Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.

Vierailija
29.12.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin sätkiin. Toppa 8,20 + paperit sekä 100 filtteriä. yht. noin 10e. Kestää kolme päivää. 

Aikaisemmin poltin askin päivässä normi tupakkaa. Eli nopeesti laskettuna semmonen 100ekk. 

Ei ilmasta sekään, mutta huomattavsti halvempaa, kuin askitupakka.

Toistaiseksi on riittänyt rahat. 

Ei mulla oikee mee sitä rahaa itteeni juurikaan. Vaatteita tarvii harevemmin ostaa ja ihan kauheesti ei tuu käytyä missään huvituksissa. Meikit kestää ikuisuuden, koska etätyö. En jaksa meikata himaan.

Matkustella ei oo tarvinnut pariin vuoteen

Vierailija
82/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee johonkin.

Jos ei tupakkaan, sisustustyynyihin sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas se kallista nykyään. Opiskellessani vuonna 2015 LM sininen max taisi maksaa jotain 6,70 jos oikein muistan. Poltin siis opiskeluaikana silloin tällöin. Silloinen seurustelukumppanini poltti ja kun ajoi työkseen rekkaa, niin saattoi siinä poltella askin päivässä. En tiedä polttaako enää, ehkä.

Polttaako nykynuoret enää ylipäänsä? Itse olen syntynyt -92 ja kyllä meidän ikäluokasta on aina löytynyt niitä, jotka polttavat. Silloin se oli "coolia" polttaa.

Vierailija
84/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on varaa, kun riippuvuudesta on kyse. Jotkut laittavat rahapeleihin satojatuhansia.

Vierailija
85/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa kessutella.

Nouskoon vaan hinnat.

Vierailija
86/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kellään on varaa lennättää perhettään Thaimaahan tai vaikkapa Dubaihin jopa joka vuosi? Tuhansia euroja maksaa ja kasoitttain päästöjä, joista muut kärsivät.

Totta. Johonkihan ne rahat on törsättävä vaikka ulkomaille josta ei veroja kerry kotimaahan. Pitäisi laittaa kovat lentoverot ja sokeria on myös varaa verottaa eikä koko ajan nostella vain tupakka ja alkoholiveroja. 

Koirien lisääntyessä ihan älyttömästi niin pitäisi laittaa koiravero niin ettei mitään eläinlääkäripalveluja saisi ilman verojen maksamista sillä harva varmaan maksaisi muuten. Verottomista pimeistä koirista saisi sakkoja. 

Vierailija
87/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkä tupakkaan menee n. 130-150 euroa kk ja voisi vähentää pelkkään viihdekäyttöön tarpeen vaatiessa. Jos hinta nousee vielä puolella tai tupakan myynti lopetettaisiin niin voisin alkaa sitä itse kasvattamaan. Olen puutarhaharrastajana kasvattamista kokeilumielessä jo harkinnut. 

Vierailija
88/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tupakoinut enkä ryypännytkään.  Tupakoiva/ryyppäävä joutuu oppimaan tienaamaan rahat aineisiinsa.  Harva vanhempi varmaan rahoittaa jälkeläisensä paheita. -Minä taas en voi repiä rahaa pakkomielteen puuttuessa, minun oli jäätävä nuukuriksi. minä en voi saada työpaikkaa, mutta säästämisen & sioittamisen ansiosta ja sitä myötä kaupan käynnin kautta pääsin rahan saannin alkuun ja elän muuten vapaana rahahuolista, mutta ilman erityistä elintasoa.

Vierailija
89/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpas se kallista nykyään. Opiskellessani vuonna 2015 LM sininen max taisi maksaa jotain 6,70 jos oikein muistan. Poltin siis opiskeluaikana silloin tällöin. Silloinen seurustelukumppanini poltti ja kun ajoi työkseen rekkaa, niin saattoi siinä poltella askin päivässä. En tiedä polttaako enää, ehkä.

Polttaako nykynuoret enää ylipäänsä? Itse olen syntynyt -92 ja kyllä meidän ikäluokasta on aina löytynyt niitä, jotka polttavat. Silloin se oli "coolia" polttaa.

Tupakointi on nuorilla vähentynyt, sensijaan nuuskan käyttö lisääntynyt.

Vierailija
90/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eräs asiakas valitti kerran että ei riitä rahat ruokaan mitenkään, mut ostaa tupakkaa kun se pitää nälän poissa. Siis tyyppi oli ihan tosissaan, ei ollut mitään leikinlaskua.

Vierailija
91/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästetään jossain muussa,, vaikka ruuan laadussa tai lasten vaatteissa.

Tämä. Käydään ruokajonossa kerjäämässä jotta voidaan polttaa.

Vierailija
92/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hölmöä on tullut tehtyä mutta onneksi en alkanut röökaamaan !

Vierailija
93/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tehosi tämä hinnan nousu, onneksi. Nyt reilu vuosi ilman tupakkaa. Tosin kyllä sen rahan jostain aina kokoon saa kun addiktio on kova, vaikka nyt ihmettelen miten mulla oli siihen varaa.

Vierailija
94/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästetään jossain muussa,, vaikka ruuan laadussa tai lasten vaatteissa.

Tämä. Käydään ruokajonossa kerjäämässä jotta voidaan polttaa.

Valtio on hävytön kiskoessaan älyttömät summat ihmisten riippuvuudesta.

Vierailija
95/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenessä vuodessa yksiön hinta lähiössä.

No missä ne tupakoimattomien yksiöt ovat?

Vierailija
96/197 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä varaa pistää yhtä kuukausipalkkaa savuna ilmaan vuodessa. Ja rahasta, josta on jo kerran maksettu verot.

Vierailija
97/197 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla päässä kaikki kohdallaan jos röökiä sauhuttelee.

Vierailija
98/197 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 askia menee päivä eikä tunnu missään

Vierailija
99/197 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä työttömiltä "köyhiltä" aina kuitenkin löytyy rahaa tupakkaan, kaljaan ja epäterveelliseen valmisruokaan. Mielenkiintoista todella.

Vierailija
100/197 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat tienaa 3,8t kuussa ja köyhämaista saa röökiä halvemmalla ja voi kääriä itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan