ilmoittamalla ipanan yhdelle kurssille ja käymällä tunneista puolet, ipana oppii uimaan?

[/quote]

no jaa, meidän lapset ovat nimenomaan oppineet tuollaisella 10 kerran alkeiskurssilla. 

Vierailija
9/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:05"]

ap, onko lapsesi kuitenkin käynyt uimahallissa ja rannoilla uimassa ennen kuoulun alkua? Meillä ainakin on uitu pikkuutaaperosta/ vauvasta lähtien ja uintitaito on tullut itsekseen 5-6-vuotiaana.

[/quote]

Ei rannoilla, mutta hallissa kyllä. Ei tosin viikoittain, harvakseltaan (ehkä noin 1-2 krt kahden kuun aikana). Lapsi on aina ollut arka ja luottamus omaan uimataitoon ja siihen vedessä olemiseen on ollut haaste. Hän ei ole uskaltanut rentoutua vaan on mennyt pohjaan kuin kivi. Sukelsi kyllä heti toisen uimakoulun jälkeen, mutta kun täytyi uida pää pinnalla, meni kuin kivi pohjaan. Näin jälkikäteen ajateltuna, ei varmasti olisi ollut haitaksi, jos olisimme käyneet uimassa kerran viikossa.

Sille joka ihmetteli, että ei kai kukaan luule, että 10 kerran kurssilla oppii heti uimaan, niin minä olen aikanaan oppinut. Kävin kesällä uimakoulussa (jonka kävi kaikki) ja uimakoulun jälkeen kaikki taisivat oppia uimaan. Hienot uimakandimerkit me ainakin kaikki saatiin. ;D

ap

Vierailija
10/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:02"]Juu. Mun lapsen luokalla (4.lk) on yksi uimataidoton. Kun muut lapset innostuivat kuullessaan että seuraavalla viikolla on uintia, hautasi tämä yksi pään käsiinsä ja huokaisi raskaasti. Uimataidottomuudesta tulee aika rankka taakka siinä vaiheessa kun kaikki ikätoverit osaavat jo. [/quote] Mulla on yksi kaveri jolla ikää nyt 21 eikä osaa uida, ei aio opetellakkaan. Asunut ikänsä järven rannalla...

[/quote]

Olen 56 ja uimataitoni on olematon.

Vierailija
11/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 uintikerta kahdessa kuukaudessa on hyvin vähän. Vähimmillään 5 kertaa vuodessa. Se ei tosiaan auta rohkaistumaan veden kanssa, varsinkin jos lapsi on arka ja uinti aloitettu myöhään. 3-4 kertaa kuukaudessa on riittänyt meillä tekemään vesipetoja, ja uinti/ vesileikit uimahallissa on aloitettu alle 1-vuotiaana.

Vierailija
12/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:06"]

[/quote]

Mun kaikki kolme lasta oppivat uimaan uimataitomääritelmän mukaisesti sen 200 m josta 50 m selkäuintia. Olisivat uineet enemmänkin mutta uimakoulussa sai uida vain tuon 200 metrin matkan.

Vaan pyöräilemään ilman apupyöriä nuo kaikki kolme oppivat "tosi myöhään", siinä 6-7 -vuoden ikähaarukassa.

Uimataidottomalle lapselle on varmaankin kauhun paikka noi koulun uintikerrat.

Vierailija
13/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään lasten kanssa 2x viikos uimahallissa, ite opeteltii, ei uimakoulua. 2v.tyttö hyppää innossaa lasten altaasee ite, hänellä on käsiuimarenkaat, ei pelkää vettä ja 5v.tyttö ui ite ilman renkaita tai muita apu juttuja ni n.2-3m.

Vierailija
14/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uimataidoton ekaluokkalainen.

Ei enää pelkää vettä, mutta uimassa on käyty harvoin ja tuntuu, että se tekniikan keksiminen puuttuu. Ui siis metrin pari melkein pystyasennossa.

Kaupungin uimakoulut on alle 7-vuotiaille. Missä Helsingissä hyvien julkisten yhteyksien päässä (ei autoa) olisi uimakouluja 7-8 vuotiaille?

Vierailija
15/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun uinti on syvältä!!

Ne, jotka oikeasti osaavat uida, eivät saa siitä "opetuksesta" 1-5 krt/lukuvuosi mitään hyötyä.

Ne, jotka eivät osaa uida, kärsivät uinnistä häveten uimataidottomuuttaan, eivätkä ehdi oppia uimaan tuossa ajassa.

Ja kun tytöt tulevat murrosikään, on uinti hyvin hämmentävää ja nolostuttavaa monelle lapselle.

Saisivat lopettaa koko sekoilun koulu-uinnin kanssa. Tai sitten muuttaa sen niin, että ekaluokalla on uintia JOKA VIIKKO ja siinä on kouluaikaiset uinnit. Näin kaikki saisivat oikeasti uimataidon, ja uimaan oppineetkin kehittyisivät uinnissa.

Vierailija
16/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:52"]

Meillä uimataidoton ekaluokkalainen.

Ei enää pelkää vettä, mutta uimassa on käyty harvoin ja tuntuu, että se tekniikan keksiminen puuttuu. Ui siis metrin pari melkein pystyasennossa.

Kaupungin uimakoulut on alle 7-vuotiaille. Missä Helsingissä hyvien julkisten yhteyksien päässä (ei autoa) olisi uimakouluja 7-8 vuotiaille?

[/quote]

Jos olette Helsingin länsiosissa, niin Tapiolan uimahallilla (Espoossa, 20 min Kampista bussilla) on ainakin alkeisuimakouluja myös tuon ikäisille. Ne järjestää uimaseura Cetus, ja ilmoittautuminen on ihan kaaosmaista (kannattaa olla kirjautuneena sisään nettisivulle kun ilmoittautuminen alkaa), mutta muutoin ovat hyviä kursseja. 

Vierailija
17/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yksikään lapsi uimakoulussa oppinut uimaan vaan ihan kesällä mökillä tai oman perheen kesken käyty paljon uimassa, niin siinä sitten hoksannut asian

Vierailija
18/18 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei eskarilaisen kanssa päästä edes mihinkään opetteluvaiheeseen kun hän on vaan päättänyt jo vuosia sitten ettei opettele uimaan eikä tarvitse sitä taitoa, onhan kellukkeet keksitty.
Taustallahan tässä on se että inhoaa pään ja varsinkin naaman kastelua, on aina inhonnut. Päiväkodissa kävi toimintaterapeutilla aikanaan ja hän sanoi että saattaa olla aistiyyliherkkyyttä.

Rakastaa kuitenkin uimahallissa käymistä (!!???)
Viimeksi uimahallissa tuli kiva tilanne kun poika leikki sellaisella tasanteella jossa on katos ja siitä lähtee sellanen vesiputous joka ympäröi koko tasanteen. Putous ei ollut päällä kun poika meni leikkimään siihen, mutta sitten kun se käynnistyi ja poika jäi sinne putouksen taakse niin helvetti oli irti.
Poika huusi kuin syötävä siellä kun menin sen putouksen läpi sanomaan että tuu mun syliin että nostan sut siitä läpi. Se vaan huusi että eikä kun käsket niitten sammuttaa ton.
Sanoin että en tosiaan käy ja nyt syliin ja tuut hittoon sieltä.

Että opettele tollasen kanssa sitten uimaan...
4-vuotias sisko on ihan erilainen, oppii varmaan ennen veljeään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan