Pihassa 4 poliisia, eivät kerro asiaansa
mutta kyselevät, onko nähty mitään erityistä tänä aamuja ja missä pihan rakennuksista käyty tänään.
Maalla asutaan. Aika massiivinen porukka, jos kadoksissa vanhus, joten mitäköhän täällä nyt on tapahtunut. Huomisesta lehdestä ei toivottavasti joudu lukemaan mitään perhesurmasta.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:24"]
Pitää kertoa jos sun omalla pihalla tutkivat paikkoja. Idiootit.
[/quote]
Huoh....
Eikä pidä.
[/quote]
Pitää. Siihen tarvitaan kotietsintälupa. Ihan jopa siinä varastossa käymiseen.
[/quote]
Suomessa poliisi ei tarvi erillistä lupaa. Pelkkä syy epäillä riittää henkilön tai asunnon/rakennuksen tarkastamiseen.
[/quote]
Finlexin mukaan syy epäillä ei riitä, jos kotietsintä ei kohdistu rikoksen tekijän hallinnassa olevaan tilaan. Sen sijaan jos on erittäin pätevät perusteet epäillä, että etsittävä henkilö on jonkun toisen hallinnassa olevassa tilassa, etsintä voidaan tehdä. Pätevä peruste ei ole se, että rakennus tai vaja on hyvä piilopaikka, mutta esim. poliisikoiran avulla jäljitetty tietty tila voidaan tällaiseksi katsoa.
Mistä te keksitte näitä omia laintulkintojanne?
Ja ap. on Porvoon poliisin tallessa?
[/quote]
Huoh....
Eikä pidä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:34"]
[/quote]
Huoh....
Eikä pidä.
[/quote]
[/quote]
Suomessa poliisi ei tarvi erillistä lupaa. Pelkkä syy epäillä riittää henkilön tai asunnon/rakennuksen tarkastamiseen.
[/quote]
Eli jos poliisi epäilee, että meidän lukitussa pihavarastossa on joku täysin ulkopuolinen, niin niiden ei tarvitse pyytää minua avaamaan sitä ovea, vaikka olen paikalla? Ne voi noin vain murtaa oven ja kurkkia, että mitä löytyy ja minä seison kummastuneena pihalla seuraamassa?
[/quote]
Mitä helvettiä sä horiset? Totta kai sä avaat sen oven jos poliisi käskee.
[/quote]
Ai että mitä helvettiä minä horisen? Ihmettelen, että ihanko oikeasti poliisi saa murtaa varaston oven, vaikka minua ei epäillä rikoksesta ja vaikka olen valmis sen oven avaamaan, kunhan tajuavat kysyä, että onko sulla avaimia. Ja olisi varmaan ihan asiallista poliisilta kysyä ensin, että mitä tuolla varastossa on. Ihan vaan siksi, että voisin kertoa, että se on täynnä korvaamattoman arvokkaita lasiesineitä tms.