Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.

Vierailija
29.12.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se aski sentään viittätoista euroa maksa.  Taitaa olla jotain 9 kieppeillä keskimäärin. Mikä tuon otsikon 4500 / vuosi sijaan telee vajaat 3300. Otsikossa siis 25 % liioittelua.

Olen jo nuoresta pitäen ollut sitä mieltä, että tupakat tupakkakkauppaan ja alkoholi  elintarvikekauppaan. Tupakka on vahingollinen tuote, alkoholilla on monia yhteiskunnallisesti positiivisia vaikutuksia ja käyttötapoja.

Vierailija
62/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se aski sentään viittätoista euroa maksa.  Taitaa olla jotain 9 kieppeillä keskimäärin. Mikä tuon otsikon 4500 / vuosi sijaan telee vajaat 3300. Otsikossa siis 25 % liioittelua.

Olen jo nuoresta pitäen ollut sitä mieltä, että tupakat tupakkakkauppaan ja alkoholi  elintarvikekauppaan. Tupakka on vahingollinen tuote, alkoholilla on monia yhteiskunnallisesti positiivisia vaikutuksia ja käyttötapoja.

Kessupäissään joku mätkinyt puolisoansa tai alkanut puukkohippasille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaihteeksi mietittäisiin miten kellään on varaa sipseihin, energiajuomiin, siideriin, halpahampurilaisiin ja -pizzoihin, irtokarkkeihin, irtohiuksiin/ripsiin/kynsiin, tatuointeihin, kaljalavoihin jne.

Jokainen valitsee omat myrkkynsä, jos valitsee. Kannattaa katsoa ensin sinne peiliin ja tulla sitten vasta tänne jotain ryhmää kivittämään.

Vierailija
64/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa, koska käyn töissä. Lisäksi viinaan menee 8000€ vuodessa.

Vierailija
65/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa kuin saippua...saa maksaa vaikka 20e aski, ei tunnu missään

Vierailija
66/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta saa edullisesti. Usein joku kaveri matkustaa, joten 30-45e/kartonki on ihan käypä hinta. En ole suomalaista tupakkaa ostanut vuosiin. Poltan n.kartongin kuussa, joten ei siihen loppujen lopuksi paljon rahaa mene.

Vierailija
67/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu juoppoja jotka vetää viinaa lähes joka päivä ja röökit on aina huulessa kun niitä näkee. Muutenkin juopoilla tuntuu olevan varaa viinoihin ja röökeihin vaikkei ne edes käy töissä. Itselläni on vaikeuksia saada maksettua vuokraa ja ruokaa vaikka teen töitä enkä polta enkä ryyppää. Pitäisköhän alkaa juopoksi röyhyttelijäksi kun niillä on suuret tulot.

Vierailija
68/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini esim

Velaton koti, eläke alle 2000. Miehellä parempi eläke. Vähintään aski L&M.

Kuoli munasarjasyöpään kesällä ja kessutteli viimeisillä voimillaan. Riippuvuus niin hirveä. Henkinen erityisesti.

Tuttu insinöörimies. Johtavassa asemassa. Maksettu koti. Perheetön. Lehtitilauksiin menee 1300 e/vuosi. Suoratoistopalveluihin samanverran. Ajelee illat yksin pillurallia (eli polttoainekulut). Tupakoi ja juo joka päivä sen pienimmän Koskenkorvapullon (litrahinta kova).

Ja rahat riittää. Ja kyseessä ei valitettavasti ole valetarina! (kärsii yksinäisyydestä yms)

Vierailija
69/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa, koska käyn töissä. Lisäksi viinaan menee 8000€ vuodessa.

Sinulle voisi myöntää tuosta panostuksesta Suomen valtion hyväksi jo pronssisen ansiomerkki, olet todella Suomen valtion budjetin kantavia voimia.

Vierailija
70/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaihteeksi mietittäisiin miten kellään on varaa sipseihin, energiajuomiin, siideriin, halpahampurilaisiin ja -pizzoihin, irtokarkkeihin, irtohiuksiin/ripsiin/kynsiin, tatuointeihin, kaljalavoihin jne.

Jokainen valitsee omat myrkkynsä, jos valitsee. Kannattaa katsoa ensin sinne peiliin ja tulla sitten vasta tänne jotain ryhmää kivittämään.

En osta mitään noista. Saanko siis kivittää?

Vierailija
71/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on yksinkertaisten ja v a l k o r o s k a n ainoa ilo.

Vierailija
72/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee! Mulla on siis lupa kivittää tupakoivia :D

Vierailija
73/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan ne ketkä kommentoi kavereilleen facessa " ei köyhällä oo varaa tuollaisiin" on niitä ketkä polttaa tupakkaa. Muistan kerrankin kun tälläinen ihminen teki ihan fb postauksen, kuinka tubesta ei voi enää rajattomasti kuunnella musiikkia ilman mainoksia jne. Vastasin hänelle, että ota Sporifyn maksullinen versio, mikä maksaa reilun kympin kuussa. Niin eipä ole köyhällä sellaisiin varaa  :D Aina on tupakoitsijoilla rahat lopussa. Silleen jännä.

Vierailija
74/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu juoppoja jotka vetää viinaa lähes joka päivä ja röökit on aina huulessa kun niitä näkee. Muutenkin juopoilla tuntuu olevan varaa viinoihin ja röökeihin vaikkei ne edes käy töissä. Itselläni on vaikeuksia saada maksettua vuokraa ja ruokaa vaikka teen töitä enkä polta enkä ryyppää. Pitäisköhän alkaa juopoksi röyhyttelijäksi kun niillä on suuret tulot.

Ala ihmeessä, kuka estää! Irtisanoudu työstäsi heti, laita tukihakemukset vetämään, hae pullo viinaa ja toppa röökiä ja ala elämään samaa leveää, huoletonta elämää kuin naapurisi, joita nyt kadehdit. Sinäkin pääset osalliseksi niistä "suurista tuloista".

Vierailija
75/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset käyttävät rahansa eri asioihin. Mulla ei ole lapsia enkä asu ökykalliilla alueella niin ihan hyvin tienaavana on hyvinkin varaa tupakkaan. Hinnannousu ihan muutaman vuoden sisään on kyllä ollut aika kova. Suurimpia nautintoja elämässäni niin kyllä siihen kuitenkin voi rahaa laittaa.

Miten surullinen elämä, jos suurimpia nautintoja elämässä on joku pahanhajuinen syöpäkääryle.

Niin, en minäkään ymmärrä miten ruuan mättäminen on useille elämän suurimpia nautintoja jopa siinä määrin, että syö itsensä ylipainoiseksi oheis-sairauksineen.

-eri

Vierailija
76/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuska on halpaa namia. 1,70e purkki. Vastaa kahta röökiaskia.

Vierailija
77/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin tupakoinnista, esim. alkoholi ei ole koskaan tuonut samanlaista rentoutumisen tunnetta minulle. Tämä tupakoitsijoiden ajojahti pistää ihan huolella ärsyttämään. Ylipainoinen kansa mussuttaa kampaviinereitä kitusiinsa sen minkä kerkiää, aiheuttaa miljardien menot yhteiskunnalle sairauksillaan, mutta vain tupakoitsijoita jahdataan sairauskulujen saralla.

Vierailija
78/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin tupakoinnista, esim. alkoholi ei ole koskaan tuonut samanlaista rentoutumisen tunnetta minulle. Tämä tupakoitsijoiden ajojahti pistää ihan huolella ärsyttämään. Ylipainoinen kansa mussuttaa kampaviinereitä kitusiinsa sen minkä kerkiää, aiheuttaa miljardien menot yhteiskunnalle sairauksillaan, mutta vain tupakoitsijoita jahdataan sairauskulujen saralla.

Ylipainoa ihastellaan tässä maassa, "kehopositiivisuus" kunniaan.

Vierailija
79/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholilla yhteiskunnallisesti positiivisia vaikutuksia?

Sano tuo rattijuopon uhrille, ikänsä vanhempien ryyppäämisestä kärsineelle, kännipäisen miehen hakkaamaksi joutuneelle naiselle, jne.

Vierailija
80/197 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOtteko nähneet kun joku random ottaa puoliksi poltetun röökin ravintolan edustalta ja poltaa sen..

minä olen...yöööökkkk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä