Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset pukeutuvat kokomustiin asusteisiin?

mölli567
29.12.2021 |

Kuin olisivat menossa tai tulossa hautajaisista.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on jostain kuultu, että musta väri on aina tyylikäs tai että se hoikentaa. Suomessa on myös paljon metallimusiikkihenkistä porukkaa, ja heille mustaan pukeutuminen kuuluu asiaan.

Kyl ja jos on iha emo ni kans joo.

Emo tai gootti ni joo musta o  aina se beest calo inda wööld.

Vierailija
82/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä yhtä aina vaan käyttää. Kuoletko, jos uskaltaudut kokeilemaan muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaita värejä kauppoihin niin mustaankin tulisi vaihtelua. En pidä hailakoista beigeistä ja harmaista.

Yksi syy on se, että sadesäällä ja talvella pelätään autotieltä tulevia roiskeita. Vaaleissa ja värikkäissä vaatteissa lika näkyy inhottavasti. Talövitakista katoaa lämmönpito nopeasti, jos takkia täytyy pestä yhtenään.  Henkilökohtaisesti en pidä mustasta, koska yhdistän värin suremiseen. Olen huomannut, että tummissa vaatteissa kulkevat ihmiset katoavat lähes kokonaan näkyvistä pimeällä. Kun illalla ajaa kaupungissa  raitiovaunulla, jalkakäytävillä liikkuu epäselviä hahmoja, joita on vaikea erottaa.

Vierailija
84/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti vihaa mustaa. Ymmärrän että monet pitävät sitä tyylikkäänä ja moneen tilaisuuteen sopivana.

Satun vain rakastamaan värejä ja toivoisin että ihmiset käyttäisivät niitä enemmän.

Vierailija
85/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäsin pukeudun harmaisiin tai mustiin krokseihin, maastokuvioisiin capreihin ja mustaan huppariin tai t-paitaan.

En ärsytä ketään ja kukaan ei ole koskaan tullut vittuilemaan. 

Jos pukeutuisin kuin porkkana, niin todennäköisesti mulle avauduttaisi aika usein.

Vierailija
86/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeesti, ysärillä pelkkiin mustiin pukeutunutta pidettiin automaattisesti satanistina. Nytkö se onkin ihan jees ja OK pukeutua ku joku haudanhaamu.

En minä ainakaan pitänyt. Ja olisihan se ollut erikoista koska kavereissakin oli hevareita, gootteja ja muita mustiin pukeutujia. Aloitin kuitenkin jo nuorena ostelemaan muunkin värisiä vaatteita kuin pelkkiä harmaita ja mustia ja sillä linjalla olen tähän päivään asti jatkanut.

Vierailija
87/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäsin pukeudun harmaisiin tai mustiin krokseihin, maastokuvioisiin capreihin ja mustaan huppariin tai t-paitaan.

En ärsytä ketään ja kukaan ei ole koskaan tullut vittuilemaan. 

Jos pukeutuisin kuin porkkana, niin todennäköisesti mulle avauduttaisi aika usein.

Onhan tuo aika varman päälle. Riippuu kuitenkin aika paljon niistä piireistä missä on, mikä on se henkinen mielentila ja tuomitsevuus niissä. Joissain voi olla hyvin ahdasmielistäkin. Eikä värikkyys välttämättä tarkoita porkkanaksi pukeutumista. Esim. tumman sinisellä tai vihreällä voi aluksi lähteä kokeilemaan. Ja eikös vihreä maastokuviointiin usein kuulu muutenkin.

Vierailija
88/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäköön kuka mitä haluaa. Ite en muista urputtaneeni henk.kohtasesti turhan päiten kellekään.

Erinäisten tilaisuuksien kuten hautajaisten koodin vastainen pukeutuminen on asia erikseen.

Vierailija
89/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se itse ihmettelin Kaikkea saa ja rahatkin riittää tavarataloa nimeltä Prisma viime jouluna jouluostoksilla kahtelin , vihreää poolopaitaa veljelleni , ei löytynyt kun Mustaa, mustaa siis ei yhtään muun väristä ! Eli eipä mainos pitäny paikkaansa , että Kaikkea saa! Eli Prismassa on vaan mustaa.

Mutta Halpa hallista sieltä sai muunnin väristä kun Vain mustia.

Eli kyllä on kauppojen valikoimat ovat värittömiä.

Siksipä on niin paljon mustia vaatteita.

Vierailija
90/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljastava pukeutuminen voi olla myös hyvinkin mautonta. En halua katsella kenenkään puolipaljaita tissejä tai liian lyhyestä hameesta tai mekosta vilahtelevaa alapäätä missään arvokkaissa tilaisuuksissa varsinkaan.

Vierailija
91/91 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas harmittaa kielen rappio. Näköjään montaakaan ei kiinnosta, että asuste ja asu ovat ihan eri asioita.

Kyllä me se tiedetään, mutta kun puhe on tässä ketjussa nyt kumminkin vaatteista... Ei sen takia tarvitse uutta ketjua perustaa, kun tässäkin voi jatkaa vaatekeskustelua, vaikka se ei täsmääkään aloitukseen. Ihme, ettet sitä tullut ajatelleeksi, vaan luulit, että ihmiset eivät tiedä mikä on asuste. Et nyt kuitenkaan ollut ainut tietäväinen henkilö, harmillista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä