Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mennä kampaajalle :(

Vierailija
15.04.2015 |

Olen hirveän ujo ja olen tosi huono ottamaan kritiikkiä vastaan. Käy kampaajalla aika harvoin, lähinnä sen takia koska ei ole varaa käydä useammin (tai olisi, mutta minusta 60€/kk voi käyttää fiksumminkin kuin omaan tukkaan)

Joka kerta kun käyn kampaajalla, kampaaja moittii koko leikkausajan miten HIRMUISEN huonokuntoinen tukka minulla on ja miten pitäisi ehdottomasti ostaa hirveä määrä jotain heidän kalliita tököttejään. Joskus sorrun ostamaan ja rehellisesti sanoen en näe mitään eroa heidän tuotteidensa käytön jälkeen.

Minun hiukseni ovat aina olleet jotenkin pörröiset ja oman tahdon omaavat. Ei puhettakaan että näitä saisi muotoiltua ja mallistakin kasvavat ulos jo muutamassa viikossa. Siksi leikkaan hiuksiani itse, ettei tarvitsisi juosta koko ajan kampaajalla.

Tästäkin kampaajat huomauttelevat, että ei saisi leikata itse kun ei saa leikattua tasaisesti.

En ymmärrä mikseivät kampaajat voisi vain tehdä työtään nurisematta :( Siitä minä heille kuitenkin maksan (aika hirveitä summiakin vielä)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö miten perseestä on korjata asiakkaan itse kynimiä ja kaltoinkohtelemia hiuksia? Asiakas haluaa tietyn mallin, mutta hiukset ei MITENKÄÄN asetu siihen, kun asiakas on silpunnut itse silmämääräisesti hiuksia mistä sattuu. Sitten nuristaan kun malli ei näytä hyvältä, vaikka parhaasi teet.

Kampaajana minulla on asiakkaille vain kaksi pyyntöä ja näistä kyllä saarnaan joka.ikinen.kerta jos asiakas ei muuten ymmärrä:

1) ÄLÄ leikkaa hiuksiasi itse jos et osaa

2) Huolehdi hiuksistasi edes sen verran, että käytät lämpösuojia ja hoitoaineita.

Vierailija
2/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaisia kampaajia muutama, en mennyt toiste.

Sen palautteen voi antaa niin monella tapaa:

Nämä hiukset on kyllä niin kuivat ja huonossa kunnossa että kannatta ostaa tämä SuperFix-tehohoitoaine!

tai

Meille saapui todella mielenkiintoinen uutuus, SuperFix-tehohoitoaine, ja se voisi sopia tosi hyvin sinun hiuksiin kosteuttavana ja tehohoitavana aineena. Haluasitko että laitetaan tätä hiuksiisi vaikka ihan kokeeksi?

Toinen mikä ärsyttää on se valitus itsevärjätystä hiusväristä, aiemman kampaajan leikkauksesta ja torumisista. Sekä juoruilu muista asiakkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy enää kampaajalla? Vaihda kampaajaa?

Vierailija
4/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinulle sanotaan että hiukset ovat kamalassa kunnossa ja mallia vaikea leikata, johtuu siitä että työnsä tekeminen hyvin on vaikeaa kun lähtötilanne on tosi huono. Se ei ole saarnaamista tai yritystä litistää sinua vaan fakta, joka on pakko kertoa että asiakas tajuaa että lopputulos ei voi olla upea tai täydellinen kun lähtökohta on mitä on.

Vierailija
5/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:14"]Ymmärrätkö miten perseestä on korjata asiakkaan itse kynimiä ja kaltoinkohtelemia hiuksia? Asiakas haluaa tietyn mallin, mutta hiukset ei MITENKÄÄN asetu siihen, kun asiakas on silpunnut itse silmämääräisesti hiuksia mistä sattuu. Sitten nuristaan kun malli ei näytä hyvältä, vaikka parhaasi teet.

Kampaajana minulla on asiakkaille vain kaksi pyyntöä ja näistä kyllä saarnaan joka.ikinen.kerta jos asiakas ei muuten ymmärrä:

2) Huolehdi hiuksistasi edes sen verran, että käytät lämpösuojia ja hoitoaineita.
[/quote]
Enpä tulis sulle toiste. Ei ihmiset halua kuullaa nätkättävää saarnaa ja maksaa siitä 100 e. No nyt sä tietty kerrot, kuinka sun asiakkaat aina palaa uudelleen ja on kiitelly sua sun tiukoista vinkeistä..... Joopa joo :)

Vierailija
6/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:14"]

Ymmärrätkö miten perseestä on korjata asiakkaan itse kynimiä ja kaltoinkohtelemia hiuksia? Asiakas haluaa tietyn mallin, mutta hiukset ei MITENKÄÄN asetu siihen, kun asiakas on silpunnut itse silmämääräisesti hiuksia mistä sattuu. Sitten nuristaan kun malli ei näytä hyvältä, vaikka parhaasi teet.

[/quote]

Nuokin asiat voi selittää asiallisemmin ja asiakasta lyttäämättä. Se asiakas on kuitenkin siellä rentoutumassa ja maksanut itsensä kipeäksi kampaamokäynnistä, joten kampaajan ei todellakaan pidä alkaa saarnaamaan asiakkaalle.

Loppujen lopuksi ne ovat kuitenkin vain hiukset. Hammaslääkärillä on jo enemmän aihetta saarnata, mikäli asiakas kohtelee purukalustoaan kaltoin, samoin silmälääkärillä. Harva hammas- ja silmälääkäri kuitenkaan näin tekee, vaan he nimenomaan antavat asiakkaalle vinkkejä ja neuvoja asialliseen sävyyn.

Ei kampaajalla ole mitään oikeutta alkaa napisemaan markettivärien käytöstäkään.

Vierailija
7/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palaa joskus käämit kurittomiin kutreihini ja otan raivon vallassa sakset ja silppuan hiuksia lyhyemmäksi. :D Olen varmaan joka kampaajan painajainen, mutta ei minua enää jaksa heidän saarnansa kiinnostaa, oma on lettini.

Vierailija
8/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä en edes vaivaudu menemään kampaajalle enää kun mun hiukset on nii huonokuntoiset ja aina pitäis olla leikkaamassa lyhyiks, vaikka mulla on pitkä tukka. Eikä kukaan muu kuin rahastava kampaaja ole koskaan haukkunut mun hiuksia ja oon niihin itse ihan tyytyväinen :) menkööt konkkaan tommoset kampaajat! ;)

Vierailija
9/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:21"]

Minulla palaa joskus käämit kurittomiin kutreihini ja otan raivon vallassa sakset ja silppuan hiuksia lyhyemmäksi. :D Olen varmaan joka kampaajan painajainen, mutta ei minua enää jaksa heidän saarnansa kiinnostaa, oma on lettini.

[/quote]

Olet varmasti. :)

Mulla oli kerran paha pieni takku pidennysten takia, jonka leikkasin pois kun ei saanut selvitettyä helposti. Seuraavalla kampaamokerralla kampaajan ilme meni oudoksi ja sanoi painokkaasti " Mitä ihmettä täällä on tapahtunut!" Äänensävy oli sellainen että olin varma että tukka on vähintään tulessa! 

Eli mulle tärkeydeltään minimaalinen takunleikkaus oli ammattimaisen kampaajan mielestä kamala katastrofi, niin ne tärkeysasteikot on erilaisia. :)

Vierailija
10/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kampaajien mielestä "huonokuntoiset" hiukset vaikka nämäkin kasvavat ihan älytöntä vauhtia. Mielestäni ovat ihan terveet ja hyväkuntoiset, mutta hiuslaatuni on juurikin tuollainen vähän pörröinen ja hapsottava. Kaipa kampaajien mielestä kaikki muut paitsi siloiset silkkihiukset ovat "huonokuntoiset"

En ole koskaan blondannut hiuksiani ja voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa että hiukseni ovat taatusi parempikuntoiset kuin blondaamalla poltetut trendihiukset.

Vierailija
11/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vuosiin kampaajalla ja tukka on varmaan sen näköinenkin.

Mutta, jos minä jostain repäisisin isot rahat siihen, että joku leikkaisin hiukseni, en ottaisi vastaan yhtään haukkuja hiusteni kunnosta! Olen maksanut siitä palvelusta, en mistään haukuista. Asiallisesti saa sanoa, jos on jotain huomautettavaa.

On parempiakin menoeriä, kuin joku kampaaja..

Vierailija
12/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten paljon jotkut jaksavat ottaa stressiä ja kauhistella jonkun karvoituksen takia.

Vierailija
13/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parturia. Ei sen kuulu aiheuttaa ahdistusta.

Vierailija
14/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa asiakaspalvelua kampaajalta. Faktat huonokuntoisista hiuksista kun voi kertoa asiakkaalle rakentavastikin. Jos hiukset ovat huonossa kunnossa niin eihän se kunto kaunistelmalla asiaa parammaksi muuta mutta se, miten asian ottaa puheeksi ja mitä asian eteen tehdään, kertoo kampaajan ammatti- ja asiakaspalvelutaidoista.

Vierailija
15/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun kampaajilta ei voi millään kysellä mielipiteitä millainen malli olisi hyvä. :D Itse olen tosi huono näkemään millaiset hiukset olisivat kivat, sitten kun koittaa kysellä kampaajan mielipidettä niin vastaukseksi saa vaivaantunutta yninää ja "emmä oikein tiedä." Sitten saattavat vähän hipelöidä hiuksia ja jotenkin hätääntyneesti ja hämmentyneenä papattaa " jos vaikka leikkaisi näin ja vähän etutukkaa, olisiko hyvä?"

Olen varmaan sellainen taikinanaama, ettei mikään sovi rumaan pärstääni. :D Ulkomailla kampaajat stailaavat ja ehdottelevat vähän liiaksikin. Ja veloittavat puolet vähemmän.

Vierailija
16/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:57"]

Minua ärsyttää kun kampaajilta ei voi millään kysellä mielipiteitä millainen malli olisi hyvä. :D Itse olen tosi huono näkemään millaiset hiukset olisivat kivat, sitten kun koittaa kysellä kampaajan mielipidettä niin vastaukseksi saa vaivaantunutta yninää ja "emmä oikein tiedä." Sitten saattavat vähän hipelöidä hiuksia ja jotenkin hätääntyneesti ja hämmentyneenä papattaa " jos vaikka leikkaisi näin ja vähän etutukkaa, olisiko hyvä?"

Olen varmaan sellainen taikinanaama, ettei mikään sovi rumaan pärstääni. :D Ulkomailla kampaajat stailaavat ja ehdottelevat vähän liiaksikin. Ja veloittavat puolet vähemmän.

[/quote]

Mulla on ihan sama juttu. Ehkä mun naama on sitten hankala, koska parannettavan puutteesta ei ainakaan voi olla kyse. :D

Ei kai, mutta ilokseni taas yllätyin kun menin uusia silmälaseja ostamaan, niin sain myyjältä niin hyviä ehdotuksia kasvojeni muotoon sopivista laseista. Sanoi suoraan milloin hänen mielestään korosti huonoja puolia, millainen malli hänen mielestään sopi kasvoilleni ja mitä välttää ehdottomasti. Ehdotti jopa tuotteita joita aluksi vastustin ja huomasin olleeni väärässä, ne sopivatkin kasvoihini hyvin vaikka muuta luulin. Sanoi vielä suoraan ja arvostin sitä, koska mielipide oli perusteltu.

Saman kun saisi kampaajalle, koska mun on vaikea ainakin uskoa ettei ammatilaisella olisi "silmää" nähdä sitä?

Pelätäänkö siinä että asiakas loukkaantuu vai että on tyytymätön lopputulokseen?

Sanoisin kampaajalle ohjeeksi: 1. Kerro rehellisesti mielipiteesi. 2. Perustele miksi olet tätä mieltä. 3. Kerro selkeästi miten toteuttaa tämä ko. asiakkaalle.

Vierailija
17/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö opiskelee parturi-kampaajaksi ja olenkin häntä opastanut, että et sitten ala moittia asiakkaita: onpa sulla ohuet hiukset, ei näistä oikein mitään saa, ei ainakaan tällaista mallia; onpa tullut jo harmaita sunkin tukkaan (ihan kuin asiakas ei itse tietäisi); hilsettä päässä, miten tuotteita oikein käytät, vai onko täällä päänahassa ihan joku sairaus. Tällaisia olen itse kuullut ja lakkasin kokonaan käymästä kampaajalla. Nyt on onneksi kampaaja omasta takaa. Ja uskon kyllä, että tyttö ei ala aiakkailleen saarnata.

Vierailija
18/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamopalveluiden hinnat ovat nousseet kymmenessä vuodessa ihan älyttömyyksiin. Kymmenen vuotta sitten hiustenleikkauksen (45 min) sai alle kolmellakympillä, joissain taisi olla jopa 18€.

Nykyään pelkkä leikkaus maksaa jo 40-80€, nuo 40€:n paikatkin ovat aika harvassa jo. 50€ taitaa olla se perushinta.

Ihan hirveä summa pelkästä leikkauksesta. Varsinkin kun vertaa miesten hinnastoon.

Elävänä esimerkkinä nainen, jolla on todella lyhyt tukka jonka ajeli kampaajalla siiliksi. Meni naisten hinnaston mukaan ja veloittivat leikkauksesta 42€, sitten mies jolla oli hiukset alaselkään asti, leikkautti lyhyemmäksi ja leikkasivat jonkun mallinkin. Meni miesten hinnastoon ja loppusumma oli 28€

Vierailija
19/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko antaa sille kampaajalle lapun, jossa lukee vain asiallisesti etten halua kuulla mitään negatiivista hiuksistani, enkä rupatella?

Mun mies inhoaa parturissa käyntiä, koska se ei jaksa niiden parturien jutusteluyrityksiä, niin nykyään se ottaa aina kindlen mukaan, kuulemma on sillä tavalla saanut olla rauhassa.

Kuvitelkaa, että kerran sen parturi kysyi siltä ihan pokkana paljonko sen palkka on :D uskomatonta porukkaa.

Vierailija
20/24 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varaan leikkausajan aina jollekin mahdollisimman nuorelle kampaajalle, sillä ne ei yleensä yritä väkisin jutella, ja eivät kommentoi hiuksia.

Nyt olen löytänyt yhden hyvän, joka ei kommentoinut sitä, että olin yrittänyt itse vaalentaa hiuksia (joo näen, että se kuivatti hiusta eikä näyttänyt hyvältä: siksi menin kampaajalle) eikä hän kommentoi vaikka joskus olen leikellytkin omia hiuksia. Minulla kasvaa hiukset ihan älyttömän nopeaa ja välillä saan päähänpiston leikellä niitä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi