Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kellään on varaa tupakoida? Linkki. 4500 e/vuosi, jos aski päivässä.

Vierailija
29.12.2021 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008506153.html Mun pappa poltti kaksi ja puoli askia päivässä. Se olisi maksanut sitten melkein 15000 euroa vuodessa. Pienen uuden auton verran. Miksei tupakoitsijat kasvata tupakkaa itse, kuten sota-aikana? Miten kellään on tuollaiseen varaa? Paljonko tupakka maksaa esim Marokossa tai Amerikassa. Toki erittäin hyvä asia, jos uusia tupakoitsijoita ei enää innostu polttamaan hinnan takia. Minunkin pappani kuoli alle viisikymppisenä varmaankin tupakan vuoksi ainakin osittain. Eka sydänkohtaus jo päälle nelikymppisenä. Silloin lopetti heti tupakoinnin. (Ei käyttänyt alkoholia ja muutenkin hyvät elämäntavat, paitsi tuo tupakka)

Kommentit (197)

Vierailija
41/197 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 4 tupakkaa viikossa niin vähän joten miksi et lopettaisi kokonaan?

Jos sen ajattelee nautintoaineena, joku ottaa illalla vaikka liköörilasillisen, pari suklaakonvehtia tms.

Vierailija
42/197 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion talous menee kuralle, jos tupakointi loppuu ja ihmiset lopettavat ottamasta ylinopeussakkoja. Molemmista on valtion budjetissa tulotavoite - valtion tahto, että tupakointi jatkuu.

Ihan höpöhöpöä. Tupakoitsija on kallis työnantajalle ja yhteiskunnalle runsaampien sairauspoissaolojen vuoksi, tupakoitsijan operointi sairaalassa aiheuttaa vakavia komplikaatioita ja toipuminen on huonoa/hidasta, tupakointi kytkeytyy yleensä muihinkin terveyskäyttäytymisen haasteisiin jne.

Suomessa on varsin tiukka poliittinen linjaus ja selkeä tavoite vaikuttaa väestön tupakointiin. Kannattaa tutustua esimerkiksi savuton Suomi 2030 -hankkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muijalle rööki on tärkeintä elämässä, muiden menoista voi tinkiä.

Vierailija
44/197 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, leipäjonossakin seisoskellaan monesti rööki huulessa. Sote-alalla työskentelen, täällä näkee jopa pienten lasten vanhempia, jotka säästävät selkeästi lastensa menoista tämän nautintonsa vuoksi. Ei oo 2 € antaa retkirahaa lapselle.

Vierailija
45/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti polttaa askitupakkaa. Itsellä menee 50e/kk tupakkiin. Toppa kestää noin 5 päivää. Vajaa 600e/vuosi.

Vierailija
46/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttävät rahansa eri asioihin. Mulla ei ole lapsia enkä asu ökykalliilla alueella niin ihan hyvin tienaavana on hyvinkin varaa tupakkaan. Hinnannousu ihan muutaman vuoden sisään on kyllä ollut aika kova. Suurimpia nautintoja elämässäni niin kyllä siihen kuitenkin voi rahaa laittaa.

Vierailija
47/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa röökata.

Eläke netto 1900€

Vierailija
48/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh vinkujat taas vauhdissa.mitä se sulle kuuluu vaikka poltan. kyllä mulla on varaa polttaa,poltan noin 25 savuketta päivässä eikä mua kiinnosta paljonko se maksaa,miksi se haittaa teitä jotka ette polta.

Vierailija
49/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti polttaa askitupakkaa. Itsellä menee 50e/kk tupakkiin. Toppa kestää noin 5 päivää. Vajaa 600e/vuosi.

vain idiootti ja köyhä viittii kääriä jotain sätkiä

Vierailija
50/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa. Ihan oikein. Toivottavasti hinta nousee vielä tulevaisuudessa. Ihan typerä tuote koko tupakka. Turhaan sademetsiä kaadetaan tupakkaviljelmien takia! 

Tupakat voi aina hakea toisesta EU-maasta, jossa hintataso on edullisempi kuin Suomessa. Itse tein niin: hain 960 pussia sätkätupakkaa eräästä Itäisen Keski-Euroopan entisestä sosialistisesta maasta juuri ennen kuin tämä koronahullutus alkoi.

Ja aina voi ostaa pimeää tupakkia Suomessa vierailevilta tai työskenteleviltä ulkomaalaisilta: ihan helppoa se on.

Vierailija
51/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tupakkaan mennyttä rahaa saa vuoden lopussa kokonaan omaan käyttöön, se valuu muihin ostoksiin ja paheisiin. Ostaa vähän hienomman paidan, yhden kahvikupin enemmän, vähän isomman jauhelihapaketin. 

Lisäksi, kaikki tupakoitsijat eivät polta yhtä askia päivässä. Olen lopettanut tupakoinnin, mutta viimeiset pari vuotta taisin polttaa yhtä askia kaksi viikkoa. 

Tupakan hinta on kyllä noussut sikamaiseksi, sitä en kiellä. 

Vierailija
52/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion talous menee kuralle, jos tupakointi loppuu ja ihmiset lopettavat ottamasta ylinopeussakkoja. Molemmista on valtion budjetissa tulotavoite - valtion tahto, että tupakointi jatkuu.

Ihan höpöhöpöä. Tupakoitsija on kallis työnantajalle ja yhteiskunnalle runsaampien sairauspoissaolojen vuoksi, tupakoitsijan operointi sairaalassa aiheuttaa vakavia komplikaatioita ja toipuminen on huonoa/hidasta, tupakointi kytkeytyy yleensä muihinkin terveyskäyttäytymisen haasteisiin jne.

Suomessa on varsin tiukka poliittinen linjaus ja selkeä tavoite vaikuttaa väestön tupakointiin. Kannattaa tutustua esimerkiksi savuton Suomi 2030 -hankkeeseen.

Höpöhöpö itsellesi. Koskaan en ole ollut sairaslomalla tupakan vuoksi, en edes flunssan takia joka vuosi, en ole käyttänyt sen vuoksi terv.huollon palveluja. En käytä työaikaa tupakkataukoihin. Työkavereilla Kahvitauko venyy turhan lätinän ja juoruilun vuoksi.

Jos joskus tulevaisuudessa joudun sairaalahoitoon tupakoinnin vuoksi, olen kyllä 50 vuoden aikana hoitoni maksanut tupakkaveroina kymmenkertaisesti!

Veikkaan, että sinuakin tai lapsiasi hoidettu/koulutettu, ajamiasi teitä paikattu jne. maksamillani veroilla.

Mitä extraa itse maksat valtion kassaan?

Vierailija
53/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin matkustan ja nautin elämästä tuolla rahalla.

Vierailija
54/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen perinne. Tupakkiin ja viinaan löytyy aina rahat. Lapset saa nähdä vaikka nälkää mutta tupakkia pitää löytyä aina ja viinaa myös.

Vierailija
55/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä usein on. Samaan aikaan raha ei riitä ruokaan ja lasten vaatteisiin.

Vierailija
56/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset käyttävät rahansa eri asioihin. Mulla ei ole lapsia enkä asu ökykalliilla alueella niin ihan hyvin tienaavana on hyvinkin varaa tupakkaan. Hinnannousu ihan muutaman vuoden sisään on kyllä ollut aika kova. Suurimpia nautintoja elämässäni niin kyllä siihen kuitenkin voi rahaa laittaa.

Miten surullinen elämä, jos suurimpia nautintoja elämässä on joku pahanhajuinen syöpäkääryle.

Vierailija
57/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä oot kyllä fiksu! Teit suuren vaikutuksen :)

Vierailija
58/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäynti auttaa tuloihin.

Ei, vaan se hyväpalkkaisen viran saanti toki opiskelu myötävaikuttaa siihen.

Vierailija
59/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin matkustan ja nautin elämästä tuolla rahalla.

Minä poltan, mutta minulla on sen lisäksi myös varaa matkustella ja nauttia elämästä. Ei liene keneltäkään muulta pois mihin omia rahojani käytän.

Vierailija
60/197 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö itsellesi. Koskaan en ole ollut sairaslomalla tupakan vuoksi, en edes flunssan takia joka vuosi, en ole käyttänyt sen vuoksi terv.huollon palveluja. En käytä työaikaa tupakkataukoihin. Työkavereilla Kahvitauko venyy turhan lätinän ja juoruilun vuoksi.

Jos joskus tulevaisuudessa joudun sairaalahoitoon tupakoinnin vuoksi, olen kyllä 50 vuoden aikana hoitoni maksanut tupakkaveroina kymmenkertaisesti!

Veikkaan, että sinuakin tai lapsiasi hoidettu/koulutettu, ajamiasi teitä paikattu jne. maksamillani veroilla.

Mitä extraa itse maksat valtion kassaan?

Ymmärrät varmaan (tai sitten et), että sun terveystilanne ja palveluidenkäyttöaste on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se ei tee tyhjäksi tutkittua tietoa, tilastoja ja faktoja. Argumenttisi edustaa tyypillistä ajatteluharhaa, jossa toimintaa perustellaan tieteen vastaisesti omilla kokemuksilla. Ei se yhteiskunta kuitenkaan niin pyöri. Kaikki lapsetkaan eivät traumatisoidu fyysisestä kurittamisesta, mutta emme me silti voi oikeuttaa perheväkivaltaa.

Kiitoksia että olet kantanut kortesi kekoon tupakkaverolla. Keksisin kyllä parempiakin tapoja edistää tätä yhteiskuntaa. Myös sellaisia, joissa et uhraa omaa terveyttäsi paremman asfaltin tähden ;) Savuttomuudella antaisit parempaa esimerkkiä myös lapsille ja nuorille (tuskin haluat heitä edes välillisesti altistaa tupakoinnin kiistattomille haitoille?).

Terveyttä ja pitkää ikää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi