kerro miten olet päässyt näpäyttämään asiakaspalvelijoita?
Sain huonoa asiakaspalvelua, en viitsi tässä avata tarkemmin. Millä tavoin olet päässyt vähän näpäyttämään aspaa? Millainen tilanne ja mitä seurasi? Voi olla siis joku sähäkkä kommentti, ei tarvitse olla mikään big deal. Mutta jotain kuitenkin mistä tulee itselle parempi fiilis.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:37"]nämä "näpäyttäjät" tekee itsestään sen suurimman pellen useimmiten, asiakaspalvelijan ja muiden asiakkaiden silmissä.
asiakas ei ole aina oikessa : )
[/quote]
Jos yhdellä ja samalla henkilöllä on useinkin tunne että asiakaspalvelijat (autopesulan poika, lähikaupan myyjä, lomareissun hotellin respa) tai muut jokapäiväiset henkilökontaktit (työkaverit, lasten päiväkodin työntekijät, harrastusten vetäjät...) kohtelevat sinua huonommin kuin muita, on peiliin katsomisen paikka. Jos saa kohtelua josta tulee paha mieli niin mietipä miten itse käyttäydyit äsken tai viime kerralla.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Itse jätän oman onnensa nojaan mm. henkilöt jotka tulevat meidän liikkeeseen kertomaan mitä joku tuote maksaa muualla tai ulkomailla -mua ei kiinnosta! Tai miten kauan se entinen vastaava tuote kesti -mua ei kiinnosta! Tai miten joku pitkäksi venynyt reklamaatio hoidettiin edellisessä kaupassa -mua ei kiinnosta!
Palvelen asiakkaitani täysillä kun näen että asiakas on tullut hakemaan jotain ja tiedän että voin auttaa, tarjoan myös lisätuotteet mitkä helpottavat alkuperäisen tuotteen käyttöä. Reklamaatiot hoidan pahoitellen, sukkelasti.
Small talkin taidan mutta sitä jurnutusta ja kitinää en ole velvollinen kuuntelemaan, enkä kuuntele.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:42"]
Muutaman kerran burgeripaikas "vahingossa" tippunut tarjotin roskia viedessä ;)
[/quote]
Ja mikä oli syynä tähän älyvapaaseen protestiin? Ihan vaan ilkeytesi ja (toivottavasti) reilusti alle kahdenkymmenen vuoden ikä? Ja olit vielä niin idiootti että toistit saman jutun "muutamaan kertaan" - itse olisin antanut sulle jo tokasta kerrasta porttikiellon.
[/quote]
Jos yhden pienen burgerin tekemisessä menee ikuisuus, niin siitä on täysi oikeus hieman näpäyttää.
[/quote]
Sä aiheutat lisätyötä jollekin ihan muulle kuin sille sun burgerin tekijälle. Samalla sotket tilaa jossa on muitakin asiakkaita. Lopputuloksena jokainen läsnäolija pitää sua pässinä eikä kukaan tiedä että olet verisesti loukkantunut siitä ettei sun hampparisi valmistunut niin pian kuin oisit halunnut.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:23"]
Sä aiheutat lisätyötä jollekin ihan muulle kuin sille sun burgerin tekijälle. Samalla sotket tilaa jossa on muitakin asiakkaita. Lopputuloksena jokainen läsnäolija pitää sua pässinä eikä kukaan tiedä että olet verisesti loukkantunut siitä ettei sun hampparisi valmistunut niin pian kuin oisit halunnut.
[/quote]Puhumattakaan siitä, että jonkun ihan yhtä paljon hyvää palvelua ja siistiä ruokapaikkaa kaipaavan vaatteet tms. likaantuvat ja menee loppupäivä pilalle. Voi tulla korvausvaatimuksia ruokapaikalle jne. Eikä todellinen ongelma korjaannu kuitenkaan.
Nää "kostot" osuu yleensä lopulta omaan nilkkaan, ennemmin tai myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:26"]
Kerran olisi kyllä tehnyt mieli, mutta olin melko nuori eikä sitten ollut sellaista sanavalmiutta. Olin Stockmannilla ostamassa kenkiä ja ihan normaaleissa talvivaatteissa. Kun vuoroni tuli kassalla, myyjä katsoi olkani yli ja sanoi seuraava takanani olleelle! Olin niin hölmistynyt, etten tiennyt, mitä sanoa. Toinen myyjä kiirehti paikalle ja otti ostokseni kassalle. Että sellaista, on vara työntekijällä näköjään valita asiakkaansa.
[/quote]
Minulla myös kokemus Stockmannin kenkäosastolta, aikaa kyllä jo pari vuosikymmentä, mutta on jäänyt mieleen: Olin maksamassa kenkiä, maksoin Stockan kortilla, keski-ikäinen permanenttipäinen nainen palveli ja käänteli minun maksukorttiani ja sanoi jotain sellaista, että paljastui, että nainen epäili, että kortti ei olisi minun. Sanoin, että kyllä kortti tietenkin on omani. Naismyyjä sanoi, että eihän sitä aina tiedä. Todella epäkohteliasta ja epäammattimaista. Ei ehkä tunnu näin kirjoitettuna miltään, mutta tilanne oli kiusallinen, en muista mitä kaikkea tapahtui. - Menin jonkin ajan kuluttua ostamaan toiset kengät ja sama nainen osui kassalle, hän tunnisti minut ja lymyili muiden myyjien takana ;)
[/quote]
Ja mikä oli syynä tähän älyvapaaseen protestiin? Ihan vaan ilkeytesi ja (toivottavasti) reilusti alle kahdenkymmenen vuoden ikä? Ja olit vielä niin idiootti että toistit saman jutun "muutamaan kertaan" - itse olisin antanut sulle jo tokasta kerrasta porttikiellon.
[/quote]
Jos yhden pienen burgerin tekemisessä menee ikuisuus, niin siitä on täysi oikeus hieman näpäyttää.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:42"]Muutaman kerran burgeripaikas "vahingossa" tippunut tarjotin roskia viedessä ;)
[/quote]
minä jätän tarjottimen roskineen pöytään jos vittumainen akka kassalla,samoin abseilla.
Menin vähän reilu parikymppisenä ostamaan elektroniikkaliikkeeseen kaiuttimia ja myyjä innoissaan alkoikin niitä esittelemään. Näytti kaikenlaisia pieniä ja käteviä laitteita ja mainitsi, että nämä mahtuvat hyvin sun omaan huoneeseen.
Kerroin sitten, että ihan olohuoneeseni niitä ajattelin sijoittaa ja myyjän puolelta muutaman yskähdyksen ja pienen punastumisen jälkeen sainkin sopivat kaiuttimet.
En tiedä oliko nyt varsinaisesti "näpäytys" mutta itse jaksan edelleen muistella tätä tilannetta.
Olen muutaman maratonin juossut ja menin urheilukauppaan ostamaan tossuja. Myyjä luuli olevansa asiantuntija tai ainakin hänen oli pyydetty käyttäytymään niin. Vinkit meni metsän pahemman kerran.
Ensin ajattelin näpäyttää myyjää, mutta sitten ajattelin että "miksi näpäyttäisin? Omaa egoani pönkittäisin, vai mitä?"
En keksinyt mitään hyvää syytä pilata innokkaan myyjän päivää, joten päätin pitää turpani kiinni
hyvänen aika! pitäisikö paita sitten heittää ensin pois kun miesasiakkaana tullan sisään?
[/quote]mä jätän tarjottimen roskineen pöydälle, joskus vein ne sinne minne ne pitää... mut tosiaan kun asiakaspalvelu on surkeaa niin viekööt mun roskat ja tarjottimen sit. Tosinaan saatan vähän sotkea ketsuppia/salaatinkastiketta siihen tarjottimeen :D Sit en juo kaikkea juomaa ja saatan sylkeä sinne pureskeltua ruokaa mut teen näitä äärimmäisen harvoin!
[/quote]täällä kehä3sen sisällä ihmisillä on tapana käydä eri ravintoloissa syömässä :D kaikkien vakiopaikka ei ole se tiinan tupa lol :P
[/quote]
Muutama viikko sitten puhelin tuli huollosta ja huoltokirjassa luki, että näyttö vaihdettu. Katsoin näyttöä joka oli ihan samassa jamassa, kuin aiemminkin. Menin sitten sonern pisteelle ja annoin puhelimen sille "myyjälle", ja kysyin, että näyttääkö siltä hänen mielestään, että olisi näyttö vaihdettu. Totesi, ettei kyllä ole, ja pyysi vielä toisenkin myyjän katsomaan. Puhelin lähti sitten uudestaan huoltoon kyselyn kera, että miksi huoltokirjaan oli merkitty, että näyttö vaihdettu, vaikkei todellisuudessa ollut.
.
Myös mikki ja kaiutin oltiin vaihdettu, mutta viat eivät olleet poistuneet mihinkään, eli luultavasti niitäkään ei vaidettu. Muistakaahan tarkistaa laitteenne huolella huollon jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 00:04"]Muutama viikko sitten puhelin tuli huollosta ja huoltokirjassa luki, että näyttö vaihdettu. Katsoin näyttöä joka oli ihan samassa jamassa, kuin aiemminkin. Menin sitten sonern pisteelle ja annoin puhelimen sille "myyjälle", ja kysyin, että näyttääkö siltä hänen mielestään, että olisi näyttö vaihdettu. Totesi, ettei kyllä ole, ja pyysi vielä toisenkin myyjän katsomaan. Puhelin lähti sitten uudestaan huoltoon kyselyn kera, että miksi huoltokirjaan oli merkitty, että näyttö vaihdettu, vaikkei todellisuudessa ollut.
.
Myös mikki ja kaiutin oltiin vaihdettu, mutta viat eivät olleet poistuneet mihinkään, eli luultavasti niitäkään ei vaidettu. Muistakaahan tarkistaa laitteenne huolella huollon jälkeen!
[/quote]
Huoltokirjassa siis väitettiin, eträ mikki ja kaiutin myös vaihdettu. Meni kyllä luotto Soneraan/Telefinlandiin ja heidän käyttämään huoltoyhtiöön. Puhelimessa oli 2 vikaa, joista kumpikaan ei ollut poistunut huollosta tultuaan.
Miksi jotain ammattiryhmää pitäisi päästä näpäyttämään? Miten haluaisit itse tulla näpäytetyksi?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:37"]nämä "näpäyttäjät" tekee itsestään sen suurimman pellen useimmiten, asiakaspalvelijan ja muiden asiakkaiden silmissä.
asiakas ei ole aina oikessa : )
[/quote]
Meinaatko ettei koskaan? Itsekin olen ollut myyjä, silti uskon joskus heidänkin olevan törkeitä.
[/quote]
Ja muut asiakkaat kiittää sotkusta. Mikä sulle on vaikeaa asiallisen palautteen antamisessa?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:47"]
Tulee hyvä mieli kun saat kiusata, alistaa ja pahoittaa toisen mielen tarkoituksella? Ihmisiä vikoineen ne asiakaspalvelijatkin ovat.
[/quote]
Tottakai tulee, jos toinen on joku typerä mulkero joka sen ansaitsee.
[/quote]
Veikkaatko että saat parempaa palvelua seuraavalla kerralla?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"]
No harvoin saa niin huonoa palvelua että olisi tarvetta näpäyttää. Ymmärrän silti idean. Jos sua vaikka ei palvella kun näytät köyhältä ja sitten marssitkin ostamaan toisesta liikkeestä käteisellä auton tai jotain, niin olisihan se hauska jos asia tulisi tietoon myös sille ensimmäiselle myyjälle. Itsellä nuoruudessa oli kodinkoneliikkeessä kyllä sellainen kokemus että olisi jo tehnyt mieli näpäyttää jotenkin. Olimme miehen kanssa ostamassa stereoita, ensin myyjä palveli kaikki jälkeemme tulleetkin vanhemmat ihmiset, eikä vilkaissutkaan meihin. Lopulta sitten tuli, ja totesi että mitäs pojat. Siis nainen olen. Kauppasi meille niitä stereoita ja olimme vähällä ostaa kun antoi vähän alennustakin ja näytti todella hyvältä. Sanoimme kuitenkin että käymme toisessa liikkeessä katselemassa ja palaamme sitten asiaan jos päädymme laitteeseen. Myyjä hermostui ja alkoi huutaa että tarjous ei enää ole voimassa jos tuosta ovesta kävelette, ja tiesihän hän ettette te kuitenkaan oikeasti ole ostamassa jne. Myyjän huudon saattelemana kävelimme ulos. Löysimme seuraavasta kaupasta saman laitteen halvemmalla, ja ostimme. Eikä myyjän tarvinnut edes enää esitellä tuotetta.
[/quote]
Meillä on käynyt juuri näin.. Autoliikkeen ylimielinen myyjä jätti meidät (nuori pari) täysin huomiotta - ei edes tervehdystä. Hän palveli kaikkia muita, ei edes kysynyt meidän asiaa kun jo alkoi palvella meidän jälkeen tullutta pariskuntaa. Auto ostettiin muualta ja mentiin tarkoituksella tilaamaan yksi lisävaruste tästä aiemmasta autoliikkeestä.. Jäi tällä ensimmäisellä autokauppiaalla hyvät rahat saamatta ;)
[/quote]
Ja ne varmaan siellä aiemmassa autoliikkeessä muistaa että voi ei, noi on ne jotka silloin tylysti jätettiin huomiotta! x)
Väärin ja hölmöä oli jättää teidät silloin ekalla kerralla palvelematta, se on selvä. Mutta tollaiset kostojutut on musta vähän pöhköjä kuitenkin. Ei ne ihan oikeasti siellä autoliikkeessä tajua että tämä ostos on nyt kettuilua. Oisitte sanoneet asiasta silloin suoraan kun se oli ajankohtaista. Tai oisitte vaikka soittaneet perään ja kertoneet mikä mättää, laittaneet sähköpostia tms.