Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro miten olet päässyt näpäyttämään asiakaspalvelijoita?

Vierailija
15.04.2015 |

Sain huonoa asiakaspalvelua, en viitsi tässä avata tarkemmin. Millä tavoin olet päässyt vähän näpäyttämään aspaa? Millainen tilanne ja mitä seurasi? Voi olla siis joku sähäkkä kommentti, ei tarvitse olla mikään big deal. Mutta jotain kuitenkin mistä tulee itselle parempi fiilis.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:37"]nämä "näpäyttäjät" tekee itsestään sen suurimman pellen useimmiten, asiakaspalvelijan ja muiden asiakkaiden silmissä. asiakas ei ole aina oikessa : ) [/quote] Meinaatko ettei koskaan? Itsekin olen ollut myyjä, silti uskon joskus heidänkin olevan törkeitä.

[/quote]

No miten sä noin niinkuin myyjän koet asiakaspalautteen, millä tavalla annetun (kriittisen) palautteen otat parhaiten vastaan ja mikä auttaa sua kehittymään parhaiten? Onko vaikka joku kampauksen haukkuminen semmoinen juttu, tai se että asiakas heittää tarjottimen lattialle? Palveletko tällaisia palautteita antanutta asiakasta seuraavalla kerralla paremmin ja hymyillen?

Vierailija
42/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:26"]

Kerran olisi kyllä tehnyt mieli, mutta olin melko nuori eikä sitten ollut sellaista sanavalmiutta. Olin Stockmannilla ostamassa kenkiä ja ihan normaaleissa talvivaatteissa. Kun vuoroni tuli kassalla, myyjä katsoi olkani yli ja sanoi seuraava takanani olleelle! Olin niin hölmistynyt, etten tiennyt, mitä sanoa. Toinen myyjä kiirehti paikalle ja otti ostokseni kassalle. Että sellaista, on vara työntekijällä näköjään valita asiakkaansa.

[/quote]

Stockasta on niin paljon tällaisia tarinoita etten ihmettele sitä miksi niillä menee nykyään niin huonosti.

Tosi lyhytnäköistä rekrytoimintaa ollut niillä aikoinaan...
[/quote]

Stockallahan ennen muinoin oli ihan yleinen sääntö että vanhemmat ihmiset palveltiin ensin. Nykyään tätä käytäntöä ei tietenkään enää ole mutta jotkut vanhat myyjät saattavat edelleen toimia näin. Itse en tätä hyväksyisi vaan nostaisin äläkän. Ymmärrän kuitenkin lukkoon menemisen koska niin älytön tuollainen tilanne tänäpäivänä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:39"]Sanoin yhdelle vanhemmalle, inhottavalle Stockan ämmälle jotain sen linnunpesää muistuttaneesta kampauksesta
[/quote]

En ikinä menis henkilökohtaisuuksiin. En asiakkaana enkä asiakaspalvelijana. Kannattaa aina pysyä tilanteessa niskan pääsllä käyttäytymällä itse asiallisesti.

Vierailija
44/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:39"]Sanoin yhdelle vanhemmalle, inhottavalle Stockan ämmälle jotain sen linnunpesää muistuttaneesta kampauksesta [/quote] En ikinä menis henkilökohtaisuuksiin. En asiakkaana enkä asiakaspalvelijana. Kannattaa aina pysyä tilanteessa niskan pääsllä käyttäytymällä itse asiallisesti.

[/quote]

Just näin. Asiaton ärhentelijä tuo esiin vaan omaa epävarmuuttaan ja käytöstapojen puutetta.

Vierailija
45/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:37"]nämä "näpäyttäjät" tekee itsestään sen suurimman pellen useimmiten, asiakaspalvelijan ja muiden asiakkaiden silmissä. asiakas ei ole aina oikessa : ) [/quote] Meinaatko ettei koskaan? Itsekin olen ollut myyjä, silti uskon joskus heidänkin olevan törkeitä.

[/quote]

No miten sä noin niinkuin myyjän koet asiakaspalautteen, millä tavalla annetun (kriittisen) palautteen otat parhaiten vastaan ja mikä auttaa sua kehittymään parhaiten? Onko vaikka joku kampauksen haukkuminen semmoinen juttu, tai se että asiakas heittää tarjottimen lattialle? Palveletko tällaisia palautteita antanutta asiakasta seuraavalla kerralla paremmin ja hymyillen?
[/quote]
Joo ei todellakaan näpäyttämistä ole mikään typerä sotkeminen tai henkilökohtaisuuksiin meneminen, haukkuminen tms.. Olen sitä kokenut myyjänä itsekin, kuinka asiakas haukkui hygieniani kun ei saanut alennusta.
Mielestäni näpäyttäminen on sellaista missä myyjä tosiaan tajuaa olleensa asiaton, ja on oikeasti ollut väärässä.
Uskon että niitäkin tapauksia on, ja ap varmaan toivoi juuri niitä.
Valitettavasti voi olla se riski tosiaan ettei vastaisuudessakaan saa asiallista palvelua, mutta se riskihän on otettava.
Onneksi tosiaan niitä todella mulkeroita tapaa harvoin. Minäkään en osannut kertoa kuin tuon yhden, ja olen lähes viisikymppinen. Ihan joka erehdys ei ole niin vakavaa aspaltakaan, ja yritän selvittää väärinymmärrykset asiallisesti, mutta kun eivät ne aspatkaan aina ole asiallisia.

Vierailija
46/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm....koetko useinkin saavasi huonoa asikaspalvelua? Joskus myös peiliin katsominen auttaa. Se, että haluat ylipäätään näpäyttää aspaa, kertoo sinusta paljon,enpä ihmettelisi paikka joskus toistekin palvelun laatu pettää.

Vierailija
47/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kosmetiikkahifistelijänä on tullu ihmeteltyä (ei ääneen) kosmetiikkaosastojen myyjien intohimon puuttumista alaansa. Olen joskus käynyt kysymässä, onko teillä tuotetta X myynnissä, mitä vilisee (ulkomaisten) naistenlehtien sivuilla ja saanut vastaukseksi tyhjän katseen, ettei tiedä mistä puhun. Jos tavallisena kuluttajana tiedän uutuuksista, miksi kosmetiikan asiantuntija ei tiedä? Vai kiinnostaako ne omat merkit vain ja ainostaan myyjiä?

Vierailija
48/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:46"]

[/quote]

[/quote]
En ole mikään aikaisemmista kirjoittajista mutta kysyn vaan miksi sinun pitää olla töykeä, sinä viimeisenä vastannut?
Takerrut pikkuasioihin.
Minä ainakin ymmärsin että vastaava myyjä tarkoitti vain yleisellä tasolla että myös myyjät voivat olla törkeitä! Ei hän puuttunut tuohon linnunpesäksi haukkumiseen mitenkään.
Pitääkö tästäkin asiasta vääntää ja kääntää?

Vierailija
49/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kyllä jo kolmekymmentä vuotta aikaa:

Olin 19-vuotias ja menossa ostamaan sohvaa ensimmäiseen omaan (vuokra)asuntooni Hakaniemessä sijaitsevasta huonekaluliikkeestä.

Liikkeessä ei ollut muita asiakkaita, yksi keski-ikäinen miesmyyjä istui tiskin takana, jalat pöydällä ja kaiveli hammasvälejään jollakin.

Odottelin aikani, josko huomaisi minut - ei ollut huomaavinaankaan.

Rohkaistuin ja kysyin: Oletko myyjä?  Joo, urahti mies.

No myy sitten! kivahdin, ja hämmentyneenä ukko kippasi jalkansa lattialle ja löntysti esittelemään sohvia.

Vierailija
50/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä heti koetaan että nääpäytyksen pitää olla asiaton ja räyhäävästi esitetty?

Oma esimerkkini, olen jossain toisessa ketjussa joskus tästä kirjoittanutkin:
Haettiin mieheni kanssa henkilökortit.
Nuori miespuolinen henkilö palveli ensin miestäni, ja kysyi haluaako mieheni että korttiin laitetaan KELA-korttiominaisuus, johon mieheni vastasi kyllä.
Nuori naisvirkailija sitten sanoi ruotsiksi miespuoliselle virkailijalle että kannattaa mainita että KELA.korttia pitää silti säätää, kosoka kun henkilökortin voimassaolo päättyy, iin KELA-ominaisuuskin päättyy.
Mihen vastaus oli:" Ai kuuluuko se muka meidän velvollisuksiin?" Eikä sanonut asiasta yhtään mitään miehelleni. Minusta iaka huonoa asiakaspalvelua...
Kun sitten oli minun vuoroni puna vähän kohosi miehen poskille kun hän huomasi että minulla onkin äidinkielenä ruotsi.
Kun kysyi siitä KELA-jutusta, vastasin vain ettei tartte, kun pitääähän KELA-korttia kuitenkin säästää kun se kuitenkin on koko iän voimassa ja toi kortti vain muutaman vuoden. Mies muuttui vielä vähän punaisemmaksi...
Koen että näpäytin virkailijaa, mutta en koe että olisin ollut mitenkään asiaton ja räyhäävä tai aiheuttanut pahaa mieltä nöyryyttämällä.

Vierailija
51/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:19"]

Miksi tässä heti koetaan että nääpäytyksen pitää olla asiaton ja räyhäävästi esitetty?

Oma esimerkkini, olen jossain toisessa ketjussa joskus tästä kirjoittanutkin:
Haettiin mieheni kanssa henkilökortit.
Nuori miespuolinen henkilö palveli ensin miestäni, ja kysyi haluaako mieheni että korttiin laitetaan KELA-korttiominaisuus, johon mieheni vastasi kyllä.
Nuori naisvirkailija sitten sanoi ruotsiksi miespuoliselle virkailijalle että kannattaa mainita että KELA.korttia pitää silti säätää, kosoka kun henkilökortin voimassaolo päättyy, iin KELA-ominaisuuskin päättyy.
Mihen vastaus oli:" Ai kuuluuko se muka meidän velvollisuksiin?" Eikä sanonut asiasta yhtään mitään miehelleni. Minusta iaka huonoa asiakaspalvelua...
Kun sitten oli minun vuoroni puna vähän kohosi miehen poskille kun hän huomasi että minulla onkin äidinkielenä ruotsi.
Kun kysyi siitä KELA-jutusta, vastasin vain ettei tartte, kun pitääähän KELA-korttia kuitenkin säästää kun se kuitenkin on koko iän voimassa ja toi kortti vain muutaman vuoden. Mies muuttui vielä vähän punaisemmaksi...
Koen että näpäytin virkailijaa, mutta en koe että olisin ollut mitenkään asiaton ja räyhäävä tai aiheuttanut pahaa mieltä nöyryyttämällä.

[/quote] Ensin vaaditaan et kaikkien pitää opiskella ruotsia ja sitten luotetaan siihen ettei ne kuitenkaan osaa, mikä järki?

Vierailija
53/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:42"]

Muutaman kerran burgeripaikas "vahingossa" tippunut tarjotin roskia viedessä ;)

[/quote]

Ja mikä oli syynä tähän älyvapaaseen protestiin? Ihan vaan ilkeytesi ja (toivottavasti) reilusti alle kahdenkymmenen vuoden ikä? Ja olit vielä niin idiootti että toistit saman jutun "muutamaan kertaan" - itse olisin antanut sulle jo tokasta kerrasta porttikiellon.

Vierailija
54/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista, lisää kertomuksia!

Vierailija
55/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"]

No harvoin saa niin huonoa palvelua että olisi tarvetta näpäyttää. Ymmärrän silti idean. Jos sua vaikka ei palvella kun näytät köyhältä ja sitten marssitkin ostamaan toisesta liikkeestä käteisellä auton tai jotain, niin olisihan se hauska jos asia tulisi tietoon myös sille ensimmäiselle myyjälle. Itsellä nuoruudessa oli kodinkoneliikkeessä kyllä sellainen kokemus että olisi jo tehnyt mieli näpäyttää jotenkin. Olimme miehen kanssa ostamassa stereoita, ensin myyjä palveli kaikki jälkeemme tulleetkin vanhemmat ihmiset, eikä vilkaissutkaan meihin. Lopulta sitten tuli, ja totesi että mitäs pojat. Siis nainen olen. Kauppasi meille niitä stereoita ja olimme vähällä ostaa kun antoi vähän alennustakin ja näytti todella hyvältä. Sanoimme kuitenkin että käymme toisessa liikkeessä katselemassa ja palaamme sitten asiaan jos päädymme laitteeseen. Myyjä hermostui ja alkoi huutaa että tarjous ei enää ole voimassa jos tuosta ovesta kävelette, ja tiesihän hän ettette te kuitenkaan oikeasti ole ostamassa jne. Myyjän huudon saattelemana kävelimme ulos. Löysimme seuraavasta kaupasta saman laitteen halvemmalla, ja ostimme. Eikä myyjän tarvinnut edes enää esitellä tuotetta.

[/quote]

Meillä on käynyt juuri näin.. Autoliikkeen ylimielinen myyjä jätti meidät (nuori pari) täysin huomiotta - ei edes tervehdystä. Hän palveli kaikkia muita, ei edes kysynyt meidän asiaa kun jo alkoi palvella meidän jälkeen tullutta pariskuntaa. Auto ostettiin muualta ja mentiin tarkoituksella tilaamaan yksi lisävaruste tästä aiemmasta autoliikkeestä.. Jäi tällä ensimmäisellä autokauppiaalla hyvät rahat saamatta ;)

Vierailija
56/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani möivät omakotitaloaan ja esittelyyn saapui ulkomaalainen pariskunta.
Asunnon esittelijä ei noteerannut heitä mitenkään, näytössä oli siis monta muutakin katsojaa. Vanhempani olivat myös siinä paikanpäällä.
He yrittivät kysellä kaikenlaista mutta esittelijä sivuutti heidät täysin!
Vanhempani sitten esitteli heille talon ja kaupat syntyi! :)

Vierailija
57/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana kiusata, mutta kerran minäkin, kiltti ihminen, hermostuin. Aivan asiallisesti reklamoin yhdestä asiasta puhelimitse ja olin alkuun ihan ystävällinen. Mutta toisessa päässä alettiin kiukutella, kuinka nämä on niin hankalia ja aina vaihtuu jne ja on kiire. Silloin mulla naksahti ja sanoin, että pyydä pääsyä helpompiin tehtäviin. 

Vierailija
58/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla olen kenkäkaupassa näpäyttänyt miesmyyjää, joka toisen miesmyyjän kanssa keskusteli ahnaasti minusta ja ystävästäni (kahdesta vaaleasta suomalaisesta) kaikenlaista törkyä. Olen syntynyt ja asunut kyseisessä maassa suomalaisen perheeni kanssa ja vasta myöhemmällä iällä muuttanut Suomeen. Puhun tätä kyseisen maan kieltä siis kuin toista äidinkieltä, olen käynyt kaikki kouluni suomalaista lukiota lukuunottamatta ulkomailla. Teeskentelin kuitenkin myyjille täysin tietämätöntä ja pyysin ystävääni olemaan leikissä mukana. Koko asiakaspalvelutilanne sujui siis englanniksi maksuun asti, jolloin aloitin yhtäkkiä kyselemään miesten äidinkielellä palautusmahdollisuuksista ja muista tuotteista ja kesän turistisesongista. Kyllä siinä kaverit jähmettyivät pahemman kerran kun tajusivat että olin varmasti ymmärtänyt kaiken heidän aikaisemmin suoltamansa pervoilun ja saimme jälkikäteen hyvät naurut

Vierailija
59/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakaspalveluja on kohdellut mua välinpitämättömästi tms, mulle tulee parempi fiilis siitä että asiaa pahoitellaan ja ehkä vielä hyvitetään mulle jotenkin. En ole niin nokkela että miettisin jotain sähäkkää kommenttia, sen sijaan kerron että en ole tyytyväinen tähän ja jos aihetta on, ehdotan hyvitystä. Usein olen hyvityksen saanutkin, ja huomautuksen jälkeen myös hyvää palvelua. :)  En muutenkaan oikein näe pointtia sanallisessa nokittelussa asiakaspalvelijan kanssa.

Vierailija
60/70 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"]

No harvoin saa niin huonoa palvelua että olisi tarvetta näpäyttää. Ymmärrän silti idean. Jos sua vaikka ei palvella kun näytät köyhältä ja sitten marssitkin ostamaan toisesta liikkeestä käteisellä auton tai jotain, niin olisihan se hauska jos asia tulisi tietoon myös sille ensimmäiselle myyjälle. Itsellä nuoruudessa oli kodinkoneliikkeessä kyllä sellainen kokemus että olisi jo tehnyt mieli näpäyttää jotenkin. Olimme miehen kanssa ostamassa stereoita, ensin myyjä palveli kaikki jälkeemme tulleetkin vanhemmat ihmiset, eikä vilkaissutkaan meihin. Lopulta sitten tuli, ja totesi että mitäs pojat. Siis nainen olen. Kauppasi meille niitä stereoita ja olimme vähällä ostaa kun antoi vähän alennustakin ja näytti todella hyvältä. Sanoimme kuitenkin että käymme toisessa liikkeessä katselemassa ja palaamme sitten asiaan jos päädymme laitteeseen. Myyjä hermostui ja alkoi huutaa että tarjous ei enää ole voimassa jos tuosta ovesta kävelette, ja tiesihän hän ettette te kuitenkaan oikeasti ole ostamassa jne. Myyjän huudon saattelemana kävelimme ulos. Löysimme seuraavasta kaupasta saman laitteen halvemmalla, ja ostimme. Eikä myyjän tarvinnut edes enää esitellä tuotetta.

[/quote]

Ei tää ollut mikään näpäytys. Näpäytys ois ollut joku nokkela kommentti tms, nyt te vaan kävelitte toiseen liikkeeseen.
[/quote]
Niin niin, sitähän sanoin että olisi toivonut että olisi voinut näpäyttää. Harvoin kai sitä oikeasti tulee tilaisuutta tehdä sitä. Olihan tuo ohi otsikon aiheen, mutta tuli vain noiden ensimmäisten kommenttien ja peukkujen vuoksi mieleen selittää miksi ymmärrän kyllä miksi joskus voisi olla tarve "nöyryyttää asiakaspalvelijaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi